ועוד קצת בנושא הטיפים...

קיבלת שירות?

ישיבה במסעדה אינה רק לשבת ולאכול - הרי את זה את יכולה לעשות בבית, מה שעושה את ההבדל הרבה פעמים בין מסעדה טובה לאחת לא טובה זה השירות והאווירה אותם מתאמצים המלצרים לספק לך בזמן שאת נמצאת במסעדה. כיום התשלום במסעדות או לא על שירות ועל כן המלצרים לא מרוויחים כלום מלבד טוב לבך בזמן שאת יושבת במסעדה - נהנת מהשירות תחזירי חזרה. וגם אם זה לא שכנע אותך, אני מאחלת לך שבכל תחום שתגיעי אליו תתקלי בלקוחות כמוך, אולי רק אז תביני מה רע בגישה שלך.
 

nic nic

New member
אני לא מצפה מאף לקוח

שישלם לי כי אני נחמדה או נתתי שירות טוב. ואני לא אתרגש מלהתקל בלקוחות שלא משלמים טיפים כי אני לעולם לא אבקש טיפים, לא עולה דעתי לבקש דבר כזה, המצאה מגוחכת. הגישה שלי היא לא לחפש לסחוט מאנשים כסף. כשאני במסעדה או בית קפה אני לא מרגישה שום הבדל בין לאכול בבית, מלבד האוכל, לא מרגישה שום עניין של אווירה ושירות, כל זה בעיני מילים מתייפיפות כדי לחפש תירוצים לסחוט עוד כסף. המעסיק משלם למלצר על השירות, לא על המזון שקונים הלקוחות, והמזון שקונים בבתי קפה ומסעדות הוא מאוד מאוד יקר, מעבר לעלות המוצר עצמו, ואם המעסיק לא משלם, זה לא חוקי ולא אשמתי ובטח שלא בעייה שלי.
 

tenen

New member
../images/Emo45.gif

אהבתי את הגישה, הבעיה שלרוב שאני יוצא לבתי קפה וכאלו זה לדייטים, ואחרי שמשלם 70 שקל על ארוחה ל2 לא בא לי ליפול על ה10 שקל של הטיפ מה גם שיוצא לי לצאת לא מעט עם מלצריות בהווה או בעבר ואז אם אני לא משאיר טיפ זה הופך אותי לאדם איום ונורא ולכן אני אדם שנותן טיפ נדיב באופן קבוע למרות שלא מאמין בכאלו :)
 

nic nic

New member
אז תן את הטיפ למלצרית שיוצא איתה,

למה למלצרית שהגישה, אם כבר....... נדיבות כלכלית של בחור בבית קפה/מסעדה זה מה שהופך אותך לבחור איום ונורא? לא היתי יוצאת עם כאלה.
 

Fun Fair

New member
תראי...

