התחלה של סיפור - חלק 1

snoofcin

New member
אההה... נפל האסימון

תודה רבה על התגובות המפורטות.
אני אנסה להגיב לך בלי שתשנאי אותי (כתבת שהתגובה שלי הסתכמה ב, "אבל ככה רציתי" ארוך שלא לצורך, וזו ממש לא הייתה הכוונה שלי, אז מצטער על זה. אני כן מנסה להפיק כמה שיותר תועלת מהתגובות).

- לא התכוונתי שהדמויות ישמעו רוסיות. אבל גם לא רציתי שהן יישמעו ישראליות (אולי זאת הייתה טעות). נאלצתי להלך בין הטיפות ויכול להיות שלא הצלחתי לגמרי. בקשר לאסיה, סוף סוף הבנתי מה מפריע לך. ממש לא התכוונתי שהיא תישמע כמו "בחורה ישראלית שמצטטת קלישאות הוליוודיות בשביל הצחוקים". היא אכן מדברת בקלישאות, זה חלק מהדמות שלה (או חלק מהדמות שהיא ניכסה לעצמה). אסיה אמורה להיות דרמטית, מוגזמת, מעייפת, נעה מקיצוניות אחת לשנייה - לא בקטע אירוני, אלא בקטע מוזר. היא צריכה ליצור רושם של בחורה מאד מוזרה, ולא ברור כל כך אם היא עושה את זה בכוונה או לא. עכשיו, את חשבת שהיא סוג של שחקנית-ליצנית שעושה הכל בקטע אירוני. וזה לא הרושם שניסיתי ליצור, ואני תוהה אם עוד קוראים חשבו כמוך או לא (מישהו מוכן לשתף?). בכל אופן, כנראה פישלתי איפשהו, וזה משהו שאני צריך לחשוב עליו.
חוץ מזה, אני לא חושב שהביטויים "אישה מעוררת השראה" או "יקירי" הם קלישאות הוליוודיות. בעיני אלה ביטויים ליגיטימיים בעברית, אם כי אני מסכים שהם לא נפוצים במיוחד. הם פשוט הסתדרו לי בדיוק עם הדמות של אסיה שניסיתי ליצור. מעניין אותי למה את חושבת שהם קלישאות הוליוודיות. לומר על מישהו שהוא "מעורר השראה" זה משהו דיי מקובל, ולכנות מישהו יקירי או יקירתי זה משהו שנתקלים בו פה ושם (קופץ לי עכשיו השיר "יקירתי" של אסף אמדורסקי, למשל.)

כן, אבל הוא פושע חכם או פושע טיפש? אתה יכול לחשוב על דרך לעשות דרמה מבלי להוציא אותו טמבל - חשבתי על זה שוב ואני מסכים.


אני חושבת שבסדנת כתיבה אסיה צריכה להקריא משהו שערורייתי. - רעיון מגניב.

אם הכוונה שלך היא שהמוכרת לא מראה לאלכס מה היא חושבת, אז אתה צריך להפוך את התגובות שלה אליו להרבה יותר מרומזות - יש מצב שתתני דוגמא או שתיים לתגובות לא מרומזות שלה ואיך אפשר לתקן את זה? (אני מבין בגדול לא את מתכוונת, אבל אני לא סגור על המקומות הספציפיים).

אנשים יכולים לעשות/ להגיד דברים באדישות.* עקבים לא. לעקבים אין רגשות. הם לא חשים אדישות. מקווה שזה ברור עכשיו. - ואפילו אז, הרבה קוראים יגידו לך שעדיף שתראה את האדישות במקום להגיד שהיא שם. תואר הפועל זה סוג של אינדיקציה לכתיבה גרועה. - תראי, לא אהבת את "עקביה נוקשים באדישות", ואני מבין אותך, ואני אכן שוקל לקצץ את זה, אבל כמו שאמרתי לאלדואה, קשה לי עם אמירות כלליות כאלה בקשר לכתיבה. (ועכשיו אני סתם פותח דיון כללי) עקבים הם לא אנשים, זה נכון. אבל אמירה כזאת בעצם שוללת כל סוג של האנשה. שוללת את "שולחן כתיבה מתנדנד הנשען בחשאי על הקיר" ואת - "כרזות צעקניות" ואת - "נם לו מכשיר הטלפון ביתר ענווה" (את כולם מצאתי עכשיו בעמוד הראשון והשני של ספר שמונח לי פה, "הנערה מהדואר", של שטפן צוויג).
גם האמירה "תואר הפועל זה סוג של אינדיקציה לכתיבה גרועה." היא בעיני בעייתית, כי היא נשמעת מאד גורפת. זה נכון שהרבה פעמים כתיבה גרועה מאופיינת בשימוש נרחב בתואר הפועל, ואני לגמרי מסכים שלרוב כדאי להימנע מזה, אבל עצם קיומו של תואר הפועל לא מעיד על כתיבה גרועה. הארי פוטר, למשל, מפוצץ בתואר הפועל. אני בטוח שכל אחד פה בפורום משתמש מדי פעם בתואר הפועל. בעיני, להגיד למישהו "זה לא טוב, כי זה תואר הפועל" או אמירות אחרות מהסוג הזה, רק גורם נזק במקום תועלת. נשמע הגיוני?

