ואם כבר מדברים על החליל הפנימי

0 אור 0

New member
ואם כבר מדברים על החליל הפנימי ../images/Emo168.gif

למדתי על צ'אקרות פעם ראשונה ביוגה, אחר כך ברייקי וברפלקסולוגיה, ואז יום אחד הגעתי לטנטרה והתברר שהמיקום של הצ'אקרות קצת אחר. - אם כי תלוי באיזה טקסטים מסתכלים, בספר של מרגו אננד למשל עדייין הצ'אקרה השניה מופיעה בהרה ומקלעת השמש מתחת למפתח הלב. ההסבר שקיבלתי מרן דרן היה שהידע שהועבר למערב היה לא מדויק והטעות השתרשה, אז השאלה היא כזו, כדי לפתח את הרגישות הפנימית והמודעות לצ'אקרות, כדי לחנוך אותן ולעורר אותן , אנחנו מתייחסים לעתים קרובות גם למיקום הפיזי. אז איזה? האם זה חשוב? כיום אני הולכת לפי התשובה של המורה שלי לרפלקסולוגיה לשאלת המפות השונות שקיימות באסכולות שונות - מה שהיא אמרה לי זה שהחשוב זה ההתכווננות ולכן, הטיפול אפקטיבי גם כאשר עובדים לפי מפות שונות לחלוטין. אשמח לקבל את דעתכם בנושא.
 

vali9

New member
אור יקרה

ממש אבל ממש אין חשיבות למיקום המדוייק כי אין כזה לטעמי ...... צא'קרה היא רק חלק ממארג רחב ואנרגטי שעוטף את שדה הגוף האנושי , מוטעה להגיד שלצא'קרה יש בכלל גבול (-: אנו עוטפים מפנים ומבחוץ בשדות אנרגטיים , צא'קרות , מרידיאנים , נאדים , תעלות זרימה בכל הכיוונים באלפים........ הכוונה חשובה מאד ! פעולה על אחת מהצא'קרות משפיעה על כולן (-: כל השדה האנרגטי שלנו פועל כמקשה אחת שמשוחחת עם עצמה , עם שדות אחרים ועם האנרגייה האוניברסלית .... הנסיון האנושי לשים מילים והגדרות - נועד לכישלון הגופים האנרגטיים חכמים ופועלים בדרכים שאנו עדיין לא ממש יכולים להסביר במילים. נמסטה. ואלי - כוהנת טנטרית.
 
מיפוי ובדיקת צ'אקרות

אור אהובה יקרה לנו, ניתן באופן מעשי וישיר ודי בקלות, לאתר את הצ'אקרות וכן לבחון אם הן מאוזנות או לא. עוברים מעל הגוף ביד יציבה עם מטוטלת של קריסטל (את האבן כל אחד מתאים לעצמו באינטואיציה. אנחנו נוטים לעבוד עם אמטיסט אבל ממש לא מהותי). עוברים לאט לאט לאורך הגוף כ1-2 ס"מ מהעור. כשמגיעים לצ'אקרה, המטוטלת מתחיחלה לנוע באופן ברור. אי אפשר לטעות בכך כלל. כאשר הצ'אקרה פתוחה ומאוזנת המטוטלת יוצרת תנועה מעגלית. כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת התנועה הינה קווית. זה לגבי הצ'אקרות הראשיות, לא לגבי צ'אקרות משניות ונאדים. כדי לפתח רגישות ומודעות לצ'אקרות ניתן לעבוד על האלמנטים שהן מייצגות. לדוגמא - כדי לעבוד על מולאדהרה, מחזקים את העבודה על יסוד אדמה, על הקשר לקרקע, עבודה על ההיבטים הבסיסיים של החיים, הישרדות. כדי לעבוד על צ'אקרת הגרון, עובדים על אלמנטים של ביטוי חפשי ותקשורת וכו'...
 
שני ספרים מצוינים בעברית

(גם) אודות הצ'אקרות וקונדליני הם הספרים "יוגה" של סוואמי ונקטסננדה ו"ספר היוגה השלם" של סוואמי ווישנו דיווננדה (באופן אישי אני מעדיף את המהדורה הישנה).
 

