זהבה גלאון מאשימה שהתקציב הוא שקרי. אבל תקציב הוא רק

עמיקם10

New member
רכבת העמק-ב-1947

כשהיתה יוצאת מבית שאן לחיפה-היתה הרכבת צופרת כדי להודיע לנוסעים לאורך המסילה להתכונן. אבא שלי שביקר אותי בחפציבה-בימי השבת בקיץ היה הולך לכיוון בית השיטה-דרך השדות-היום יש שם כביש. לדרך קראנו 'דרך הקיץ'. אבי היה עולה על הרכבת שהאיטה ולא עצרה. פגישתי הבאה היתה עם המסילה ליד כפר ברוך. המסילה היתה מונחת לאורך כביש כפר ברוך -מגדל העמק עד עפולה.משני צדדי המסילה היתה דרך בשדות. הסוללה היתה נקודת ציון שלנו בשדות שהיו מחולקים על ידי המסילה. שהרי אי אפשר לעבד עם טרקטור ולעבור את המסילה. על הסוללה של הרכבת היו ארטישוקים שתושבי מגדל העמק היו באים לקטוף ואנחנו לא אכלנו מהם. והיו כלניות בכל הצבעים שמילאו את הסוללה, אותה כמובן לא חרשו. המסילה נראית בתמונה מדרום לקיבוץ שריד למעלה..באופק שם הרי מנשה ומשמר העמק.

 

יוליקה

Member
מנהל
כן, הראו את זה אמש בתכנית

אגב, מתי ביקרת לאחרונה בתוואי הרכבת שבונים מבית שאן לחיפה?
אני רק מקווה שלא יעצרו את העבודות בגלל קיצוצים בתקציב....
 
עקב עבודות "מסילת העמק" הכל שונה.

כל שנה אני נוסע במאי גם לצלם את הציור בשדה של פיטר וינר וגם את המתרחש לאורך הקו, ובמקומות רבים מידי לא נשאר שום דבר מהתוואי המקורי.

זו הסיבה שלקחתי לפני כעשר שנים , שלושה חברים עם מכשירי ניווט שונים (אלפיות,מעלות, utm , וישראל חדשה) וקבענו את נקודות שם היו התחנות (48 במספר) וכן מטוס אולטראלייט שטס וצילם מלמעלה את התואי.
למשל התחנה הטורקית ש-אמי סיפרה עליה ליד כלא ג'למי, נעקרה ממקומה ואיננה. וכך עוד תחנות לא מעטות.
 

מינהר

New member
עמיקם, לי אין ספק שיציאת מצרים התרחשה.

זה דבר דרמטי, שעם עבדים יוצא לחופשי ממש במבצע. לא נראה לי, שהיו מצווים את אבותינו לחגוג אותו לדורות, אם לא היה. באשר למצרים, יתכן שלא היה חשוב להם לעסוק בכך, או לא נאה, כפי שרמזת --בעניין חצית התעלה.
התנך מספר דברים גם דברים מבישים, ולכן בעקרון הוא אמת, לדעתי. כמו כל סיפור ישן ברור שיש כמה גרסאות לדברים. זה לא מפריע. כמו 10 הדברות וכמו "והיה באחרית הימים..." ואני בטוחה, שיש עוד.
 
מינה שימי לב שבמקרים רבים

יציאת מצרים לא מוזכרתך וזה הגיוני - איזה עם עצמאי בארצות יודה שהיה פעם עם עבדים משועבד? וגם אם היתה יציאת מצרים - לא כלכך הרבה יצאו, והם גם לא היו כל כך מאוחדים כפי שזה נראה בסיפורים. הם היו אחד משבטים רבים שנדדו באותה התקופה.
 

deebeebee

New member
לא כל הגויים הם נוצרים

נוצרים הם אלה שמגדירים את אמונתם ככזאת, הוטבלו, פוקדים את הכנסיה וכו׳. רבים בארצות המערב לא רואים עצמם כנוצרים וגם לא מכירים את התנך או את הברית החדשה. ישנם גם כל כך הרבה זרמים בנצרות וחלקם מכירים רק את הברית החדשה כי בכנסיה שלהם לא מתייחסים לתוך כלל.
 

