וכעת "מלחמת העולם" בפ"ת עוברת למגרש האימונים של הפועל.

ש מים

New member
תודה

אני לא בקיא (ולא מתעניין) בנושאים פוליטיים-פנימיים של פ"ת. נתתי דיעה מקצועית בלבד, ע"ס מעט מהמידע שהתלחתי לדלות (לו היחצ"ן של ראש עיריית פ"ת היה מוסר את מעט המידע שביקשתי ממנו, אני סבור שהניתוח שלי היה יכול להיות מדוייק יותר, אבל לצערי, מדבריך עולה שצדקתי... צר לי על תושבי מזרח פ"ת, על תושבי "שכונת סירקין" החדשה, תושבי כפר-סירקין ותושבי מזרח השרון. אבל לצערי, הגדול עוד יותר, תופעה זו - של אינטרסים פוליטיים וצרי-אופק אחרים - הגוברים על שיקולי תכנון טהורים, נפוצה מאוד במדינת החלם שלנו (ראה למשל ראשי מועצות אלונה וגבעת-עדה בנימינה, הנלחמים, נגד הוועדה המחוזית ושלל אנשי תכנון ומקצוע, להרס בקעת-הנדיב, ע"י יצירת כבישים חדשים ומנוגדי תכנון).
 

XrayCharlie

New member
אויי... אתה מוכר מגדלים באוויר

המסילה המזרחית לא תשחרר שום פקק באיילון כי אין לה שום היתכנות לפני שהיא תיהיה מסילה כפולה ולאור העובדה שאין מקום בתוך לוד למסילה כפולה, זה לא יקרה בעתיד הקרוב או הרחוק (עתיד רחוק אצלי זה שלושה ארבעה עשורים).
מי שרוצה להגיד לי שהבנייה בלוד היא בלתי חוקית, בסדר. זה לא משנה את העובדה שהיא קיימת ואני לא רואה אף אחד פותח "מלחמת עולם" בשביל לפנות אותם בשביל להוסיף מסילה אז המסילה המזרחית (שהיא פעילה לרכבות מסע והעברת רכבות נוסעים ריקות בין לוד והוד השרון) תישאר תאורטית לרכבות נוסעים (בטח לרכבות בתדירות טובה). אני יודע שיש דיבורים על זה, אבל...
אגב, הקטע הזה בתוך לוד עשה שמות ללו"ז הרכבות בקו ת"א (או נהריה) - ב"ש כאשר הרכבות עברו דרך נתב"ג.

לגבי תחנת גני אביב אמרת: "אז הקימו על הקו תחנה חדשה במהירות".
איזה מהירות, איזה נעליים.
התחנה, במקום קרוב הרבה יותר לשכונה, הוצגה בתוכניות שהיזמים הראו עוד לפני תחילת בניית השכונה (לפני 25 שנים בערך). בפועל בנו את בתחנה כ-15 שנים (פחות או יותר) לאחר תחילת האיכלוס במקום יחסית מרוחק (כי במקום המקורי היו בורות ספיגה ככול שידוע לי) ויש רק רכבת אחת בשעה. זה נקרא אצלך מהיר?
 

darkshadow1

New member
ובנוסף לדברים שכתבת...

עתידה של המסילה המזרחית לא ברור: פוטנציאל הנוסעים שלה לא ברור, הרווח הפוטנציאלי מרכבות משא לא ברור- והעלות גבוהה מאוד. בכל מקרה, מבחינת תושבי השכונה החדשה יהיה עדיף להקים מת"צ במרכז השכונה עם שאטלים תדירים עד לתחנה המרכזית בפתח תקווה, שם התושבים יוכלו לעלות על הקו האדום ולהגיע במהירות למוקדי התעסוקה העיקריים.
בנוסף, שווה להזכיר את העובדה שעיריית פתח תקווה ניסתה לטרפד את הקמת השכונה החדשה- בטענה שהתושבים יעמיסו על התשתיות הקיימות של העיר. כמובן שתושבים חדשים יעמיסו על התשתיות הקיימים- אבל הם לא יעלמו אם הם לא יתגוררו בפתח תקווה- הם כנראה פשוט ירכשו דירות בראש העין, ויעמיסו על התשתיות הקיימות אפילו יותר (כי בפתח תקווה לפחות יהיה יחסית קל לספק להם פתרונות תח"ציים איכותיים...).
והערת אגב- תצורת ה"משולש" של המסלולים בשדה התעופה סירקין היא תצורה מיושנת מאוד שמטרתה הייתה לאפשר המראה ונחיתה מכמה כיוונים אפשריים. שדות תעופה מודרניים מוקמים עם מסלולים מקבילים, שתופסים פחות שטח ומאפשרים המראות ונחיתות במקביל בלי שמסלולי המטוסים יצטלבו.
 