0 אור 0

New member
את השני יש לי ../images/Emo13.gif

אולי אפילו המהדורה שאתה מתכוון , כי את כל ספרי היוגה שלי רכשתי לפני שנים (וספר אחד מצא את דרכו אלי בכלל מהספריה של סבא שלי כשהייתי ילדה) יש לי גם ספרים אחרים על צ'אקרות, לאו דוקא בהקשר של יוגה - ואם אתה לא מכיר, אז הספר "צ'אקרות" של ברברה וייט ורותי פישמן , הוא האהוב עלי והמקיף ביותר. הענין הוא שהספרים שיש לי הם בהקשר של יוגה, או בהקשר של הבנת הצ'אקרות באופן כללי / ריפוי. היום אני מנסה להתעמק יותר בכיוון של החניכה והערה שלהן - גם מכיוון של טנטרה וגם מכיוון של קונדליני יוגה. העבודה העיקרית היא כמובן בהדרכה, אבל מכיוון שאני בדיוק לפני הקניה השנתית שלי באמזון אז אשמח להמלצות - אם יש.
 

0 אור 0

New member
תודה ../images/Emo140.gif ואשמח להמלצות נוספות

יותר בכיוון של תרגול טנטרה או תרגול הקונדליני, רצוי משהו ידידותי למשתמש, שמדבר גם על פרקטיקה ולא רק על פילוסופיה או עקרונות . יש לי הרבה כבוד אליהם - אבל יכולת הקריאה שלי באנגלית מתחילה למצות את עצמה כשאני קוראת טקסטים טיבטיים עתיקים מתורגמים לאנגלית עם פרשנות רחבה על ההיבט ההסטורי. לכן עדיף "תרגום למערבית" ובתנאי שהוא מדויק. תודה לכל מי שיתרום מהמלצותיו
 
עוד מאמר מצוין בעניין

http://www.yoga-age.com/articles/kundalini.html הספר שהמלצתי עליו הוא ספר שמתייחס גם ליוגה וגם לטנטרה. שוב, עד כמה שידיעתי מגעת, הספר אינו דן רק בתיאוריה אלא גם במעשיותם של התרגולים. יחד עם זאת אם תרצי ללמוד את הדברים באמת לעומקם, יהיה עלייך למצוא גורו-מומחה שהוסמך ע''י מוריו במסורת אליה הוא משתייך, ולא ללמוד אצל מורים-מטעם-עצמם את פרשנויותיהם האישיות. אין מתחרה ללימוד אישי אצל גורו אמיתי (ולא, ה"גורואים" מטעם עצמם אינם גורואים אמיתיים, גם לא אושו ותלמידיו ותלמידי תלמידיו
.)
 

0 אור 0

New member
גורו אמיתי

האמת היא שיש לי בעיה אישית עם המושג "גורו" - מעורר אצלי אסוציאציות ממש לא נחמדות, לגבי כל מיני אנשים שמגדירים עצמם או מוכתרים על ידי אחרים כגורו. אפילו המורה שלי לקאראטה, שהוסמך על ידי המאסטר של השיטה להביא אותה לארץ, לא הגדיר עצמו כסנסיי - אלא שמר על קשר של חבר ומדריך עם התלמידים שלו. וכך זה נראה לי נכון לגבי כל המורים והמדריכים בכל תחום, למעט אולי אחד -שניים יחידי סגולה בדור. אבל אם נשים בצד את ההתייחסות למילה גורו עצמה - ואני אשתמש במילה מדריך - אז מה ההבדל בין מדריך מומחה שהוסמך אצל מוריו במסורת אחת לבין מדריך שהווסמך במסורת אחרת? האם אפשר ללמוד רק אצל הבודהה עצמו, כי רק לו יש את האמת כולה, או שאפשר ללמוד כל פעם שלב אחד ממי שנמצא בדרך כמה שלבים לפניך? והאם יש לדעתך "גורו אמיתי" בכלל? - עם כל התהפוכות שעברו על העולם, האם נשאר מישהו שבאמת קיבל את כל המסורתבחניכה מלאה ממישהו שקיבל לפניו וכך הלאה עד המקור הראשוני לגבי איזושהי מסורת טנטרית שהיא? בפרט כך אם מדברים על מסורת הדקיני?
 