ושוב תודה.
 

אלודאה

New member
ספציפית לנושא של תואר הפועל

כן, שימוש בתואר הפועל מרמז על כתיבה עצלנית כי הוא חוסך לך כתיבה.
&nbsp
האם זה איסור גורף? ברור שלא. כולנו חוטאים בתואר הפועל. הכל שאלה של מינון, ויותר מזה - השאלה אם אתה יכול לדמיין את מה שאתה מתאר.
במקרה של כתיבה קמצנית זה די מתאים. אבל מה אלה עקבים שנוקשים באדישות? זה אומר שהיא הולכת לאט? מהר? שהיא עוצרת בין צעד לצעד?
אתה מבין את הבעיה? שימוש בתואר הפועל לא באמת מתאר משהו, אלא רק גורם לכותב להרגיש שהוא תיאר משהו.
<כתבה האצה בחמת זעם>
 

ויימס

New member
ובכן, הבט.

מבחינה של אסיה- חשדתי שזה מה שקרה, שהתכוונת לכתוב דמות קלישאתית ומשעממת, ויצאה לך בטעות דמות מופרעת ומגניבה. לך עם הטעות, אני אומרת. אם אתה נותן לדמות שלך לעשות דברים מגוחכים, הדבר היחיד שיכול להציל אותה בעיני הקורא זה שהיא עושה את זה בשביל הכיף. לדעתי!!!

"נם לו מכשיר הטלפון ביתר ענווה"
המטרה הייתה לעשות האנשה לעקבים פתאום? מספיק עם ה reverse engineering! התכוונת להראות שאסיה מרגישה אדישות. אל תשחק אותה שטפן צוויג עכשיו.

מוכרת עם תגובה מרומזת- אתה יכול להגיד שהיא הביטה בבגדיו הכך- והכך, והחיוך שלה נשאר יציב. אתה מעביר לקורא שהיא שמה לב, ושהיא עדיין משחקת את המשחק שהיא אמורה לשחק.
שתבין, הייתה לנו לקוחה מאוד מבוגרת (לא יודעת בת כמה בדיוק), שהייתה באה עם קוצים באורך של 20 סנטימטר- פעם אחת הם היו כולם ורודים, פעם אחת הם היו חצי שחור חצי לבן. מעיל עור מרופט וזיפים? אפילו לא הייתי ממצמצת בשביל זה.

מבחינה של תואר הפועל- היו פה פעם שרשור ארוך ומעייף בנושא. כן, לפעמים זה בסדר. אני לא בטוחה שאני יכולה לתת לך אלגוריתם של מתי זה בסדר ומתי לא, ולמה.


באמת אתמול כשירדתי מההסעה אמרתי לנהג, "אתה נהג מעורר השראה, יקירי". אוקיי, לא, זה לא מה שקרה.

אני מצטערת שאני ברוטאלית. זה לא נעים לי להיות כזו! זה די מפריע לעיתים! אתה יודע שאני מבקרת את החלומות של עצמי תוך כדי שינה?
 

snoofcin

New member
הו, ויימס

למה אני מרגיש שיש בינינו קצר בתקשורת?

אני אמרתי - "אסיה אמורה להיות דרמטית, מוגזמת, מעייפת, נעה מקיצוניות אחת לשנייה - לא בקטע אירוני, אלא בקטע מוזר.היא צריכה ליצור רושם של בחורה מאד מוזרה, ולא ברור כל כך אם היא עושה את זה בכוונה או לא."

