התחנה המרכזית בפתח תקווה

Bus Nerd

Active member
התחנה המרכזית בפתח תקווה

מכיוון שמשה במילא מדבר כאן על פתח תקווה כל הזמן, ומכיוון שהוא נציג העירייה, אולי הוא יכול להראות לנו את התוכניות לתחנה המרכזית ולא רק את ההדמיות המטופשות שפורסמו?

מעניין אותי היכן תהיה הרמפה שדרכה ייצאו וייכנסו האוטובוסים. מעניין אותי גם איך ימנעו מבעיות איכות האוויר שכל תחנה מרכזית מקורה (ובעיקר כאלו תת קרקעיות) סובלות ממנה.

מעניין אותי איך ימנעו ממכוניות שייכנסו לחניון התת קרקעי שיוקם שם ליצור פקקים שיפריעו למשתמשי התח"צ.

מעניין אותי איך יהיה קישור ממפלס התחנה המרכזית התת קרקעית לאוטובוסים הבין עירוניים שעוברים ברחוב במפלס הקרקע, וכמה זה יסרבל את ההחלפה בין אוטובוס בין עירוני לאוטובוס עירוני.

ויותר מכל קצת מרגיז שהדמיות שמראות בבירור שהתיכנון מתעדף תחבורה פרטית עם חניון תת קרקעי גדול, כי בפתח תקווה לא רוצים לשפר תחבורה ציבורית בלי לתת עוד משהו למשתמשי הרכב הפרטי כדי להראות להם שהם הכי חשובים.

ההיגיון התכנוני בלבנות חניון גדול בתחנה המרכזית, שהיא בהגדרה מקום שמאוד נוח להגיע אליו בתח"צ ושיהיה קרוב למערכת הסעת המונים (הקו האדום) מוטל בספק.
 

משה12333

New member
א. הקו האדום היחיד שיהיה הוא קו מס' 1 של דן. פשוט ישנו את

שמו מ"הקו המקדים לקו האדום" ל"קו האדום".

אי אפשר להקים את הקו האדום של הרכבת הקלה בגלל שיקולי תקציב. גם מי התהום הגבוהים וגם היסודות הרעועים של המבנים שמעל התוואי התת-קרקעי הופכים את הפרוייקט למסובך מאד מבחינה הנדסית (עד לממש בלתי אפשרי) ולא כדאי כלכלית.

לעומת זאת, משרד התחבורה משפשף את עיניו בכל יום מחדש מההצלחה העצומה של קו מס' 1. החידוש שהוא יצר עם העלייה מכל הדלתות והתשלום האוטומטי מושך אליו עוד ועוד נוסעים בכל יום.

כאילו שזה לא מספיק, חב' מרכבים מייצרת כעת אוטובוסים כאלה עם 5 דלתות ולא עם 4 כמו באוטובוסים של חב' הארגז. העלייה/ירידה של הנוסעים כך היא עוד יותר מהירה.

כולם רוצים היום אוטובוסים כאלה והם נכנסים בהדרגה לכל הקווים שמסלול נסיעתם מאפשר להם להחליף אוטובוסים קצרים רגילים.

קו מס' 1 גם מאד מוצלח כי משרד התחבורה לא ביטל אף קו אוטובוסים אחר שעובר במסלול שלו (קו 66, קו 51, קו 82 ודומיהם) כפי שקרה עם המטרונית.

משרד התחבורה ביטל הרבה קווי אוטובוסים בחיפה ובקריות כדי לממן את התשתית היקרה של המטרונית וכעת הנוסעים בה צריכים ללכת מרחק רב מביתם עד לתחנות במסלול שלה. גם בירושלים זה כך עם הרכבת הקלה.

ביטול הקווים בגוש דן היה יוצר עומס בלתי נסבל של נוסעים על קו מס' 1 כפי שקרה במטרונית וברכבת הקלה בירושלים.

ב. אם לקניון הגדול בציר ז'בוטינסקי יש 1,700 מקומות חנייה מקורים ולא תת-קרקעיים, תעשה חשבון כמה מקומות חנייה יהיו למתחם התחנה המרכזית החדשה בפ"ת שיכלול קניון ענק ומגדל משרדים ענק מעל למפלסים התת-קרקעיים של האוטובוסים ושל מוניות השירות.

