חברת אשראי מורידה נקודות נוסע מתמיד

The new me9

New member
חברת אשראי מורידה נקודות נוסע מתמיד

שאלה קטנה, אולי אפילו עילה לתביעה ייצוגית?
אם כן- מישהו יודע מה הפרוצדורה להגשת תביעה ייצוגית? כמה זה עולה?
לאחרונה אני מקבל כמה פעמים החזר על טיפולים רפואיים מקופ״ח שלי.

הזיכוי הוא דרך כרטיס האשראי שאני משלם להם בד״כ.
למרות שהתשלום לטיפולים שאני עובר הוא באמצעות צ׳ק ולא דרך חברת האשראי.


זה כרטיס שאני צובר בו נקודות רבות של הנוסע המתמיד
ולכן מאכזב אותי כשנגרעות לי נקודות נוסע המתמיד באשראי בגלל ההחזרים האלה.

אני מבין שהנוהל האוטומטי הוא להוריד נקודות עבור החזרים באשראי
אבל פה מדובר בנקודות שמראש לא קבלתי מהאשראי כי הרכישה בוצעה עם צ׳ק
וההחזר היה באשראי

נסיתי לדבר עם חברת האשראי כדי שיחזירו לי נקודות בצורה ידנית
כי כאמור אין סיבה שאחזיר נקודות שלא קבלתי מראש
(יוצא לי הפחתה של נקודות יותר מדי)
אבל הם לא מוכנים להקשיב.


עילה לתביעה?
 
תביעה ייצוגית בגין גריעת נקודות עקב זיכוי בכרטיס אשראי

שלום רב,
לשאלתך הכללית לגבי תביעה ייצוגית, ראה [URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/viewmsg.aspx?forumId=2461&messageId=177644243[/URL].
האגרה בגין הגשת תביעה כאמור הינה נמוכה, על מנת לעודד הגשת תביעות.
לגופו של עניין, 'צבירת נקודות' הינה הטבה הניתנת על ידי חברות האשראי לקהל לקוחותיהן, בהתאם לתקנון מחייב- וע"פ התנאים הקבועים בו. לפיכך, יש לפנות לבחון את התקנון העומד בבסיס התקשרותך עם חברת האשראי.
ככל שהתקנון קובע הוראה ולפיה זיכוי כרטיס האשראי יוביל להפחתה מן הנקודות שנצברו- הרי שפעולת חברת האשראי עומדת בתנאי ההתקשרות, ועל פניו- אינה מקימה עילת תביעה.

בכבוד רב,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 
אגרה בין הגשת תובענה ייצוגית

שלום רב,
אכן נפלה טעות בתשובה ואין בשלב זה אגרה בגין הגשת תובענה ייצוגית.
סעיף 44 לחוק חייב את השר להתקין תקנות בנושא אגרות בגין תובענות יצוגיות בתוך 6 חודשים ממועד אישור החוק (בשנת 2006), אבל עד היום טרם קרה דבר...
תודה לעו"ד פלורי ניסן על התיקון.

בכבוד רב,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 
למעלה