אינני חושבת שילד אמור לספק תשובות כשמדובר
בשאלות מעמיקות כמו: למה נמסר לאימוץ. הוא, לעיתים קרובות (וכנראה תמיד) ממשיך לשאול את עצמו שאלה זו. מסכימה שצריך להכין ילד לשאלות אפשריות, אך גם באימוץ שבולט יותר לעין, יש מקום לכבד את פרטיותו. ומה עם ילד שנולד מתרומת זרע ? הוא אמור לפרט את התהליך? יתכן שבאימוץ בולט יותר, יש מקום להקדיש מעט זמן, במסגרת הגן או הכתה לנושא, כפי שהציעה פאטפאט. לי נראה שיום המשפחה יכול להתאים כיום בו מסבירים על סוגי משפחות ולא יוצרים דיון מיוחד שעלול לגרום לילד זה או אחר לאי נוחות. אם קיימת מסגרת חדשה (גן חדש, כתה א ויו"ב) ומדובר באימוץ בולט, יתכן שאפשר לנצל דווקא את הימים הראשונים ללימודים, במסגרת הכרת תלמידי הגן/הכתה לדבר על משפחות ולא לחכות ליום המשפחה, שחל מספר חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים . ולבסוף, תיקון טעות - באימוץ שאינו בולט באופן מיידי, אין פחות שאלות, הן נשאלות אחרת, אולי בעיתוי לא מיידי אך הן קיימות וככל שהילד גדל, חבריו גם מרשים לעצמם לשאול שאלות מעמיקות יותר (כך, לפחות, מנסיוננו האישי).