../images/Emo27.gif

הסיבה שיש לך בעייה עם המושג גורו כנראה נובע מהמקום בו פגשת, באופן ישיר או עקיף אנשים שייחסו אותו לעצמם ואשר התנהגו בצורה נלוזה כלשהי, עד כדי כך שסלידה נקשרה במילה הזו, "גורו". אחד הפירושים הנפוצים למילה גורו, בתרגום מעט חופשי לעברית, הוא 'מי שמוציא מחושך לאור'. במובן הזה הגורו הוא מורה-הדרך של מי שמבקש להיות תלמידו אל האמת, אל הידיעה האמיתית, שהיא בבחינת "אור", להבדיל מידיעה טועה, תועה ושקרית, שהיא בורות ובערות, בבחינת "חושך". כיוון שחשיבות הגורו לתלמידו היא מוחלטת, התלמיד רואה בגורו את אביו ואמו הרוחניים, את מייצגם של האלוהות או הבודהיות. במובן קצת אחר, גורו הוא כל מורה שמלמד מיומנות מסוימת. כך בהודו, אם תלמדי ציור, נגינה, פיסול, ריקוד או כל מיומנות אחרת, המורה הוא גורו. לא רק משום שהוא מומחה למיומנות אותה הוא מלמד, אלא גם משום שהמיומנות אותה הוא מלמד היא שיקוף, מראה ואוסף אמצעים בהם הוא מלמד את תלמידו אודות חייו שלו, ולא רק את המיומנות הספציפית אותה ביקש התלמיד ללמוד. זאת ועוד, גם ההיפך הוא הנכון: התלמיד לגורו הוא בנו או בתו האהובים, והוא מחויב להם כאילו היו בשר מבשרו, דם מדמו ועצם מעצמותיו. בזמנים המודרנים המוסד הזה של הגורו הושחת במערב ובמזרח כאחד, ולדעתי שם וגם שם בעקבות התרבות שוחרי-רוחניות תמימים ובורים. אילו תלמידים היו תלמידים רציניים וכנים, הסיכוי שיפלו על גורו רמאי יקטן עד מאוד מאוד. אין צורך שהגורו יהיה בודהה בעצמו, אולם כן יש צורך שעד השלב אליו תרצי להגיע ושאליו המורה אמר שיוכל להדריך אותך - הוא חייב להיות לא פחות מאשר מומחה לחלוטין. כל דבר למטה מזה עלול לגרום לנזק עצום במקרה הרע ולבזבוז מיותר של זמן ומשאבים במקרה הפחות גרוע. לעניין המסורת: קשה לי להבין מה קשה להבין פה
. אין העניין הוא ההבדל בין מסורת למסורת. אם אני מדבר רק על הטנטרות השונות, אין שום הבדל ערכי או איכותי בין הטנטרות השיוואיות, לבין הבודהיסטיות, לבין הוישנואיות וכן הלאה. כן יש הבדל בין מסורות שהיא אותנטיות, וכל אלה שאת שמן הזכרתי הן אותנטיות, לבין הדבר המצחיק והעצוב הזה - הניאו-טנטרה. למה הדבר דומה? אין שום בעייה אם את מעדיפה תיק של גוצ'י על פני תיק של כריסטיאן דיור, אבל כן יש בעייה אם תיקים שמתהדרים בשמות הללו אולם באמת הם זיוף. מסורת אמיתית (ולא משנה איזו), כזו שנוסתה, נבחנה בהצלחה ונושאת תוצאות לאורך שנים ארוכות ע''י אלפי אנשים ויותר היא ערובה ובטחון לכך שהידע שקיבלת הוא אותנטי, נכון ובר-יישום בצורה המיטבית והמועילה ביותר. שיש לשיטה שלמדת ולמורה שלימד אותך אבא ואמא, שיש לך למי לפנות אם טעית או נקלעת לצרה בעקבות טעות בתרגול. לעומת זאת, מה את באמת יודעת אודות הידע של מורייך? האם יש לך את הכלים לבדוק את מידת מומחיותם? האם מחויבותם כלפייך היא כזו כשל הגורו לתלמידו? כן, עדיין קיימות מסורות אותנטיות, וגם מורים אותנטיים, אבל הרבה אבנים יש להפוך כדי למצוא אותם, אפילו את אלה שקרובים אלינו פיזית ממש
 