ג. המפלס התחתון בכלל יועד לרכבת ישראל שהיתה אמורה להגיע אליו משלוחה ממסילת הירקון. אם התכנון הראשוני כלל התמודדות עם עשן של קטרי רכבת, אז עשן של אוטובוסים ומוניות שירות הוא בכלל לא אתגר תכנוני.

ד. כנס לתב"ע פת/10/1256 ועיין בדפי התקנון ובנספחים. שים לב במיוחד לניסוח: "קביעת שטח לתחנת רכבת/ו/או/לתחנה לאיסוף נוסעים". המתכננים שיערו שרכבת ישראל תבטל את שלוחת המסילה מאצטדיון האימונים של מכבי פ"ת ועד לתחנה המרכזית לאורך רח' בר-כוכבא כפי שהיא ביטלה בעבר את השלוחה ברח' בר-כוכבא מהתחנה המרכזית לכיכר המייסדים.

ה. שים לב שתוקף התכנית הוא 10 שנים עד לפקיעתה וביטולה. לכן שלב א' חייב להתחיל להיבנות בשנת 2017 כי היא השנה האחרונה לפני ביטול התכנית.

ו. במסמכי התקנון מופיע המעבר התת-קרקעי בין המפלסים של האוטובוסים ומוניות השירות לבין המעברים התת-קרקעיים לקו האדום, שקיימים היום נטושים ונעולים ברח' אורלוב, משני צידיו ובאי התנועה שבמרכז הכביש. בשבוע שעבר התנגש באחד מהמבנים האלה אוטובוס של אפיקים שיצא מהתחנה המרכזית וחצה את כל רחוב אורלוב לרוחבו.



 

משה12333

New member
תב"ע היא תכנית בניין עיר. היא התכנית הממשלתית הרשמית המדויקת

של כל תכנית בינוי במדינת ישראל (כביש, מחלף, רחוב, בניין, מגדל, מבנה ציבור, תוספת בנייה, פארק, תחנת רכבת, גשר...).

היא כוללת קובץ מילולי של תקנון שמתאר את תכנית הבינוי, קובץ תשריט של מפות התכנית והתרשימים שלה ואף נספחים שונים שקשורים לתכנית.

התב"ע מוצגת לפי כללי נוהל ממשלתי מחייב שנקרא: מבא"ת 2006. נוהל מבא"ת נקבע ע"י מנכ"ל משרד הפנים בשנת 2006 והוא נוהל מבנה אחיד לתכנית.
מטרת הנוהל הוא ליצור שפה תכנונית אחידה, לשפר את התכנון ברמה הארצית בעזרת תכניות ממוחשבות ולהבטיח וודאות משפטית.

היום, כל תב"ע חייבת להיות מוגשת למשרד הפנים לפי נוהל מבא"ת 2006, מהדורה 1.2 שהתעדכנה ביולי 2009. לא ניתן להגיש תכנית בינוי במדינת ישראל במתכונת אחרת.

מספר התב"ע כולל שתי אותיות ראשונות שמציינות את העיר שבשיטחה התכנית מתבצעת, את המספר הסידורי של התכנית בעיר זאת ואת מס' הגירסה שלה לאחר שינויים שבוצעו בה.

תב"ע פת/10/1256 היא התב"ע של התחנה המרכזית החדשה של פ"ת. אם תעיין בכל מסמכי התב"ע, תמצא תשובות לכל שאלותיך.

אם תכתוב בגוגל: תב"ע פת/10/1256, תקבל קישורים רבים אליה ותוכל לבחון את כל מסמכיה.

 

משה12333

New member
זמן הוא מושג סובייקטיבי (גם כסף). אם מישהו רוצה משהו אז הוא

ימצא לו זמן (וגם כסף). זה הכל עניין של סדר עדיפויות שמוכתב ע"י הרצון של האדם.

יש כאלה שיושבים ימים ולילות מול מסמכי תב"ע כי הם אוהבים זאת.

בעבר, היית צריך ללכת למשרד עירוני או משרד ממשלתי שרחוקים מביתך, לעמוד בתור, לבקש שיוציאו לך תיק, לבקש שיצלמו לך, לשלם אגרה כזאת ואגרה אחרת בשביל לצפות במסמכים.

היום, תוך שניה וחצי כל המסמכים אצלך מול העיניים.

