התחנה המרכזית בפתח תקווה

משה12333

New member
זה לא רק בהנדסת בניין אלא בכל סוג של הנדסה. אם תיקח לדוגמא

סרטוט הנדסי אלקטרוני או חשמלי מורכב, לא תבין שם כלום, אפילו אם סיימת תואר בהנדסת חשמל/אלקטרוניקה.

הלימודים מקנים לך מושגים בסיסיים ולא עוסקים בתכניות מורכבות.

רק ניסיון בעבודה עם תכניות כאלה, במשך הרבה שנים, מקנים לך את המיומנות הנדרשת לכך.

 

משה12333

New member
זה לא קשור לשקרן. זה קשור למחיר של החפירה התת-קרקעית וזה לא

רק מחיר כספי אלא מחיר במובנים אחרים שייגבה לצערנו בדרכים אחרות יותר מוחשיות.

אם לא היו מחליטים על תוואי תת-קרקעי, כבר מזמן הקו האדום היה פועל ומוארך אפילו מעבר לפ"ת ולבת-ים.

פשוט היו מניחים זוג מסילות באמצע ציר ז'בוטינסקי מפ"ת ועד לת"א וזהו. לא היתה שום הצדקה להפוך את הקו הזה לתת-קרקעי.

(האם אתה יודע כמה צוללנים משתתפים כרגע בחפירות של הקו האדום? הצוללנים עובדים כרגע בתוך מי התהום הגבוהים שמגיעים בגוש דן ממש עד לפני הקרקע. כל החפירה הזאת היא טירוף מוחלט).

 

Bus Nerd

Active member
יש לך מקור לכתבה הזו?

בכל מקרה, את הרק"ל בת"א לא חופרים מתחת לבתים. הוא עובר מתחת לכבישים.
&nbsp
ואין אף צוללן שעובד עכשיו באף פרוייקט של נת"ע. את מי התהום שאבו מזמן מפירי השילוח, ומכונות הTBM עדיין בבנייה אז כל מה שיש לנו זה רק פירי השילוח והדפו.
גם כשהTBM תתחיל לעבוד לא יהיה צורך בצלוללנים.
&nbsp
אתה טועה ומטעה, כרגיל.
 

משה12333

New member
תבחר משפט מהכתבה ותעשה עליו חיפוש בגוגל. בדיוק 1.5 שניות

למציאת המקור.

רוב הקוראים לא מעוניינים להתעמק במקור.

 

Bus Nerd

Active member
לא אעשה זאת

1) התעלמת לחלוטין מכל ההודעה שלי חוץ מהכותרת. כמה צפוי.
&nbsp
2) אני לא אעשה בשבילך את העבודה שלך. ייקח לי יותר זמן להקליד משפט אקראי מהכתבה מאשר שלך ייקח לפתוח את הכתבה (שאתה יודע היכן היא נמצאת) ולהעתיק לכאן את הקישור שלה. זו העבודה שלך להביא סימוכין לטענות שלך.
&nbsp
3) אתה טוען על "רוב". ובכן, "רוב" המגיבים בפורום הזה אינם אתה, ונראה שרובם לא מסכימים עם ההתנהגות שלך וחושבים שאתה טרול.
&nbsp
----
מדיניות חדשה:
מהיום אני לא מגיב לתגובות שלך שהן פרובוקציות כגון התגובה הזו. אני לא מתייחס לשום דבר שתצרף בצילום מסך אם אין לו קישור מצורף לסימוכין. ואני אגיב להודעותיך רק כדי לסתור טענות שקריות.
 

משה12333

New member
שיקולי הרוב גוברים על שיקולי היחיד. אם אתה היחיד שתפתח את

הקישור, אז רוב הקוראים לא ייחשפו בכלל לתוכן הכתבה אם לא יהיה בה צילום מסך.

עדיף שרק מי שבאמת מתעניין בנושא, יילך לחפש אותה בעצמו (תוך 1.5 שניות).

