בלי לפרט יותר מדי, אני כרגע מנהל קבוצת פיתוח במקום כלשהו. נוצר מצב שבו עובד אחד יחסית חדש ויחסית מתחיל לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך. משימה של יומיים לוקחת שבועיים ואפילו שלושה, תירוצים, נתקע ימים שלמים על בעיות זוטרות, שואל שאלות שבעיניי לא ראוי לשאול ("אתה יכול להסביר לי איך אני מעתיק תיקיה"?). הוא גוייס על ידי קודמי שלא היה איש מקצוע (ניהל את הפיתוח מנכ"ל החברה ולא איש פיתוח) ואחרי כמה חודשים איתו נראה שהוא פשוט לא מתאים. אגב, כל הסימנים מצביעים על כך שהוא היה נופל אצלי בשלב הראיונות/מבחנים כנראה.
אני לא אוהב לפטר בהפתעה ותמיד נותן הזדמנות אז לקחתי אותו לשיחה לא קלה, פרטנו וניתחנו את הבעיות והוא הבטיח להתאמץ ולשנות גישה.
עכשיו לבעיה: הוא מצא "פטנט" חדש לבעיות שלו. הוא מיודד עם מתכנתת אחדת מנוסה, ואני רואה אותם יושבים שעות ביום על המחשב שלו ועל המשימות שלו. אני שומע את השיחות, ברור לי שהוא פשוט "שואל שאלה" ויוצא שהיא עושה את העבודה שלו. אני לא בטוח מה לעשות עם המצב הזה.
אפשר להתעלם ומכיוון שכל המשימות פחות או יותר מתבצעות בזמן (של שניהם) אז מה אכפת לי.
אפשר לבדוק האם אותה עובדת מרגישה נפגעת מהמצב, אולי עובדת יותר שעות כדי לעמוד בקצב. אני לא יודע איזה תשובה כנה אני אקבל. האם היא לחפה עליו מתוך ידידות, או כי לא נעים לה, ואני גם לא רוצה לתת לעובדים את התחושה שאני משליט טרור בצוות ומחליט למי מותר לדבר עם מי.
אציין שבאופן טבעי אני הייתי הכתובת לשאלות של העובד רק שזה הגיע לפיצוץ. היו מצבים שנתתי הרצאה, ממש סשן מסודר של שעה עם סיכומים במחברת וכו' על דוקר ותשתיות (שהוא אמור להכיר גם ככה אחרי כמעט שנה כאן) ואז אחרי יומיים הוא נתקע על משהו ושואל "אתה יכול להזכיר לי עוד פעם מה זה הדוקר הזה"? והתגובה שלי היתה מאוד לא סבלנית. הרעיון שלי היה שהוא ימצא דרך ללמוד עצמאית כמו שמצופה ממתכנת, רק הדרך שהוא מצא היא פשוט לגלגל את המשימה על מישהי אחרת.
אציין שמבחינת הדרג הניהולי, הממונה עליי הוא מנכ"ל החברה ויש מנהלת HR שאפשר להעזר בה. את הצוות של המתכנתים הנ"ל מנהל ר"צ שבעצמו צעיר ומוכשר טכנית אבל בלי ניסיון מספק בעיניי ולא כשיר לטפל במצבים מהסוג הזה.
מה אתם הייתם עושים?
אני לא אוהב לפטר בהפתעה ותמיד נותן הזדמנות אז לקחתי אותו לשיחה לא קלה, פרטנו וניתחנו את הבעיות והוא הבטיח להתאמץ ולשנות גישה.
עכשיו לבעיה: הוא מצא "פטנט" חדש לבעיות שלו. הוא מיודד עם מתכנתת אחדת מנוסה, ואני רואה אותם יושבים שעות ביום על המחשב שלו ועל המשימות שלו. אני שומע את השיחות, ברור לי שהוא פשוט "שואל שאלה" ויוצא שהיא עושה את העבודה שלו. אני לא בטוח מה לעשות עם המצב הזה.
אפשר להתעלם ומכיוון שכל המשימות פחות או יותר מתבצעות בזמן (של שניהם) אז מה אכפת לי.
אפשר לבדוק האם אותה עובדת מרגישה נפגעת מהמצב, אולי עובדת יותר שעות כדי לעמוד בקצב. אני לא יודע איזה תשובה כנה אני אקבל. האם היא לחפה עליו מתוך ידידות, או כי לא נעים לה, ואני גם לא רוצה לתת לעובדים את התחושה שאני משליט טרור בצוות ומחליט למי מותר לדבר עם מי.
אציין שבאופן טבעי אני הייתי הכתובת לשאלות של העובד רק שזה הגיע לפיצוץ. היו מצבים שנתתי הרצאה, ממש סשן מסודר של שעה עם סיכומים במחברת וכו' על דוקר ותשתיות (שהוא אמור להכיר גם ככה אחרי כמעט שנה כאן) ואז אחרי יומיים הוא נתקע על משהו ושואל "אתה יכול להזכיר לי עוד פעם מה זה הדוקר הזה"? והתגובה שלי היתה מאוד לא סבלנית. הרעיון שלי היה שהוא ימצא דרך ללמוד עצמאית כמו שמצופה ממתכנת, רק הדרך שהוא מצא היא פשוט לגלגל את המשימה על מישהי אחרת.
אציין שמבחינת הדרג הניהולי, הממונה עליי הוא מנכ"ל החברה ויש מנהלת HR שאפשר להעזר בה. את הצוות של המתכנתים הנ"ל מנהל ר"צ שבעצמו צעיר ומוכשר טכנית אבל בלי ניסיון מספק בעיניי ולא כשיר לטפל במצבים מהסוג הזה.
מה אתם הייתם עושים?