וכעת "מלחמת העולם" בפ"ת עוברת למגרש האימונים של הפועל.

משה12333

New member
וכעת "מלחמת העולם" בפ"ת עוברת למגרש האימונים של הפועל.

הנהלת הפועל פ"ת לא חיכתה שהמשטרה תוציא לה צו סגירה והעבירה מיוזמתה את המשחק האחרון במחזור המבחנים של ליגות הנוער לאצטדיון בלוד.

לאחר ה 0:0 שהיה באצטדיון ר"ג, ביום שלישי בלוד צפוי קרב לחיים ולמוות של שתי הקבוצות העירוניות. אחת תהיה בסוף היום בליגה הראשונה והאחרת תהיה בליגה השניה. אחת על חשבון השניה.

מגרש האימונים של הפועל פ"ת הוא ארעי והוא עתיד להיהרס לטובת סלילת כביש עוקף פ"ת (כביש 40 החדש) מצומת קניון סירקין ועד למתחם ירקונים שליד כפר הבפטיסטים. הכביש יעקוף את פ"ת ממזרח לנוסעים מצפון ומדרום.

תוואי הכביש עובר גם על השטח של בסיס סירקין ולכן סלילתו תתחיל רק כשהבסיס הנטוש ייהרס.

בתמונה שצירפתי ניתן לראות את בסיס סירקין הנטוש ובפינה הדרום-מערבית שלו את מגרשי מתחם הפועל פ"ת.

ניתן להבחין במבנה המשולש המוכר של מסלולי ההמראה/הנחיתה שיש בכל שדות התעופה בעולם כי בסיס סירקין היה בעברו הרחוק בסיס טיסה פעיל של מטוסי חיל האוויר בשנותיה הראשונות של המדינה.

לאחר שהבסיס ייהרס, תוקם במקומו מגה-שכונה חדשה שתהנה, פרט מכביש 40 החדש, גם מתחנת רכבת חדשה שתוקם על המסילה שעוברת בסמוך ממזרח לה.

תחנת הרכבת החדשה תהיה דרומית לתחנת הרכבת ראש העין-דרום שהופכת להיות בקרוב מתחנה סגורה של רכבת משא לתחנה ציבורית של רכבת נוסעים.

המסילה שבין צומת המסילות במחלף קסם לבין צומת המסילות של לוד הופכת להיות ממסילה של רכבת משא למסילה של רכבת משא ורכבת נוסעים שתקשר את תושבי ראש העין ופ"ת לת"א דרך צומת המסילות בלוד.

המסילה הזאת תשחרר את "פקק התנועה" של רכבות הנוסעים שיש כרגע במסילות האיילון.

התחנה החדשה הזאת בפ"ת מאד מזכירה את תחנת הרכבת גני-אביב בלוד שהוקמה בשביל השכונה החדשה גני-אביב כי פשוט קו הרכבת עבר ליד השכונה במקרה, אז הקימו על הקו תחנה חדשה במהירות.

 

משה12333

New member
צירפתי פה גם מפה של שטח השכונה החדשה. שימו לב לגודלה העצום

שמשתרע מכביש 6 במזרח ועד לשכונת קריית אלון (פג'ה) במערב ומכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין) בצפון ועד לכביש 4713 (כביש פ"ת-כפר סירקין) בדרום.

 

ש מים

New member
מה הם פתרונות התחבורה המוצעים?

(האם חוץ מאשר ססמאות ומנשרים פרסומיים, ניתן לקבל ממך גם תרומה ממשית לפורום?
)
 

משה12333

New member
שים לב לתמונה המצורפת: ממערב לשכונה ייסלל כביש עוקף

פ"ת (מסומן בצבע שחור) שיקשר את תושבי השכונה למחלף ירקון בצידו הצפוני של הכביש העוקף הזה ולמחלף שערייה בצידו הדרומי.

מחלף ירקון מאפשר להגיע לת"א דרך כביש מס' 5 ומחלף שערייה מאפשר להגיע לכביש 6 דרך כביש 471.

לתושבי השכונה תהיה גם תחנת רכבת (מסומנת בצבע אדום) במסילת הרכבת שעוברת ממזרח לשכונה (מסומנת בצבע צהוב).

מסילת הרכבת הזאת מאפשרת גישה לת"א דרך קו הרכבת ראש העין-לוד-ת"א.

