חיים פרידמן1
New member
ואחרון אחרון חביב, שאלה לאטדגי
מצד אחד אתה טוען שאינך מכיר את אלוהים אלא דרך חז"ל. מצד שני, בדיון אודות התארים אמרת שיש לשלול את התארים כיוון שכל הטקסטים החז"ליים לא באו אלא להורות על עבודת ה'. מכאן שאתה (כמוני) מקבל את הקביעה הלייבוביצ'יאנית שעבודת ה' לשמה היא דווקא לאל שאינו בעל תואר. הווי אומר שעוד לפני שאתה קורא את הטקסט החז"לי אתה מראש מכניס אותו למסגרת של עבודת ה'. הווי אומר שהמושג עבודת ה' - וממילא ה' - קיים בדעתך עוד לפני שניגשת לטקסט החז"לי. כיצד מתיישבים שתי האמרות?
מצד אחד אתה טוען שאינך מכיר את אלוהים אלא דרך חז"ל. מצד שני, בדיון אודות התארים אמרת שיש לשלול את התארים כיוון שכל הטקסטים החז"ליים לא באו אלא להורות על עבודת ה'. מכאן שאתה (כמוני) מקבל את הקביעה הלייבוביצ'יאנית שעבודת ה' לשמה היא דווקא לאל שאינו בעל תואר. הווי אומר שעוד לפני שאתה קורא את הטקסט החז"לי אתה מראש מכניס אותו למסגרת של עבודת ה'. הווי אומר שהמושג עבודת ה' - וממילא ה' - קיים בדעתך עוד לפני שניגשת לטקסט החז"לי. כיצד מתיישבים שתי האמרות?