אני אעשה הבחנה בין שני נושאים: האחד- איכות השירות: המלצרית שנותנת לך שירות, "צריכה" לוודא שאת מקבלת את מבוקשך בזמן, "צריכה" לוודא שמה שביקשת זה באמת מה שקבלת, "צריכה" להיות מנומסת. היא לא באמת "צריכה" להשתדל בשבילך בצורה יוצאת דופן אם יש לך בקשות ייחודיות, היא לא באמת "צריכה" להפוך את היציאה שלך מהבית לחוויה והיא לא באמת "צריכה" לצאת מגדרה כדי שאת תהיי מרוצה. בדיוק כמו החופפת שלא באמת "צריכה" לעשות לי מסג' בקרקפת, אלא רק לחפוף לי. בדיוק כמו הברמן שלא באמת "צריך" לתת לי טעימות מחצי בר לפני שאני מחליטה מה אני רוצה לשתות. אז בודאי שהם מקבלים משכורת, אבל זה לא אומר שאם קבלתי שירות שהוא מצויין,אני אמנע מלהביע את הערכתי (כמובן- בגבולות ההגיון הבריא) אני מאוד מבינה את הגישה שלך בצורה מסויימת (אני לא רואה את ההגיון בלתת טיפ לשליח, למשל. הרי הוא מקבל תשלום כדי להביא מזון מנק' א' לנק' ב', למה אני צריכה להוסיף על זה? אבל בכ"ז, כאשר הוא מגיע מהר, אני נותנת טיפ), אבל אני חושבת שהיא מאוד מקובעת- מה שמוביל אותי לנושא השני- נסיון חיים: את כותבת באחת ההודעות הקודמות שלך שאין לך ניסיון במלצרות, מה שגורם לי להניח שאת ודאי לא יודעת שה"כסף" במלצרות הוא הטיפים, ולא שכר המינימום (במקרה הטוב) שמשלמים למלצרים. את כותבת "אני חוששת שהמנהל יחייב אותי בתשלום על הפשלות או יצעק עליי הרבה או יחס משפיל מלקוחות"- ואת עדיין לא חושבת שאנשים אחרים, שבוחרים להתמודד עם החששות שאת עושה ככל יכלתך כדי להמנע מהם, נותנים לך שירות מצויין למרות הכל- לא ראויים לגמול שהוא "אקסטרה"? נראה לי שעם הזמן, כשתכנסי יותר לתחום של מתן שירותים, יהיה לך הרבה יותר קל להזדהות ולזהות מתן שירות איכותי ויהיה לך יותר הגיוני וקל לתגמל על זה. ואגב- הערה קטנה להמשך הדרך שלא קשורה לעניין הטיפים- בוסים שיחייבו אותך בתשלום על הפשלות שלך, או יצעקו עלייך הרבה, או יחס משפיל מלקוחות- אלה לא פריווילגיות ששמורות רק למלצרים או רק לנותני שירות. ב"חיים האמיתיים" משלמים על פאשלות (ד"כ זה כרוך בהרבה יותר ממחיר כוס או ארוחה), יש בוסים שצועקים ויש לקוחות (חיצוניים ופנימיים) שיתנו לך יחס משפיל.
 

Jazz Singer

New member
איך אני מתה עלייך!!

 

nic nic

New member
אז ככה.....

לא רוצה ולא מצפה שיצאו מגדרם נותני שירות בשבילי, מעולם לא הרגשתי שיצאו מגדרם בשבילי ולא צריכה את זה גם, ואני לא משלמת על מה שלא ביקשתי/הזמנתי. לא צריכה "שירות מצויין", שיעשו את המינימום שלהם וזה מספיק מבחינתי. ושירות מצויין צריכים לתת לי כדי שאני אלך לבית קפה X ולא Y, כי לא חסר מתחרים, וזה לא צריך לבוא לידי ביטוי בכסף אסטרה. ובמלצרות אני לא אעבוד, וזה שיש מלצרים חיים מטיפים לא מזיז לי בגרוש, זה לא אשמתי, ולא מעניין אותי. אל תנסי לעורר רחמים בשביל לקבל כסף, זה בזוי בעיני. יש אנשים יותר "מסכנים" שזקוקים לכסף שאפשר לרחם עליהם. גם אני זקוקה לכסף ואני לא מחפשת לסחוט מאחרים שום דבר. אני לא הכתובת להשלמת הכנסה, עובדת בשכר מינימום בעצמי, ובארץ נורא רווח עניין הפשיטת יד והקבצנות בכל דרך אפשרית. רק לשאוב כסף. מבחינתי הם לא ראויים לשום אקסטרה, אני שילמתי את מה שנקבע עליי לשלם, וגם ככה הוא יקר, ולקח לי זמן להשכנע את עצמי לשלם את זה. לעיתים נדירות ביותר אוכלת במסעדה או בית קפה. הבעיות האישיות שלהם עם המנהל והשכר לא מעניין אותי כמו שלא מעניין אף אחדהבעיות שלי. כמו שאמרתי, אם אקבל שירות לקוי אז יאבדו לקוחה, זה הכל. למה אני צריכה לשלם למישהו מעבר לתשלום הגבוע ששילמתי והלא הוגן עבור מזון שאפשר לקנות יותר בזול כי הם עשו בחירה להתמודד עם חששות? שלא יעבדו בזה, זה בחירה שלהם, אני לא צריכה לשלם להם כי יש להם בחירות מסוימות או חששות. באמת שאני מזדהה עם נותנים שירות ככל שאני נכנסת לזה, אבל אני לעולם לא אוסיף טיפים. זה לא קשור מבחינתי, אני יכולה להיות יותר רגישה לנותני שירות ולאיך שאני דורשת שירות, אבל אני לא רואה שום סיבה להוסיף כסף מעבר למה ששילמתי. אני לא הכתובת, שילמתי את מה שנקבע וגם זה גבוה יותר מדיי. ולגבי יחס משפיל ותשלום על פאשלות, אין זה קשור לענייני טיפים. אף אחד לקוח לא -צריך- להוסיף כסף (אלא אם הוא רוצה ובוחר בכך מקצונו) כי עובד לא חיי בתנאים הכי טובים. כמו שאמרת, זה לא פריווילגיה של מלצרות, אז למה שאני בתור עובדת שגם עוברת את זה בעבודה ומקבלת מינימום אוסיף מכספי לעובד אחר כשהוא עובר בדיוק מה שאני? לעולם, לא יהיה לי קל והוגן לתגמל מישהו. "קל לתגמל"??? ממתי -קל- לתת כסף אקסטרה מעבר למה ששילמת למישהו אחר ככה סתם כשאתה לא חייב?? אני עדיין לא מבינה, מאיפה באה הלגיטימיות הזו, לחשוב שאפשר לחייב מוסרית, או ע"י לחץ, שצריך לתת טיפים. זה משהו של בחירת לב ולא מעבר. זאת סחטנות לשמה ואני עדיין לא איזה מליונר.
 