זה מאד מזכיר את מה שקרה עם האינציקלופדיות שפעם היו תופסות מדפים שלמים והיום הן נמצאות בכיסו של כל אחד, בסמארטפון שלו (פעם היו אפילו מוציאים מידי כמה שנים כרכי מילואים כדי לעדכן את הערכים באינציקלופדיה).

היום אין מגבלה של זמן (או כסף). יש רק מגבלה של רצון.

 

משה12333

New member
התחנה תהיה בעיצוב ייחודי שאין כמותו בארץ: בלוקים מלבניים

מוארכים שכאילו מונחים בתפזורת מעגלית מיקרית האחד על השני וכאילו עומדים ליפול מחוסר שיווי משקל.

הבלוקים התחתונים שבערימה יהיו על פני הקרקע והם ישמשו כמסוף תחבורה שיכיל שערי יציאה רבים לקווי אוטובוס רבים שיחכו לנוסעים מסביב לבלוקים אלה.

כל האוטובוסים ומוניות השירות והרכבים הפרטיים יחנו מתחת לקרקע בשלושה מפלסים תת-קרקעיים עצומים (בדומה לשני המפלסים התת-קרקעיים בקניון גנים בכפר גנים ג').

הכניסה/יציאה לאוטובוסים ולמוניות השירות תהיה מרח' בר-כוכבא (כמו היום) והרכבים הפרטיים ייכנסו/ייצאו מרח' המכבים שנמצא בדופן המז' של מתחם התחנה.

לא תהיה גישה של כביש מציר אורלוב למתחם התחנה אלא רק מדרכה רחבה ומעוצבת תיבנה בצד הדרומי של המתחם.

מי שלא ירצה לנסוע באוטובוסים ובמוניות השירות יעלה לבלוקים העליונים במדרגות נעות ובמעליות (כמו בקניון גנים) כדי לבלות ולקנות בהם.

מסביב למתחם התחנה, כל הבניינים הישנים ייהרסו לטובת הקמת מגדלי משרדים חדשים ומעוצבים.

ראש העיר הנוכחי של פ"ת לקח על עצמו את המשימה לחדש את כל מרכז העיר הישן. מתחם התחנה וחידוש השוק העירוני הם שני פרוייקטי הדגל שלו. פרט לכך הוא מחדש כעת את ציר ז'בוטינסקי, מקים פארק חדש עם אגם לצד הקניון הגדול, מקדם את הקמת פארק הירקון של פ"ת בצפון העיר (הפרוייקט הזה מתעכב בגלל בית המשפט שלא מפנה את מתחם העסקים שבמקום), מפתח את שכונות נווה גן, אם המושבות וכפר גנים ג', מקדם פינוי-בינוי ענק בכל שכונות בנייני הרכבת הישנים של העיר, בונה שכונות חדשות מאפס בכל קצווי העיר, בונה מתחמי בילוי והיי-טק באזורי התעשייה ונלחם בראש הממשלה על עתיד מתחם מחנה סירקין.

כל הפרוייקטים האלה הם ברמת התכנון הכי גבוהה שקיימת היום כדי לא לחסוך דבר מתושבי העיר.









 

shershku

New member
הדמיות זה יפה למכור

מחוץ לפורום הזה.
לפה תביא את התוכנית כדי למכור.
 

משה12333

New member
אתה לא תבין מהתכנית כלום. היא תיראה לך כמו אוסף של קווים,

עיגולים, משולשים, מספרים, אותיות.

אפילו בוגר אוניברסיטה עם תואר הנדסי לא יכול להבין אותה אלא רק לגמגם בראיון עבודה ולהעלות השערות לגביה לפי הידע המזערי שהמרצים הקנו לו.

המראיין יודע שהוא לא יצליח למצוא את הידיים והרגליים שלו בסרטוט שמוצג לו אבל הוא רוצה לבחון את כיוון המחשבה של המרואיין. רק כשבא מרואיין שהוא לא בוגר אוניברסיטה אלא בעל ניסיון, הראיון מתנהל בשפה שלהם.

השפה שלהם תישמע לך בדיוק כמו סינית.

 

amit1270

New member
אתה מבין, shershku? משה בעצם מגן עליך מכל הקווים והעיגולים

והמשולשים האלה שמי יודע איזה נזק הם עוד עלולים לגרום לנשמתך העדינה... אין ספק, מוישל'ה שלנו הוא אחד מל"ו צדיקים.
 