קוראים לא אוהבים לראות קישורים מול העיניים אלא אך ורק תמונות.

הוספת קישורים מבריחה קוראים ולא ההיפך.

 

cesium

New member
אולי המתכננים חושבים על זה במונחי חנה וסע

אם היעד שלך הוא על ציר ז'בוטינסקי, הבורסה או בכלל על הקו האדום, ואתה גר למשל במזרח פ"ת או בשכונה שתהיה במקום מחנה סירקין, אז אולי יהיה יותר הגיוני לחנות את הרכב בתחנה המרכזית ולקחת את הרק"ל בקו האדום במקום לעמוד בפקקי הבוקר עם הרכב (או במקום לנסוע כל הדרך לסגולה ולקחת רכבת, בהנחה והיעד קרוב לרכבת).

האם זה מוצדק? יכול להיות. השיטה הזו אכן נותנת יתרון מסוים לרכב הפרטי - אבל זה לא כל כך יוצא דופן בהשוואה למה שרכבת ישראל עושה בהרבה מקומות (ראה למשל חניונים ענקיים בעפולה ובי-ם האומה אפילו שהקישור האוטובוסי לא רע בכלל בעפולה ויהיה מצוין בי-ם), ועליה לא מתלוננים. אומרים שיש אנשים שלא מוכנים לקחת אוטובוס אבל מוכנים לנסוע ברכבת, אז עדיף שיסעו חלק מהזמן ברכבת במקום שבכלל לא. [מצד שני, ישנה השאלה באיזה עומס הרחובות ליד התחנה המרכזית יכולים לעמוד...]
 

Bus Nerd

Active member
חנה וסע מתאים לקצוות הערים, לא למרכזן

התחנה המרכזית מאוד נגישה באוטובוסים מכל מקום בפתח תקווה וישובי הסביבה, לכן אין שום היגיון בחניון כזה גדול.
&nbsp
אני חושש בעייקר שרכבים פרטיים שיבואו לחנות שם יצרו פקקים ועומס תנועה שיפריעו לתח"ץ, וזה רע מאוד כשמדובר במסוף שממנו יוצאים קווי אוטובוס רבים. עיכוב ביציאה של הקו מהמסוף זה אומר עיכוב בכל התחנות הבאות בקו, זה מאוד משמעותי.
&nbsp
ואני באמת לא חושב שאנשים יסעו באוטו עד התחנה המרכזית רק כדי לעלות על רק"ל לת"א או לז'בוטינסקי. די ברור שזה ישמש אנשים שיעבדו במשרדים שיקומו שם. אנשים שיש להם אוטו וייראו שיש להם חניה נוחה ולכן יבואו עם האוטו, במקום להחליט לבוא באוטובוס במקום.
 

משה12333

New member
מסביב למתחם התחנה ייהרסו הרבה בניינים ישנים. ראש העיר הצליח

למצוא מימון להקמת התחנה המרכזית ע"י הגדרת הפרוייקט כפינוי-בינוי ורתימת משרד השיכון לטובתו.

הממשלה בהתחלה סירבה לבנות את התחנה לאחר שנת"ע התנערה ממנו.

נת"ע התנערה מהפרוייקט הזה למרות שהיא התחייבה להקימו כמרכז תחבורה אזורי לכל גוש דן.

ראש עיריית פ"ת פנה למשרדי הממשלה כדי להשיג מימון לפרוייקט אך הם דחו אותו והודיעו לו שזה פרוייקט פנימי של עירו. משרד התחבורה סירב להגדירו כפרוייקט אזורי וקבע שזהו פרוייקט עירוני רגיל שנמצא תחת אחריות העירייה.

