אפשר להצטרף לדיון?
Laoch Gaidhlig, אני חושב שיש לך קצת בלבול עם כל המונחים. ה-Solstice הוא אירוע אסטרונומי (המתרחש פעמיים בשנה) ולא שם של חג. בעברית אפשר לקרוא לו "יום היפוך הקיץ" הוא מקביל לארוע אסטרונומי אחר, ה-Equinux שגם הוא מתרחש פעמיים בשנה - ימי שיוויון האביב והסתיו. ה-Midsummer הוא שם נרדף ליום היפוך הקיץ. לוכנאסה (Lughnasadh) הוא חג שמתקיים בדיוק בין ההיפוך הקיצי והשיוויון הסתוי. האמירה שהקלטים לא חגגו את כל שמונת החגים אינה נכונה. נכון שפסטיבלי האש תפסו מעמד חשוב בהרבה מפסטיבלי השמש בחברות הקלטיות של האיים הבריטים והחוף האטלאנטי, אך בוודאי אין זה נכון בחברות האיבריות, הדרום ארופאיות והקלטים האנאטוליים. גם בחברות הצפוניות עדיין צוינו פסטיבלי השמש - למעשה סביר להניח שהם אפילו קדומים יותר מפסטיבלי האש. אנימוס וווינג-צ'אן, פסטיבלי האש אינם חגים קלטים או נורמנים או סקסונים או חגים המוגבלים לעם זה או אחר - אלו האירועים האסטרונומיים היחידים כמעט שהאדם הקדום היה יכול להבחין בהם ולחשב אותם מבלי צורך בטלסקופים ומכשירי מדידה מסובכים. אין ולו חברה אחת בעולם כולו (עד כמה שידוע לי), תהיה היא פרמיטיבית ככל שתהיה, שאיננה חוגגת את פסטיבלי השמש. הקלטים חגגו את פסטיבלי האש עוד לפני הכיבושים הסקסונים שאירעו הרבה אחרי דעיכתה הגדולה של התרבות הקלטית. בקשר לסטונהנג', הוא נבנה על ידי הפרוטו-קלטים, ולא על ידי הקלטים, ואפשר להתווכח ארוכות מה הוא נועד למדוד או לציין. לעומת זאת ישנם מקומות באיים הבריטים, כמו הקברים המגאליתיים באירלנד, שכן יש בהם מערכות שנועדו "לתפוס" את קרני השמש בימי ההיפוך או השיוויון. הדבר החשוב שניסיתי להעביר כאן הוא שפסטיבלי האש לא שייכים לאף עם או תרבות, אלא צוינו על ידי כל האנושות, והשמות שניתנו להם אינם חשובים. בקשר ללוכנאסה, עליו נאמר פה שהוא ה-Midsummer של הקלטים, זה אינו נכון. לוכנאסה הוא היום הראשון של הסתיו - הוא מחלק את "תקופת הקיץ" לשתיים, אך הוא אינו אמצע הקיץ. השנה הקלטית מתחלקת לשתיים - תקופת החורף ותקופת הקיץ. כל תקופה כזו מתחלקת לשתיים: תקופת החורף מחולקת לחורף ואביב כשבדיוק ביניהם פסטיבל אימבולג, ותקופת הקיץ לקיץ וסתיו כשבניהם מפריד לוכנאסה. אבל אימבולג איננו יום אמצע החורף, ולוכנאב איננו יום אמצע הקיץ.