ואם כולם היו חוזרים בשאלה...

vizini

New member
זה אופייני לדתיים?

גם להמר, וגם על דברים שלא שייכים להם (מה שנקרא בעברית פשוטה רמאות וגזל...) ואם תמצא לי קרובים שמקבלים אדמות בהסדר הקיבוצים, אתחלק איתך באדמות (אם לא תמצא, לעומת זאת, האם תהיה מוכן לשלם לי את תמורת האדמות מכיסך?)
 

masorti

New member
ראשית, איני דתי..

ושנית, משהו בלוגיקה המתמטית שלך דפוק. אני מהמר על אותן אדמות שקרוביך קיבלו בהסדר הקיבוצים. אם מדובר באפס אדמות, ממילא גודלו של ההימור שלי הוא אפס.
 

vizini

New member
הלוגיקה שלי?

האדמות אינן שלך. (וגם לא שלי, אבל זה לא רלוונטי). איך אתה יכול לדבר על דברים שאינם שלי? לגבי אי דתיותך, במה בדיוק זה מתבטא? בכך שאינך לובש קפוטה ושטריימל? אתה לא בדיוק מצליח לשכנע...
 

masorti

New member
בודאי שהאדמות שלי...

זו בדיוק הפואנטה. הקיבוצניקים חמסו במירמה אדמות מדינה, והיות ומדובר באדמה ציבורית - הרי שהיא שייכת לכולנו ובתוך כך גם לי.
 

vizini

New member
גם תקציב המדינה הוא שלך...

ושלי, אבל החרדים מקבלים הרבה יותר ממני... מי אמר שיש צדק בעולם?
 

פשיטות

New member
זו עלילת דם ידועה

1. הניחו לחרדים \ אריה כספי 14/12/01 מתוך מוסף הארץ, 14.12.01 המסע התקשורתי נגד החרדים עבר בזמן האחרון את הגבולות. את השיא שברה השבוע ענת גוב ב``ידיעות``: ``אחים יקרים, אני לא יודעת איך להגיד לכם את זה בעדינות, אבל אנחנו לא יכולים יותר לפרנס אתכם. חמישים ושתיים שנה נשאנו אתכם על גבנו הדק אבל הגב השחוח הזה עומד עכשיו להישבר... אנחנו פיזית כורעים תחת עולכם הכבד...``. אלו הם דברי הבל. קיצבת הילדים למשפחות מרובות ילדים שסביבה מתנהל עכשיו הוויכוח הציבורי מהווה כפרומיל אחד מהתוצר הלאומי. כשני פרומיל מתקציב המדינה. הסיוע הכולל לחרדים, מעבר לתמיכה הממשלתית למשפחה חילונית הוא לא יותר משני מיליארד שקל בשנה. כאחוז אחד מתקציב המדינה. תקציב החינוך החרדי כולו הוא כמיליארד שקל, ארבעה אחוז מתקציבו הכולל של משרד החינוך, פחות מחלקם של הילדים החרדים באוכלוסייה. הסיוע לישיבות בתקציב משרד הדתות מגיע למיליארד שקל נוספים. סכומי סיוע קטנים יותר נמצאים בתקציב משרד העבודה והרווחה והשיכון. אפשר לבקר את הסיוע הזה אבל אי אפשר להפיל על החרדים את כל התיק הכלכלי של ישראל. יש משהו לא נעים בסגנון שבו מותקפים החרדים. לפרסומים מהסוג הזה נגד אוכלוסיות של ``אחרים`` נהוג לפעמים לקרוא גזענות.
 
אין שום דבר גזעני ברצון לבער

פרזיטיות. יסביר לי הג´וק כיצד מתפרנסים החרדים באירופה ובארה"ב ?
 
כנראה שמוחך הקופי לא הבין את המאמר

לא נורא אולי עוד מיליארד שנה תגיע לרמה של שימפנזה בינתיים אתה רק בבון
 
בינתיים לאור דבריך מי שצריך

לספק הוכחות ליכולת הבנת הנקרא זה רק אתה. אגב מה עם ההלוצינציות שלך לגבי אבותיך, דיברת כבר עפ פסיכיאטר ?
 