0 אור 0

New member
סתם שאלה פשוטה

האם יש בארץ מורה טנטרה שאתה רואה בו ממשיך אמיתי של אחת המסורות? יש אמירה , שאני לא ממש יודעת את המקור שלה. אומרים שכאשר התלמיד מוכן , המורה יגיע. בתחומים שונים של החיים , עד היום זה עבד לי. אנשים שהשאירו חותמם על החיים, מעבר לאותה פיסת ידע שהעבירו לי "רשמית". אני מאמינה שכך יהיה גם במקום שבו אני נמצאת היום. ובינתיים פרפרזה על אמרה משלנו: מכל מלמדי השכלתי, ומחברי וידידי יותר מכולם.
 
אני מדבר על דבר אחד ואת על אחר

מכל אחד ומכל דבר אפשר ללמוד, ולא על זה אני מדבר. אני מדבר על דברים ממוקדים ומדויקים, לא על אבסטרקציות, וגם לא על "רשמי" vs "לא רשמי". במסורות הטנטריות-הודיות (שיוואיות, וישנואיות) אינני מכיר בישראל אף מורה אותנטי שלהן. אני לא אומר שאין מורים כאלה אלא רק שאיני מכיר כאלה. ובמסורות של הטנטרה הבודהיסטית, אני מכיר כמה מהם. אף אחד ממורים אלה לא מתגורר בישראל, אבל מידי פעם הם מגיעים לכאן.
 

0 אור 0

New member
אני לא יודעת מספיק כיום כדי להתווכח אתך

על רמת הידע והאותנטיות של העוסקים בטנטרה בארץ, מעבר לחלוקה מאד שטחית של קבוצה גדולה שהולכת בעיקר בדרך של אושו, אותה אתה לא מקבל, קבוצה שניה של מנחי טנטרה טיבטית, ויש את אגאמה יוגה שאני לא יודעת בדיוק את המקורות שלהם, אבל לדעתי דוקא כן שואב מהמסורות שאתה מעריך. מהתבוננות ברמה של מביט מבחוץ שעדיין אינו מבין מספיק, חלק מהמנחים מעמיקים מאד במה שהם עושים גם אם הם שואבים ממספר מקורות - בודאי שנתקלתי ביותר ידע ומחויבות לתכנים מאשר אצל מורי יוגה רבים שאני מכירה. אני מניחה שהמנחים יענו בשם עצמם, ואולי זה יעלה את רמת הדיון.
 