פרט למחלף שערייה, גם מחלפון נחלים מאפשר גישה לשכונה מ/אל כביש 471 דרך רחוב בגין בשכונת הדר גנים הגובלת בשכונה החדשה מדרום.

מצפון, תושבי השכונה יוכלו להתחבר לכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין) ע"י מחלפון בכביש עוקף פ"ת ולהגיע דרכו למחלף קסם ולראש העין דרך כביש 444.

 

משה12333

New member
הריסת בסיס סירקין כבר ממש עומדת להתחיל בלחץ ראש הממשלה שלקח

על עצמו להקים עוד ועוד שכונות חדשות בכל הערים. הריסת הבסיס הוא הפרוייקט מס' 1 של משרד הביטחון כרגע. הדרגים הגבוהים ביותר במשרד הביטחון עוסקים בו ולא מתביישים גם לתכנן את השכונה החדשה שתקום במקומו (בלחץ ראש הממשלה).

כביש עוקף פ"ת (כביש 40 החדש) מיד ייסלל עם הריסת הבסיס ועיריית פ"ת ממש עומדת בהיכון כדי להרוס את כל מתקני הספורט הזמניים שהיא הקימה במתחם סירקין לצורך סלילת הכביש הזה. אין טעם להרסם עד שהבסיס ייהרס ולכן העירייה כל הזמן מאריכה ע"י אישורים זמניים את תוקף המתקנים האלה.

התכניות האלה מקודמות ע"י הגורמים הבכירים ביותר במדינת ישראל.

צירפתי תמונות בנושא.









 

ש מים

New member
שמת לב שאתה לא עונה על מה ששאלתי?

ואגב, מהקבצים שצירפת (ושלא עונים כמובן על שאלתי) עולה כי התכנון אכן עלול לגרום לנזק עצום - הן לפ"ת והן לכלל אזור השרון המזרחי. נראה שהתכנית קודמה במהירות, ומשיקולים פוליטיים, וככל הנראה ללא בחינה מקפת ויסודית של כלל הבעיות שתביא עימה.
אם היית מביא את מס' התכנית, כפי שהתבקשת, ייתכן והייתי יכול לתת ניתוח מדוייק וטוב יותר
 

משה12333

New member
נו, זאת הבעיה. אין מס' תוכנית כי משרד הביטחון כבש בכיבוש

צבאי סודי שאופייני לו את תכנון השכונה החדשה וכעת אנשים שרגילים לתכנן חניות לטנקים ולמטוסי קרב מתכננים בניינים, ספסלים לקשישים, מדשאות, מעברי חציה, בתי ספר, מתנ"סים, פנסי רחוב וגינות נוי.

תסתכל בקבצים המצורפים שפה.









 

משה12333

New member
יש תכנית מפורטת אבל לא ניתן לצפות בה. יש שמועות שכביש עוקף

פ"ת יעבור כולו מתחת לשכונה החדשה כי משרד הביטחון לא מוכן להקצות בשבילו מקום.

הכביש יעבור בתוואי תת-קרקעי כי משרד הביטחון לא מוכן לוותר על מ"מ שלא ינוצל לטובת בניית מגדלי מגורים.

יש שמועות גם על שני פארקים בשכונה החדשה ושמועות על מחלף בין כביש עוקף פ"ת לכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין) שמשרד הביטחון מתכנן.

השמועות אומרות שמשרד הביטחון מתכנן גם תחנת רכבת בקצה השכונה.

מה הקשר בכלל בין משרד הביטחון לפתרונות תחבורה אזרחיים?
 
עזוב אותנו משמועות. כשתהיה תוכנית, היא בהכרח תפורסם לציבור

ואז לא נזדקק לשמועות שלך.
 

ש מים

New member
אם יש תכנית (ויש מספר) אז אפשר לראות

במבא"ת אפשר לראות כל תכנית שקיבלה מספר. וכל השאר אגדות אלף לילה ועוד לילה.
 

משה12333

New member
יש תכנית אבל היא סודית. זה המצב. ראש עיריית פ"ת פנה לראש

הממשלה והתחנן שישתפו אותו בתכנית של משרד הביטחון אבל ראש הממשלה מתעלם ממנו.

ראש הממשלה מוביל מסע צלב משיחי של בניית עוד ועוד שכונות מגורים והוא לא מוכן שאף אחד יפריע לו.

יותר מזה, כעת ראש הממשלה עושה דווקא לראש עיריית פ"ת כנקמה על מסע הפרסום הציבורי שהוא מוביל נגד משרד הביטחון.

