התקנת מזגן על קיר השכן

bat d

New member
התקנת מזגן על קיר השכן

שלום, אני בעלים של מגרש, אליו מגרש שכן. המכרז לפיו נבנו הבתים קבע שיבנה בית דו משפחתי. בעל המגרש השני הודיע לנו שהוא לא מעוניין לבנות איתנו דו משפחתי. אנחנו בנינו את קיר ביתנו בגבול, על קו 0 שבין הבתים ובעל המגרש השני התרחק מעט מקו 0, כך שנוצר מעבר צר בין הבתים- ששייך לבעל המגרש השני.
הבעיות מתחילות עכשיו- בעל המגרש השני החליט שמאחר ואנחנו בנינו את קיר ביתנו על קו 0, הרי שזהו קיר משותף ולכן הוא התקין את המזגן שלו על אותו קיר "משותף" כביכול- על קיר הבית שלנו. להדגיש- אותו שכן לא חלק בעלויות בניית הקיר ויכל היה להתקין את המזגן על קיר ביתו.
שאלתי: האם אותו שכן רשאי להתקין את המזגן שלו על הקיר שלנו, שעה שאין דבר שמונע ממנו להתקין על הקיר שלו?
במידה והתשובה חיובית - האם אני יכולה לתבוע מהשכן מחצית מעלות בניית הקיר? שכן אם הוא נהנה מהקיר אז שיחלוק בעלות שלה (אני מעדיפה שהוא פשוט יסיר את המזגן שלו)
אשמח לקבל הפניות לפסיקה רלוונטית.
תודה רבה!
 
חוק המקרקעין-מחוברים שבמיצר

סעיף 49 לחוק המקרקעין קובע את פרטי הבעלות השימוש והנשיאה בהוצאות של מחוברים שבמיצר כדוגמת: קירות, גדרות, עצים, ומחוברים כיוצא באלה הנמצאים במיצר של מקרקעין שכנים, וקובע כי יראום כנכסים בבעלות משותפת של בעלי המקרקעין השכנים, כל עוד לא הוכח היפוכו של דבר.
עוד קובע סעיף 49 כי מחוברים שבמיצר רשאי כל אחד מבעלי המקרקעין להשתמש בהם למטרה שלשמה הוקמו, וחייב הוא להשתתף בהוצאות הדרושות כדי להחזיקם במצב תקין לפי שיעור שהוסכם ביניהם, ובאין הסכם כזה - בחלקים שווים, זולת אם מידת השימוש בהם היתה שונה.
&nbsp
 
למעלה