את הסקת מזה שניסיתי ליצור דמות "קלישאתית ומשעממת" ושבטעות התפלקה לי דמות "מופרעת ומגניבה". זה... מוזר. אסיה בהחלט ~אמורה~ להיות מופרעת ומגניבה. ההבדל היחיד בתפישה שלנו, זה שאת חשבת שהיא עושה את זה בצחוק, באירוניה (מה שבעצם היה הופך אותה ללא ~באמת~ מופרעת, אלא לסוג של ליצנית כזאת, עם חוש הומור), ואני התכוונתי שהיא תעשה את זה ממקום אחר. אני התכוונתי שהקורא יגיד עליה - "מה נדפק עם הבחורה הזאת?" ולא - "היא כזאת מצחיקה ומגניבה ושחקנית". עכשיו זה יותר ברור? בכל אופן, כנראה שלא הצלחתי לגמרי.

המטרה הייתה לעשות האנשה לעקבים פתאום? מספיק עם ה reverse engineering! התכוונת להראות שאסיה מרגישה אדישות. אל תשחק אותה שטפן צוויג עכשיו. - את שוב מפרשת את מה שאמרתי בצורה מוזרה. לא אמרתי שניסיתי במודע לעשות האנשה (לא ניסיתי, וגם לא ניסיתי לעשות reverse engineering). את אמרת שהתיאור "עקביה נוקשים באדישות" הפריע לך כי לעקבים אין רגשות. מזה השתמע שמפריעים לך תיאורים שמאנישים חפצים. אז אמרתי שאני לא אוהב אמירות גורפות מהסוג הזה, ונתתי דוגמה לסופר שמשתמש בזה בהצלחה. לא השוויתי את עצמי אליו. לא "שיחקתי אותה" שטפן צוויג. בסך הכל התכוונתי להעביר את הנקודה שאמירות מסוג "אני לא אוהב X כי זה תואר הפועל/האנשה/Y" הן בעייתיות. (לדעתי!!!) זה יותר ברור עכשיו?

עכשיו ממש מסקרן אותי מה מכרת לאנשים עשירים. ואישה מבוגרת עם קוצים שחור-לבן באורך עשרים סנטימטר זה תיאור מעולה :) ("אישה דורבנית" הוא הביטוי שקופץ לי לראש).

בקשר לתואר הפועל - כן, זה נושא שנטחן עד דק. נראה לי שזה אחד הדברים הראשונים שנתקלים בו כשמתחילים לקרוא מאמרים וספרים על כתיבה. ולמרות כל האזהרות, אני עדיין לעיתים רחוקות מנסה להשתמש בתואר הפועל, כשזה נראה לי מתאים. כאן כנראה שזה לא התאים.

ואיך קורה שאת מבקרת את החלומות של עצמך תוך כדי שינה? את נוזפת בדמויות שהן לא אמינות? זה דיי מגניב האמת.

שבת שלום!!
 

ויימס

New member
סבבה,

בקטע אירוני או בקטע מוזר, זה כבר פחות קריטי.

טוב, בנוגע לעקבים, אני חושבת שכבר עברנו את השלב שבו הבנת למה התכוונתי לפני חמש מאות מטר, וכעת אנחנו סתם ממשיכים וממשיכים במטרה למצוא פסיפס מהתקופה הבבלית.

"מה מכרת לאנשים עשירים"
זהב, כמובן. XD אני זוכרת שלאישה הזו היו שרשראות וצמידים ענקיים וסופר יקרים, ואחת מהחברות שלי אמרה שכל אחד יכול לבוא ולחטוף לה את זה, ואז מישהי אחרת אמרה שיש אנשים שגנבים מעדיפים לא להתעסק איתם, כי אפשר לראות שהם ילחמו אם ינסו לגנוב מהם משהו, מה שאומר שהם ייהרגו, וזה הרבה יותר זמן בכלא בשביל הגנב.

נניח, חלמתי שעל איזה בחור שהיה טייס קרב שנלחם בחייזרים, ואז הוא מגלה שהוא למעשה היה בהדמייה כל הזמן הזה. כל החברים שלו שהם טייסי קרב אכן קיימים, אבל הם ניצלו אותו והם בזים לו.
אני חשבתי, I shit you not, "הטוויסט הזה הופך את הדמות הראשית למעוררת הזדהות ונותן לה קונפליקט מעניין, אבל כל שאר הדמויות הופכות להרבה יותר שטחיות כתוצאה מכך."
 
סנופקין מפרסם לנו סיפור לביקורת?