מינהר

New member
עמיקם, מה שקשור לנפלאות גוגל, יש לי יועצים

מופלאים. הבנים שלי, שלא מתבלבלים מן החוכמות של גוגל. תנסה את הילדים או הנכדים אצלך.
 
אומרים שאין מוקדם ומאוחר בתנ"ך,

אפשר להבין מזה . שזה אוסף של ספורים שקרו בתקופות שונות וקובצו ביחד .
 

מינהר

New member
מאיר, לא לזלזל בתנך. היו סופרי המלך שתיעדו

את המאורעות. למשל הסיפור הנפלא על נקבת השילוח. היא קיימת עד היום, לא?
 

עמיקם10

New member
יוסף בן מתיתיהו כתב את קדמוניות ונעזר בתרגום השבעים

ועוד מקורות. כתב בסוף המאה הראשונה כשלא היתה מהדורה מודפסת. לאור מציאת המגילות ביהן ספר תהילים וישעיהו התבהר שהתנ"ך נכתב ונחתם ללא ספר המכבים ספר בן סירא ועוד ספרים חיצוניים.
הוא איננו אוסף או סיפורים מסורתיים מאוחרים מ-2 או 3 מאות לפני הספירה.
כתוב במפורש שבימי יאשיהו במאה ה-8 לפנה"ס מצאו ספר והושיבו סופרים לכתוב אותו. המגמה להלל את ממלכת יהודה את בית דוד- ולקטול את ממלכת ישראל. וגם שאול מקבל את מה שמגיע לו.
לא רק עדויות ארכיאולוגיות נחקרו והוסקו מסגנות כי אם גם לפי התכנים מסיקים שכותבים רבים השתתפו בספרים השונים. מגילת אסתר למשל שהוכללה מביאה מסקנה לגבי המועד של חתימת התנ"ך.
כי שיבת ציון 70 שנה לאחר חורבן הבית הראשון שמועדו אומת ממקורות בבליים ואשוריים, מאששת את לוח הזמנים. חוץ מזה כל העולם הנוצרי ולא רק הוא מעריך את מדינת ישראל ואת ההיסטוריה שלו לפי ספר הספרים. אז מי אנחנו שנכתוב מעסיס על ספר בן 2300 שנה.? אלפי אנשים חוקרים עדיין מה כתוב שם. מי היו האנשים האלה. כמו אמרפל אמורפי..או ששמו חמורבי? שחלק מהדברות לקחו ישר ממנו.
 
התנך הוא ספר היסטוריה ומה שמכונה

דברי הימים, וכל פעם נכתבו פרשיות בהתאם לרוח ששררה באותו זמן בממלכה. אין ספק שיש כאן קצת היסטוריה - אבל גם הרבה מעשיות, כגון "ויאמר אלהים ..."
 
אם אתעלם כרגע מכל מליארדי הפרשנויות ההזויות

הרי התורה עצמה (ואני לא מתייחס לאוסף סיפור הסבתא בספרים אחרים) כתובה ומבולבלת, יש שם סתירות והמצאות, הורידו ספרים שלא מצאו חן בעיני מישהו (למשל שושנה והזקנים שבתנ"ך המודפס בחו" ולא בעברית, הוא מופיע), מכיוון שיש כבר סיפורים על גיבורה (יעל) ועל נביאה (דבורה) , הרי את ספר יהודית שהוא ספר שלם על גבורה של אשה , מחקו מהתנ"ך. ויש לי עוד דוגמאות.

במחקר שלי מצאתי כל כך הרבה סתירות וסיפורים חוזרים על עצמם, שלא לדבר על ספר דברים שם כל פרק מתחלק לשלושה
א. חלקים:מה צריך העם לעשות,
ב. אילו טובות יהיו לו בעיקבות כך,
ג. ומה ייעשה לו אם לא יעשה מה שאלוהים אומר.
משמע: אם לא יעשה מה שהחכמים ששולטים בעם באמצעות "החבר הדמיוני" יאמרו להם לעשות.