רק לאחר מאמצים סיזיפיים מצידו של ראש העיר הנוכחי, משרד השיכון הסכים להכיר בפרוייקט כפרוייקט פינוי-בינוי ולהשתתף במימונו (לא הזיקה העובדה שראש הממשלה רוצה מאד את אישורו של ראש העיר למתחם מחנה סירקין).

מגדלי העסקים הרבים שיוקמו מסביב למתחם התחנה יכילו מתחתם הרבה מפלסי חניה תת קרקעיים לקונים/מבלים/נוסעים בתחנה.

 

cesium

New member
אין חדש בכך שמקימים חניון גדול מדי

נתתי שתי דוגמאות ואתה בטוח יכול לתת עוד מאה. די נפוץ שמקימים חניונים גדולים מאוד בתחנות רכבת שנגישות בצורה טובה בתח"צ. גם לא חדש שמקימים חניון במקומות שנח להקים בם חניון ולא במקום הרציונלי ביותר. לטוב ולרע, התכנית הזו עקבית עם הצורה בה מתכננים בארץ.
&nbsp
בתור נוסע חצי-קבוע בקו 1 (אני עולה על תחנה די מוקדמת ויורד כמעט בסוף) אני רואה שלעתים הקו תפוס כבר מהתחלה. ואני רואה את הפקקים בשעות העומס. וברור שתושבי מזרח פ"ת גם ישתמשו ברק"ל. לכן אני בטוח שיהיו כאלו שישתמשו בחניון גם כדי להגיע לקו האדום - ואם הרכבים ישפיעו על קווי האוטובוסים אז אירונית זה יעודד בדיוק תופעה כזו...
 

משה12333

New member
התחנה המרכזית החדשה היא אנדרטה לקו האדום של נת"ע והיא עדות

לעוול שחברת נת"ע עשתה לראש עיריית פ"ת לפני 10 שנים.

כל פ"ת מלאה באנדרטאות לקו האדום ולמוניטין של חברת נת"ע שקיבלה מעיריית פ"ת את כל מה שהיא ביקשה ובתמורה לכך היא התנערה מכל הפרוייקטים שהיא התחייבה לממן ולבצע והשאירה את העירייה ואת תושבי פ"ת עם שוקת שבורה.

ראש העיר ערך הסכם עם חברת נת"ע שבמסגרתו בשנת 2012 היו אמורים להיפתח על ידה מרכז תחבורה אזורי במקום התחנה המרכזית הישנה (תחנת קצה לרכבות הקו האדום) ומסוף תחבורה אזורי בין ציר ז'בוטינסקי לקניון הגדול.

עיריית פ"ת בתמימותה הסכימה לכל הדרישות של חברת נת"ע וחברת נת"ע בערמומיותה ביצעה 0 מההתחייבויות שהיא חתמה עליהן.

עיריית פ"ת נשארה בלי מימון למתחם התחנה המרכזית שלה ונאלצה לחפש מקור מימון אחר גם בשבילה וגם בשביל המסוף ליד הקניון הגדול. בינתיים, תושבי פ"ת המשיכו לסבול מתחנה מרכזית ישנה ומוזנחת עם סככות ישנות מבטון וממתחם סגור בגדרות בין ציר ז'בוטינסקי לקניון הגדול שמנע מעבר חופשי לקניון מתחנות האוטובוס של ציר ז'בוטינסקי.

רק לאחר עשור של סבל, ראש העיר הנוכחי מצא מימון לשני הפרוייקטים האלה ולחברת נת"ע אין שום קשר אליהם. עיריית פ"ת לא צריכה את הטובות שלה יותר. למזלה של פ"ת יש לה כעת ראש עיר שמבין בדיוק עם מי יש לו עסק.

