ועוד קצת בנושא הטיפים...

אצלנו המשכורת היא הטיפים-

יש השלמה ל-20 שקל אם לא הגענו לפי שעה, אבל בעיקרון זה מתבסס רק על הטיפים ובד"כ אני גם נותנת שירות מכל הלב ומקבלת בהתאם, אבל אצלנו מתחלקים בטיפים- שמים בצד את כל הטיפים ואז מחלקים כל אחד בהתאם לשעות המשמרת שלו... אני לא נותנת טיפים לקוסמטיקאית או לספרית, בד"כ נותנת כמה שקלים למי שחופף לי את השיער אבל לא יותר מזה. מובילים וכו'- בד"כ נהוג כן לתת טיפ, כמה, איך ולמה- אני אעדכן אותכם כשאעבור עוד חודשיים בערך
 
אני די מסכימה עם הכתבת

שנושא הטיפים בארץ ממזמן איבד פרופורציות. טיפ למלצרים זה משהו מוכר וידוע וגם לברמנים ולעובדים בדוכני קפה וכו', שידוע שהם משתכרים מעט וביננו - כמה טיפים הם כבר מקבלים? אני נוהגת לזרוק לכוס את העודף בשווי 2 ש"ח ותוכלו למצוא שם לרוב מטבעות של עשר אגורות. עדיין, אני חושבת שברמנים ומלצרים כמו שתוארו בכתבה שנוהגים "להלאים" לעצמם את העודף הם חוצפנים ואני במקרה כזה הייתי מתלוננת, זה משהו שיגרום לי להיות לא מרוצה מהשירות. טיפ לחופף במספרה, לפניסטית וכו' - נראה לי מוגזם. טיפ לסבל זה עוד מילא כי אני רואה מי עושה את העבודות האלו, אנשים קשי יום שאני יודעת שמשתכרים שלא כראוי בעבודה הזאת (ונכון שזו לא אשמתי, אבל אם אני מרוצה מהעבודה שלהם אני מאוד מתקשה לא להשאיר להם טיפ). באולמי אירועים נדיר מאוד שאני אשאיר טיפ, לדעתי זה התפקיד של בעל השמחה ומי שבא בתור אורח לא צריך לשלם על המלצרים (הבאנו צ'ק, לא מספיק?). בזמנו כשגיליתי שמתדלקים מצפים לטיפ מאוד התפלאתי, אבל אולי זה קשור לזה שאני תמיד מתדלקת בתדלוק עצמי. כשהייתי בספא עליו שילמתי במיטב כספי גיליתי שלט מאיר עיניים בו כתוב שהתשלום לא כולל את הטיפ למעסה, זה הרס אותי, אין לי ספק שהמעסים משתכרים סכום יפה ואם לא, הם פראיירים.
 

Fun Fair

New member
../images/Emo45.gif בדיוק ביום שישי שעבר, ישבתי לי

בארוחת צהריים עם חברים ("קניבר"" בחיפה, למי שמתעניין
). החשבון יצא 180 ש"ח לשלושתנו. שני החברים שלי שלמו באשראי סכומים מדוייקים ואילו אני נתתי למלצרית 70 ש"ח ואמרתי לה "תקחי מפה 66 ש"ח, טוב?" וכמובן שנעניתי בחיוב. הרציונל: שמנו כל אחד טיפ 10 ש"ח ולא היו לי עוד שקלים בארנק, רק מטבע של 10. התכוונתי לקחת את העודף (4 ש"ח) ולתת במקומו מטבע 10 ש"ח. עדיף, לא? בשיא החינניות, חוזרת המלצרית- ללא עודף... חשבתי שאולי היא שכחה, אך היא בשלה: מסדרת את השולחן, מפנה צלחות... בפעם השניה שהיא הגיעה לשולחן שלנו כדי לפנות כוסות, שאלתי בקול את חברתי "כרמית, ראית את העודף שלי?" ואילו המלצרית התבוננה בי בעיני עגל, משל שאלתי אותה על יסודות תיאוריית הקוואנטים או משהו. מיותר לציין כי העודף לא הוחזר ואילו אני לא שמתי 10 ש"ח נוספים. בשורה התחתונה- זה הפסד נטו של המלצרית ואני שואלת: למה להחליט בשבילי (במיוחד אחרי שביקשתי עודף במפורש..)??
 

bell boy

New member
אז רק אני חושב שהכותבת קמצנית ?