קראת בכלל את ההודעה שלה?

אני לא מוצאת יותר מדי קשר בין מה שכתבת למה שהיא כתבה, ומהמעט שעוד קצת קשור עושה רושם שבכלל לא הבנת את מה שהיא הסבירה בצורה כל כך יפה. אני מסכימה עם סלו', יש לי תחושה שאחרי כמה שבועות בשירות לקוחות, בכל מקום שהוא, תדברי אחרת.
 

nic nic

New member
קראתי היטב, ואת שלי קראת?

אני דווקא מוצאת הרבה קשר, ומה שהיא הסבירה כ"כ יפה בעיני לא קשור בכלל למה שאמרתי. וההנחה שאני אעבוד כנותנת שירות, אצבור נסיון בזה, ואפתח סולידריות כלפי נותני שירות אחרים, ולפתע אראה את זה באור אחר ואשמח לנדב כסף כי קיבלתי שירות מבוססת על נסיון ממה שקרה לחלק מהאנשים, אבל זה עדיין רק הנחה שלכם. וואלה, לא חושבת שזה יקרה, אני קמצנית בטירוף, ולא חושבת שזה קשור, זה הגישה שלי לטיפים בלי קשר לכמה קשה לי בעבודה. ואני מתחמקת מכל תפקידי השירות למיניהם, כנראה לא סתם, כך שלעבוד בשירות לקוחות כלשהו או מלצרות בגלגול הזה לא כלכך יצא לי. ודווקא בתור עובדת שירות, דווקא בתור אחת שיודעת כמה זה קשה, העבודה, אבל גם- להרוויח את ה20 שקל האלה לשעה, דווקא זה מעורר בי יותר "קמצנות", ככה יותר כואב לי לוותר על כל שקל שהרווחתי סתם ככה כי איזה נותן שירות עשה את תפקידו.
 

