ואם כולם היו חוזרים בשאלה...

G o v er n o r

New member
איסטרא בלגינא ידידי, הרי הראיתי לך

שאין די ב- 25 שעות לכסוי שבת, אולם יש בהם די לכסוי _יום_ השבת. החוק לא דבר על שבת, אלא על _יום_ השבת. נראה שכולם מבינים זאת, זולתך. "מן הסתם היתה השופטת מחפשת תכסיס מפולפל אחר כדי לזכות את הנאשם" ירדת מן הפסים, מטורף, רע-מזג. מררתך פקעה והנוזל מציף את כל הרקמות. "ולמה שלא תסביר לי מדוע אם השבת נכנסת בחצות היא אינה יוצאת בחצות?" הסבר: השבת נכנסת ויוצאת בשעות המשתנות כל העת. _יום_ השבת נכנס ויוצא בחצות. "מדוע השופטת לא התריעה על הפרת החוק ההמונית המתרחשת כל מוצאי שבת?" אף פקח לא העלה על דעתו לרשום דו"ח אחרי צאת השבת, אולם לפני סיום _יום_ השבת. יתכן שהשופטת אמרה משהו יתכן שלא, אולם, אין זה משליך על התיק הספציפי שהיה מונח לפניה. וקו ההגנה _אינו_ שלה, אלא של הסנגור הממולח...
 

masorti

New member
תוכל לשרשר את שטויותיך שוב ושוב..

לא הראית כלום, ולא הסברת כלל מנין בא המספר 25 שעות, אלא אם מדובר בהלכה היהודית. יום השבת נכנס ויוצא בחצות? אז אם כך, ברור שיש להתריע בפני הציבור על הפרת החוק במוצ"ש. אף פקח לא העלה על דעתו לרושם דו"ח במוצ"ש? נכון.. כי כל הפקחים הבינו שיום השבת נכנס ויוצא לפי ההלכה. משעמדה השופטת על הטעות, חובה עליה ליידע את הרשויות המקומיות על חובתן לרשום דו"חות לכל מי שפותח את עסקו במוצ"ש לפני חצות. מדוע מעלה השופטת בחובתה זו? קו ההגנה של הסניגור הממולח?... חובתה של השופטת להשליך את הזבלן מכל המדרגות. אלא אם מטרתה המוצהרת היתה למצוא תכסיס מפולפל כדי לזכות את הנאשם, והעו"ד רק עזר לה במציאת התכסיס.
 

G o v er n o r

New member
"תוכל לשרשר את שטויותיך שוב ושוב"

הוצאת ממש מלים מפי "לא הראית כלום, ולא הסברת כלל מנין בא המספר 25 שעות, אלא אם מדובר בהלכה היהודית" הראיתי ש- 25 שעות די בהן להכיל את _יום_ השבת במלואו, אולם _אין_ די בהם להכיל את השבת במלואה, שכן השבת נמשכת, על פי רוב, כ- 25 ורבע שעות. ´יום השבת נכנס ויוצא בחצות? אז אם כך, ברור שיש להתריע בפני הציבור על הפרת החוק במוצ"ש´ _יום_ השבת, כמו כל _יום_ אחר, נכנס ויוצא בחצות, לכל דין וענין. השבת, לעומת זאת, נכנסת ויוצאת במועדים משתנים כתלות בעונות השנה. אשר לנוסח החוק - ברור שאינו מדויק, אולם תקונו הוא ענין למחוקק ולא לבית המשפט. בית המשפט דן בתיק מסוים, והסתבר לשופט, לאחר שהסנגור הסב את תשומת לבו ל_לשון_ החוק, כי הנאשם לא עבר על החוק. הנאשם נהנה מאי הדיוק של המחוקק. כך צריך להיות. ´אף פקח לא העלה על דעתו לרושם דו"ח במוצ"ש? נכון.. כי כל הפקחים הבינו שיום השבת נכנס ויוצא לפי ההלכה´ איני אחראי להבנת הפקחים. בינתיים, עד שיתוקן נוסח החוק, יש להסביר להם לרשום דו"חות ב_יום_ שבת, לאחר חצות. מענין לראות מה יקרה אם ירשם דו"ח לאחר צאת השבת, אולם עדיין בתוך _יום_ השבת. זה יהיה מרתק מבחינה משפטית. איני יודע איך יוכרע תיק כזה. ´משעמדה השופטת על הטעות, חובה עליה ליידע את הרשויות המקומיות על חובתן לרשום דו"חות לכל מי שפותח את עסקו במוצ"ש לפני חצות. מדוע מעלה השופטת בחובתה זו?´ מנין לך שזו חובה המוטלת על שופט. ´קו ההגנה של הסניגור הממולח?... חובתה של השופטת להשליך את הזבלן מכל המדרגות. אלא אם מטרתה המוצהרת היתה למצוא תכסיס מפולפל כדי לזכות את הנאשם, והעו"ד רק עזר לה במציאת התכסיס´ לזאת חכיתי כל הזמן, מטורף. יצאת מדעתך בדיוק כפי שתכננתי שיקרה. תמיד כשאני מעלה את ענין הורוביץ, אתה מאבד את שפיות דעתך ונגרר לפליטת איזו אידיוטיות משפטית. כל כך קל לפרוט על מיתרי נפשך הסוטה...
 

