חבר שלי אומר שעבדו עליי במוסך!!!!!

dblast

New member
בנות לא לריב ../images/Emo132.gif

במקום זה תסבירו לי בבקשה איזה נוזל כדאי לקנות. ולמה לאזעזל יש עיסה ירוקה בתוך פקק רדיאטור ופקק מיכל עיבוי? איך אני מונע אותה והאם זה מעיד על איכותו (הירודה אולי) של הנוזל?
 

C O L T

New member
../images/Emo45.gif מצטרף לשאלה, מה לקנות?

ואצלי ברכב ובאופנוע יש המלצה על נוזל "אמריקאי" שזה כתום-וורוד כזה מוזר, עכשיו יש רק PRESTON מוכן 50\50 עם מחיר של כ-70 לגלון, לא זול. שמתי בשברולט במקומו נוזל זול יותר, של 50 ש"ח לגלון, הולך לשפוך מנוע?
 
לא ברור לי מה שכתבת.

באופנוע יש המלצה על נוזל אמריקאי?! כתוב לשים נוזל אמריקאי? כתוב לשים נוזל כתום-ורוד? זה מה שהיה במקור? אין שום מאפיין אחר בהמלצות?
 

C O L T

New member
אה, לא בדיוק.

באופנוע, לפחות לפי היינס, כתוב: Use only a permanent type, high-quality ethylene-glycol-based coolant, with corrosion and rust inhibitor chemicals, compounded for aluminium engines. Do not use an alcohol-based coolant. Mix the coolant with water in a 50:50 ratio... את ההמלצה להשתמש בנוזל הכתום-וורוד המוזר קיבלתי, אם אני זוכר נכון, מאיזה פורום VROC שזה רוכבי הוולקאן, אנשים שחורשים יבשות עם אופנועים כאלה. לפחית המקסיקנית (שבי קורסיקה) כתוב במפורש לשים כתום, לא יודע למה,מתוך השוואה פשוטה עולה שהנוזל ההוא משום מה שמנוני וסמיך מעט יותר. הנוזל שהוכנס בשבי השני, העתיק (85), הוא נוזל 50:50 מיצרן לא מפורסם, אבל לא איזה אמריקן איגל ב-20 ש"ח לגלון.
 
ו"כתום-ורוד" זה כל האיפיון שלו?

אמרו להשתמש בנוזל כתום-ורוד, בלי שום פרט נוסף? לא אמרו משהו על הסוג או ההרכב שלו? כי הצבע לא בהכרח מעיד על הסוג או ההרכב. הכתום של השבי כנראה שהוא מהסוג שנקרא OAT או long-life או extended life [התוספים מעכבי הקורוזיה שבו מבוססים על חומצות אורגניות, בשונה מהתוספים האנאורגניים בנוזלים המסורתיים (סיליקטים, קרבונטים, בורטים, פוספטים ועוד כמה כאלה ששמותיהם מתחרזים
)]. GM הכניסו אותו לשימוש בכל המכוניות שלהם משנת 1994. האם השם DEX COOL מזכיר לך משהו בהקשר זה? האם נתקלת איפה שהוא בהנחיה להחליף את נוזל הקירור פעם ב-5 שנים או 200000 ק"מ? לגבי הוולקאן אני לא יודע. OAT מתאים להגנה על מנועים ורדיאטורים מאלומיניום, אז יכול להיות שגם הכתום-ורוד הוא כזה, אבל אני לא יכול להגיד. הציטוט מהיינס לא מספיק. מאיזה שנה הוולקן?
 

C O L T

New member
אכן Dex-cool

כתוב גם במפורש בסוגריים orange-colored, silicate-free. הלכתי וחפרתי עכשיו בספריה כדי למצוא את הספרון יצרן המקורי באנגלית. ההחלפה כל 5 שנים או 100K מייל. ישנה אזהרה נפרדת, בה נכתב ששימוש בנוזל קירור silicated עלול להגרם נזק קורוזיה למנוע, רדיאטור והמחמם וגם הנוזל הלא מתאים יחזיק פחות, 50K ק"מ או שנתיים. האופנוע שנת 96. אבל המנוע שלו פותח הרבה לפני, היה קודם VN1500 בעיצוב שונה.
 
אז עכשיו אנחנו יודעים מה זה הכתום של השבי.

Dex Cool זה הנוזל OAT ש-GM פיתחו, או היו שותפים בפיתוחו, ובו הם משתמשים. אני לא יודע עד כמה האזהרה הזו, לגבי הנזק, מבוססת, וזה בטח תלוי בהרכב של הנוזל ה"סיליקטי". הסיליקטים בנוזלים המסורתיים נועדו להגן על אלומיניום, אבל אומרים שהם נגמרים מהר, לכן צריך להחליף כל שנתיים. התוספים האורגניים החדשים-יותר מחזיקים יותר זמן, ולכן ה-5 שנים. אבל עכשיו אתה תקוע עם החלפה כל שנתיים, גם אם תחזור ל-DexCool, אלא אם כן תרוקן את המנוע לגמרי מהנוזל ה"סיליקטי", וזה לא מעשי. הם אומרים שאם מערבבים את שני הנוזלים אורך החיים הוא רק שנתיים. לגבי ה-VN - עדיין לא יודע. כנראה (בגלל הותק של המנוע) שהוא לא תוכנן לשימוש עם נוזל OAT, אבל זה לא אומר ש-OAT יגרום נזק. אז מה - ההם מהפורום ההוא רק אמרו "כתום-ורוד"? לא מותג, לא סוג, לא שום רמז אחר?
 

