ואם כבר מדברים על החליל הפנימי

neophile

New member
תנסי ספרים

של Sir John George Woodroffe אפשר למצוא את רובם באינטרנט.
 

0 אור 0

New member
אכן אבל

זעקת הארנק יחד עם המחאה של שירות השליחויות הפרטי שלי דורשים להסתפק בקניה של ספר אחד-שניים, אז אני אשמח להיעזר גם בחומרים חופשיים ברשת מצאתי כמ קישורים של ספריות בודהיסטיות חופשיות, אבל לאו דוקא בהתמקדות ובנושאים הללו
 
תגידי לי

בדיוק במה את מתעניינת ומה את רוצה במיוחד, ואנסה לעזור לך בבחירת הספרים ובהמנעות מקניות מיותרות.
 

neophile

New member
תחפרי קצת בפורומים האלה

בפורום ה Ebooks יש מספר שירשורים של ספרים אוקולטיים\רוחניים שיש בהם יותר ממה שאפשר לקרוא בתקופת חיים אחת .
 

0 אור 0

New member
תודה

הצצה מהירה גילתה שכל לינק שאינו שבור, מביא אותך לאתר שמנסה לשכנע אותך להרשם בתשלום לא קטן לקבוצת אלו שרשאים להוריד כמו שצריך (על ידי זה שההורדה החינמית לא ממש עובדת, או מוגבלת לקובץ אחד) מסקנה: אני ללא ספק צריכה לפתח את הסבלנות שלי.
 

vali9

New member
יקרים מאד.

אני עוקבת בעניין אחר התכתבותכם הפורה ועלתה בי לפתע תבונה ...... מקורות מידע הם טובים, לימוד ושינון הם חלון להתפתחות .. אבל- אין תחליף להתנסות . מילים הם רק מילים והאדרה של זה או אחר היא צורך קטן של האגו כאשר עוסקים בחוויה עצמה , בחיבור לבריאה כאשר נוגעים במהות והשקט של החליל הפנימי כאשר נושמים את עוצמת הגוף וחשים ולו לרגע את תחילתה של ההתעלות.... מתגמדת השפיטה נעלמת ההבדלה ונמס הלב .... ולראייה : "Here (within this body) is the Ganges and Jumna...here are Prayaga and Benares - here the sun and the moon. Here are the sacred places, here the Pithas and Upa-pithas - I have not seen a place of pilgrimage and an abode of bliss like my body." Saraha (Indian Tantric Buddhist adept) מאחלת לכם , נשימות עמוקות וידיעה עצמית פורה (-: ואלי - כוהנת טנטרית .
 
מילים

בלעדיהן לא תוכלי לשווק סדנאות. בלעדיהן לא תוכלי למסור את דבריו של החכם הקדוש סראהה. ללא מילים גם אין צורך בפורום הזה ואפשר לסגור אותו לאלתר. וספציפית למילותיו של החכם הקדוש סראהה - הן חסרות משמעות למי שלא השיג את שהוא השיג. בברכה
 

vali9

New member
שנטידווה אהוב...

(((-: ההתנגדות העזה שלך מדהימה אותי .....כמובן מתקבלת באהבה - זו דרכך ואני אוהבת אותך כפי שאתה (-: מילים הם רק מילים . הן יכולות לכוון למידע נגיש הן מסבירות נפלא הן מתארות תחושות ורגשות אבל .....יקר ואהוב , לעולם מילים לא תהיינה תחליף לחוויה . זה בדיוק מה שאני אומרת ולא אחרת
ומילותיו של סראהה נפלאות כמסר , הן לרגע לא יכולות לתאר את החוויה שהוא חווה לא את החוויות שאני עוברת וגם לא אתה ..... הן מראות אפשרות לכך שהגוף שלנו הוא היקום בהתגלמותו המושלמת וכך גם אני רואה אותך , מושלם כפי שהינך בדיוק ...(-: היכולת לקבל ולאהוב את הגברים כפי שהם לא נלמדים בספרים לא נקנים בסדנאות לא נרכשים מגורואים.... זהו תהליך עצמי ומקודש . או שהוא קיים באדם או שמדברים עליו... שבת שלום יקר . ואלי - כוהנת טנטרית עשוייה מאהבה בלבד
 

0 אור 0

New member
"הן חסרות משמעות למי שלא השיג את שהוא השיג"

