התפתחות הרכבת בין תשס"ד -תשע"ד.

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
הזכרתי רק מסילות חדשות. לגבי חשמול,

מה עם חשמול, אריק?
דבר נוסף, שמעניין לדעת הוא מתי הרכבות השונות תיסענה במהירות גבוהה יותר. למשל, שתהיה מהירות נסיעה גבוהה יותר בקו חיפה-תל אביב או באר שבע-תל אביב. שסדר זמן הנסיעה בפועל יהיה כשלושים דקות.
הזכרתי רק מסילות חדשות. לגבי חשמול,
די ברור שחלק מתכנית החשמול ימומש לפני 2020. איזה חלק בדיוק? נכון לרגע זה אני בכלל לא אופטימי...
הלוואי שהקו המהיר לירושלים יחושמל, נתחיל מזה ואז נראה.
 

אורי404

New member


הזכרתי רק מסילות חדשות. לגבי חשמול,
די ברור שחלק מתכנית החשמול ימומש לפני 2020. איזה חלק בדיוק? נכון לרגע זה אני בכלל לא אופטימי...
הלוואי שהקו המהיר לירושלים יחושמל, נתחיל מזה ואז נראה.
 

amit1270

New member
הקו לירושלים לא יהיה לא מחושמל

הזכרתי רק מסילות חדשות. לגבי חשמול,
די ברור שחלק מתכנית החשמול ימומש לפני 2020. איזה חלק בדיוק? נכון לרגע זה אני בכלל לא אופטימי...
הלוואי שהקו המהיר לירושלים יחושמל, נתחיל מזה ואז נראה.
הקו לירושלים לא יהיה לא מחושמל
 

amit1270

New member
החשמול יורגש יותר דווקא במקומות אחרים

מה עם חשמול, אריק?
דבר נוסף, שמעניין לדעת הוא מתי הרכבות השונות תיסענה במהירות גבוהה יותר. למשל, שתהיה מהירות נסיעה גבוהה יותר בקו חיפה-תל אביב או באר שבע-תל אביב. שסדר זמן הנסיעה בפועל יהיה כשלושים דקות.
החשמול יורגש יותר דווקא במקומות אחרים
היתרון הגדול של החשמול הוא לאו דווקא בקיצור זמני נסיעה בקווים ישירים אלא בקווים מרובי עצירות, וזה בזכות התאוצה (והתאוטה) הטובה יותר של קטרים/קרונועים חשמליים. קיצור זמני הנסיעה בקווים הפרבריים יהיה משמעותי הרבה יותר מכמה דקות בקו בינעירוני ישיר. בזכות החשמול תתאפשר גם העלאה של התדירות וקיבולת הרכבות.
 
נו יופי, זה כבר 4

ומתוך הרשימה שלך, הפרוייקטים שיושלמו לדעתי
עד 2020, הם:

מסילת השרון (כמובן)
צומת הנגב (עיר הבה"דים)
מסילה רביעית באיילון
המסילה המזרחית

מועמדים נוספים:
אין.

לא עירון, לא בצת ובטח שלא קרית שמונה... גם לא ערד ולא ירוחם.
נו יופי, זה כבר 4
ואני "דרשתי" רק 3.
תוסיף את ה-4 שבתהליך ביצוע, וסה"כ 8 פרוייקטים עד 2020. הלוואי...
 
גם לא ברור מתי יתחילו על המסילה המזרחית

ומתוך הרשימה שלך, הפרוייקטים שיושלמו לדעתי
עד 2020, הם:

מסילת השרון (כמובן)
צומת הנגב (עיר הבה"דים)
מסילה רביעית באיילון
המסילה המזרחית

מועמדים נוספים:
אין.

