ציףציף1000
New member
בוטלגים הם הקלטות שיוצאות בדיסק
או תקליט ייחודי ללא הסכמת חברת התקליטים ו/או האמנים. הקלטות מהופעות (בין אם soundboard או הקלטות מהקהל), outtakes מהקלטות, הקלטות שנעשו במיוחד לרדיו או פרוייקטים אחרים וכד'. במקור, בוטלגים נמכרו בכסף טוב; זו היתה המוטיבציה של יוצריהם. עניין של היצע וביקוש. היום רק אספנים מדברים על "בוטלגים", משום שאת ההקלטות האלו ניתן להשיג ברובן ברשת, בתור קבצים. עם הוזלת העלות של הפצת מוסיקה ברשת, אנחנו נראה בעתיד רבות מההקלטות האלו מוצעות להורדה באופן רשמי, על ידי חברות המוסיקה. ניק מייסון עצמו אמר שהפלויד שוקלים להפיץ את ההקלטות מההופעות הישנות שלהם, דרך הרשת. דיסקים המתחזים לדיסקים רשמיים - כפי שאפשר למצוא למשל בשווקים בפריפריה - הם דיסקים מזוייפים, לא בוטלגים. כאן יש לא רק הפרה של זכויות יוצרים, אלא גם עבירה פלילית של זיוף מסמך. דיסקים שאנחנו צורבים לחברים וקרובי משפחה, אוספים שאנחנו מכינים בעצמנו מדיסקים רשמיים וכד', אינם בוטלגים ואינם דיסקים מזוייפים. הם כן מהווים הפרה של זכויות יוצרים, לפחות מבחינה טכנית (זה כנראה תלוי בהיקף ההפצה, ובהיקף הנזק הכלכלי לבעלי הזכויות).
או תקליט ייחודי ללא הסכמת חברת התקליטים ו/או האמנים. הקלטות מהופעות (בין אם soundboard או הקלטות מהקהל), outtakes מהקלטות, הקלטות שנעשו במיוחד לרדיו או פרוייקטים אחרים וכד'. במקור, בוטלגים נמכרו בכסף טוב; זו היתה המוטיבציה של יוצריהם. עניין של היצע וביקוש. היום רק אספנים מדברים על "בוטלגים", משום שאת ההקלטות האלו ניתן להשיג ברובן ברשת, בתור קבצים. עם הוזלת העלות של הפצת מוסיקה ברשת, אנחנו נראה בעתיד רבות מההקלטות האלו מוצעות להורדה באופן רשמי, על ידי חברות המוסיקה. ניק מייסון עצמו אמר שהפלויד שוקלים להפיץ את ההקלטות מההופעות הישנות שלהם, דרך הרשת. דיסקים המתחזים לדיסקים רשמיים - כפי שאפשר למצוא למשל בשווקים בפריפריה - הם דיסקים מזוייפים, לא בוטלגים. כאן יש לא רק הפרה של זכויות יוצרים, אלא גם עבירה פלילית של זיוף מסמך. דיסקים שאנחנו צורבים לחברים וקרובי משפחה, אוספים שאנחנו מכינים בעצמנו מדיסקים רשמיים וכד', אינם בוטלגים ואינם דיסקים מזוייפים. הם כן מהווים הפרה של זכויות יוצרים, לפחות מבחינה טכנית (זה כנראה תלוי בהיקף ההפצה, ובהיקף הנזק הכלכלי לבעלי הזכויות).