אין מה לעשות, בכל החברות הפרימיטיביות (גם היהודית) הצליחו להפחיד את האנשים באמצעות המצאת "החבר הדמיוני", שיכול להיקרא אלוהים, או יהוה, או אללה, או בודהה או מניטו - לא משנה באיזה שם, הכל כדי לשלוט באנשים שלטון ללא מצרים.

למשל דוגמאות? כבר נתתי כמה, אבל הנה-
אחד הפטנטים הוא ללמד את האנשים עד נקודה מסויימת ולא לספר להם שההמשך הוא הפוך או אחר.

עשרת הדיברות. כולם יודעים שמשה שבר אותם, ובסוף הוא התחנן לאלוהים ואז אלוהים כביכול אומר לו "עשה לך כראשונים"
וכאן מפסיקים ללמד רק מביאים את הפסוק המפורסם שמשה ירד מההר ועור פניו קרן והוא נתן את התורה לבני ישראל.
אבל מי שיודע, יודע שהתורה שמשה ירד איתה מההר בפעם השניה איננה החוקים הראשונים, אלא חוקים אחרים לגמרי. וזה כתוב שם בפירוש.
אבל ממשיכים לרמות את כל הציבור.

במקום אחד כתוב שמי מבני העם שיגע בהר בעת שמשה עליו, ימות. ובמקום אחר כתוב שחלק מהאנשים עלול למות.

המסלול המתואר של בני ישראל במדבר מיציאת מצרים, לא יכול בשום מקרה לקחת 40 שנה, אולי 4 שנים בקושי עם מחנה כזה גדול (טוענים שהיו בו 600.000 איש).

מי אמר שלא יודעים מתי היה המבול ? כתוב במפורש בתורה, בשנים 601-600 לפני הספירה. (בדקתי והשויתי ללוחות השנה העבריים)
קישקוש לא הגיוני לגמרי כיוון שבשנה הזו היה שלטון הפלישתים בארץ. (ספירת השנה העברית מתחילה ב-3760 לפנה"ס, השנה בה הומצא הכתב האשורי, ממנו הכתב העברי).
הם היו כביכול בתיבה משך שנה ועשרה ימים עד שיכלו לרדת מהספינה.
ומה אכלו בזמן הזה האנשים ובעלי החיים. סיפור דמיוני בלי שום בסיס נורמלי.

איך מת שאול ?
כולם מכירים את הסיפור שהוא הבין שהפסיד וכעת האוייב יתעלל בו, הוא ביקש מהעוזר שלו להרוג אותו, הוא לא רצה ואז שאול התאבד. נכון ?
זה מופיע בשמואל א' בפרק האחרון, אבל בפרק הראשון של שמואל ב' כתוב במפורש שהוא ביקש מצעיר עמלקי להרוג אותו, הצעיר הסכים והרג אותו, ולקח את הכתר והחרב שלו והביאם לדוד וסיפר לו את הסיפור.
אז מה נכון ? על סיפורים דמיוניים לא שואלים כי הרי הכל סיפורים.

ויש עוד המון דוגמאות.

ועוד נקודה: אם אמנם הדתיים טוענים שהתנ"ך הוא ספר קדוש, איך כל זב חוטם מרשה לעצמו לפרש אותו ???
ובלי להיכנס לפרשנויות הזויות ומטורפות של רבנים חשובים ומפורסמים.
לכן המחקר שלי נקרא:"התנ"ך כתוב בעברית שכל אחד מבין". ומי שלא מבין , גם הרב שלו לא מבין, וממציא הלכות או משתמש בהלכות שאחרים המציאו, או אחרים שהעתיקו ממי שהמציאו וכו וכו.
 

עמיקם10

New member
לגבי הניכוס של הדתיים זבש"ם.