פשיטות

New member
המשך

2. מעיין החינוך קיבלה כמחצית התקציב שמגיע לה, אבל ש"ס שוב הוצגה לציבור כרודפת בצע -------------------------------------------------------------------------------- אריה כספי -------------------------------------------------------------------------------- מרבית אזרחי ישראל בטוחים שש"ס שוב סחטה בשבוע שעבר את אוצר המדינה. כך הוצג בתקשורת המשא והמתן על תקציבה של רשת "מעיין החינוך התורני". מתעורר הרושם שהכתבים שדיווחו על הסחיטה האיומה הזאת לא פתחו את ספר התקציב של משרד החינוך. למעיין החינוך התורני 28,400 תלמידים, המהווים כ-2% מהתלמידים במערכת החינוך בישראל. התקציב השוטף של משרד החינוך הוא 21 מיליארד שקל. תלמידי המערכת החרדית אינם משתמשים בשירותי משרד החינוך. סביר להניח שהם זכאים לחלק מהתקציב הזהה לחלקם באוכלוסיית התלמידים. %2 מתקציב משרד החינוך הם כ-400 מיליון שקל. ש"ס לא קיבלה בסופו של המשא ומתן אפילו מחצית מהסכום הזה. -------------------------------------------------------------------------------- ההסכם עם ש"ס מכיל פירוט מדויק, לפי סעיפים, של כל רכיבי התשלום למעיין החינוך התורני. הכל לפי הקריטריונים, יסבירו לך במשרד החינוך. השאלה היא מי קובע את הקריטריונים. כי הקריטריונים של משרד החינוך בנויים כך שרשתות החינוך של ש"ס ואגודת ישראל יקבלו פחות, הרבה פחות, מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי. מלכתחילה היה ברור שהצעת התקציב המקורית היא רק בסיס למשא ומתן. למרות שמספר התלמידים של ש"ס גדל התחכמו במשרד החינוך וניסו להקטין את תקציבם יחסית לשנה שחלפה. בהצעת התקציב המקורית של משרד החינוך שהרעישה כל כך את ש"ס קיבלו ילדי "מעיין החינוך" עבור כל תלמיד פחות אפילו מאגודת ישראל. בתום המשא ומתן הושוותה התמיכה ברשת של ש"ס לזו של אגודת ישראל. -------------------------------------------------------------------------------- המונח "סחיטה" חזר הרבה פעמים בדיוני התקציב. לא בטוח אם ש"ס היתה הסוחטת או הנסחטת. בכל מקרה לא היתה לאלי ישי ברירה. הדרך היחידה מבחינתו להתמודד עם הקריטריונים של משרד החינוך היא לשבור אותם. כללי המשחק היו מלכתחילה נגדו. שריד וברק התנהגו כמו סוחר שמסביר ש"לי זה עולה יותר". הם הרוויחו יפה מאוד מעיסקה עם ש"ס. אפשר להניח שידעו כבר בתחילת המשא ומתן מה יהיה המחיר בסופו. -------------------------------------------------------------------------------- המועדפים משרד החינוך מסובב את אנשי ש"ס על האצבע הקטנה כבר שנים. בימי ממשלת נתניהו התמנתה ועדה שתפקידה היה לבדוק את ההקצבות למעיין החינוך התורני. בראש הוועדה עמד יעקב נאמן. ראשי המפד"ל, שניהלו אז את משרד החינוך, לא אוהבים את ש"ס יותר מיוסי שריד, והתוצאות היו בהתאם. ועדת נאמן הציעה לעשות סדר בברדק הניהולי של מעיין החינוך אבל לא חשבה שמשרד החינוך מקפח את ש"ס. לא תיתכן ועדה אובייקטיווית בנושא הזה. אין הרבה אנשים אובייקטיווים שאוהדים את מעיין החינוך התורני. כל האוביקטיווים היו שמחים לו רשת החינוך של ש"ס היתה נמוגה כמו הבאג של תחילת המילניום. הבעיה של מעיין החינוך היא לא עלותה הכספית אלא תכני הלימודים שלה. זו מערכת שונה באופן מהותי ממערכת החינוך המקובלת עלינו. לכן אי אפשר להשוות בינם לחינוך הממלכתי, סעיף מול סעיף. -------------------------------------------------------------------------------- כללי המשחק, כמו בתחומים