Fun Fair

New member
וואוו....מעולם לא ראיתי מישהו שמנסה להצדיק

אידאולוגיה כ"כ self-centered בכל כך הרבה תירוצים so called אידאולוגיים... אז ראשית כל, אני לא מלרית ולכן אני לא מנסה "לעורר רחמים בשביל לקבל כסף" (למען האמת, אם היית עוקבת קצת, היית יודעת שאני כבר שנים לא בתחום השירות וגם כשהייתי בתחום השירות, עבדתי במשרה שאין קשר בינה לבין טיפים. הפעם האחרונה ששמעתי את המילה "טיפ" היתה כשמילצרתי בשנתי הראשונה באוניברסיטה. זה היה ב 99'). כך שאת יכולה להיות רגועה: אני אומרת את דעתי ללא תלות בכמות אגורות שיש או אין לך בכיס. שנית- אם לצאת ולסעוד מחוץ לבית זה כזה נטל כלכלי- פשוט...אל. וגם אם כבר יצאת מהבית, יש הבדל בין "אני לא נותנת טיפים כי אין לי כסף" לבין "לא מגיע להם". שירות טוב (בדומה לזכות קדימה) הוא דבר שמקבלים, לא מבקשים (ולכן אני יותר ממסכימה שאסור "לדרוש" טיפים, או "לנכס" עודף...אבל זה בסדר גמור לרצות לתת טיפ כתגמול נוסף). את בוודאי לא יכולה לומר למלצרית מראש כשאת מתיישבת במסעדה "אל תהיי נחמדה אלי, אל תחייכי, אל תשאלי אם הכל בסדר, אל תתקשרי איתי. רק תני לי את האוכל ולכי", לא? הרי גם אם תאמרי לה את זה- זה לא באמת יקרה. היא לא רובוט והתנהגות כזו היא על גבול ה"לא אנושי". ואת יודעת מה? את צודקת: יכלת לקנות את המזון יותר בזול ולאכול בבית, אבל *בחרת* לצאת מהבית. לבחירה הזו יש השלכות מסויימות (למשל: העובדה שלא תשבי לאכול בטישרט ותחתונים, כי *נהוג* להתלבש בצורה מסויימת מחוץ לבית. העובדה שלא תשבי בלי נעליים עם רגליים על השולחן במסעדה כי *נהוג* להתנהג בצורה שונה. העובדה שלא תגידי למלצרית "הלו מותק, תביאי איזו בירה ומהר" כי *נהוג* לדבר בצורה מסויימת. העובדה שבמקום לשלם 20 ש"ח תחליטי שמתאים לך לשלם 15 כי נראה לך ש20 ש"ח זה מחיר יקר מדי, כי *נהוג* לשלם את המחיר שהמסעדה מכתיבה, כך גם *נהוג* לתגמל שירות טוב בטיפ) לבסוף- שימי לב שאת סותרת עצמך: את כותבת "אני עדיין לא מבינה, מאיפה באה הלגיטימיות הזו, לחשוב שאפשר לחייב מוסרית, או ע"י לחץ, שצריך לתת טיפים. זה משהו של בחירת לב ולא מעבר" ובה בעת, את מציינת כי זוהי סחטנות לשמה ו"מה פתאום שאתן עוד כסף למישהו שמקבל משכורת" ובכך, בעצם, את מבטלת את אלמנט "בחירת הלב" (מכיוון ואת שוללת כל מתן טיפ באשר הוא טיפ). נ.ב. לסיום (ואני מתנצלת מראש על כך שיתכן ותביני את דברי כהתנשאות, אבל אני מבטיחה לך שאין פה שום התנשאות , אלא רק ניסיון חיים): בעוד כמה שנים, כשתצברי מעט ניסיון בעבודות (ולא רק עבודות שכרוחות במתן שירות ללקוחות חיצוניים, אלא כל עבודה) ותחווי על בשרך את התחושה של עשיה מעל ומעבר מבלי שיעריכו אותך ( זה יכולה להיות מצגת מושקעת בטירוף שלא קבלה מילה טובה למרות שהגיע לה, זה יכול להיות פרוייקט מדהים שהרמת ומישהו אחר לקח את הקרדיט או שסתם לא אמרו לך תודה, זה יכול להיות כל דבר שהשקעת בו- לא כי ביקשו ממך, אלא כי רצית)- אני די מאמינה שתסתכלי על הדברים בצורה שונה ואולי בוגרת יותר. אולי תפנימי שהשקעה לעיתים, ראויה לתגמול. עכשיו, הרציונל שחוזר לאורך כל דברייך הוא "אני לא מליונר/ אין לי כסף/ זה נורא יקר ממילא" וזה פשוט מראה לי שאין לך למעשה רציונל מבוסס למעט "אין לי כסף" (שזה **לגיטימי לגמרי** במקרה *הפרטי* שלך, אבל זה לא לגיטימי להשליך את זה על "אג'נדת הטיפים העולמית". לפיכך, בואי נסיים את הדיון הזה כאן ונסכים שלא להסכים. אני אמשיך לתת טיפים כשאני מוצאת לנכון ואקווה שתמיד אתקל בלקוחות (פנימיים וחיצוניים) כמוני. את תמשיכי שלא לתת טיפים ולקוות שלעולם לא תתקלי בלקוחות (פנימיים וחיצוניים) כמוך.
שיהיה לכולנו שבוע טוב וחג שמח!
 