האמנם? יש מאורות גדולים שמגיעים לתובנות חדשות - אם כהתפתחות של ידע קיים, אם כתורה שלמה וחדשה, שאולי תגיע לבשלות והבנה על ידי אחרים רק כעבור שנים רבות. יש מסטרים דגולים שמגיעים לרמת עומק מקסימלית, למרות שלא המציאו בעצמם, אלא רק מלמדים ממה שלמדו, יש תלמידים ומורים במקומות שונים בדרך, אנשים פשוטיםכמונו שאינם מאורות גדולים, ובכל זאת נהנים ממעיין החוכמה, כל אחד במקום שהוא נמצא וכלל שהוא יכול להכיל. מדוע אין משמעות לדברים עבורם? הרי כל המורים הגדולים ניסו ללמד תלמידים ואנשים מסביבם, ולא כתבו את דבריהם רק עבור חכם קדוש אחר שיוולד אולי מכה דורות מאוחר יותר ויגיע לרמת קדושה והישגים מסויימת - אלא עבור אדם שהוא באיזשהו מקום בדרך ורוצה ומוכן להקשיב וללמוד. כל הספרים מלאי המילים וכל התרגילים והמדיטציות לדעתי מטרתן היא לקדם את מי שלא נמצא כבר במצב המואר - דוקא מי ששם , כנראה כבר לא צריך את תרגילי ההכנה (הן המחשבתיים והן החויתיים)
 

vali9

New member
אור יקירתי , אהבתי מאד .

תשובתך מתאימה למה שאני חשה באופן מעניין (-: חיבוק .
 
כרגיל, דבריי לא מובנים ../images/Emo13.gif

אבל לפני שאסביר קבלי תיקון: דבריו של החכם הקדוש סארהה הן הדרכה למי שקרוב, או קרוב מאוד להשיג את שהוא השיג בעצמו, או לחילופין מיועדים לאותם נדירים אשר גם עם מעט הכשרה ולימוד ואולי אפילו בלעדיהם יוכלו להבין הדרכה זו לאשורה. עכשיו הסבר: בטנטרות האותנטיות, כשתלמיד קיבל הדרכות, הוא קיבל אותן בשני מישורים או מסלולים שהם גם מקבילים וגם שלובים וכרוכים אחד בשני, בדומה לפתיל של שני חוטים המפותלים האחד סביב השני, והם (לאו דווקא בסדר הזה): *פילוסופיה, לוגיקה וטכניקות של השיטות הנלמדות והמתורגלות. *התנסות וחוויה. השיא של הכשרה זו מצוי במקום בו שני אלה ווּדאו בצורה מוחלטת ע''י התלמיד כשהם ארוגים ומזוגים זה בזה לשלמות אחת בידיעה בלתי אמצעית וישירה. למה זה כך? פילוסופיה ולוגיקה לבדן וללא התנסות וחוויה בלימוד ובתרגול מרוקנות את השיטה מתמציתה החיה, והופכות לפלפול אקססיבי, מובילות לבלבול שכלי ול"התייבשות" השיטה בשביל התלמיד, כמו גם שלו עצמו, שכן תמציתה החיה של התורה אותה הוא למד ואליה הוכשר נעדרת בו. לעומת זאת, גם ההתנסות והחוויה לבדן אינן מספיקות: אלה עלולות להוביל לחוסר יציבות ובלבול רגשיים, לדמיונות-שווא ולמגלומניה. בדומה לפרוסת-לחם שעליה ממרחים וירקות טעימים (ולא צריך לקחת את הדימוי שלי למקומות שלא התכוונתי אליהם
), הפילוסופיה והלוגיקה הן ה"פרוסה" עליה יושבות ההתנסות והחוויה, ולא הופכות לבליל בלתי אכיל ללא הפרוסה כמצע שעליה הן מונחות. ראש ולב, לב וראש, אלה חייבים לעבוד בצוותא, באיזון והרמוניה. להוציא את האחד על חשבון רעהו - זוהי דואליות ופיצול. לפעמים, דווקא הראש הוא זה שזקוק לשחרור וחופש ואילו דווקא הלב זקוק לסדר, ריסון ואיפוק. ראש לבד מוביל לאקססביות מנטאלית ואילו לב לבד להתלהמות רגשית. אולם שניהם יחדיו, בחברות, בחיבה ותמיכה הדדית - יוכלו לשרת את בעליהם בצורה מיטיבה ומועילה. לסיום, אחזור לדבריו של סראהה: בדומה לתלמיד האמון על הפיזיקה הניוטונית אבל הפיזיקה החלקיקית אינה נהירה לו די צרכה, הצגת משוואה, יפה וחכמה ככל שתהיה בפיזיקה חלקיקית תאמר לו מעט מאוד, אם בכלל. לזה התכוונתי בדבריי. דבריו של החכם הקדוש סראהה מיועדים לאלה הקרובים לרמתו, ולא לאלה שהכשרתם אינה מספקת, או לאלה שאין להם את הכישרון המולד של תפישה בהירה וחדה, ואשר בניגוד לרוב האנשים מוכשרים דיים להבין דברים אלה גם ללא הכשרה מקיפה ויסודית.
 