אחרים של חיינו, בנויים כך שהם עונים על צרכי הקבוצות החזקות באוכלוסייה. הצרכים של החלשים לעולם אינם עומדים בקריטריונים. אבל כשמשרד החינוך רוצה, אפילו מטאטא יורה, ואז משתנים כללי החשבון. ניקח לדוגמה את תקציב החינוך ההתיישבותי. תחת הסעיף הזה מוציא המשרד כמיליארד וחצי שקל שמיועדים ל-63 אלף תלמידים. החינוך ההתיישבותי כולל את בתי הספר האזוריים של הקיבוצים והמושבים ואת מרבית הפנימיות בישראל, כמו בן שמן, מקווה ישראל והכפר הירוק. החזקת תלמיד בפנימייה עולה הרבה כסף. משרד החינוך מתקצב תלמיד ממוצע בחינוך ההתיישבותי בסכום גדול פי ארבעה מתלמיד ממוצע של ש"ס. סביר להניח שגם לש"ס יש זכות להעניק לחלק מתלמידיה, ועל פי דרכה, תוכנית לימודים יקרה באופן מיוחד. נניח למשל רב אישי לתלמיד, או שיעורי תלמוד בחצות הלילה בשילוב עם תקיעת שופר. רעיון כזה היה נפסל מיד על ידי אנשים אובייקטיווים. -------------------------------------------------------------------------------- הצליח, כאילו כאשר מחשבים במשרדי החינוך והאוצר את הסכום המגיע למעיין החינוך התורני מתעלמים מאינסוף התוכניות המיוחדות של משרד החינוך וממחיר הניהול והפיקוח. ספר התקציב משרד החינוך קובע שילד ממוצע בגן ילדים עולה 5,000 שקל. בפועל מוציא המשרד 5,500 שקל לילד. אבל זה רק חלק מההוצאה. משרד החינוך אינו מביא בחשבון את הוצאות המנהלה של המשרד ופרויקטים מיוחדים של מערכת החינוך שמוסיפים לעלות של כל ילד אלפי שקלים. -------------------------------------------------------------------------------- ילדי ש"ס לא נהנים ממרבית התוכניות של משרד החינוך. רשת החינוך שלהם לא שותפה בהשתלמויות המורים של המשרד, לא נהנית משירותיו הפדגוגיים, לא משתמשת בטלוויזיה החינוכית, ולא במגוון עצום של שירותי המשרד האחרים. הדרך היחידה לפצות אותם על כך היא לתת להם את חלקם היחסי. אין אפשרות לחשב בצורה אובייקטיווית מה מגיע לילדי ש"ס. כתוצאה מכך, תקציב מעיין החינוך התורני מוכרח להיקבע בהליך של משא ומתן. קנה המידה האובייקטיווי היחיד הוא מספר הילדים. לילדי ש"ס אין דריסת רגל לפחות בשלושה רבעים מהשירותים שמשרד החינוך מספק לשאר אוכלוסיית הילדים. לכן סביר שיקבלו את החלק היחסי מסכום של שלושה רבעים מתקציב המשרד - 15 מיליארד שקל. שני אחוז מהסכום הזה שווים ל-300 מיליון שקל. ש"ס קיבלה אחרי משא ומתן מייגע 162.5 מיליון שקל. כמחצית הסכום. סחטנים שכמותם. -------------------------------------------------------------------------------- ש"ס קיבלה גם תוספת חד פעמית של 51 מיליון שקל לכיסוי מרבית גירעונות העבר של הרשת. בהשוואה לסכומים שמשרד החינוך מנע מהם בעבר זה סכום מבוטל. בניגוד למה שהתפרסם בעקבות אישור התקציב שריד ניצח לא רק בעימות העקרוני, אלא גם בנושא הכספי. בהסכם עם מעיין החינוך התורני הכפיפה ש"ס את הרשת לביקורת קפדנית של משרד החינוך, ואפשר לסמוך על שריד שייכנס להם לוורידים. יש להניח ששריד וברק איפשרו לאלי ישי להפגין לפני בוחריו והרב עובדיה הצלחה כספית מדומה, כדי שיסייע בידם באותם העניינים שבעטיים מבלה ברק כל כך הרבה זמן בארצות הברית. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- מדהים שהמאמר פורסם ב"הארץ" בתאריך 7.1.2000. מעניין שהכתב לענייני חרדים של "הארץ", לא כתב את המאמר הנ"ל, אלא אריה כספי, שבעבר כתב מאמר שבו הוכיח כי סטודנט מקבל פי 4 מתלמיד ישיבה, והאוניברסיטות פועלות באופן בזבזני ולא תקין בכספי ציבור.
 