masorti

New member
אידיוט...

ברו לחלוטין שהחוק התכוון לשבת לפי ההלכה וכל הקשקושים שלך שוים כקליפת השום. ברור שחובתה של השופטת להתריע בפני הרשויות המוסמכות על הפרת חוק המונית, כמו למשל על פתיחת בתי העסק במוצ"ש. יהיה מעניין לראות מה תגיד השופטת כשבעל עסק שיחטוף דו"ח במוצ"ש יישפט לפניה. כדאי ששר הפנים יעשה ניסוי כזה, ויביא את פסיקתה של השופטת האנטי-דתית בתור אסמכתא משפטית בכתב התביעה.
 

G o v er n o r

New member
מטורף. המחוקק אולי התכוון לדבר אחד

אולם נסח זאת באופן לקוי, ודין הנאשם ליהנות מכך. המינימום של 25 שעות אין בו די להכלת השבת, אולם יש בו די להכלת _יום_ שבת, לכן לא ניתן להסיק דבר ממינימום זה. ´ברור שחובתה של השופטת להתריע בפני הרשויות המוסמכות על הפרת חוק המונית, כמו למשל על פתיחת בתי העסק במוצ"ש´ אה, קודם לכן גרסת ´חובה עליה ליידע את הרשויות המקומיות על חובתן לרשום דו"חות לכל מי שפותח את עסקו במוצ"ש לפני חצות´, עכשיו הרשויות המוסמכות. כל זה אינו רלבנטי לתיק המונח לפניה. ´יהיה מעניין לראות מה תגיד השופטת כשבעל עסק שיחטוף דו"ח במוצ"ש יישפט לפניה´ אכן, מסקרן לראות מה יקרה "ויביא את פסיקתה של השופטת האנטי-דתית בתור אסמכתא משפטית" מטורף. אין מלה אחרת. כולם אנטי-דתיים ואליטיסטים, מר יורה-דעה...
 

masorti

New member
אידיוט...

הגידופים שלך לא ישנו את העובדה שאני צודק. השופטת האנטי-דתית פעלה בניגוד לרוח הרוח (וללשונו), אך לא הסיקה את המסקנה המתבקשת לגבי מוצ"ש. העמדת הפסיקה שלה למבחן ע"י תלונה במוצ"ש היתה חושפת את הגיחוך שבפסיקה ואת שנאת-הדת שעמדה מאחורי פסיקה זו.
 

G o v er n o r

New member
"אידיוט"? הוצאת ממש מלים מפי, אלא

שאיני מתכוון לגדוף, כמוך, אלא למינוח קליני(*). "הגידופים שלך לא ישנו את העובדה שאני צודק" כאמור, אין מדובר בגדוף אלא בדיאגנוזה עגומה. "צודק"? כל ה- asylums מאוכלסים באנשים "צודקים" כמוך. "השופטת האנטי-דתית פעלה בניגוד לרוח הרוח (וללשונו)" לשון החוק ברורה, גם אם אולי כוונתו שנויה במחלוקת. החוק דיבר על _יום_ השבת, ולא על השבת. _יום_ השבת, כמו כל יום אחר, נכנס ויוצא בחצות לכל דין וענין. השבת נכנסת ויוצאת במועדים המשתנים על פי עונות השנה, וארכה, ברוב המקרים, וברוב המקומות, עולה על 25 שעות. נא לעין, למשל, בזמני כניסת השבת הקרובה, פרשת בא, ויציאתה ולהיווכח: ירושלים: כניסה 16:23, יציאה 17:39, משך השבת 25 שעות 16 דקות תל אביב: כניסה 16:35, יציאה 17:35, משך השבת 25 שעות חיפה...: כניסה 16:24, יציאה 17:33, משך השבת 25 שעות 9 דקות באר-שבע: כניסה 16:19, יציאה 17:36, משך השבת 25 שעות 17 דקות ´אך לא הסיקה את המסקנה המתבקשת לגבי מוצ"ש´ המקרה המונח לפניה לא ארע במוצ"ש, ולכן לא רלבנטי לגבי הנאשם שניצב בפניה. ´העמדת הפסיקה שלה למבחן ע"י תלונה במוצ"ש´ בקש משר העבודה שיגיש תלונת מבחן על פתיחת עסק אחרי צאת השבת ולפני צאת _יום_ השבת, ונראה. "...שנאת-הדת שעמדה מאחורי פסיקה זו" אוי, אתה זקוק לעזרה מקצועית ולרחמי שמים, אומלל שלי (לא גדוף, אלא רחמים ממעמקי הלב)... (*) idiot - a person affected with idiocy; especially a feebleminded person having a mental age not exceeding three years and requiring complete custodial care
 