0 אור 0

New member
אני חושבת שכל מה שאתה מתאר קיים גם היום

לכל אחד הדרך שלו, ואני מסכימה אתך שיש אנשים שמשתמשים בשם "טנטרה" לדברים שבינם לבין טנטרה אין דבר, אני גם ממש מסכימה אתך שללא השילוב של הידע התיאורטי , החויה יכולה לפספס את הערך שלה ובגדול. אבל בין האנשים שהולכים ברצינות בדרך, אכן דרך הלימוד היא השילוב של החויה עם הלמידה של העקרונות, וחלק מאותם אנשים מרגישים שהם כבר יכולים לחנוך אנשים נוספים לתוך מה שהם כבר למדו (וגם חוו) אתן לך משל יותר מוכר וקרוב אלי: לימודי הקבלה. לימודי הקבלה מאד דומים ללימודי הטנטרה, בכך שהם נחשבו לידע סודי שניתן רק למי שעבר תהליך מסויים ובשל לקבל את הידע. במאה השנים האחרונות, קרו שני תהליכים מקבילים בעולם הקבלה. מצד אחד, השלשלת הרשמית של העוסקים בקבלה עברה לידי קבוצת אנשים אשר נתקעו במאה קודמת מבחינה תרבותית ואף הוסיפו לעצמם כל מיני מגבלות והתניות שאינן שייכות בכלל לנושא (בגדים שחורים וקפוטה ...). מצד שני, אנשים שלמדו קבלה לעומק, יצאו בשאלה והתחילו ללמד את הנושא לתלמידים שלהם שאינם עונים על הדרישות של השלשלת הרשמית (למשל אנשים לא נשואים, לא דתיים או נשים), וכך נוצרו שלשלות חדשות של העברת ידע קבלי. חלקן הגיעו למקום של אמונות תפלות ושטות, חלקן העמיקו וחיברו את הידע העתיק לידע מודרני שקיים היום ותהליכי חשיבה מודרניים יותר. לטעמי - זו הקבלה האמיתית. ועכשיו אחזור לנמשל ואשאל אותך עם יד הלב: אני לא מכירה מספיק את המסורות המקוריות והעוסקים בהם, ולא מכירה מספק לעומק את כל ההמשכים שנוצרו עם חיבורים לעולם שלנו - האם לדעתך אין בינהם הדומים לשלשלות החדשות של הקבלה , כאלו שקיבלו את המסורות הישנות, למדו אות, הבינו אותן, ומתוכן פתחו חיבורים ותובנות לעולם שלנו שאותם הם ממשיכים ללמד?
 