אשמח אם תוכלי להרחיב

על אלה שאותם הזכרת, מנחי הטנטרה הטיבטית והאגאמה-יוגה, מיהם ומה הם מלמדים? כנראה שהסברי אודות המסורות השונות אותן אני מזכיר תכופות והאותנטיות שלהן אינם נהירים מספיק, ולכן אנסה שוב. אולם קודם ברצוני להבהיר שמה שאני מכבד ומעריך בהן הם לא שמם האקזוטי או עתיקותם, הגם שעתיקותם היא ערך חיוני וחשוב למסורות אלה, אבל את זה אסביר מאוחר יותר. קודם כל אנסה להבהיר מהי אותנטיות להבנתי: 1. מקוריות. היוצרים המקוריים והראשונים (ואין זה משנה אם אפילו יצרו את שיצרו רק אתמול או היום מוקדם יותר בצהריים) הם אלה שיצרו, יצקו ועיצבו את תכניהם של מה שהם בעצמם המציאו לו את שמו (במקרה שלנו "טנטרה", "אגאמה" וכד'). הם גם אלה שהתוו את העקרונות, התיאורטיים והמעשיים של מה שיצרו, כמו גם את התכלית לשמה יצרו את אשר יצרו. 2. מעשיות ויעילות. אם הדבר שיצרו אובחן על ידם כמעשי, מיטיב, יעיל ומועיל בהתאם לתכלית או לתכליות שלשמן נוצר, ואכן משיג את אותן תכליות. 3. מידת האפקטיביות הגבוהה ביותר. לאורך זמן, שיטות מנוסות ונבחנות ומנופות בהתאם למידות שונות של יעילות, ואלה המתגלות כמיטיבות, כיעילות וכמועילות ביותר שורדות ומשוכללות. 4. ככל שמסורת נבחנת זמן רב יותר ועל מספר גדול של אנשים, ככלל היא נמצאת כאמינה יותר לעומת מסורת או שיטה כלשהי שרק נוצרה ויעילותה עדיין לא נבחנה על מספר גדול של אנשים ולאורך זמן. 5. נאמנות למקור. בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, המסורות הטנטריות והיוגיות מתחדשות כל הזמן, אולם הנאמנות לעקרונות המקוריים תמיד נשמרת. ומי יכול לעשות חידושים כאלה? רק מי שמומחה ללא דופי בעקרונות המקוריים של הידע אותו קיבל ואשר מכיר את אותו הידע מלפני ומלפנים. רק אדם כזה יוכל לחדש חידושים מבלי לפגום באיכויות המקוריות של מה שלמד ושהוא מלמד הלאה. ועכשיו: למה הניאו-טנטרה אינה אותנטית? הגם שחסידיה משתמשים בטרמינולוגיה דומה או זהה לאלה של הטנטרות האותנטיות, משמעויותיהן המקוריות של טרמינולוגיות אלה דוללו, נשחקו וסולפו עד שהפכו לצל חיוור של מה שהיה מקורן. גרוע מכך: גם הפרקטיקות המקוריות דוללו, הוחלשו, נשחקו והפכו לצל חיוור של מה שהיו במקור. אם אי פעם תוכלי להשוות את פירושיו של אושו לשירו של טילופה לנרופה לפירושיו של מורה אותנטי המחזיק בשושלת מסירה אודות הידע הזה - תוכלי לראות בעצמך כמה גס, מעורפל ולא מדויק הוא פירושו של אושו לעומת זה של המורה האותנטי. ואם תעייני בספר שהמלצתי בפנייך של סיר וודרוף לעומת ספרי הניו-אייג' שקיימים היום אודות הקונדליני והצ'אקרות, שוב תוכלי לראות את ההבדל העצום: בעוד הידע שמוסר סיר וודרוף הוא מפורט, מדויק, חד ומעודן, הספרים המודרניים אודות ידע זה הם כלליים, מעורפלים, גסים ושטחיים. (זאת מבלי לומר שרובם של אלה נסמכים על ספרו של וודרוף מבלי אפילו לתת לו את הקרדיט על מה שחשף בפני הקורא המערבי כפוי-הטובה). העניין הוא לא שמות כמותג וגם לא עתיקוּת, למרות שזמן הוא גורם חיוני וחיובי. רק לשם הדוגמה, נאמר שהיית עובדת בכירה במפעל כלשהו הידוע באיכותם הגבוהה של מוצריו. עזבת את אותו המפעל, ורק אתמול יצאת לשוק עם מוצר חדש משלך, אולם את העקרונות הטובים שיהפכו אותו למוצר טוב ואיכותי למדת ורכשת במקום עבודתך הקודם. אין צורך שתקראי למוצר החדש שלך באותו השם כשל אלה של המפעל הקודם בו עבדת. אולם העקרונות הטובים והאיכות של מוצרך נשמרו, ולכן בצדק, אף על פי ששמו שונה, יוכל להצטרף לקטגוריית האיכות של מוצרים דומים אחרים, כולל אלה של מקום עבודתך הקודם. לעומת זאת, נאמר ששמעת על מוצר מסוים שהוא טוב ואיכותי. כדי לתת את אותו הנופך למוצר שלך החלטת לקרוא לו בשם דומה או זהה לשמו של המוצר המקורי, אולם מבלי שהיית נאמנה לעקרונות הטובים שהפכו את המוצר המקורי לאיכותי. מה באמת יש לך? מוצר דל ורע עם שם בעל נופך של איכות, אבל דל בתוכן איכותי אמיתי. זוהי בדיוק הניאו-טנטרה.
 