משה12333

New member
תחנת ראש העין-דרום מוקמת כעת! "המסילה המזרחית החדשה" מוקמת

כעת!

זו התוצאה כשיש בולדוזר כמו השר כץ במשרד התחבורה כבר 7 שנים ברציפות.

תסתכלו בשתי התמונות שצירפתי פה.



 

XrayCharlie

New member
מי הולך להתחיל "מלחמת עולם" ולפנות בתים בשביל מסילה 2 בלוד?

הקטע הקצר הזה ידפוק את הכל.
&nbsp
תרשה לי לא להתרשם מהבולדוזר.
אם תשאל אותו על בעיות הבטיחות של נתב"ג הוא יספר לך שהושקעו מיליארד שקל בשדרוג מערך המסלולים והפיכת השדה לבטוח (זה מה שהוא מספר לתקשורת) אבל הוא לא יספר לך (ולהם) שלא שינו / עדכנו את התמ"א ולכן פרק הזמן שבו נתב"ג פועל בתבנית בטוחה הוא קצר ביותר בכלל וכאשר עומס התנועה בו קטן מאוד בפרט. בשעות העומס (בוקר, אחה"צ ולילה לפני עוצר ההמראות) פועלים בתבנית שהיא הכל חוץ מבטוחה (כך שדי זרקו את הכסף לפח). אז אני לא מתרגש ממנו וההצהרות שלו.
&nbsp
אולי צריך שדה תעופה בינלאומי בסירקין (אתה בטח תסכים איתי שעיר כמו פ"ת צריכה שדה בינלאומי משלה).
&nbsp
 

darkshadow1

New member
"על פי התכנון, יצאו מכרזים ראשונים בפרויקט באמצע 2013".

עכשיו כבר אמצע 2016 ולא יצא שום מכרז. הפרויקט נמצא בהקפאה עמוקה, והוא לא יתוקצב בזמן הקרוב: הוא לא ייתר את הקמת המסילה הרביעית בציר האיילון, ואין היגיון בהקצאת תקציבים למסילה המזרחית כשלא מצליחים למצוא את המיליארדים הדרושים להקמת המסילה הרביעית.
 

shershku

New member
פשוט לא יקרה

למשל תחנת גני אביב הוקמה למעלה מעשור לאחר סיום בניית השכונה עצמה.
או שהעירייה אינה מצליחה להקים שני כבישים בתוך לוד רק בגלל התנגדויות (הן של תושבים מלוד והן של ניר צבי). תוסיף על זה את הבית שנמצא על תוואי כביש מהיר באזור התעשייה של העיר ולא מפונה מזה שני עשורים לפחות.
אז אם בכלל תקום מסילה זו, זה יהיה בסביבות 2030 - במקרה הטוב.
 
אבל דווקא הקטע הבעייתי בלוד הוא הוא הקטע הנחוץ באמת של

המסילה המזרחית ולאחר פתיחת הקו המהיר לירושלים הוא יהיה עוד יותר נחוץ.

המסילה המזרחית לא תשחרר שום פקק באיילון גם אם תהיה כפולה מפרדס חנה ועד לוד.
 

XrayCharlie

New member
בסדר, הכי נחוץ והכי בלתי אפשרי.