nic nic

New member
את לא מבינה אותי נכון....

כשנותן שירות מתאמץ (או אפילו לא), והלקוח מרוצה ו-רוצה- לתת טיפ זה סבבה. כשנותן שירות דורש על המאמץ שלו טיפ, זה חוצפה מבחינתי. ונותני שירות, בתור כאלה, כשרואים מישהו צעיר, שכנראה חיי כמוהם על שכר נמוך, לא צריך "לדרוש" (לצפות/לבקש בתור משהו שברור מאליו שינתן וצריך להנתן) מאותו לקוח אז זה בכלל לא בסדר, שלאותו אחד אין מספיק כסף לתת טיפים, כמו אותו נותן שירות. מלצר, כמה שהוא עובד קשה ויש לו נסיון בתחום הזה, הוא נותן טיפים בבתי קפה שמבקר בהם? יש כאלה שכן, ויש כאלה שלא. כך שזה לא בהכרח, מה שאת טוענת, שלאחר ניסיון חיים פתאום אני אנדב ביד רחבה כסף לכל מי שנתן לי שירות. לא חושבת שצריך לתת טיפ על זה שחייכו אליי והיו נחמדים והביעו אנושיות, זה אמור להיות משהו טבעי שבא מאנשים ולא כתוספת לאוכל ולא נחמדות בעבור כסף! נחמדות מזוייפת כזו אני לא צריכה.... נכון בחירה שלי לאכול בבית קפה או מסעדה אבל אף אחד לא אמר לי שזה כרוך בחובת טיפים, אני לא צריכה להשלים הכנסה למלצרים אם הם בחרו לעבוד בלי שכר ולחיות מטיפים. ומקום שכתוב או ידוע לי שצריך לתת טיפים, בתור איזה כלל הזוי ולא חוקי שהם המציאו במקום, לכאלה אני פשוט לא הולכת. טיפ זה משהו שתלוי בבחירת לב, בין אם השירות טוב או לא, בין אם יש כסף או לא. וזה לא לגיטימי בעיני לצפות שזה ינתנן ולתרץ את זה ב"יש מלצרים שחיים מטיפים". ואני אתן טיפ כשאני אראה לנכון (אם ארצה, ואם יהיה לי כסף), אבל לא כשמישהו יבוא אליי במעין ציפייה ויציאה כאילו אני חייבת לתת לו טיפ רק כי הוא מלצר או נותן שירות. אבל עניין השכר של המלצר הוא לא בעייתו ולא עניינו של הלקוח, הלקוח משלם מה שהוא בחר מהתפריט וכל שקל מעבר זה כבר בחירה של הלקוח. אני לא שוללת את עניין הטיפים בתור משהו שהלקוח בוחור לעשות, אני שוללת בשבילי את זה כמשהו שהופכים אותו למעין חובה צפוייה ברורה מאליו, כתובה או לא, מעין "חובה מוסרית" (כי הרי המלצר "חיי מטיפים"), כמשהו שמצפים ממך וזה מבחינתי לא לגיטימי, וסחטנות.
 