לא עירון, לא בצת ובטח שלא קרית שמונה... גם לא ערד ולא ירוחם.
גם לא ברור מתי יתחילו על המסילה המזרחית
אולי יעבדו על הקטע הקיים לראש העין.
 

luckydude

Active member
דווקא הקטע לוד-ראש העיין הוא היותר בעייתי

גם לא ברור מתי יתחילו על המסילה המזרחית
אולי יעבדו על הקטע הקיים לראש העין.
דווקא הקטע לוד-ראש העיין הוא היותר בעייתי
בתוואי כי הוא דורש הפקעה נרחבת של אדמות של "בני דודים".
 

easylivin

New member
קשור, בערך: התפתחות הרכבת בשלושה עשורים.

התפתחות הרכבת בין תשס"ד -תשע"ד.
היום ערב ראש השנה תשע"ד וזאת הזדמנות טובה לראות מה קרה כאן ב10 השנים האחרונות בתחום הרכבות:

נפתחו תחנות:
בית שמש (המחודשת)
רמלה (המחודשת)
הראשונים
כפר סבא
ראש העין (צפון)
אשדוד עד הלום
תחנת נתב"ג
תחנת גן החיות התנ"כי (המחודשת)
ירושלים מלחה
אשקלון
דימונה
הוד השרון
להבים -רהט
פאתי מודיעין
מודיעין מרכז
פ"ת קרית אריה
לוד -גני אביב
צומת חולון
וולפסון
יוספטל
קוממיות
ראשל"צ -משה דיין
יבנה מערב.

קווים שנפתחו:
ת"א -הראשונים
ת"א - אשקלון
ת"א -ירושלים (המחודש)
ת"א -הוד השרון
ת"א -נתב"ג - מודיעין
ת"א -ראשל"צ מערב- אשקלון

מסילות ששופרו:
הכפלת מסילת הירקון
הכפלת מסילת חיפה- עכו
הכפלת המסילה לבאר שבע

בהסתכלות אחורה אין ספק שזהו היה העשור הפעיל ביותר בתחום הרכבות מקום המדינה.
ובהסתכלות קדימה אני מקווה שהעשורים הבאים יהיו עוד יותר עמוסי פרויקטים ושנזכה לראות רשת רכבות יעילה ומתקדמת.

שנה טובה לכולם
קשור, בערך: התפתחות הרכבת בשלושה עשורים.
מצרף שוב מפה שערכתי פעם. הכחול: קווי מטען, ירוק: קווי נוסעים, צהוב: קווים בבנייה. עבה: מסילות כפולות. ייתכן ששכחתי שלוחות קטנות פה ושם (בקושי רואים אותן גם ככה במפה קטנה).

התפתחות שלא ניתן לראות במפה: השלוחות לתחנת הכוח רוטנברג ולנמל הפחם באשדוד, הוקמו ב-1984 ונסגרו ב-2000.

כמובן שהמפה מתארת התפתחות גיאוגרפית בלבד. את הדברים החשובים לא רואים בה: תחנות חדשות ומחודשות, מספר רכבות הנוסעים (עשרות נסיעות בודדות ביום בשנות ה-80 לעומת כמה מאות ב-2013), מהירותן ואיכותן.
 

amit1270

New member
יפה מאוד. יש לך את זה לעוד עשורים?

קשור, בערך: התפתחות הרכבת בשלושה עשורים.
מצרף שוב מפה שערכתי פעם. הכחול: קווי מטען, ירוק: קווי נוסעים, צהוב: קווים בבנייה. עבה: מסילות כפולות. ייתכן ששכחתי שלוחות קטנות פה ושם (בקושי רואים אותן גם ככה במפה קטנה).

התפתחות שלא ניתן לראות במפה: השלוחות לתחנת הכוח רוטנברג ולנמל הפחם באשדוד, הוקמו ב-1984 ונסגרו ב-2000.

כמובן שהמפה מתארת התפתחות גיאוגרפית בלבד. את הדברים החשובים לא רואים בה: תחנות חדשות ומחודשות, מספר רכבות הנוסעים (עשרות נסיעות בודדות ביום בשנות ה-80 לעומת כמה מאות ב-2013), מהירותן ואיכותן.
יפה מאוד. יש לך את זה לעוד עשורים?
היה מעניין לראות את ההתפתחות עם "תחנות ביניים" ב-1993 ו-2003.
 