uuuaaa

New member
בא נבדוק

לך תשאל יוצאים בשאלה, על כמה מקרי רצח ואונס הם שמעו, וכמה סכינים הם ראו בבית-ספר, במשך כל חייהם, לפני שיצאו בשאלה. הם האחרונים שיסתירו ממך דברים כאלה.
 

vizini

New member
אגב, שאלה אישית, ברשותך...

הנה דברי ה"חפץ חיים" על מיהו אפיקורוס: "ואפיקורוס נקרא הכופר בתורה ובנבואה מישראל בין בתורה שבכתב ובין בתורה שבעל-פה. ואפילו הוא אומר כל התורה מן השמיים חוץ מפסוק אחד, או קל וחומר אחד, או גזרה שווה אחת, או דקדוק אחד, גם הוא בכלל הזה". האם אתה אפיקורוס על סמך הגדרה זו?
 

masorti

New member
למיטב ידיעתי...

זו אינה ההגדרה המקובלת לאפיקורוס. כדי לפשט את הדיון, אפיקורוס הינו בקירוב אתיאיסט העוסק בפעילות שמטרתה "להכעיס". ולמיטב זכרוני ה"חפץ חיים" הוא פוסק נכבד, אבל הקו שלו לא בהכרח התקבל כמוסכמה בכל זרמי היהדות הדתית ובכל הנושאים.
 

masorti

New member
מה אתה מבלבל במוח?

הסברתי לך שאמירותיו של ה"חזון איש" אינם הלכה מחייבת, אלא בזרמים חרדיים מסוימים. אי לכך, על פי המוסכמה המקובלת - אתה אפיקורוס ואני לא.
 

masorti

New member
למה, היא הרבנית שלי?

אולי אשקול לספר לטומי לפיד. הרי הוא וחבריו במועצת שינוי כבר פסקו לא אחת הלכות. (ראה התרת שחיטה כשרה בהימום)
 

vizini

New member
היא לא הרבנית שלך, אבל היא עלולה

להוציא עליך דין רודף...
 

masorti

New member
היות והיא אשה...

אין לה סמכות לפסוק. וממילא לא תוכל להוציא דין רודף או כל דין אחר. לעומת זאת, טומי לפיד ישמח להתעמר בי ובכל מי שאינו אתיאיסט מוצהר.
 

vizini

New member
היות והיא אישה...

מן הסתם לא בדתה את "פסיקותיה" מליבה אלא ציטטה את רבניה. כך שסכנתה בעינה עומדת...
 

masorti

New member
מכיון שאיני חרדי...

איני כפוף לפסיקות רבניה, אלא בנושאים המוסכמים על כל הזרמים ביהדות. חוץ מזה, איפה הג´ינג´ית פסקה שמסורתי הינו אפיקורוס? שוב הינך ממציא בדותות בהתאם למסורת העתיקה של אנשי "שינוי"?
 

vizini

New member
בדותות? הבאתי ציטוט מדוייק של

דברי ה"חפץ חיים" מתוך צילום שהביאה גינגית כדי לתרץ את השתלחותה ואת לשון הרע שהיא מוציאה על אפיקורסים. וממך עדיין לא שמענו תשובה חד משמעית: האם לפי הגדרתו של החפץ חיים, אתה אפיקורוס?
 

uuuaaa

New member
ובכן

החזון איש קבע, שהחילונים אינם אפיקורסים, אלא תינוקות שנשבו. ולמיטב ידיעתי, אין היום רב (חוץ מאלו המכונים רפורמים) שיפסוק אחרת.
 
למעלה