לגבי הרמז על המימון
זה מאוד פופולרי לייחס מניעים כלכליים למהפכנים דתיים, אבל נראה לי קצת חוטא לאמת. אמנם, הכסף משחק תפקיד אצל כולם (איך אמר החכם מכל אדם, "כי בצל החכמה בצל הכסף"), אך הוא לא הנקודה. לענייננו, אני מניח שאת תמיכת היהודים הוא רצה גם ובעיקר כאמירה תודעתית. השאילה מהיהדות הייתה, אני מניח, לא רק מתוך פנייה ליהודים (אם כי גם: ייסוד יום הצום העשירי וביטולו לאחר האכזבה מהיהודים היא דוגמה בולטת), אלא גם מכיון שהוא היה צריך מישהו לשאוב ממנו תשתית לאמונה מונותיאסטית. אגב, יש גם המון מדרשי חז"ל המשוקעים בקוראן. ויש גם בלבולים משעשעים - למשל, שמרים אחות אהרון, היא אמו של ישוע...