התשדיר של עמותת אור ירוק

מ ר י ל

New member
התשדיר של עמותת אור ירוק

"זה לא גורל זה מחדל " , אני חושבת שזה גם וגם . אני גם חושבת שעצם זה שמדברים על זה בגלגלץ ובטלויזיה , לא יעזור למלחמה בתאונות הדרכים , כי מה שקורה בפועל שזה נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה. אם כל הכבוד לדקלה יצחק למשל , לא חושבת שדבריה השפיעו על נהגי ישראל החוליגנים והפחיתו את תאונות הדרכים. גם חינוך בבית הספר לזה , לא יעזור . הדבר היחיד לדעתי שכן יעזור הוא , אכיפה מסיבית וקנסות כבדים והחרמת רכבים , ומזה צריך ללמוד מצה"ל , כי שם יש פחות תאונות מבאזרחות.
 

ettie

New member
"זה לא גורל זה מחדל"

לדעתי זה כן נכנס. יש להמשיך עם הסיסמא יש להמשיך עם תשדירי הטלויזיה הקשים יש להמשיך ולהלחם בכל דרך גם כמובן ע"י אכיפה- (ותעשו לי טובה כל הנוהגים 40 קמש מעל המהירות המותרת ויגידו שזה לא הסיבה העיקרית לתאונות הדרכים. נכון שישנם גורמים נוספים בעלי משקל משמעותי אולי יותר לתאונות דרכים אבל אין זה אומר שכלל אין לזה השפעה מספיק שזמן התגובה במהירות גבוהה היא בעייתי יותר). שוטרים שתופסים עבריין תנועה אסור שיוותרו. אין לעשות הנחות. לא כשמדובר בחיים!!!!!!!! עליי כן עובדים הדוחות הכבדים - כואב בכיס אני נזהרת יותר. מסיסמא כן איתי בנהיגה - פעם יותר פעם פחות. אבל זה עובד. חייבים להילחם "ברוצח" הזה!! מחר זה יכול להגיע אלינו- לילדים שלנו. "הצילו" שימו לב שהנלחמים הגדולים בתאונות הדרכים הם הורים לילדים שנרצחו בכביש
 

Idioteque

New member
זה לא יעבוד

זה הכל מתחיל כשהנהגים צעירים. זה פשוט הופך למשהו מרכזי מידיי בחיים של הנוער. למה? קשה להגיד. אולי כי בתור ישראלים, לנהוג זו דרך מצוינת להוכיח שאנחנו לא פראיירים. אולי זה כי יש צבא סך הכל שנה אחרי שמקבלים רישיון. בכל אופן זה ככה. בשביל לפתור את זה, אני הייתי מציע דווקא להוריד את גיל הרישיון (להרחיק אותו מהצבא וגם מהגיל שאפשר להתחיל לשתות), ולהוסיף כמה חודשים טובים של מלווה. אבל בשביל באמת לשמור על הילדים שלכם, תלחמו על אוטובוסים בלילה ובסופ"ש. זה בטח אחד הפיתרונות הכי חזקים. כמובן שאז עולה בעית הפיגועים, אבל זה כבר נושא אחר. אולי גם דוחות כבדים יותר יעבדו. אבל הם לא ישנו את הגישה שלנו לנהיגה, אלא רק יעצבנו את הציבור. והסיסמאות- עייפות וחסרות עוצמה. זה ממש לא קשה. צריך תשדירי הארדקור כמו באוסטרליה ובאנגליה.
 
תחבורה ציבורית בלילות ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

חברה שלי ואנוכי נסענו ביום חול בלילה מת"א לחיפה ברכב פרטי, מכיוון שרצינו להישאר עד אחרי צאת הרכבת האחרונה לכיוון חיפה. לה היה הרישיון והיא לא הייתה במיטבה והגענו הביתה בשלום. חייבים תחבורה ציבורית בלילות
 

ofir_y

New member
וביום שישי ושבת.

קצת פחות צעירים על הכביש, אלטרנטיבות למי שרוצה לשתות, ופחות נהגי מוניות מטורפים ועייפים.
 