NoaHK

New member
באיזה מין מקומות את יושבת?

"מקום שכתוב או ידוע לי שצריך לתת טיפים, בתור איזה כלל הזוי ולא חוקי" - כל מסעדה בארץ, ואף פעם לא עצרו אותי על מתן טיפ. "מלצר, כמה שהוא עובד קשה ויש לו נסיון בתחום הזה, הוא נותן טיפים בבתי קפה שמבקר בהם?" - כן!!! בתור מלצרית אני יודעת כמה העבודה הזאת קשה, באמת. לא רק פיזית אלא גם מנטלית. לשרת ישראלים זה דבר קשה מאוד בגלל מנטליות ה"מגיע לי" שלהם, ויש אנשים שכמה שלא תהיי נחמדה אליהם לא יעפעפו לעברך אפילו כי כרגע את משרתת אותם. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי בגלל שאני אוהבת אינטרקציה עם אנשים וכיף לי להיות נחמדה. כשאנשים באים אלי למסעדה, אני יודעת שהם כבר החליטו לצאת, ולהשקיע כסף, להתלבש יפה ואולי לקחת בייביסיטר, אז חשוב לי שתהיה להם חוויה מושלמת- שכל מה שהם צריכים הם יקבלו, החל מהמלצות על המנות ועד סכום נקי ועוד מפיות וקיסמים בדיוק כשהם מסיימים לאכול. להיות מלצר זה באמת לשים לב למה הלקוח צריך ולדעת את זה שנייה לפניו. אם הלקוח מרגיש שהוא קיבל שירות טוב, שירות מעולה - אז כן, אני מצפה לקבל על זה תגמול. אני לא הייתי חייבת לעשות את כל הדברים האלה (וד"א, אני עושה אותם לא משנה כמה הלקוחות מעצבנים ולא נעימים) יכולתי להניח את הצלחות על השולחן ולא להגיד אפילו בתאבון. מלצר זה לא חופף (ומלצרית היא לא חופפת) שמבלים איתם בדיוק 5 דקות, הם אחראים על הקשר בין המטבח ללקוחות והם יכולים להפיך את היציאה שלך מסתם יציאה למסעדה לחוויה. (סליחה על הפלצנות). בגלל שאני מודעת לדברים האלו, מלצר/ית שיתנו לי שירות מעולה יקבלו טיפ מעולה.
 

nic nic

New member
שיהיה ברור

לא התכוונתי אלייך באופן אישי, אז את יכולה להיות רגועה, לא התכוונתי לטיפים בקשר אלייך אישית אז אין לך מה להרגיע אותי, אם חשבת כך אז כנראה לא הבנת כלום ממה שאמרתי. כל הנסיון לספר לי על כמה מסכנים המלצרים שעובדים בלי שכר וחיים מטיפים, הוא נסיון לעורר רחמים כלפיהם ולתרץ את מתן הטיפים כמשהו שלגיטימי וצריך להיות באופן כללי, ומבחינתי זה לא מעורר כלום. אידיאולוגיה self-centered זה מה ששולט בעולם הזה ובארץ בפרט כיום. לא כזה מזיז לי מה שאת חושבת על ה"אידיאולוגיה" שלי, ואין פה שום אידיאולוגיה מבחינתי, רק הגיון פשוט שכסף לא נותנים מעבר למה שחייבים. אני לא רואה שום קשר בין "בגרות" לבין רצון לפזר כסף כדי לתגמל מישהו שהשקיע. דווקא כל טיפת בגרות שאני צוברת בחיים לימדה אותי כמה קשה להרוויח כל שקל וצריך להמנע מלפזר סתם, בטח שלא לכל מיני שואבי כסף עם תירוצים מתייפיפים. והשקיע במה? מה יש כבר להשקיע שם? בזה שעשה את עבודתו והדרוש ממנו? כי היה נחמד וחייך? הגיש הזמנה מהר?
 