לגבי מה שחסר אז בספורט אומרים שתמיד זה שחסר היה יכול לעשות יותר מאלה שמשחקים. זה בעיקר אמור בכדורסל שאפשר להחליף שחקנים ומאמנים כמה שרוצים. אז מה שחסר או לא נכנס - זה לא שייך לא משכנע[אותי]כי העיקר זה מה שיש. [ולו היו מחכים שהכל יתאים לך- עד היום הספר לא היה יוצא לאור.]
לגבי ההבדלים- מדובר במגילות ולא בספר שמישהו כתב. ההעתקה ועריכה ממגילה למגילות שנמצאו בהישג יד לאורך שנים ווהתגלו פתאום כשמישהו אמר אה נזכרתי..דאי שלא ייצרה מוצר שלם. לכן יש המון חזרות. גם היום במחשב למחוק מה שכפול זו בעיה. וחוץ מזה אף אחד לא אוהב למחוק את מה שכתב. והיו הרבה עורכים
לפי הסגנונות השונים הסיקו שכתבו הרבה אנשים שביניהם לא היה קשר. מה שיצא הוא היצירה שהיא אחת מהיפות והמושלמות בספרות העולמית. פרס נובל קטן עליו. אגב עגנון קיבל פרס נובל כשרוב היצירות שלו מעוגנות בתנ"ך ובגמרא. ועוד משהו. הגיאוגרפיה בתנ"ך מוכיחה את הקשר לארץ וגם שהרוב נכון לפחות לגבי המקומות. לולא התנ"ך איפה היינו היום בכלל. אז תודה לאלה שכתבו ערכו ויצרו.
[..ולא היה קפה, המשלוח של הנוצות לכתיבה לא הגיע. וגם נגמר להם הדיו במדפסת. ]
נ.ב.
הרי על האורחים והכובשים אי אפשר לסמוך. הם מחקו מה שאפשר בנו היכן שאפשר. ושקרו כמה שאפשר.
 
כל מה שכתבת אלו הנחות בלבד.

העובדות מוכיחות שסיפורי התנ"ך הם כמו שהגדיר אותם פרופסור איינשטיין:"סיפורים טיפשיים לילדים".
ותשים לב שככל שהדמות משכילה יותר, היא לא מאמינה להבלים של סיפורי התנ"ך.
עובדה שרק במאה ה-16 עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, קמה התנועה החילונית של אנשים שהבינו שכל הדת היא כמו שאמר קארל מרקס "אופיום להמונים".

כלי מצויין לשליטה בהמון נבער, וכאשר ההמון מתחיל להשכיל, הוא מבין שהוליכו אותו שולל. רק אנשים שלא מכירים את הנושא על בוריו, ממשיכים לטעון לטובת הדת , והחרדים והדתיים מנצלים זאת היטב.

פעם חשבתי שהתורה (לא אוסף הסיפורים בנביאים וכתובים) היא ספר ההיסטוריה של עם ישראל וספר החוקים, עד שגיליתי במחקר מעמיק את כל ההבלים שמלעיטים בהם את האנשים כל השנים, השקרים והמצאת הסיפורים, והפרשנויות ההזויות ברמה של מדע בדיוני.

זה שהסיפורים מוצאים חן בעיני האנשים, זה לא הופך אותם לאמינים.
אין עד היום שום ראיה המצביעה על סיפורי התנ"ך שהם אמיתיים. להיפך.

והדתיים מספרים לנו שקרים כל העת החל מעשרת הדיברות הלא נכונות , שירת נשים שאיננה מהתורה אלא גחמה של איזה אמוראי מופרע, ועד תליית ושתי ערומה כי גדל לה זנב, או שמשון שהיה טוחן בבית האסורים שהם טוענים שתפקידו היה לשכב עם נשות פלישתים, שהמשפט "כל כבודה בת מלך פנימה" שכביכול מעיד על יחס חיובי לנשים ואין לכך שום קשר לכבוד כי כל הדת מתייחסת לאשה בשלילה..... ועוד הבלים בלי סוף.

כל זאת מתוך ידיעה ברורה שהחילוני המצוי לא קורא בתנ"ך באופן מעמיק, ורובם בכלל לא, וכך אפשר למכור איזה סיפורים שרוצים. ואילו הדתיים מאמינים להבלים של פרשניהם.
אבל החילוני בגלל חוסר הענין שלו בתנ"ך, מקבל את השקרים שמספרים לו הדתיים (גם בצבא כך).
 
למעלה