זה כמו שאלוהים יברא את ג'וני דפ וישאל אותנו "אז כזה, זה בסדר"?
אני די בטוחה שאם אני אנסה לבקר אותך יפגע בי ברק. למעשה אני בטוחה שבכל מקרה יפגע בי ברק, כי הייתי אמורה ללמוד עכשיו ולא לקרוא שומדבר שאני לא עתידה להיבחן עליו. ובכל זאת אני מתכוונת להגיד משהו כי:
א. אתה תמיד נותן ביקורות לסיפורים שלי ואני חושבת שאך הוגן להיות הדדית
ב. בא לי.
ובכן, כהרגלי נתחיל מהשלילי ונמשיך לחיובי, בקטע המסורתי של לתת-כאפה-לתת-לאפה (אם אתה אוהב לאפה. אני אישית שונאת לאפה, אבל אני חושבת שהחרוז עושה את זה מוצלח יותר מאשר לתת-כאפה-לתת-קצפת-עם-תותים):
היא נכנסת למפגש השני באיחור של רבע שעה, בדיוק כשהמנחה מתחיל לדבר על עקרונות היסוד של הסיפור הקלאסי. "מצטערת על האיחור," ממלמלת בטון של מי שאינו מצטער כלל, ועקביה נוקשים באדישות - אני חושבת שהמשפט הזה צריך להיות בזמן עבר. אני מתכוונת, הוא קורה בעבר. למיטב היכרותי עם כתיבה בהווה (שאני אישית ממש אוהבת, ו-haters gonna hate-hate-hate
) אתה כותב בהווה את מה שקורה עכשיו, וזכרונות או אזכורים של דברים שקרו בעבר אתה כותב בעבר. הנה, ב"הוא הזמין אותה לצאת אחרי השיעור השלישי" עשית את זה ככה.
שנים של ניסיון לימדו אותו לזהות את המוזרות העמוקה, התהומית, ששימוש ממושך בקסם מטביע בך. והיא משתמשת בקסם. - החלק האחרון ("היא משתמשת בקסם") ברור מאליו מהחלק הראשון, מיותר ואף מסרבל את המשפט כזה בקטנה.
לא בושם תעשייתי רגיל, אלא ניחוח בהזמנה אישית - טוב, בסדר, מאיפה שחנון מחשבים כמו אלכס ידע דברים כאלה? אני לא יודעת דברים כאלה. אני יודעת לזהות רק את הבושם שלי, שהוא בכלל לא בושם אלא שפריצר כזה של ללין. (בושם עולה 200 שקל, שפריצר עולה 60. בשאר הכסף אפשר לקנות המון סושי)
אחיינית של ויקטור קלימנסקי - אם ויקטור כזה מפורסם איך זה שאלכס לא חשד ישר בשם המשפחה שלה? הוא יכול היה לפחות לחשוב משהו כמו "קלימנסקי, קלימנסקי"...השם נשמע לו מוכר. ואז לחפש ולהיזכר מאיפה.
ציפורניה מגרדות את ציפוי העץ של השולחן, היא נשענת קדימה על השולחן - פעמיים שולחן?
למה היא חיכתה לדייט השלישי? גם להגיע לסדנת הכתיבה בשביל לגייס אותו היה קצת over, אבל אפשר להבין את זה - לבחון את הבנאדם מקרוב לפני שמציעים לו דברים מפוקפקים והכל. אבל למה דייט שלישי? הביצועים שלו בסדנה הראו למה הוא מסוגל. במהלך הדייטים, לעומת זאת, אני לא חושבת שהיה לה מה לשפוט חוץ מהטעם שלו בגלידה וכישוריו במיטה (יש קטע כזה בדייט שלישי, לא? שאפשר לשכב בלי להיחשב, הממ, קלת דעת? האם *זאת* הסיבה שהיא חיכתה עד הדייט השלישי? אוי, אסיה, שובבה!
)
אבל ברצינות, אם חושבים על זה, למה דייט ראשון בכלל? מה המטרה? והוא עוד היה זה שהזמין אותה...מה היא היתה עושה אם הוא לא היה מזמין אותה?
הממ. אתה יודע מה החתול היה עושה אם הוא היה אתה? הוא כנראה היה גורם לאסיה להזמין אותו לדייט בעצמה. ואז למשוך אותו באף כמה דקות (או בבולבול, אף פעם לא יצאתי לדייט אמיתי אז אני לא הכי יודעת איך זה הולך) ואז לגשת לעניין.
העולם כולו משתנה, אבל כפיות תמיד יהיו כפיות - גם טבעות נישואין! הוא הזכיר שאין לה טבעת נישואין קודם. זה הצחיק אותי. (זאת לא ביקורת. סתם רציתי לומר את זה. אמרתי את זה אז אני אמשיך עכשיו).