לדעתי ולהבנתי

מקרה הקבלה בימינו דומה לזה של הטנטרה, ואינני מכוון כלל לכך שלובשי הקפוטות וחובשי השטריימלים הם "יהודים אותנטים", וגם אינני מתכוון לכל אלה שיצרו גדרות על גבי גדרות של הלכות או לאלה שדבקים במנהגים שנויים במחלוקת כאילו היו תורה מסיני. הגם שתורת-משה וישראל העתיקה והיהדות שטופחו ונשמרו לאורך השנים הן שוביניסטיות בעיקרן, חושבני שמניעת נשים מלימוד קבלה היא מנהג שנשמר כאילו היה מצווה ולא באמת מצווה. המקרא מספר לנו על נשים נביאות ומנהיגות הגם שמספרן מועט יחסית לגברים, ולכן אני חושב שהיות אדם כלשהו אשה אינו תנאי למניעת אותה אשה מללמוד קבלה. יחד עם זאת, אדם הלומד קבלה מבלי שילמד לעומקה את תורת משה וישראל ומבלי שישמור מתוך כוונה לפחות את עיקרי מצוותיה, ולא רק את המוסריות שבהן אלא גם את אלה שבין האדם לאלוהיו, מרוקן את כוחה של הקבלה אותה הוא לומד והיא הופכת לעוד סיפור שהוא מספר על המציאות של חייו. יפה וחכם ככל שיהיה הסיפור הזה - הוא חסר כוח כמעט לחלוטין. כמו כן כן, כדי שאדם יוכל ללמוד קבלה עליו למלא תנאים מסוימים. אלה יכולים כמובן להשתנות מעת לעת, אבל תנאים כלשהם חייבים להתמלא, לפחות כאלה שנחשבים מהותיים. אני לא מבין למה כל כך קל לנו לקבל שיש תנאים לקבלת משרה או תפקיד מסוימים, אבל לקבלת ידע רוחני אמיתי לא צריכם להיות תנאים. שוב, אינני מדבר על משהו רשמי. כדי לקבל משרת גרפיקאי למשל, אין צורך אמיתי שתהיה לי תעודה מבצלאל או בי''ס לאומנות אחר (למרות שתעודה כזו יכולה לעזור וגם להעיד, ולו באופן חלקי על ניסיוני בתחום), אולם כן יש צורך שאכיר את התוכנות הגרפיות השונות לפחות כך שאוכל לעבוד איתן, ותיק עבודות כדי שאוכל להראות שלא רק לתפעל את התוכנות אני יודע אלא גם לעשות איתן גרפיקה אסתטית ויפה. ואני מצטער: על פי כל מה שקראתי כאן ובמקומות אחרים, ועל פי היכרות שלי כזו או אחרת עם הסצינה הניו-אייג'ית הישראלית, מרבית אלה המכנים עצמם "מנחי טנטרה" כמעט ולא יודעים כלום בתחום בו הם אמורים להתמחות - קרי טנטרה, ואת מה שהם יודעים הם בקושי מבינים. אולי הם מבינים גדולים ברפואה, פסיכולוגיה, פסיכודרמה, פסיכותרפיה, רפואה סינית, עיסויים בסגנונות שונים, תקשורת, קואוצ'ינג וכד', אבל אלה לא טנטרה.
 

0 אור 0

New member
אם אמשיך עם האנלוגיה

אני מאד מסכימה אתך שלקבלת ידע רוחני דרושה הכנה מסוימת. השאלה הגדולה שעלתה גם בקבלה, ומן הסתם גם בטנטרה, היא האם התנאים שהתעבו במהלך השנים הם אכן רלבנטיים ואמיתיים לאותו הידע. במקרה של הקבלה, אין לי ספק שממש לא - ולכן אני בעד אותם אנשים שפרצו את הדרך ללימודי קבלה ל"אחרים", ואני ממש נגד אותם אנשים שניצלו את בחינת התנאים והדרישות כדי ליצור פריצת גדר מוחלטת ו"קבלה אינטסטנס" שכבר לעתים אין לה שום קשר. ביוגה אני עוסקת שנים רבות, בלי לקיים את כל כללי היאמה ניאמה, ודוקא עכשיו עם תחילת ההתעניינות בטנטרה, הם עולים מחדש, כי בקורסים שונים מזכירים ואף דורשים אותם כהכנה וחלק מהתהליך. אני חושבת שכל הדרישות והתנאים הם פונקציה של השלב בו אתה נמצא - לרמת תרגול מסויימת ולהתחלה, אין תנאים מקדימים ודררישות, אך כשרוצים להתקדם הם עולים.
 
התנאים עליהם אני מדבר

אינם עיבוי אלא מהותיים. אם אביא דווקא אנלוגיה מעולם שאני מכיר טוב למדיי והוא העולם הבודהיסטי, סילה (המקבילה הבודהיסטית ליאמה וניאמה ביוגה) היא א' ב' לכל תלמיד שרוצה ללמוד את הבודהה-דהרמה ברצינות. מורים שלא מלמדים את הסילה, וזהו המקרה הנפוץ במיוחד בין מורים מערביים, פשוט טועים ומטעים את תלמידיהם.
 
למעלה