אתה רואה מישהו עושה שם משהו?
 

luckydude

Active member
לפי מה שזכור לי אפשר ״לסחוט״ עוד מסילה בתוואי הקיים בלוד

אבל ברכבת במשך השנים התעקשו על כך שהמסילה תהיה פעילה בזמן העבודות ולזה צריך רוחב נוסף למסילה זמנית שבלי פינוי תושבים לא ניתן לבצע אותה. אולי כדאי לשקול אישור זמני קצר יחסית וחד פעמי להובלת חומ״ס באיילון ומבצע רחב ממדים להוספת מסילה בלוד.
&nbsp
אגב, מי שרוצה לראות איך נראה התוואי במציאות היום בלי לגשת לשם יכול לעשות street view בגוגל מפות.
 
התחנה הזו תיבנה לפני או אחרי התחנה על מגרש האימונים של מכבי?

ומה התחנה הבאה שתפריח בפורום? תחנת רכבת כבדה במחלף גהה?
מסילת רכבת כבדה לאורך כביש 471?

תישאר בבקשה בפורום עד שנת 2040 לפחות ונראה אז כמה מ"התחזיות" שלך התגשמו...
 

משה12333

New member
אתה מתבלבל פה בין חברת נת"ע לחברת רכבת ישראל. לאורך כביש 471

היתה בעבר דרישה של עיריית פ"ת להעביר את השלוחה הפתח-תקוואית של הקו הסגול (של נת"ע. לא של רכבת ישראל) כדי שהיא לא תעבור ברחוב העצמאות בכפר גנים ג'.

השלוחה הזאת של הקו הסגול (של נת"ע) היתה מתוכננת לעבור מאונ' בר-אילן בגבעת שמואל, דרך רחוב העצמאות בפ"ת ולפנות צפונה ברחוב סלנט לתוך מרכז העיר פ"ת (ולהמשיך צפונה עד לתחנת הרכבת סגולה של רכבת ישראל).

בינתיים, השלוחה הפתח-תקוואית של הקו הסגול בוטלה לחלוטין והקו הסגול יסתיים בשלוחתו הצפונית באונ' בר-אילן.

צירפתי פה מפה של השלוחה הפתח-תקוואית שבוטלה ושל דרישת העירייה להעבירה דרך כביש 471, כשהשלוחה הזאת עוד היתה בתכנון, לפני שהיא בוטלה.



 
אני לא מתבלבל. לא שאלתי אותך על עיריית פתח תקוה, אלא על

מה עוד צפוי בנבואות העתיד שלך.

את התוכניות לגבי הקו הסגול אני מכיר היטב. והדרישה של עיריית פתח תקוה הייתה טפשית לחלוטין, כי אין שום טעם ברכבת קלה בתוואי של כביש 471 עם נגישות בעייתית לאזורי המגורים.
ההצעה של העיריה להעביר את הקו הסגול לכביש 471 או גרוע מכך לשטח של גני תקוה, הייתה מקרה NIMBY טיפוסי.

אבל טוב שאתה מאשר שעיריית פתח תקוה חיבלה בפתרון תחבורתי לעיר.
לעיריית פתח תקוה אין זכות מוסרית להתלונן על חוסר בפתרונות תחבורתיים.
 

משה12333

New member
יש עוד הרבה פתרונות תחבורתיים לעיר שבוטלו כי בינתיים צצו להם

פתרונות חדשים, זמינים וזולים יותר (כי הכל בסופו של דבר מכספו של משלם המיסים).

למשל, היה תכנון של רכבת ישראל להקים תחנה תת קרקעית מתחת לתחנה המרכזית עם קו תת-קרקעי ממגרש האימונים של מכבי פ"ת שיעבור מתחת לרחוב בר-כוכבא.

התכנית הזאת נכנסה להילוך גבוה אבל נפלה ממש לפני שנים ספורות בגלל מחירה העצום למשלם המיסים וזאת למרות שכל האישורים כבר הוסדרו בשבילה.

תסתכל בתב"ע פת/10/1256 ובמיוחד בנספחים שמכילים את ציורי התחנה הזאת.