masorti

New member
דווקא לא..

אבל זה שאני הסתדרתי אינו מוכיח שלא היה קיפוח שעדיין משפיע עד היום.
 

masorti

New member
נו, אז מה הפואנטה?

ששופטי בג"ץ מצאו פילפול משפטי שהפך את מעשיו של הורוביץ לחוקיים? כבר היתה שופטת בבית-הדין לתעבורה שקבעה שהשבת נכנסת בחצות הלילה של יום ששי, כדי שתוכל לזכות נאשם חילוני. אבל היא שכחה שלפי אותו הגיון השבת יוצאת בחצות של מוצ"ש....
 

G o v er n o r

New member
טעות, בור/בער משפטי שלי. היתה זו

בסופו של דבר, מחלוקת מס. מותר לאיש עסקים לתכנן מס. הורוביץ קבל כל הזמן יעוץ מקצועי ותכנון החברות והקשרים ביניהן תועד במלואו בגלוי בפרטיכלי ישיבות החברה. לא היה זה מצג-שווא כלפי שלטונות המס, עם הסכמים פיקטיביים לכאורה גלויים, בעוד הצדדים מחזיקים בהסכמים סודיים וחשאיים. השופטים הנכבדים קבעו כי אבן מבנה החברות והעסקאות היו מלאכותיים, אולם _לא_ כוזבים. ומכיוון שבאישום פלילי אין אפשרות להשיג הרשעה מבלי להוכיח _כוונת_ עבירה, ומכיוון שענין כוונת העבירה נפל והעסקאות לא היו כוזבות - זוכה הורוביץ מן האשום הפלילי של התחמקות ממס. _אין_ מספר שורות קטן לעיל זה משקף את מלוא מורכבות התיק ואת מלוא עומק מלאכת המחשבת שהוציאו השופטים מתחת ידם. "כבר היתה שופטת בבית-הדין לתעבורה שקבעה שהשבת נכנסת בחצות הלילה של יום ששי, כדי שתוכל לזכות נאשם חילוני" טעות. היה זה בית משפט לעבודה, וגם כאן אתה מתגלה כבור/בער משפטי. הנה לשון הסעיף הרלבנטי בחוק: פרק שלישי: מנוחה שבועית 7. שעות המנוחה השבועית (א) לפחות שלושים ושש שעות רצופות לשבוע הן המנוחה השבועית של העובד. (ב) המנוחה השבועית תכלול - (1) לגבי יהודי - את יום השבת; (2) לגבי מי שאינו יהודי - את יום השבת או את היום הראשון או את היום השישי בשבוע, הכל לפי המקובל עליו כיום המנוחה השבועית שלו. ----- סוף צטוט ----- שים לב: "(1) לגבי יהודי - את יום השבת"! _לא_ נאמר ´מעת כניסת השבת כפי שתיקבע מדי פעם על פי זמני כניסת השבת בעיה"ק ירושלים תובב"א´! המחוקק "פישל" ודבר על _יום_ השבת. _יום_ השבת, כמו כל _יום_ אחר, מתחיל בחצות, לכל דין ודבר. הדו"ח נרשם בליל שבת בערך ב- 22:30. הסנגור הממולח מצא פרצה בחוק. ופרט לכך, הנאשם הוא זה שנהנה מכל ספק, או כפל משמעות, או אי-בהירות בנסח החוק. לשופט לא היתה ברירה אלא לזכות. מצער שאתה מסגיר לעיני הכל את הטרוף שלך בנוגע למערכת המשפט...
 

masorti

New member
בור ועם הארץ...