0 אור 0

New member
כפי שאמרתי

אני לא מספיק מכירה את המטען והרקע של כל אחד מהעוסקים בתחום, מעבר להגדרה מאד שטחית, לכן אני לא יכולה לשפוט על פי הפרמטרים שהעלית. אני לא בטוחה אם אתה מכיר - מבחינת שמות: טנטרה טיבטית זה בין השאר בועז שגב, אגאמה/טנטרה יוגה - רן דרן , יש גם קבוצה שלא ממש עוסקת בטנטרה אלא בקלאסיקה בודהיסטית (לאמה אריה ודבורה צביאלי). מול אף אחד מהם לא העמקתי מספיק , וגם הידע שלי לא עמוק מספיק כדי לבחון את רמת האותנטיות. מהתרשמויות קצרות - האיכות של מה שהם מציעים גבוהה, כמו גם האיכות של האנשים שעוסקים בתרגול. אבל לא במקרה שאלתי כאן על המלצות לספרים - הרגשתי שאני צריכה להעמיק גם את הידע התאורטי במקביל ללימוד דרך חניכה וחויה - וקצת הלכתי לאיבוד בין המוני הספרים שיש לעולם להציע. גם מבחינה כספית, וגם לוגיסטית וגם עצם היכולת להתמודד עם טקסטים מורכבים - אין לי שום כוונה לרכוש בבת אחת ספריה שלמה.
 
בהמשך להודעתי הקודמת שכחתי להדגיש ש

מה שאני מוקיר, מכבד ומעריך בטנטרות שאת שמן אני מזכיר תכופות הם האותנטיות שלהן והאיכות שבהן, ולא שמן האקזוטי, אורך-שנותיהם או את היותם "שלי" או "של" מישהו אחר.
 

vali9

New member
אור אהובה...

בספרו של דיפאק צו'פרה "בודהה" מתוארת דרכו מלאת החתחתים של בודהה בדרכו להארה . אנשים עלבו בו , היכו אותו , נטשו ונלחמו בו - דבר לא עצר אותו מלכת ....... כך כולנו , הולכים בדרך , מנחה זה או אחר - כל אחד ע"פ בחירותיו - לא הייתי ממהרת לקטלג או להפריד , להלל או להוריד מערכו של בן אנוש באשר הוא ובדרכו אשר בחר ... כולנו בוחרים נקודה אחת ממנה אנו נפתחים ליקום והשאר - יסופר בספרים , או שלא ((-: אין זה ממעיט מערכנו ומגדולתנו כיצירות מופת . חיבוק אוהב לך (-:
 

0 אור 0

New member
עונה למה שכתבת במקום אחר בדיון

המקום הראשווני שלי הוא בחינה אינטקטואלית, לומדת דברים דרך הראש, אם יש משהו שאני לומדת בשנים האחרונות ובתהליך שאני עוברת, הוא לחוות ולקבל דברים בדרך אחרת של למידה, לשחר את המינד העסוק והמנתח והמצפה לשלב הבא ... אני חושבת שצעדתי בדרך הזו דרך החויה זמן מה, ועכשיו חסרה לי קצת השלמה של הרקע - לא כתחליף לחויה, אלא כחיזוק. דברים שהולכים יד ביד. תודה על החיזוק והחיבוק
 

neophile

New member
תהיו לי בריאים

כמה קשה זה להודות בכך שאתם בורים מוחלטים ? ואז האנשים האלה אומרים .. "כן כולם בורים מוחלטים ברמה כזאת או אחרת אבל ..." האבל הזה תמיד נמצא שם ... אם לא במלים אז במחשבות ...מי זה האבל הזה?
 

0 אור 0

New member
לא קשה בכלל

אחרי טעימה של כמה שנים מהטנטרה אני מבינה עד כמה אני אפילו לא יודעת להגדיר או לתפוס את כל מה שאני לא יודעת, בגלל זה אני מבקשת פה עזרה להמשך הלמידה גם בדרך של רקע נוסף והרחבה מסביב על ידי ספרים.
 
למעלה