בסופו של דבר, קו הרכבת של רכבת ישראל יסתיים כקו עילי במגרש האימונים של מכבי פ"ת שייהרס לטובתו. מאחוריו ייהרסו אולם האירועים, מסעדת הקייטרינג והעסק למלגזות שנמצאים שם. הכביש של רחוב חיה פיינשטיין גם ייהרס בין מעגל התנועה שבו לבין הצומת עם ציר גיסין.

במקומם ייסלל לכיוון צפון כביש רחב עם שני נתיבים לכל כיוון ובצמוד לו, ממערב לו, מסילת רכבת כששניהם יעברו על גשר נמוך בגלל חלקת קברים שפלשה לנתיב שלהם מבית העלמין סגולה. הגשר הנמוך יעבור מעל הקברים (יש אישור רבני) מאחורי מרכז צים.

צירפתי פה הרבה תמונות בנושא.

בתמונה הראשונה אתה יכול לראות בכחול את הכביש של רחוב חיה פיינשטיין שייהרס, בשחור את מסילת הרכבת ובאדום את תחנת הרכבת.

שים לב שגם הכביש, גם מסילת הרכבת וגם תחנת הרכבת נמצאים על מתחם מכבי פ"ת כי הם נמצאים ממזרח לרחוב חיה פיינשטיין.

זה קצת מבלבל כי הכביש לצפון זז כמה עשרות מטרים מזרחה ממיקומו הנוכחי היום אבל אם תשים לב, הוא ממשיך ממש בקו ישר את רחוב המכבים כי רחוב המכבים עצמו נוטה מזרחה בגלל החיבור עם הסוף של רחוב בר כוכבא.







 
מה מספר התוכנית של קו הרכבת העילי שיסתיים במגרש האימונים של

מכבי?
מה מספר התוכנית של תחנת הרכבת במגרש האימונים שלמכבי?

אני הבאתי לך (בשרשור ההוא...) פרוטוקול משנת 2013 שלפיו עיריית פתח תקוה בעצמה טענה שתוואי הרכבת, אם יהיה, צפוי להיות תת-קרקעי.

אתה טוען שיש תוכנית אחרת - בבקשה, תביא אותה.
תביא קישור לתוכנית שמציינת תחנת רכבת במגרש האימונים של מכבי.

את התוכנית לגבי תחנה תת קרקעית ליד התחנה המרכזית אני הזכרתי כאן ראשון, לא אתה. ואתה טענת "המסילה בשום פנים ואופן לא ממשיכה דרומה מעבר לצומת של גיסין אלא מסתיימת במיקום הנוכחי של מתחם מכבי פ"ת" וטענת גם "רכבת ישראל לא יכולה להיות תת-קרקעית".
רק לאחר שהבאתי לאותו שרשור הוכחות לתוכניות המסילה והתחנה התת-קרקעית, אתה הבנת שאכן הייתה תוכנית כזו. אז אל תציג את עצמך כעת כידען גדול.

אתה טוען בתוקף שיש תוכנית לתחנת רכבת במגרש האימונים של מכבי - אז תביא את התוכנית הזו לכאן.
 

משה12333

New member
רק כעת ירדתי לסוף דעתך. כעת אבהיר את הכל:

א. התכנית היחידה שעוסקת בשטח זה היא פת/803/א/2. אין אף תכנית אחרת. כל הזמן היא משתנה בהתאם לשינויים בשטח (למשל, פלישת חלקת הקברים) וכל הזמן היא מתעדכנת בהתאם להחלטות החדשות לגבי השטח. הסיפרה האחרונה שבה משתנה כל הזמן. התכנית הבאה תהיה פת/803/א/3 ואחריה 4 בסוף וכך הלאה.

ב. בתכנית יש סימון אפור שמסמן "רצועת מסילה". את העירייה לא מעניין מה שרכבת ישראל בונה ב"רצועה" הזאת. רכבת ישראל יכולה לבנות בה קיוסק לעובדי הרכבת, בריכה לעובדי הרכבת או שהיא יכולה לבנות בה מסילה כפולה, מכשירי סימון ואיתות ו...תחנה (בפועל היא לא בונה "תחנה" אלא "רציפים", "מבני שירות" ו"מעברים תת-קרקעיים").