אוקי אוקי לא קמצנית אבל שניה לפני שאתם קופצים עלי ורוצים לעשות לישפטים ( לא בניתוח לא בניתוח::) ! עבדכם הנאמן עבד בחול בתור מנעולן קיבל קריאה לבוא לפתוח ללקוח את הדלת של הרכב שננעלה. הגעתי פתחתי תוך שלוש דקות וחייבתי את הלק ובאתי ללכת לדרכי והופ הלקוח מושיט לי שטר של 20 דולר ואני אומר לו שהוא כנראה טועה כי הוא נתןלי יותר מדי . הסתכל הבחור ואומר לי שזה טיפ DUHH!! כשהתייעצתי עם הותיקים שבמקצוע שבחול הוסבר לי שזה לא נחשב רק כטיפ אלא כהערכה על עבודתך. אתה לא חייב להשאיראת הטיפ הכי גבוה אבל תשאיר משו לפחות בשביל הרגשה כי כולנו נותני שירות. ותאמת זה באמת חימם את הלב. ד"א הלקוח היה לק ותיק של החנות שבה עבדתי ויש לציין שהוא גם היה מקבל שירות בהתאם. ואפשר לומר שלקחתי העיין של הטיפים איתי לתמיד. למשל כשאני יושב בפאב כלשהוא בפ"ת( יש אחד אל תשאלו) ואפשר לומר שתמיד תמיד הטיפים הם די נדיבים כי היחס הוא אחלה . מה זה אחלה? זה מגיע לכך שבעל המקום משקה אותנו שתיה על חשבונו עוד כשאנחנו ממתינים לשולחן פנוי דרך הברמנים שנותנים פה ושם משקה על חשבון הבית וממשיך לפינוקים בשולחן כשאנחנו יושבים . המלצריות נותנות את השירות מעל ומעבר כי הן יודעות שכשאתה מעריך נותן שירות אתה תקבל בהתאם אז יגידו פה חלק שמלצריות אכן זכאיות לטיפ ופדיקוריסטיות לא אז לדעתי זה יתבטא גם בחשק שלה לעבודה(שימו לב חשק)... עשו טובה תשאירו בקטנה ... :)
 

Fun Fair

New member
אני מקווה מאוד שלא התכוונת אלי

ובכל מקרה- כולנו נתקלים כל יום בעשרות נותני שירות. האם לכולם אני צריכה לתת טיפ? לנהג ההסעה שלי, אשר לוקח אותי ועוד 50 מחברי לעבודה מרחק 70 ק"מ הלוך ושוב בבטחה ובזמן מדי יום? למאבטח אשר מחייך אלי פותח לי את הדלת מדי יום בכניסה למשרד למרות שזה לא חלק מהגדרת תפקידו? לעובדת המטבח החביבה אשר אני מקבלת ממנה את ארוחת הבוקר והצהריים עם חיוך מאוזן לאוזן? למוקדנית החביבה במוקד העיריה אשר איתה ביררתי חיוב שגוי בארנונה ונתנה לי שירות מצויין? למוקדנית החביבה באורנג' שסייעה לי במהירות? למאמן בחדר הכושר אשר שועה להתקרצצויות שלי ("אפשר להעביר לערוץ 2? ול 10? ול3?")? לספר שלי? ולחופפת? ולפניסטית? ולזו שעושה לי ציפורניים? האם המזכירה באחת מחברות הבת שלנו, שהתרוצצה ביום חמישי כדי להשיג לי איזושהי תוכנה שהייתי צריכה- אמורה לקבל טיפ? אני יותר מבעד להראות הערכה כאשר אנו מקבלים שירות שהוא מעל ומעבר, אבל יש גבול: כשאני במספרה, החופפת והפניסטית מקבלות טיפ צנוע (10 ש"ח שהם 5% מעלות התספורת שלי, עבור עבודתן שלקחה 4 דקות מתוך השעה וחצי שביליתי במספרה). המניקוריסטית שלי- ממש לא. אני משלמת לה סכום לא צנוע בעליל עבור 45 דקות עבודה (ש 10 מהן הן להמתין לייבוש הלק...) מה שכן- היא והספר שלי "הרוויחו" עשרות (ואני ממש לא מגזימה) לקוחות חדשים. נציגות השירות יקבלו ממני מכתב תודה. הנהג והמאבטח יקבלו ממני חיוך לבבי וציון מעולה בסקר שביעות רצון ספקים שלנו. המאמן החביב יקבל בכיף דיסק צרוב שהתלהב ממנו ב MP3 שלי. המלצרית תקבל טיפ בהתאם לשירות שנתנה (לא- אין לי סנטימנטים- פשוט: אם אקבל שירות גרוע לא אשאיר טיפ). הלואי ויכלתי להשאיר טיפ לכל נותן שירות שאני מרוצה ממנו, אבל עם כל הכבוד, בקצב הזה אני פשוט אפשוט את הרגל... הכותבת ממש לא קמצנית- היא לא קוראת נגד מתן טיפים, אלא נגד בקשת טיפים בכל צעד ושעל- כשלא תמיד זה מוצדק ונגד ה*דרישה* של נותני שירות מסויימים לטיפ (ז"א, שאותם נותני שירות לא הפנימו שטיפ זה דבר שנתון לשיקול דעתו של הלקוח ואי אפשר לדרוש אותו).
 