Idioteque

New member
דווקא בשביל התל אביבים

זה קצת יותר פשוט- בתוך תל אביב קל להגיע ממקום למקום כי היא שטוחה, וחזרה מערים אחרות אפשר כל הלילה עם הרכבות של נתב"ג 2000. אבל אין ספק שאוטובוסים כדאי לשחרר עד 2. לא כל כך ברור למה אגד לא עושים את זה, זה רק יוסיף רווחים.
 

isra533

New member
רק אם

רק אם רוצים לעשות משטר צבאי אפשר יהיה להנהיג אותה משמעת כמו בצבא. לא כל התאונות הקורות בצבא מדווחות. טיפול בעונשים לא עבד בשום תחום, לא בחינוך, לא בטיפול בסמים, לא במניעת רצח וגם בתאונות הדרכים העונשים לא עוזרים. אם רוצים באמת להפסיק את תאונות הדרכים צריך להתחיל לחשוב !!!!!!! 1. להפסיק לבוא בטענות לאחרים לפני שיש בידינו פתרון אחר. 2. להפסיק לפזר סיסמאות חסרות תוכן 3. לקבוע את הגורמים לתאונות הדרכים. 4. לחשוב על פתרונות טכנולוגיים לפתרון כל גורם. 5. לתת חינוך מהגן לסובלנות ומעורבות אישית היום נפגשתי עם אדם שיש בידו פתרון מצוין לחלק גדול של בעית התאונות אבל יש לו בעיה "קטנה" והיא שאף אחד לא מעונין להקשיב לו ונראה את התגובות שלכם אם באמת איכפת לכם. אני מצרף קובץ שיראה את הצעתו. אפשר לראות פיתוח של חברה ישראלית באתר http://www.mobileye.com אפשר לראות רעיונות שלי למערכת בקרה בנהיגה באתר http://www.caps4u.i8.com היכולת קיימת נדרש רק הרצון. עם הרצון של כל אחד לשינוי יבוא השינוי
 
תשמע- מערכת מדהימה!!!

יופי של רעיון ומצגת! אם זה אכן אפשרי וייושם- אשרינו וטוב לנו- זה בהחלט עשוי לעזור מאוד. מה שמדאיג אותי זה החסרונות...המחיר הגבוה, האפשרות לשיבוש ע"י הנהג וכולי...אלו דברים שעליהם יקום ויפול דבר....כסף....והרבה! נשאלת גם השאלה גם איך מתקינים את זה בכל רכב ? נניח שהיו מחייבים את הנהג ושהאוטו לא יעבור טסט בלי המערכת הזו, אבל על מי יחולו העלויות? על הנהג? על הממשלה? אחת הבעיות העיקריות, בהעדר מערכת כזו- היא שהמשטרה לא יכולה להיות בכל מקום ולהתריע או להעניש כל נהג שעושה עבירה, שגם כאן, מפאת חוסר בתקציב (ולא חשוב כרגע למה...) אין מספיק אכיפה בכבישים! אבל אני משוכנעת שאם יהיו עונשים כבדים וברורים על כניסה לצומת לא פנוייה (ואת זה קל מאוד לאכוף), על עבירות לתמרורים (ניתן להתקין מצלמות, שזו כבר מערכת קיימת, על התמרורים ולנייד אותם כל כמה ימים) ומדובר באלפי שקלים כשזה משהו חד משמעי- אנשים ירגיעו את ההתלהבות שלהם.
 