אורי404

New member
ניסיון לנתונים ממני

דורש איסוף נתונים שכרגע אין לי...
ניסיון לנתונים ממני
אם היה עדיין פעיל אתר "חדשות הרכבת" היו יופי של נתונים...
לא חשוב. אנסה לכתוב מה שאני זוכר. סליחה מראש על טעויות:
* חיבור מסילת איילון בסוף 1992 או תחילת 1993. עד אז הייתה תחנת תל אביב-דרום ליד הולץ.
באותה תקופה פחות או יותר החל מחדש לפעול הקו לרחובות ובהמשך לכיוון אשדוד. לרחובות זה היה ב-1992 או 1993. לא סגור במדוייק על אשדוד.
אני לא זוכר, אבל הייתה הכפלת לוד-רחובות. לדעתי זה בתחילת שנות האלפיים.

מבחינת תחנות נוסעים היו שינויים רבים במהלך שנות התשעים. תחנות שונות נסגרו. למשל חיפה-מזרח, זכרון יעקב, כפר ויתקין או תחנות כמו בוסתן הגליל.
תחנות שודרגו, כמו למשל בית יהושע.
מספר שנים לפני העשור האחרון (2003 הייתה השנה הראשונה לסקירה) נפתחה בסוף 2000 או בתחילת 2001 תחנת באר שבע-מרכז.
מעט לפני כן נפתח מחדש הקו לראש העין דרום עם חידוש תחנות בני ברק המחודשת ותחנת פתח תקווה-סגולה החדשה.

* חידוש קו באר שבע - סוף שנות התשעים. כנראה 1997 במתוכנת חלקית.
באותה תקופה פחות או יותר ב-1998 נסגר הקו לירושלים.

* תחנות תל אביב
תל אביב-השלום - אמצע או סוף שנות התשעים
תל אביב האוניברסיטה-מרכז הירידים - סוף 1999 או תחילת 2000
תל אביב-ההגנה - תחילת שנות ה-2000

* תחנות חיפה
פתיחתן של תחנות חיפה חוף הכרמל, לב המפרץ וחוצות המפרץ לפני 2003.

* סגירת שלוחות משא:
כפר סבא - אאל"ט 1997
בצת - אאל"ט 2002
מחצבות בנימינה (?) - נסגרו. לא יודע את התאריך.
היו עוד שלוחות, שנסגרו כמו למשל לכיוון נשר.
 
גם השלוחה למפעל עץ לבוד בפתח תקוה נסגרה

ניסיון לנתונים ממני
אם היה עדיין פעיל אתר "חדשות הרכבת" היו יופי של נתונים...
לא חשוב. אנסה לכתוב מה שאני זוכר. סליחה מראש על טעויות:
* חיבור מסילת איילון בסוף 1992 או תחילת 1993. עד אז הייתה תחנת תל אביב-דרום ליד הולץ.
באותה תקופה פחות או יותר החל מחדש לפעול הקו לרחובות ובהמשך לכיוון אשדוד. לרחובות זה היה ב-1992 או 1993. לא סגור במדוייק על אשדוד.
אני לא זוכר, אבל הייתה הכפלת לוד-רחובות. לדעתי זה בתחילת שנות האלפיים.

מבחינת תחנות נוסעים היו שינויים רבים במהלך שנות התשעים. תחנות שונות נסגרו. למשל חיפה-מזרח, זכרון יעקב, כפר ויתקין או תחנות כמו בוסתן הגליל.
תחנות שודרגו, כמו למשל בית יהושע.
מספר שנים לפני העשור האחרון (2003 הייתה השנה הראשונה לסקירה) נפתחה בסוף 2000 או בתחילת 2001 תחנת באר שבע-מרכז.
מעט לפני כן נפתח מחדש הקו לראש העין דרום עם חידוש תחנות בני ברק המחודשת ותחנת פתח תקווה-סגולה החדשה.