דברים שאהבתי: היו בערך מלאנתלפים. יש לך כתיבה מאוד...ייחודית. נכון אתה תמיד אומר לאנשים לכתוב דברים ייחודיים שרק הם היו מסוגלים לכתוב? אתה לגמרי מיישם את זה. בכל אופן, אני אפרט דברים אחדים שגרמו לספוק כפיים ולעשות 'אוו':
המעבר החד מאלכס הילד לאלכס המבוגר, ואיך זה לא ברור אם זה סוג של חלום או זכרון או מה.
אלכס. הוא מזכיר לי את וולדמורט הצעיר כמו שהוא מתואר בספר השישי. ואני אומרת את זה במובן הטוב ביותר. וולדמורט הרבה יותר מעניין מהארי.
העיניים הסגולות מדי - המילה "מדי". היא מצחיקה אותי.
אסיה. יצור מתועב שכמותה. בכלל אני אוהבת את זה שאף אחד משתי הדמויות שהצגת עד כה לא בדיוק מעוררת הזדהות או חיבה. ברוב הספרים יש את הדמות החביבה הזו, והדמויות המשוגעות שאתה קצת חושש מהן כי אתה לא יודע מתי הן יחליטו לנשוך את הדמות החביבה. פה יש רק דמויות נושכות. זה ממש אחלה.
"אני לא לחוץ," אלכס לא מבין, ואז מבחין שידו רועדת, שכל גופו רועד. הנה, זאת דוגמה למשפט ייחודי, שהוא גם תיאור מדויק מהסוג שאתה קורא ואומר "בדיוק כך!"

תבוא לפה הרבה, סנופקין
 
אה, עוד משהו שנזכרתי בו

למה שאסיה תגיד "העולם משתנה"? הוא נשמע די דומה למה שהוא היה כשאלכס היה ילד, כלומר גם כשהיא היתה ילדה.
 

snoofcin

New member
לתת-כאפה-לתת-לאפה

את המצאת את זה? זה מעולה!

בקשר לזמן הווה-זמן עבר - כן, אני מסכים. החלק של הסדנה היה כתוב בעבר, וכמה דקות לפני שהעליתי אותו לפה שיניתי להווה, וזה נראה רע.
לא בושם תעשייתי רגיל, אלא ניחוח בהזמנה אישית - אלכס היה אמור להיות (לפחות כשהתחלתי לכתוב את הסיפור) טיפוס כזה שיודע הכל, חכם כמו שד, שמסיק מסקנות כמו בלש. זה כנראה לא בא לידי ביטוי מספיק. ויש מצב שפשוט שכחתי מהאפיון הזה.
אם ויקטור כזה מפורסם איך זה שאלכס לא חשד ישר בשם המשפחה שלה? - כי הוא לא ידע בהתחלה ששם המשפחה שלה הוא קלימנסקי. רק כשהוא התחיל לחפש עליה הוא גילה.
ציפורניה מגרדות את ציפוי העץ של השולחן, היא נשענת קדימה על השולחן - פעמיים שולחן? - פאדיחה!
אבל ברצינות, אם חושבים על זה, למה דייט ראשון בכלל? מה המטרה? והוא עוד היה זה שהזמין אותה...מה היא היתה עושה אם הוא לא היה מזמין אותה? - היא כנראה באמת הייתה גורמת לו להזמין אותה, או פשוט ניגשת אליו. היא נרשמה לסדנה בשבילו, וגם כי היא אוהבת לכתוב. אולי זה באמת קצת מוזר.
שנים של ניסיון לימדו אותו לזהות את המוזרות העמוקה, התהומית, ששימוש ממושך בקסם מטביע בך. והיא משתמשת בקסם. - אצלי בוורד, המילה "משתמשת" כתובה בכתב נטוי (כלומר, הדגשה), וכשקוראים את זה ככה, יש במשפט הזה (והיא ~משתמשת~ בקסם) אפקט דרמטי שאהבתי. אבל את כנראה צודקת. יש כתב נטוי בתפוז?

תודה רבה על הביקורת, חתולון! אני שמח שהכתיבה יצאה ייחודית. עכשיו תורך לפרסם משהו קטן. קדימה.
 