C O L T

New member
כבר הזכרון שלי לא כמו פעם ../images/Emo161.gif

אולי זה כל ה
ואולי פשוט לא אכפת לי לזכור, כי למדתי לחפש בגוגל
אני חושב שדובר על הנוזל המפואר האמריקאי, אצלם בטח כבר כולם עברו לכזה והצבע כזיהוי, אין לי מושג. ואת ה"וורוד" אני הוספתי, כולם יודעים מה זה צבע ORANGE כתום, אבל בארץ התקשתי למצוא את מבוקשתי, עד שאמרתי "וורוד" שזה כנראה צבע קרוב יותר להבנת סוחר ישראלי ממוצע ותכלס צבע הנוזל נראה כמו ערבוב של שני אלה. לגבי המנוע והתכנון, גם לשברולטים שאצלי יש אותו מנוע, L60 אבל מדורות שונים, יכול להיות שהתעדכן מנוע הקווא גם כן מזה של קודמיו.
 

Pumi

New member
../images/Emo124.gifקצת תרבות דיון

לא צריך לקלל אחד את השני ולא צריך לשחק אותה גבר גבר עם 40 ס"מ במכנסיים (כי שלי, תמיד, יותר גדול). אני לא רוצה להגיע למצב שאני צריך להתחיל למחוק בגלל ההשתחלויות האלו. אתם לא ילדים קטנים. תודה.
 

dblast

New member
אוי לא ../images/Emo178.gif

תיכף יגיעו לפה כמה אנשים שאוהבים לדבר על זה
 

NeeD 4 SpeeD

New member
מים , גם ללא צבע , יקררו את האופנוע טוב יותר

מכל סוגי נוזל הקירור שאני מכיר. כך שהוא לא יבוא לפה אחרי 30K לספר איך התחמם האופנוע. מים גורמים לנזקים אחרים , אבל מפחינת קירור , עדיפים על אנטיפריז.
 

yoman321

New member
../images/Emo31.gif נוזל בלמים בשום אופן אסור להשתמש שוב

ברגע שפתחת את האריזה תחליף נוזל במערכת אחת או 4 מערכות (קדמי+אחורי ל2 אופנועים) אבל את האריזה הפתוחה זרוק לפח ! זה גם רשום בפירוש על המיכל ובמדרכי רכב של כל כלי תחבורה ! פה אסור לחסוך !
 

C O L T

New member
אה, לא מדוייק

הנוזל סופח לחות מן האוויר ולכן אם ישאר במיכל פתוח כמה שעות טובות, ישחיר ויהיה אסור לשימוש. מצד שני, כל עוד המיכל שלו סגור היטב ואינו מאפשר כניסת אוויר חיצוני, לא יקרה לו כלום גם אחרי 5 שנים, מנסיון. האזהרות נועדו למוסכניקים של פעם שלא ידעו סגירה קפדנית לבקבוקון וגם היום אני רואה אנשים שיצאו לארוחת צהריים באמצע החלפת נוזל בלם של איזה מסכן, אמנם בפחית, אך כואב לראות את בקבוק הנוזל הטרי עומד לו מיותם ופתוח, שעות. אז גם פה מותר לחסוך ואם זה מה שיאפשר החלפת נוזל נוספת בעוד שנה, זה גם טוב לאופנוע.
 

yoman321

New member
אני מחליף נוזל בלמים בתדירות מאוד גבוהה

ומרגישים הבדל בין נוזל שבא מבקבוק בן חודש (סגור עם שקית בפקק) לבין כזה חדש שנפתח הרגע. נכון , עם שניהם יהיה אפשר לבלום חזק, אבל למי שחשוב באמת הרגש הקטן הזה (כמו אפנועי ספורט שמבזבזים הרבה מאוד כסף על מנופים איכותיים) לא שווה לחסוך 40 שקל , בייחוד בהתחשב בעובדה שזו מערכת שלא דורשת טיפול בתדירות גבוהה ברוב האופנועים. הערה קטנה- את ההבדל הרגשתי עם RBF600 ו DOT5.1 . יכול להיות שבDOT4 ההבדל פחות מורגש
 

C O L T

New member
פסיכולוגי, הכל בראש. לדעתי.

הרי גם ההבדל בתפקוד בין נוזל בלמים ישן ושחור מלילה לטרי ושקוף כמו שתן של תינוק הוא לא בשגרה אלא רק ברצף עומסים שם הנוזל הישן יאבד מיכולתו מהר מאוד והחדש יחזיק מעמד יפה. מצד שני, כל עוד הבלימות שגרתיות ולא תכופות, ספק שגם רוכב מבחן מיומן יוכל להרגיש בהבדל כלשהו, אלא כמובן, אם זה הכל בראש.
 

yoman321

New member
אצלי השגרה זה רצף עומסים ../images/Emo178.gif

וכמעט כל בלימה על גבול הסטופי
 

NeeD 4 SpeeD

New member
אתה טועה .

אתה משתמש בRBF600 .אילו היית קורה קצת , לפני שדחפת אותו למערכת הבלימה , היית יודע שRBF600 זה לא נוזל סתנדרטי . בגלל נקודת הרתיחה הגבוהה שלו , הוא סופח מים הרבה יותר מנוזל בלם פשוט , גם דורש החלפות בתדירות יותר גבוהה .
 
למעלה