* חידוש קו באר שבע - סוף שנות התשעים. כנראה 1997 במתוכנת חלקית.
באותה תקופה פחות או יותר ב-1998 נסגר הקו לירושלים.

* תחנות תל אביב
תל אביב-השלום - אמצע או סוף שנות התשעים
תל אביב האוניברסיטה-מרכז הירידים - סוף 1999 או תחילת 2000
תל אביב-ההגנה - תחילת שנות ה-2000

* תחנות חיפה
פתיחתן של תחנות חיפה חוף הכרמל, לב המפרץ וחוצות המפרץ לפני 2003.

* סגירת שלוחות משא:
כפר סבא - אאל"ט 1997
בצת - אאל"ט 2002
מחצבות בנימינה (?) - נסגרו. לא יודע את התאריך.
היו עוד שלוחות, שנסגרו כמו למשל לכיוון נשר.
גם השלוחה למפעל עץ לבוד בפתח תקוה נסגרה
במחצית השניה של שנות התשעים.
 

אורי404

New member
לא כתבתי את כולם

גם השלוחה למפעל עץ לבוד בפתח תקוה נסגרה
במחצית השניה של שנות התשעים.
לא כתבתי את כולם
סביר מאוד להניח, שחסרים דברים נוספים. כוונתי הייתה להתחיל מנקודה כלשהי.
לגבי פתח תקווה היו שתי שלוחות. האחת לאזור התחנה המרכזית. השנייה לאזור התעשייה-סגולה. אני מניח, שזו הייתה מפעל העץ, שכתבת.
 
השלוחות בפתח תקוה:

לא כתבתי את כולם
סביר מאוד להניח, שחסרים דברים נוספים. כוונתי הייתה להתחיל מנקודה כלשהי.
לגבי פתח תקווה היו שתי שלוחות. האחת לאזור התחנה המרכזית. השנייה לאזור התעשייה-סגולה. אני מניח, שזו הייתה מפעל העץ, שכתבת.
השלוחות בפתח תקוה:
1. לתחנת הרכבת הישנה שהייתה באזור הקצה הצפוני של רחוב רוטשילד. זו השלוחה שהייתה פעילה עד למפעל עץ לבוד עד לשנות התשעים ועברה באזור סגולה (בצמוד לרחוב הרכבת שלכן נקרא כך). לאזור התחנה המרכזית לא הייתה אף פעם שלוחה, אלא השלוחה הזו עברה בהמשך למפעל עץ לבוד את צומת רחובות גיסין - פינסקר שלא מאוד רחוק מהתחנה המרכזית, אבל המסילה הזו בין עץ לבוד לתחנת הרכבת הישנה לא פעילה כבר עשרות שנים.
2. באזור קרית אריה - שלוחה למפעל עץ הזית (מפעל השמן). השלוחה הזו הפסיקה לפעול יותר מוקדם מהשלוחה לעץ לבוד, אני לא יודע מתי.

שלוחה לתחנה המרכזית זו תוכנית שאף פעם לא התממשה ואני לא מאמין שתתממש אי פעם.
 

אורי404

New member


השלוחות בפתח תקוה:
1. לתחנת הרכבת הישנה שהייתה באזור הקצה הצפוני של רחוב רוטשילד. זו השלוחה שהייתה פעילה עד למפעל עץ לבוד עד לשנות התשעים ועברה באזור סגולה (בצמוד לרחוב הרכבת שלכן נקרא כך). לאזור התחנה המרכזית לא הייתה אף פעם שלוחה, אלא השלוחה הזו עברה בהמשך למפעל עץ לבוד את צומת רחובות גיסין - פינסקר שלא מאוד רחוק מהתחנה המרכזית, אבל המסילה הזו בין עץ לבוד לתחנת הרכבת הישנה לא פעילה כבר עשרות שנים.
2. באזור קרית אריה - שלוחה למפעל עץ הזית (מפעל השמן). השלוחה הזו הפסיקה לפעול יותר מוקדם מהשלוחה לעץ לבוד, אני לא יודע מתי.