Bus Nerd

Active member
משה חושב שהאנשים בפורום תכנון עירוני מפחדים מתוכניות

 

משה12333

New member
זה לא עניין של פחד. זה עניין של ניסיון. רק הניסיון מקנה לך

את המיומנות להבין סרטוטים הנדסיים מורכבים.

 

shershku

New member
אתה, יודע שאתה כותב בפורום תכנון עירוני, נכון?

אז לא משנה, האם יש או אין ניסיון בקריאת תוכניות.
תוכניות בניה הם חלק מתחום העיסוק בפורום הזה.
אז, בבקשה תביא את התוכניות מבלי להתברבר.
או שאתה לא מנוסה מספיק כדי להביא ולהבין אותם?
 

amit1270

New member
אין מה לומר, תרגילי ההתחמקות של משה הם מעוררי התפעלות


 

משה12333

New member
אלה לא תרגילי התחמקות. כדי לצפות בסרטוטים אתה חייב קודם כל

את תוכנת הסרטוט (לא התוכנה הקלה של הסטודנטים אלא התוכנה המקצועית) ואתה חייב את הסיסמאות כדי לפתוח אותם. הכל מוגן ע"י סיסמאות.

אתה יכול גם ללכת לבניין מינהל ההנדסה בעירייה ולבקש לצפות בהם אבל אז ייתנו לך ערימה של דפי-ענק שהודפסו ע"י מדפסות מיוחדות ולא תדע מי נגד מי בערימה הזאת. אתה גם צריך להזדהות ולהגיש בקשה רשמית כדי לצפות בהם.

 

משה12333

New member
זה לא פורום מקצועי. רוב הנרשמים לפורום פה הם סטודנטים. אנשי

מקצוע אתה יכול למצוא, למשל, בפורום שבתשתיות בפייסבוק.

ההבדל בין אנשי מקצוע לסטודנטים הוא טבעי: אנשי מקצוע מעוניינים לפרסם את שמם ואת דרגתם המקצועית כדי למשוך אליהם לקוחות.

סטודנטים מעוניינים בבחינת דרכם בעולם ובניסיון לצבור ביטחון עצמי לעתיד. המאפיין הכי בולט של סטודנטים הוא דרך המחשבה שלהם שמשלבת תמימות והתמקדות בפרטים טכניים ולא בתמונה הגדולה שנעלמת מעיניהם בשל גילם הצעיר.

היום, לסטודנטים יש גם מגבלה חמורה של הבנה כי הם נולדו לתוך עולם המחשבים ולכן הם לא מעורים בצד המעשי של מקצוע הלימודים שלהם.

אם בעבר במדינת ישראל רוב שעות הלימוד היו מוקדשות ללימוד מעשי, היום רוב שעות הלימוד מוקדשות לתאוריה ולשימוש במחשב.

הדבר הנוראי ביותר היום בפקולטות להנדסה הוא שאפילו המעבדות הפכו להיות ממוחשבות והסטודנטים לא מלכלכים את ידיהם.

מי שלא מלכלך את ידיו, לעולם לא יבין את מקצועו.

(אתה נתקל ביותר ויותר בוגרי אוניברסיטה ששואלים שאלות שמפילות אותך מהכיסא כי הן מעידות על חוסר יכולת לקשר בין מושגים בסיסיים).

 
יאללה, אז תעלה את התוכניות לדף "שבתשתיות" בפייסבוק ואנחנו

כבר נדאג להעבירן לכאן, מקובל?
 

משה12333

New member
לא ניתן לכתוב הודעות בפורום שבתשתיות ללא הזדהות מלאה עם שם

ותמונה.

ניתן רק לצפות בהודעות ולבצע חיפוש, אבל מי שרוצה לכתוב הודעה חייב להזדהות ע"י כניסה לפייסבוק.

לכן הפורום הזה הוא במקום הראשון בישראל באיכותו בנושא התשתיות. משתתפים בו המומחים הגדולים ביותר בארץ בנושא בניית תשתיות. המומחים האלה מבצעים פרוייקטים ברמה העולמית הגבוהה ביותר.

 

mishat

New member
אתה סותר את עצמך: אמרת שכולם כאן סטודנטים

תחליט ?

ומוזר שמומחה בעל שם ארצי כמוך מפחד להזדהות.
 
למעלה