ofir_y

New member
סליחה, אבל עם כל הכבוד

זאת מערכת מסוכנת מאוד. גם מבחינה רעיונית - של חדירה לפרטיות. אולי נתקין גם מערכת למדידת כמות מים לכל אחד בניאגרה? לראות שלא מורידים יותר מידי את המים? (אתה יודע כמה ס"מ הכינרת תעלה רק בגלל הרעיון הזה?) ואם כאשר האוטו יגביל את המהירות ל30 קמ"ש תצטרך לפתע לעקוף בצורה מהירה, או להתחמק ממכשול, או לתת מכת גז? האם גם אז האוטו יגביל את המהירות? ואם לא - המערכת תדווח למשטרה על העבירה החמורה? ואם כן, האם בכל פעם נטל ההוכחה יהיה על הנהג, להוכיח שהיה חייב מבחינה בטיחותית לעבור את המהירות? אחרי כמה ימים אתה חושב שיהיו כבר פירצות במערכת? החלפת צ'יפים, התקנת תוכנות פיראטיות, ודרכים שונות לעקוף את המערכת? (כמו שעושים בכל מערכת ביתית. אם זה די וי די, ממיר דיגיטלי, מחשב, פלייסטיישן, וכו') ואני כבר לא מדבר על באגים בתוכנה ובתפעול של מערכת שמתעסקת עם מערכות מרכזיות ברכב! מי אמר שהפסים הבלתי ניראים שיהיו על הכביש יחזיקו יותר ממה שמחזיקים הפסים הנוכחיים שנצבעים על הכביש, ואף אחד לא רואה אותם, למרות שהם לבן על גבי שחור?! כיצד המערכת תגיב כשהפס ידהה? אם היא לא תוכל לקרוא אותו ותתן קריאה לא נכונה? אם בקטע של 110 קמ"ש, כאשר תעבור עם המערכת, שתצטרך לקרוא פס שעוברים עליו מאות מכוניות ביום, ועוד מפגעי טבע, המערכת תקרא לפתע 30 קמ"ש..? האם זה לא מסוכן יותר מאשר לסוע 20 או 30 קמ"ש יותר מהמותר בכביש מהיר? בקיצור, אני יכול להמשיך עוד שעות ככה, אבל המסר הוא ברור - המערכת הזאת מסוכנת מכל הבחינות, ולא תיהיה יישימה בעשור הקרוב לפחות.
 

isra533

New member
כל הכבוד

לקטול כולנו ידעים, לראות את הצד השלילי הכי קל. ישב אדם וחשב מה לעשות כדי לעצור את תאונות הדרכים ואתה בא ומנסה למצוא רק את השלילי. יכול להיות שהמערכת לא מושלמת ואם אתה רוצה באמת תשובות לכל הבעיות שהעליתה אשמח לתת לך את הטלפוןשל הממציא ותוכל לדבר איתו. לכל מאמץ אמיתי לנושא צריך לתת את מלוא הפירגון ויהיה זה רעיון המטורף ביותר. גם כשהתחילו את נסיונות הטיסה הייתה דעה של רוב מדעני אותה תקופה שהאדם לא יוכל אף פעם לעוף. אז קצת צניעות וכל ביקורת רצוי שתהיה ענינית ולא פוגעת.
 

ofir_y

New member
למה לקטול?

אני מתעסק באלקטרוניקה ומחשבים, פיתוח ואוטו' של תהליכים - ורק נתתי את השאלות מנק' המבט שלי - בראיה לטווח הרחוק, או אפילו היותר קרוב של שימוש בדבר כזה. ואני לא מסכים איתך שצריך לתת פירגון לכל רעיון באשר הוא. צריך לפרגן לרעיונות פרקטיים, ולאמץ אותם - ולא להשקיע את כספי המדינה שגם ככה לא בשמיים, בפרוייקטים שלא יעשו שום דבר. היחידים שירוויחו מזה אלה המפתחים. אני מצטער אם נעלבת, אבל אין פה קשר לצניעות. התגובה שלי היתה עניינית. תגובה לא עניינית : "רעיון דפוק, חבל על הזמן" . זאת היתה דוגמא מבין רבות לדוגמא לא עניינית. דוגמא עניינית, כמו שהבאתי למעלה, הביאה את הבעיות של הרעיון. ה"באגים" שלו. אם זה לא ענייני בעיניך, אז מה כן? רק תגובות מפרגנות?
 

isra533

New member
שאלה

בתור מי שעוסק בשטח האלקטרוניקה והמתשבים, האם תיתכן מערכת אשר תוכל לפקח על הנהג ולמנוע תאונות בזמן אמת?
 

ofir_y

New member
בוודאי תיתכן, מבחינה טכנית.

אבל בסביבה אידיאלית, שלא מוגבלת תקציבית, הנהגים חיוביים וצייתנים, והייצרן לא ינסה לחסוך בזמן וכסף וישמור על רמת אמינות גבוהה.
 

anashim beadom

New member
מערכת בקרה ברכב

לדעתי התקנת מערכות בקרה ברכבים הוא עניין של זמן יהיה צורך להתגבר על מכשולים שונים,בעיות טכניות, בעיות תקציב,חקיקה, אך בסופו של דבר לא תמצא דרך להמנע מכך.במצב העכשווי של קטל בדרכים אי אפשר להשאיר את כל ההחלטות בידי הנהגים עם כל המגבלות הברורות לכולנו.כמו שהתרגלנו לשלם מיסים וללכת לשרות מילואים נלמד גם לתפקד ברכב מבוקר.
 

ofir_y

New member
עניין של זמן כמו שאמרת.