הוא כן עושה רושם של אדם חכם

אבל יותר בקטע גיקי. הצד השרלוקי אכן לא ממש בא לידי ביטוי.
עוד משהו שנזכרתי בו עכשיו (היתכן שאני מפתחת אלצהיימר? בד"כ אני מסוגלת להכניס הכל לביקורת אחת) הוא עניין סדנת הכתיבה. אני לגמרי-לגמרי אטעה אם אניח שזאת היתה קצת קריצה למעריצים? (מעריצים זה כאילו אנחנו?) אני נוטה לחשוד שלא, כי אין שום דבר באלכס שיגרום לנו לחשוב שיתאים לו לבחור כתיבה כעיסוק פנאי, יותר מאשר פיסול בעיסת נייר או גיזום שיחים דקורטיבי או כל תחביב-עקרות-בית-משועממות אחר (ההסבר שאתה נותן, שזה היה קרוב והיה זול, לא הכי מספק). וקריצות למעריצים זה רע כי...הסיפור צריך להיות נאמן רק לעצמו, סנוב כזה שלא מכיר בקיומו של אף אחד אחר. אם קורצים יותר מדי למעריצים יוצא משהו כמו הסרט של ורוניקה מארס, "תודה שתרמתם לנו שני מליון דולר אז קבלו איזה משהו ברמה של פאנפיק זול."
אם אני הייתי חושבת על תחביב-עקרות-בית-משועממות כלשהו להכריח את אלכס לעסוק בו, כנראה הייתי שולחת אותו לסדנת בישול. בקטע של "אני במילא רווק בודד וחסר חיים, אז לפחות שאני אלמד להכין לעצמי אוכל טוב, נמאס לי מ...הממ, לאפות?" (קריצה למעריצים! אתה רואה איך היא הורסת הכל? מה לאלכס וללאפות?)
אני לא חושבת שאתה בהכרח צריך לשנות את סדנת הכתיבה למשהו אחר, כי זאת לא באמת בעיה בולטת ואפילו לא באמת בעיה. מי שיקנה את הספר שלך בסטימצקי כנראה לא ישים לב לקריצה הזאת, וכמו שאמרתי, זה לא באמת משנה לאיזה סדנת-עקרות-בית-משועממות תשלח את אלכס, כולן יתאימו לו (או יותר נכון לא יתאימו לו) באותה מידה, אז לקורא הממוצע שום דבר לא יצרום. אני אומרת את זה יותר בתור עצה לעתיד: כשאתה כותב את הסיפור שלך אל תקרוץ לאף אחד. אם מישהו מסתכל עלייך, תסתכל עליו בחזרה במבט מפחיד של לך-מפה, ואז תחזור להתעלם ממנו.
כל זה בהנחה שבאמת קרצת פה למעריצים. אולי אני פשוט הוזה דברים. זה לא יהיה לגמרי בלתי הגיוני בהתחשב במיעוט שעות השינה שלי וריבוי שעות הבהיה-במסך שלי.

נ.ב
ברור שהמצאתי את זה. אני די בטוחה שאני החתול היחיד בעולם שנוהג לחבר במקפים רצף של יותר משתי מילים.

נ.ב2
אני אפרסם לכם משהו אחרי המבחנים (תחילת מרץ). בינתיים יש לי פטור מכתיבה על רקע נטיות אובדניות מתפתחות.
 

snoofcin

New member


הצחקת אותי ממש. מעולם לא חשבתי לקרוץ למישהו, בטח שלא למעריצים כלשהם. על איזה מעריצים את מדברת? זה אפילו לא ספר, זה סיפור באורך 13 אלף מילים, שהפסקתי לעבוד עליו מזמן מזמן (אני עכשיו מנסה לעבוד על דברים אחרים).
ולא בחרתי בסדנת כתיבה סתם. הייתה מטרה מאחורי זה (שפחות מתקשרת לעלילה הישירה של הסיפור, ויותר מתקשרת לרובד הרעיוני שלו). נשמע הגיוני?

בכל מקרה, לקחתי את העצה על הקריצות. לא אקרוץ לאף אחד אף פעם!

תודה :)
 
אה. אז בסדר. אני מדמיינת דברים.

מעריצים זה סתם figure of speech. הכוונה היא לא למעריצים אמיתיים אלא אלינו, ואנחנו פחות מעריצים ויותר... לוחמים חסרי רחמים של האמת

האמת שלא, זה לא נשמע ממש הגיוני...מצד שני "אתם חושבים ככה רק כי אתם לא מכירים את כל הסיפור" הוא התירוץ האהוב עלי (והוא לא באמת תירוץ, זה דבר נכון) אז אני לא אתווכח ^.^
 
למעלה