bell boy

New member
הכתבת של Y NET! :)

ואחרי שהבהרנו את העניין הכותבים בואי נחזור שניה לאלה שצריך להשאיר להם טיפ.... מכל הרשימה הזו אני חושב שהקצנת כל אלה שאת נותנת להם טיפ כיום פשוט להמשיך עם זה... בכל מקרה מצטער אם חשבת שהכוונה הייתה אלייך :)
 

Fun Fair

New member
../images/Emo13.gif בודאי שאמשיך, בדיוק כפי שאמשיך שלא

לתת טיפ למי שלדעתי לא אמור לקבל...
 
../images/Emo45.gif תכל'ס זה כבר ממש לא ברור איפה זה מתחיל

ואיפה נגמר.. למה במלצרות דווקא המלצרית תקבל את הטיפ? אולי דווקא הטבח שטרח ועמל על הכנת המנה? אולי שוטף הכלים?
 

Amie

New member
בארה"ב נהוג לתת טיפ לכל נותן שירות

גם לעובדים במקדונלד'ס (כן כן). המחירים שם לכל השירותים, אגב, בהתאם. (פחות, ובונים על טיפ נדיב).
 

Fun Fair

New member
אין בעיה ../images/Emo6.gif

כשהמחירים יהיו בהתאם גם פה, אני אתן טיפ לכל דיכפין...
 

Jazz Singer

New member
טיפ למנעולן??

אין מצב. לפני כמה שנים ננעלתי מחוץ לבית והזעקתי מנעולן. לא מספיק ששילמתי 300 ש"ח על 3 דקות עבודה, אני גם צריכה לתת לו טיפ?
 

nic nic

New member
לדעתי? אני לא נותנת טיפים לאף אחד

לא מבינה מה קטע של הטיפים בכלל. על שירות הם מקבלים שכר ממעסיק, וזה ממש לא חובתי לתרום להם צדקה בנוסף. כל גישת הפשיטת יד הזו בכל מכסותיה השונעות פה בארץ עברה גבולות. עקרונית, לא נותנת אף טיפ לאף אחד על שום דבר. מי שרוצה יותר שכר שיתאם זאת עם המעסיק שלו, ומי שיתן שירות גרוע, יאבד אותי בתור לקוחה לפעם הבאה. זה הכל. אני בכלל ממש משתדשלת לחסוך כל שקל שאפשר, אני "בוכה" על 5 שקל מבוזבזים וכל כל הכסף שהוצאתי על נסיעות לת"א בשביל ראיונות עבודה, אם היתי צריכה לנסוע לאיפה שהוא וזה 40 דק' הליכה ונסיעה זה 5 ש'ל העדפתי ללכת ברגל ורק בדרך חזרה באוטובוס. אבל זה לא קשור, גם אם היתי מליונית לא היתי מביאה טיפים בשום פנים ואופן.
 
קבלי תיקון קטן

יש קבוצה קטנה של נותני שירות שלא מקבלים שכר על עבודתם, זה בעיקר המלצרים אבל יש עוד כמה שעובדים אצל מפרי חוק. זה לא אומר שזה תקין אבל זו הסיבה שמקובל לתת למלצרים טיפ, כי זה דבר ידוע שהם לא מקבלים שכר אפילו שזה בניגוד לחוק.
 

nic nic

New member
זה לא אשמתי,אני לא המעסיק שלהם,זה לא תיקון

שלא יעבדו בלי שכר, למה אני צריכה לפצות על זה מכספי? מבחינתי זה ממש חוצפה להגיד לי שצריכה לתת טיפים. לבקש מילא, וגם זה בעיני בגדר חוצפה. לסחוט בנחמדות מזוייפת וסחטנות רגשית עוד כסף בעע, הורס את כל ה"יופי" של שירות טוב. "על שירות טוב" לא צריך לתת טיפים, זה חלק מהתפקיד וכמו שאמרתי, מי שלא נותן שירות טוב, יאבד אותי כלקוחה.
 
למעלה