ויברטו

  • פותח הנושא lvb
  • פורסם בתאריך
כן היא די נמאסה

אני חושבת שגם הרפרטואר האמבטי של הילדים השתנה מאז כי בזמני(הו כמה אני עתיקה
)זה היה להיט מקלחות ממש.
 
בדרך-כלל

כששרים יצירה גדולה לא לא עושים טרנספוזיציה לאריה מתוכה. ברסיטלים הדבר עוד אפשרי, אף על פי שהנוהג הכללי הוא שטרנספוזיציות עושים רק לשירים (כלומר לידר) ולא לאריות. בהקשר למיסה בסי מינור ה LAUDAMUS TE כתוב לסופרן שני, ולכן, לעיתים, התפקיד מושר ע"י מצו, אבל כמעט אף פעם לא ע"י האלט, שלה ניתנות שתי האריות המפורסמות ביותר מתוך המיסה. (בקמראטה למשל ביצעו את המיסה לפני כשנתיים והאלט היתה גם סופרן שני).
 

dPolaski

New member
ברטולי בצ'זארה

התואיל לכוון את הקוראים התמימים לאיזשהו מסמך המעיד של השתתפותה של מלכת הטרמולו "לה ברטולי" בהפקה כלשהי של צ'זארה בתפקיד קורנליה?
 

john1987

New member
טעות שלי

לפי המקור <סרקאזם>האמין ביותר באינטרנטים</סארקזם>, ויקיפדיה (http://en.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Bartoli), היא שיחקה את קלאופטרה ב-2005.
 

dPolaski

New member
מה שחשבתי לעצמי..

טעות. ויש לך עוד המון כאלו במהלך השירשור הזה. ופלצנות יתר, שאין לה בסיס.
 

john1987

New member
הו, דרור

לא ידעתי שזה האתה. ידעתי שזיהיתי את הטון האישי :)
 
תתפלא- כבר אמרו לי את זה כמה פעמים..

"הקול שלך גדול מידי למקום קטן כמו זה... או למוזיקה כזאת.." וכן לקולות גדולים אי אפשר להקשיב בחדרים קטנים כי זה פשוט כואב באוזניים.. ואני מסכימה איתך בקשר לזה שקול גדול או קטן זה עניין של טבע ולא טכניקה.
 

john1987

New member
אז שיכאב קצת

יהיו לי הרבה מרפקים לכופף בעתיד, אני רואה :(
 
הרשה לי לחלוק במעט

אתה כותב: "מרבית הכותבים עד סוף המאה ה19 שהתייחסו לויברטו בשירה (הן כמתודיסטים, מורים, מלחינים ומבקרי מוסיקה) סבלו וגינו במילים מאוד צבעוניות (המילה "בחילה" חוזרת לעיתים קרובות) את הנטיה של זמרים להשתמש בויברטו בצורה מוגזמת (וזה בלי שהיה מקובל להשתמש בויברטו מתמשך) ובכמות גדולה מדי" אבל פרטוריוס, שחי בין השנים 1571 - 1621, כתב שהטבע של קול איכותי צריך להיות נעים רועד ומהדהד (במקור בגרמנית: Lieblich zitternd und bebend). ג'מיניאני (1687-1762) כתב בחיבורים שלו שעל המבצע להשתמש בויברטו על כל צליל, כולל על הצלילים המהירים. לאופולד מוצרט, שכתב את אחד המדריכים הראשונים לנגינה בכינור, הסתייג קצת, ולפחות לגבי נגינה בכלי קשת כתב שזה נתון לטעם אישי.
 

lvb

New member
ג'מיניאני

הוא באמת הכותב היחידי, ופרטוריוס חי מוקדם בהרבה מהתקופה שאני מתייחס אליה. מוצרט האב התבטא בצורה יותר חריפה כנגד הויברטו במספר מקומות, והויברטו שעליו כתב שהוא נתון לטעם אישי היה ויברטו מדוד, אשר הופיע כקישוט, כמו טריל או ארפג'. כשמתודיסט כותב שטרילים הם דבר יפה ורצוי להשתמש בהם הרבה, אתה לא תצפה לשמוע נגן שישתמש בהם באותה תדירות שבה כנרים משתמשים היום בויברטו, נכון?
 

Reign In Blood

New member
הודעה אינפורמטיבית מעניינת..

אף פעם לא ייחסתי לויברטו חשיבות כזו.. פקחת לי עיניים.. וכן ירבו הודעות כאלו בפורום..
 

lvb

New member
אולי כדאי גם לפקוח אוזניים...

ולהתחיל להקשיב למוסיקה של בטהובן, ברהמס, שומאן, ואפילו ואגנר וברליוז (יש גם מאהלר) בנגינה ללא ויברטו. זה פשוט מדהים.
 

Reign In Blood

New member
ואיתם לפתוח את הארנק

ולהוציא מספר לא מובטל של כסף.. אבל אשמח לוונטד ליסט האינסופית שלי מספר ביצועים.. מי מתמחה בייחוד נגינת נטולת הויברטו?
 

lvb

New member
רוג'ר נורינגטון

הוא המוביל היום בתחום, בייחוד בשל העובדה שהוא מקליט ומבצע כך את הרפרטואר המאוחר ביותר (עד מאהלר, נכון לעכשיו). הוא גם עובד עם תזמורת שמנגנת על כלים מודרנים, בכל הרפרטואר (כולל מוצרט והיידן, וגם באך כמנצח אורח), והוא עד כמה שידוע לי, היחיד שמאוד מקפיד על נגינה כזתא גם כשהוא מוזמן לנצח אפילו על הפילהרמונית של ברלין או וינה.
 

amitmis

New member
אני מצטער, אבל...

אני חושב שזו חוצפה. רק בגלל שאתה מנהל, אתה יכול לשים דיון, שהוא לא יותר חשוב מדיונים אחרים כדיון מקובע שלא יורד? אני חושב שזה ניצול סמכויות. מצטער.
 

amitmis

New member
מה גס רוח בהודעה שלי?

אמרתי את דעתי בקצרה ובשפה הולמת.
 
למעלה