 

ש מים

New member
שום דבר לא סודי!

אתה מבלבל בין "תכנון" ל-"תכנית".
יש תכנון. אין תכנית.
התכנון מתנהל במעצלתיים, בעיקר בגלל בעיות התחבורה הסבוכות (מאוד!). משהב"ט לא פועל "מתחת לשולחן". מדובר כאן בתכנית "אזרחית" ולא בתכנית ולמ"ב, והסיבה לאי-החשיפה (או - "חשיפה נמוכה") היא כי אין תכנית, אלא מתנהל תכנון! ואין לי ספק שכל גורמי התכנון בעירייה שותפים ומודעים לכל מה שמתרחש בתכנון.
 

משה12333

New member
שום דבר לא סודי? נו באמת! הרי העבירו את התכנית ל-ולמ"ב (ועדה

לתכנון מתקנים בטחוניים).

אין לך מושג מה נתניהו עשה עם תמ"א 47 המפלצתית שלו.

אתה לעולם לא תראה את התכנית של המגה שכונה החדשה כמו שלא תראה, למשל, תכניות אחרות של משרד הביטחון לגבי בסיסי חיל האוויר או חיל המודיעין או כל חיל אחר.

היחידי שרשאי לראות את התכנית, מחוץ למשרד הביטחון, הוא שר הפנים. אתה מבין? שר הפנים בכבודו ובעצמו ולא אף עובד של משרד הפנים. איזה כיף! נתניהו שיתף "אזרח" בתכנון המגה שכונה החדשה.





 

ש מים

New member
נראה שיש לך המון רצון, אבל מעט ידע...

הבעיה שההירתמות הזו פוגעת באמינות מעסיקיך.
מה צירפת כאן למעשה? איזה אוסף מילים לא ברור, ממקור לא ברור, שמספר לנו ("מספר"? לא ממש... יותר: מישהו הקשור לעיריית פ"ת כתב איזה הסבר שטחי ורדוד, שמטרתו בעיקר ביקורת על התכנית שיוזם משהב"ט) על "מה זה ולמ"ב?".
אז הנה העובדות הנכונות:
ולמ"ב לא דנה בבניה ובתכניות אזרחיות! מאוד סביר (אני לא מעודכן בפרטים) שהתכנית נדונה ועוברת בולמ"ב, בשל הצורך בפינוי הבסיס. אבל אין שום ספק שהיא תועבר לדיון בכל מסלול התכנון "האזרחי", ברגע שהיא תהיה בשלה לכך.
 

nitro11

New member
האם משרד הביטחון מקבל כסף תמורת הקרקע?

ולכן הוא מנסה להגדיל את הבינוי בה.
 

ש מים

New member
כן

"כן", אבל אין מקום להאשים את משהב"ט: במסגרת מערכות היחסים הנוכחיות, בין המדינה/האוצר לגופים (הממשלתיים!), האוצר לא מתקצב (או - "מתקצב חלקית ביותר") את העתקת המוסדות (במקרה של משהב"ט - בסיסי צהל), ומימון ההעתקה, כמו-גם בניית הבסיסים והתשתיות החדשות, נופל על כתפי ותקציב משהב"ט. לכן, משהב"ט מנסה להשביח (כלכלית...) ככל האפשר את הקרקעות שהוא מוסר למדינה (כי מערך הקרקע החדש הוא גוזר את הקופון, ממנו יממן את ההעתקה והבניה החדשה).
 
אין פתרונות תחבורה מוצעים וזו אחת הסיבות העיקריות להתנגדות

עיריית פתח תקוה לתוכניות הבניה השאפתניות של משרד הבטחון.

התוואי העוקף של כביש 40 שהתייחסת אליו בהודעה אחרת זו אחת מהדרישות של עיריית פתח תקוה לאזור.

אבל עיריית פתח תקוה מחזיקה בחבל משני קצותיו - מצד אחד היא דורשת פתרונות תחבורתיים ומצד שני היא מחבלת ביצירת פתרונות תחבורתיים לעיר, כמו הקו הסגול ויישום תוכנית "מהיר לעיר" בפתח תקוה.

לראש עיריית פתח תקוה הנוכחי יש אג'נדה ברורה של העדפת כלי רכב פרטיים על פני תחבורה ציבורית, אבל לתוספת בנייה כה מאסיבית בעיר לא יכול להיות פתרון תחבורתי מוטה כלי רכב פרטיים.
 
למעלה