ג. ברור שהמסילה הזאת תוכננה מלכתחילה כחלק מהמסילה התת-קרקעית שבוטלה והיתה אמורה להגיע לתחנה המרכזית אבל כעת היא לא קשורה אליה.

ד. רכבת ישראל הציעה מלכתחילה תחנה תת-קרקעית בפ"ת כי כל הקו שעובר היום בין אונ' ת"א לכפ"ס, מצפון לפ"ת, היה אמור להיות קו חשמלי. יותר מזה, היום כבר כל המסילות במדינה היו אמורות, לפי התכנון, להיות עם עמודי חשמל לאורכן וכל הקטרים היו אמורים לא לעבוד על סולר.
בפועל, רכבת ישראל הצליחה לפרוס קו חשמלי רק מעל מסילת הקו המהיר לירושלים והיא ביטלה את פריסת הקו החשמלי מעל מסילת עכו-כרמיאל למרות שממש אין לה ברירה אחרת בקו הזה (אופס, הקו הזה תקוע).

ה. הכל קשור להכל. פרוייקט החישמול הארצי התקוע הביא, בין היתר, לביטול התחנה התת-קרקעית בפ"ת.
ביטול השלוחה הפתח-תקוואית של הקו הסגול של נת"ע הביא ל"החייאת" השלוחה העילית של רכבת ישראל לפ"ת.

צירפתי לפה תמונות של הרבה חלקי מסמכים שעוסקים בנושאים אלה.







 
יש לי שאלה פשוטה ואני מבקש תשובה פשוטה, לא סיפורים

מה מספר/מספרי התוכנית/תוכניות העוסקת/עוסקות במסילת רכבת על פני הקרקע עד מגרש האימונים של מכבי ובתחנת רכבת בשטח המגרש הזה?

אתה לוקח חלקי תוכניות שונות ובונה עליהן סיפורים מהרהורי ליבך.

ודאי שאת העיריה (ועוד יותר מכך את תושבי האזור) מעניין מה הרכבת תעשה ברצועה.
הרי הבאתי לך פרוטוקול מלפני שלוש שנים (לא כל כך הרבה במונחי תכנון) בו העיריה בפירוש מתבססת על כך שהמסילה תהיה משוקעת בחלקה ותת-קרקעית בחלקה.

אין דבר כזה שתוכנית "כל הזמן משתנה" ללא תהליכי אישור שמשנים אותה. ומה זה "בהתאם לשינויים בשטח"? בהתאם להפרות של התוכנית הקיימת?

רשמית התוכנית של התחנה התת-קרקעית לא בוטלה ועדיין קיימת. לו הייתה מבוטלת היו קיימות תוכניות שמעדכנות את תוכניות פת/10/1256 ו מח/113.
אין תוכניות כאלה.

והרכבת לא ביטלה שום פריסת חישמולת שתוכננה. החישמול יתבצע בשלבים ובשלב הראשון יחושמלו המסילות בין הרצליה לתחנת האומה בירושלים. אבל יש לרכבת תוכניות מסודרות של שלבי החישמו שכוללות גם את המסילה לכרמיאל וגם את מסילות הירקון והשרון.

גם בהקשר הזה אתה לוקח חלקים שנוחים לך ובונה סיפורים.
בשרשור הקודם אתה לא התייחסת בכלל לחישמול ולתוכנית התחנה התת קרקעית וכתבת בפסקנות משהו אחר. התברר לך שטעית אז בנית סיפורים חדשים.

ולכן אם אתה רוצה להיות רציני - תמיר את סיפוריך בקישורים למקורות אקטואליים, מוסמכים ורלוונטים (ולא צילומי מסך של חלקים (יותר נכון פירורים) שנוחים לך, מבלי לציין בכלל מה המקור).
תביא קישורים למסמכים מלאים.
התמונות שאתה מביא זה פאזל בלתי ניתן לפתרון.
 
למעלה