אביעד הבוקר
New member
זהו,ידעתי!איינשטיין עבד על כולנו
אני חסר ידע אקדמאי,אבל אני עליתי על משהו!וחסר לכם שלא תצדיקו אותי! זה בקשר לתורת היחסות,אני לא טוב כל כך במונחים אז אני רוצה להתייחס למקרה של רכבת ובתוכה ובחוצה לה יש אדם. תיאור קצר(מופיע גם בספר חולצת טריקו...הפופולרי) רכבת בתוכה אדם נוסעת במהירות הקרובה למהירות האור.על רצפת ותקרת הרכבת יש ראי,ובינהם עובר פולס של אור. נני שהפולס מתחיל מהרצפה,עולה לתקרה,וחוזר לרצפה,זה נחשב יחידת זמן. הטענה היא,שהאדם מחוץ לרכבת ייראה את פולס האור(בזמן שהרכבת כמובן חולפת על פניו במהירות הקרובה ל-C) בצורת זיגזג,והאדם בתוך הרכבת,ייראה את הפולס עושה קווים מאונכים,כל אחד מהם יראה את הפולס עובר דרכים שונות (זה שמחוץ לרכבת ייראה זיגזג-משמע-דרך ארוכה יותר -אלכוסונית) במהירות שווה -יחידת הזמן הופכת לשונה בין המקרים. זה היה התיאור למי שלא קרא ת'ספר. אני טוען ששניהם בעצם רואים את אותו דבר,זתומרת,זה שמחוץ לרכבת-רואה את האור עושה דרך אלכסונית,אבל,גם זה שבתוך הקרון רואה את האור עושה את אותה צורה אלכסונית!! זה שהאדם שיושב בתוך הקרון ,אכן יושב שם,בדיוק מאחורי הפולס-כך שאין לו אפשרות להביט מהצד היא מגוכחת.זה כמו לומר שאם אני אהיה בחדר סגור ותזרח השמש,אז בגלל שאני בחדר סגור,אטען השמש לא זורחת,כי אינני רואה אותה.(או שגם זו דוגמא לתורת היחסות) זה שהאדם בתוך הקרון נוסע במהירות בדיוק כמו מהירות הפוטון שמולו(בכיוון נסיעת הרכבת) ומחליט לשבת בדיוק מאחוריו,ולא להביט בוא זמנית גם מחוץ לחלון,ולהבין שהאור באמת מזגזג ביחס לקרקע(שהיא נקודת הייחוס של שני המערכות מבחינתי) היא בגדר עצימת עיניים,זה לא שונה לדעתי מכך שישימו משקפיים שחורות לבחור מחוץ לרכבת והוא יטען שפולס האור נעלם. לסיכום(ואני יודע שאני לא מנסח גדול),אני טוען,שזה שהאדם יושב בתוך הרכבת,שנוסעת בדיוק במהירות הפוטון שמולו,שאין לו כלים לראות באופן ברור את המהלך של הפוטון ביחס לקרקע היא בגדר הטעיה ויזואלית ומכוונת של המודד בתוך הרכבת(כמובן שאפשר לומר אותו דבר גם על זה שמחוץ לרכבת).זה שאין למודד ברכבת את הכלים להביט גם בפולס האור וגם על הקרקע הנייחת זאת בעיה של מדידה בלבד *כל הזכויות שמורות לי
אני חסר ידע אקדמאי,אבל אני עליתי על משהו!וחסר לכם שלא תצדיקו אותי! זה בקשר לתורת היחסות,אני לא טוב כל כך במונחים אז אני רוצה להתייחס למקרה של רכבת ובתוכה ובחוצה לה יש אדם. תיאור קצר(מופיע גם בספר חולצת טריקו...הפופולרי) רכבת בתוכה אדם נוסעת במהירות הקרובה למהירות האור.על רצפת ותקרת הרכבת יש ראי,ובינהם עובר פולס של אור. נני שהפולס מתחיל מהרצפה,עולה לתקרה,וחוזר לרצפה,זה נחשב יחידת זמן. הטענה היא,שהאדם מחוץ לרכבת ייראה את פולס האור(בזמן שהרכבת כמובן חולפת על פניו במהירות הקרובה ל-C) בצורת זיגזג,והאדם בתוך הרכבת,ייראה את הפולס עושה קווים מאונכים,כל אחד מהם יראה את הפולס עובר דרכים שונות (זה שמחוץ לרכבת ייראה זיגזג-משמע-דרך ארוכה יותר -אלכוסונית) במהירות שווה -יחידת הזמן הופכת לשונה בין המקרים. זה היה התיאור למי שלא קרא ת'ספר. אני טוען ששניהם בעצם רואים את אותו דבר,זתומרת,זה שמחוץ לרכבת-רואה את האור עושה דרך אלכסונית,אבל,גם זה שבתוך הקרון רואה את האור עושה את אותה צורה אלכסונית!! זה שהאדם שיושב בתוך הקרון ,אכן יושב שם,בדיוק מאחורי הפולס-כך שאין לו אפשרות להביט מהצד היא מגוכחת.זה כמו לומר שאם אני אהיה בחדר סגור ותזרח השמש,אז בגלל שאני בחדר סגור,אטען השמש לא זורחת,כי אינני רואה אותה.(או שגם זו דוגמא לתורת היחסות) זה שהאדם בתוך הקרון נוסע במהירות בדיוק כמו מהירות הפוטון שמולו(בכיוון נסיעת הרכבת) ומחליט לשבת בדיוק מאחוריו,ולא להביט בוא זמנית גם מחוץ לחלון,ולהבין שהאור באמת מזגזג ביחס לקרקע(שהיא נקודת הייחוס של שני המערכות מבחינתי) היא בגדר עצימת עיניים,זה לא שונה לדעתי מכך שישימו משקפיים שחורות לבחור מחוץ לרכבת והוא יטען שפולס האור נעלם. לסיכום(ואני יודע שאני לא מנסח גדול),אני טוען,שזה שהאדם יושב בתוך הרכבת,שנוסעת בדיוק במהירות הפוטון שמולו,שאין לו כלים לראות באופן ברור את המהלך של הפוטון ביחס לקרקע היא בגדר הטעיה ויזואלית ומכוונת של המודד בתוך הרכבת(כמובן שאפשר לומר אותו דבר גם על זה שמחוץ לרכבת).זה שאין למודד ברכבת את הכלים להביט גם בפולס האור וגם על הקרקע הנייחת זאת בעיה של מדידה בלבד *כל הזכויות שמורות לי