ראשית, העובדה היא שהורוביץ הורשע בערכאה נמוכה, מה שמוכיח ששופטים נכבדים סברו כמוני. לגבי השופטת שפסקה הילכות שבת... אם יום השבת מתחיל בחצות, מסתמא הוא גם נגמר בחצות. איך זה שהשופטת הנכבדה לא הוציאה צו האוסר לפתוח את העוסקים במוצ"ש עד חצות? דרך אגב, למה שלא תעיין בחוק כולו? א. מדוע יש הפרדה בין יהודי לגוי?... משום שהחוק עוסק במנוחה על בסיס הגדרות דתיות. ב. מדוע מדובר בחוק על מינימום של 25 שעות? (מדוע לא 24 שעות?)... משום שהחוק מבוסס על ההגדרה הדתית של השבת שכוללת 25 שעות. ברור מעל לכל ספק הן מלשון החוק והן מרוחו ומנסיבות חקיקתו שכוונת המחוקק היתה לשבת כהגדרתה הדתית. מצער מאוד שאתה מסגי רהן את בורותך התהומית במשפט והן את נטייתך לשקר במצח נחושה כשהדבר תואם את מטרותיך הנלוזות.
 

G o v er n o r

New member
הורוביץ אכן הורשע בערכאה נמוכה.

זה קורה. היכולת לצלול לעומק ולהכנס בעבי הקורה גדלה ככל שהשופטים מנוסים יותר. הבעיה הממארת שלך אינה בזאת שדעתך היתה כדעת השופטים הזוטרים יותר, אלא משפט זה מדבריך "...ואלמלא נהנה מאהדת השופטים" וכן האובססיה עם האליטות. "מדוע מדובר בחוק על מינימום של 25 שעות?" קשקשן. לשון החוק ברורה, גם אם הוחטאה המטרה. לשופט לא היה ברירה. אילו נאמר בחוק, "המנוחה השבועית תכלול את השבת", במקום "המנוחה השבועית תכלול את _יום_ השבת", היה הפרוש המשפטי שונה. למונח "יום" יש משמעות מדויקת. וענין מינימום 25 השעות אשר בסעיף 8 אינו גובר על הגדרת "יום" ואינו מצביע על ה"שבת", לפחות מטעם אחד: השבת נמשכת מעט יותר מ- 25 שעות, ולא סביר שהמחוקק יסמיך שר לקצר מנוחה שבועית אל מתחת למלוא אורך השבת, מה שאין כן ביממה סתם. הנאשם נהנה מן ההגדרה הלקויה שבלשון החוק וזו פריבילגיה שלו. אילו נרשם הדו"ח בשעה 00:10 ביום שבת - לא היה הנאשם נחלץ...
 

masorti

New member
קשקשן אתה...

אני אשאל שוב: מדוע מוזכרות 25 שעות? הסבר לי מנין הופיע מספר מוזר זה בחוק שעות העבודה והמנוחה? אתה מכיר סיבה אחרת למספר זה פרט למשך הזמן של השבת כמשמעותה בהלכה? תוכל להגיד אלף פעם "לשון החוק ברורה" ועדיין תדבר שטויות. החוק ברור מאוד... "שבת" מוגדרת לפי משמעותה בהלכה היהודית. ולמה לא סביר שהמחוקק יסמיך שר לקצר מנוחה שבועית אל מתחת לאורך השבת ההלכתית? חשבתי שכל הפואנטה בטיעון השיקרי שלך (ושל השופטת) הוא שאין קשר בין החוק להגדרה ההלכתית. מה אכפת למחוקק מה קובעת ההלכה לגבי השבת? ברור שאילו היה הדו"ח נרשם ב-00:10 הנאשם לא היה נחלץ באסטרטגיה זו. מן הסתם היתה השופטת מחפשת תכסיס מפולפל אחר כדי לזכות את הנאשם. ולמה שלא תסביר לי מדוע אם השבת נכנסת בחצות היא אינה יוצאת בחצות? הרי לפי קביעת השופטת אסור לפתוח את העסקי םעד מוצאי שבת בחצות. מדוע השופטת לא התריעה על הפרת החוק ההמונית המתרחשת כל מוצאי שבת?
 
למעלה