 

Bus Nerd

Active member
אם מה שאמרת היה באמת נכון

אז העירייה הייתה תובעת את נת"ע על הפרת חוזה.
אבל העירייה לא עושה את זה.
&nbsp
לכן ניתן להסיק שאתה פשוט מדבר שטויות.
 

bralor4247

New member
הו לא מדבר שטויות, הוא משקר בכוונת תחילה

אני לא מבין איך אתה נגרר איתו בכלל לדיונים שלמים.
&nbsp
 

משה12333

New member
תביעה היא האפשרות הגרועה ביותר כי היא היתה מקפיאה את התחנה

המרכזית ואת מסוף האוטובוסים ליד הקניון הגדול לעוד הרבה שנים והעירייה היתה רואה לבסוף 0 שקלים מהתביעה הזאת.

עדיף היה לחפש פתרון אחר לטובת התושבים וזה בדיוק מה שנעשה.

במקום נת"ע, משרד השיכון יממן את הקמת התחנה המרכזית החדשה.

זה בדיוק המצב כשיש לך עו"ד ממולח כראש עיר.

(בכלל, לא הולכים אוטומטית לבית המשפט אף פעם. יש מיליון שיקולים לפני הגשת תביעה).

 

Bus Nerd

Active member
שוב שטויות

אם באמת הייתה הפרת חוזה עיריית פ"ת לא הייתה מוותרת על סכומים עצומים כאלו של כסף בכזו קלות. זה לא לוותר למישהו שלא החזיר לך חמישה שקלים שהשאלת לו כדי לקנות קפה, מדובר כאן על מיליוני שקלים.
&nbsp
ואם באמת הייתה הפרת חוזה והעירייה פשוט ויתרה אז זה מראה שצריך להחליף בהקדם את ראש העיר ומועצת העיר שבגדו בתושביהם וגרמו לבזבוז של מיליונים מכספי המיסים שלהם.
 

משה12333

New member
באותה התקופה שזה קרה, כולם האמינו שאוטוטו תהיה רכבת קלה

בפ"ת. כולם ציפו לרכבת הזאת בתחילת שנות האלפיים כי חשבו שזה פרוייקט פשוט.

מה מסובך בלהניח מסילת רכבת נחמדה במרכז ציר 481 עם חוט חשמל מעליה? קלי קלות.

ראש עיריית ת"א טרף את כל הקלפים כשהוא לא הסכים למסילה על פני הקרקע וכל הפרוייקט נכנס לסחרור והתרסק. ראש עיריית ר"ג פתאום גם רצה תוואי תת-קרקעי אצלו והפרוייקט בכלל איבד את כיוונו.

פ"ת היא העיר שהכי סבלה מכך כי כל פרוייקט התחנה המרכזית החדשה נשען על הרכבת הקלה הזאת. אף אחד לא דמיין לעצמו שבסוף 2016 לא תהיה לא רכבת קלה ולא תחנה מרכזית חדשה.

(דרך אגב, ראש עיריית ת"א עשה זאת שוב עם הקו הירוק והוא בכוונה הכריז על פרוייקט פיתוח שאפתני לרחוב אבן גבירול כדי להציג תירוץ לשר התחבורה למטרת השגת תוואי תת-קרקעי מתחת לכל אורכו של הרחוב. ראש העיר הודיע לשר התחבורה שלא ניתן להניח ברחוב פסי רכבת קלה כי זה יפגע בתכניות העירייה לשדרוג הנופי של הרחוב שהוחלט עליו בפתאומיות).

 
אם משרד השיכון יממן את הקמת התחנה המרכזית החדשה, מדוע

ראש העיריה, שאתה כה מהלל, ומנכ"ל העיריה טענו רק לאחרונה במועצת העיר שמחכים לכסף ממשרד התחבורה?
מדוע לא הוזכר מימון של משרד השיכון?
האם ראש העיריה מסתיר מידע ממועצת העיר ומטעה אותה ביודעין?
http://www.ptnow.co.il/articles/1976/

אתה מבין מדוע יש אנשים בפורום שמכנים אותך כפי שמכנים אותך?
אי אפשר להאמין אפילו ל-5% ממה שאתה כותב...
 
למעלה