Fun Fair

New member
בקצרה: חבל על כל ה שכתבת, כי הצלחת בשניה אחת

להוכיח לפני בובה שהיא צודקת: כל מה שכתבת לא קשור למה שכתבתי. גיבוב המילים הזה עוסק בניסיון עילג להוכיח עמדה שאת אפילו לא בטוחה מהי (ועל הדרך מפזרת מונחים ותיאוריות שלא בהקשרם ובלתי ריאליים בעליל...). אם תשקיעי כמה דקות בלקרוא את כל מה שכתבתי לך במועד אחר, באיזי, בנינוחות, לא מתוך מקום של "אני אוכיח לה שאני צודקת בכל מחיר", אלה מתוך מקום של "אני אקרא את הכתוב לעומק ואבין את הרציונל- גם אם לא אסכים איתו בסופו של דבר", אולי תפנימי. מסקנה נוספת שהגעתי אליה לאחר קריאה נוספת- אני לא מוצאת יותר טעם להמשיך בדיון הזה. חבל על האנרגיה שלי. בכל מקרה- מאחלת לך חיים קלים וחג שבועות שמח!!
 

nic nic

New member
את צודקת,

באמת חבל על האנרגיות שלך, לא הבנתי מכתחילה למה את מנסה לשכנע או להסביר את גישת הטיפים, הרי הגישה שלי כמו שאמרת מאוד מקובעת ואי אפשר לשנות, זה לא יגרום לי להתחיל לתת טיפים (גם לא אחרי שאעסוק בשירות). את מהאנשים שחושבים שאם הם יגידו "זה לא קשור" או "כל מה שאמרת זה גיבוב מילים" או ינסו לרדת על דברי האחר בתיאורים סובייקטיביים כמו "נסיון עילג" יגרום להם לצאת צודקים, ולי דווקא אין מטרה לצאת צודקת ממך, כי אין פה עניין של צודק בכלל, וזה גם לא יתן לי כלום. זה עניין של גישה בלבד, וזו הגישה שלי, בסה"כ הסברתי אותה, כאילו שיש פה מה להסביר. אני אמשיך לא לתת טיפים בפעמים הנדירות שיוצא לי להיות בבית קפה או מסעדה בלי קשר לאיכות השירות. מונחים ותיאוריות לא פיזרתי אז אולי הזית משהו לרגע, ודווקא קראתי עכשיו שוב את מה שכתבת, ולא ראיתי שום הקשר למה שכתבתי, התחלת עם פירוט הגישה שלך לטיפים ואח"כ הנחה תיאורטית שגישתי תשתנה בעקבות השתפשפות בעסק והמשכת עם איזו הערה שלא קשורה בכלל לעניין הטיפים. אגב, אני לא מבינה איך דיון שנוגע בעניין אישי, עניין של גישה פרטית הפך למעין וויכוח מוזר, אין פה על מה להתווכח, כל אחד בכל מקרה יעשה מה שהוא בוחר לנכון. הטפה מוסרית או לספר על מצבם העגום של מלצרים גם לא ישנה..למה למישהו נדמה שהוא ישפיע על מישהו רק י"י הודעות בפורום.... שבועות שמח גם לך, עם הרבה עוגות גבינה
 
סתם משהו

עם כל הכבוד לניתוח הפסיכולוגי המעמיק שעשית לסלו' (אני לא יודעת מה ההכשרה שלך, אבל מהיכרות ממושכת גם אם וירטואלית איתה, אין דבר שרחוק יותר מלתאר אותה מאשר המילים שכתבת), פה זה לא המקום. אם יש לך בעיה אישית עם מישהו מאנשי הפורום את מוזמנת להביע את דעתך עליו במסר. אתן לא חייבות להסכים על הכל, גם אני לא תמיד מסכימה עם אנשים פה כולל סלו', אבל ניתוחים פסיכולוגיים והערות אישיות - לא פה.
 
כדי שתדעי, ולא רק את

שמה שעשית זה פסול. אמנם לא קורה הרבה שבפורום הזה עוברים על הנהלים, אבל כשזה קורה אני בעד להזכיר ולחדד.
 
למעלה