לא סתרת את מה שאמרתי. בעיות טכניות, ניתן לפתור בשנתיים (אני זורק מספרים בשביל הפרופורציה), חקיקה בחצי שנה- שנה וחצי (אם יש רצון!). בעיות תקציב? לא רואה מאיפה יש תקציב למערכת כזאת ב5 שנים הקרובות לפחות.
 
אם ימצא מודל כלכלי כלשהו שיעודד

משקיעים פרטיים לפתח את המערכת הזו ולהטמיע אותה כאן אזי נפתרה הבעייה כלל ועיקר. למשל שהמערכת הזו תותקן בתשלום חד פעמי ו/או תשלומים חודשיים כמו לביטוח. הרי הציבור כבר מזמן הבין שבשביל בטיחות ובטחון ובכלל- בשביל לנשום הוא צריך לשלם- אז מה הבעייה בעצם? סתם לחיצה על איזה סוויץ' במחשבה. אני רואה מול עיני כל הזמן את ההצלחה של כבישי אגרה כמו 6- משקיע פרטי ורווחים נפלאים.
 

ofir_y

New member
את לא יכולה להשוות בין כביש 6,

שהוא אופציה שמורידה בתנועה ובפקקים בצירים המרכזיים - למכשיר חובה שיותקן על חשבוננו ברכב שלנו. וגם אם כן, לא ברור לי. איזה חוקים המכשיר הזה יאכוף?
 
אני בכל זאת חושבת שצריך למצוא את

הגבול האופטימלי בין מערכת ממוחשבת אשר תותקן ברכבים ובדרכי התעבורה השולטת לנו בחיים ומכתיבה לנו באופן ממוכן איך נתנהג בכביש למערכת כזו אשר תאכוף ותחנך באופן צמוד ועקבי לנהיגה נכונה. אני חושבת שכל עוד אין בינה מלאכותית וחייבים להסתמך על הגורם האנושי, לקחת בחשבון בלת"מים ומצבי חירום- שום מחשב לא יכול להחליף את הנהג בכביש. אפשר שהמערכת תתריע, אבל לא תבצע "ענישה" או תיצור מגבלה. אפשר שהמערכת תתעד (כמו קופסא שחורה במטוס) את כל העבירות האפשריות וכל רכב יבדק אחת לשנה ע"י יחידה מומחית של משטרת התנועה, כאשר יהיו לכך סייגים והנהג יצטרך באמת להסביר מצבים . כך בדיוק נעשה בחה"א לאחר כל מבצע! אם נראה כל יציאה לכביש קצת כמו יציאה למבצע- זה יגרום לנו לחשוב ולהתנהג אחרת. אין לי ספק שאחת הבעיות החמורות שלנו הוא חינוך רע או חוסר חינוך בתחום, דוגמא אישית עוד יותר רעה בכביש (ו"כשאתה ברומא תהיה רומאי"...)תת ענישה וחוסר יכולת לאכיפה מספקת (או בסדר הפוך). וקודם כל- האופי שלנו! הדוגמא המפורסמת פה של אביב על הנהג ש' שיוצא לעבודה ולא רוצה לבזבז זמן= כסף ולכן נוסע מהר מבלי לפגוע באף אחד כמובן כי זה בחמש בבוקר.... כאלו אנחנו- תמיד יוצאים בדקה ה-90 ונוהגים בלחץ!!! אז נוסעים מהר, גונבים נתיבים, עוקפים איפה שאסור, מתבלבלים בדרך ועושים סיבוב פרסה שאסור ולא עוצרים בעצור או רמזור. אין לי גם ספק שאם תהיה בקרה טובה יותר ואנשים יבחנו בפינצטה וזכוכית מגדלת- לא תהיינה עבירות כאלו או הרבה פחות ומי שכן- יענש אחושקשוקה! אבל יענש יענש- ברמה של- לקחת לו את האוטו לתקופות שונות.
 
למעלה