שלוחה לתחנה המרכזית זו תוכנית שאף פעם לא התממשה ואני לא מאמין שתתממש אי פעם.
 


השלוחות בפתח תקוה:
1. לתחנת הרכבת הישנה שהייתה באזור הקצה הצפוני של רחוב רוטשילד. זו השלוחה שהייתה פעילה עד למפעל עץ לבוד עד לשנות התשעים ועברה באזור סגולה (בצמוד לרחוב הרכבת שלכן נקרא כך). לאזור התחנה המרכזית לא הייתה אף פעם שלוחה, אלא השלוחה הזו עברה בהמשך למפעל עץ לבוד את צומת רחובות גיסין - פינסקר שלא מאוד רחוק מהתחנה המרכזית, אבל המסילה הזו בין עץ לבוד לתחנת הרכבת הישנה לא פעילה כבר עשרות שנים.
2. באזור קרית אריה - שלוחה למפעל עץ הזית (מפעל השמן). השלוחה הזו הפסיקה לפעול יותר מוקדם מהשלוחה לעץ לבוד, אני לא יודע מתי.

שלוחה לתחנה המרכזית זו תוכנית שאף פעם לא התממשה ואני לא מאמין שתתממש אי פעם.
 
תודה, מפה טובה ומשקפת.

קשור, בערך: התפתחות הרכבת בשלושה עשורים.
מצרף שוב מפה שערכתי פעם. הכחול: קווי מטען, ירוק: קווי נוסעים, צהוב: קווים בבנייה. עבה: מסילות כפולות. ייתכן ששכחתי שלוחות קטנות פה ושם (בקושי רואים אותן גם ככה במפה קטנה).

התפתחות שלא ניתן לראות במפה: השלוחות לתחנת הכוח רוטנברג ולנמל הפחם באשדוד, הוקמו ב-1984 ונסגרו ב-2000.

כמובן שהמפה מתארת התפתחות גיאוגרפית בלבד. את הדברים החשובים לא רואים בה: תחנות חדשות ומחודשות, מספר רכבות הנוסעים (עשרות נסיעות בודדות ביום בשנות ה-80 לעומת כמה מאות ב-2013), מהירותן ואיכותן.
תודה, מפה טובה ומשקפת.
 

darkshadow1

New member


קשור, בערך: התפתחות הרכבת בשלושה עשורים.
מצרף שוב מפה שערכתי פעם. הכחול: קווי מטען, ירוק: קווי נוסעים, צהוב: קווים בבנייה. עבה: מסילות כפולות. ייתכן ששכחתי שלוחות קטנות פה ושם (בקושי רואים אותן גם ככה במפה קטנה).

התפתחות שלא ניתן לראות במפה: השלוחות לתחנת הכוח רוטנברג ולנמל הפחם באשדוד, הוקמו ב-1984 ונסגרו ב-2000.

כמובן שהמפה מתארת התפתחות גיאוגרפית בלבד. את הדברים החשובים לא רואים בה: תחנות חדשות ומחודשות, מספר רכבות הנוסעים (עשרות נסיעות בודדות ביום בשנות ה-80 לעומת כמה מאות ב-2013), מהירותן ואיכותן.

יהיה נחמד לראות אותה גם עם קווים עתידיים.
כדאי גם לציין שיש מפה מאוד מפורטת בויקיפדיה- כולל תחנות וקווים שנסגרו.
 

amit1270

New member
צריך לעדכן שם את קו יבנה מערב-פלשת



יהיה נחמד לראות אותה גם עם קווים עתידיים.
כדאי גם לציין שיש מפה מאוד מפורטת בויקיפדיה- כולל תחנות וקווים שנסגרו.
צריך לעדכן שם את קו יבנה מערב-פלשת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה