חוויות אשטנגה

גם אני

כמו שלקשמי אמרה, אנו כפרטים יכולים לנסות ולמזער את הנזק שנגרם לבעלי החיים דרך תעשיות המזון והאחרות, גם אם לא נצליח למגר את זה לחלוטין. וכמו שאבי אמר, זה לא בא במקום התיחסות לא אלימה גם בתחומים אחרים. שאלה לכל הצמחונים בדיון- מה קדם למה אצלכם, הצמחונות או תירגול היוגה? אצלי, הצמחונות קדמה בהמון שנים, אבל מענין אותי התהליך ההפוך, איך נבטה המודעות לנושא מתוך התירגול.
 

לקשמי

New member
אפשר לומר שזה בא ביחד

את הצמחונות למעשה התחלתי קצת לפני שהגעתי ליוגה אבל היוגה חיזקה את זה. פשוט במסגרת התרגול של היוגה נחשפתי לסוג הזה של תזונה, הכרתי מאכלים שלפני זה לא ידעתי על קיומם ובסך הכל היוגה די עזרה לי להמשיך עם הצמחונות.
 
טיעון לא מתאים....

כי כשהוא מכה את אישתו הוא אלים איך שלא יהיה, אבל כשאדם אוכל בשר זה לא אומר שביצע פעולה אלימה. אולי הוא קשור בקשר עקיף לפעולה כזו, אבל אז אפשר לומר על כל אחד מאיתנו אותו דבר כי איפה שלא תסתכל בגללי ובגללך מישהו אחר סובל...אם זה בגלל כריתת יערות שבהם חיים בעלי חיים שנפגעים וכל זה כדי שיהיה לך כסא לשבת עליו, ואולי בגלל הוירוסים שאתה ואני רוצחים במכוון בכל פעם שאנחנו צורכים תרופה, ומטעמים אנוכיים לחלוטין.... והדוגמה על ניצול גם לא רלוונטית כי עדיין מדובר בפעולה ישירה שאליה יש לכל אחד שליטה ישירה. ומה זה סתם בסדר, לי זה נשמע כמו: לאכול בשר זה רע, אבל להיות מעורב בפעולה אלימה עקיפה זה לא נורא - זו צביעות בעייני.
 
אכילת בשר ואלימות

לצרוך בשר זה שיתוף פעולה עם אלימות "ישירה" ועידודה הכלכלי, כמו גם נטילת חלק באלימות ה"ישירה" דרך האכילה ה"ישירה" (אינך אוכל אותן באופן "עקיף", נכון?). כמו למשל, לקנות מוצרים שמשווקת חוות עבדים אנושיים: הצריכה אינה אלימות "עקיפה", אלא חלק מהמוסד עצמו. באשר לרבדים נוספים של ניצול ושיתוף פעולה סמוי, נכון, הם שם, ולכן צריך להפעיל שיקול דעת וביקורת צרכנית. מה בעצם הנקודה שלך כאן? שהכל רע באותה מידה ולכן אין טעם לעשות כלום? נשמע קו מחשבה מאוד מגמד עבורי. תחשוב למשל על צדקה, או עזרה לזולת. לפי ההגיון שלך, אם איני יכול לעזור לכל המטרות הראויות, אין טעם שאעזור לאף אחת מהן. נשמע לא טוב. יש עקביות מוסרית בצמצום שיתוף הפעולה עם מערכות שרואות בבעלי חיים חפצים. וכן, יש חובה לנסות ולצמצם עד כמה שאפשר אלימות עקיפה. אתה מתפרץ כאן לדלת פתוחה. מה שתמוה בדבריך, היא שאתה מסיק מכך שאי אפשר לעשות הכל, את המסקנה שאין טעם לעשות כלום. הדרך להפסקת אכילת בשר מפחידה ללא ספק, בדיוק בגלל הנקודה שבה אתה נוגע, שזה אולי לא סוף הסיפור משום שההנאות שלנו, הביגוד שלנו, הבריאות שלנו ועוד ועוד כרוכות באופן כל כך הדוק בסבל שלהם. אבל להרים ידיים ולחייך אל העולם בהבנה יוגית נראה לי ממש לא לעניין. ולדימיר
 
לא לעשות כלום, את זה אתה אמרת...

לסיכום הענין בהחלט...מה שאני אומר: שאין כאן גוונים, אם אדם דוגל באי אלימות, ומזועזע כל כך מאכילת בשר, לגביו לא צריך להיות הבדל בין צמחונות לדברים אחרים המבטאים אלימות, ונכלל בזה דיבור אלים ומחשבה אלימה שבדיעבד יביאו לפעולה אלימה. והאם שמעת אותי אומר לא לעשות כלום, הנחת כך, גם זו סוג של אלימות, הכפפת הרעיונות של מישהו על מישהו אחר, שמחר יאשימו אותו בדברים כאלה ואחרים שבכלל לא אמר, ואחר כך יצאו נגדו במסע השמצות שמי יודע לאן יוביל... לכן זכור: מחשבה, דיבור ועשיה. בהצלחה. אבי.
 
עכשיו ממש בלבלת אותי

עמדתך לא ממש ברורה לי, וגם לא ברור לי הטון הדידקטי הכללי. התחלת בכך שהכחשת שיש הבחנה בין אלימות עקיפה לישירה (וכדי שלא תגיד שאני שם מלים בפיך אצטט:"ושוב, ישיר או עקיף = אותו דבר."). אחר כך דווקא אימצת בחום את ההבחנה בין עקיף לישיר כדי להשיב לי (ציטוט:"כי כשהוא מכה את אישתו הוא אלים איך שלא יהיה, אבל כשאדם אוכל בשר זה לא אומר שביצע פעולה אלימה. אולי הוא קשור בקשר עקיף לפעולה כזו, אבל אז אפשר לומר על כל אחד מאיתנו אותו דבר כי איפה שלא תסתכל בגללי ובגללך מישהו אחר סובל...אם זה בגלל כריתת יערות שבהם חיים בעלי חיים שנפגעים וכל זה כדי שיהיה לך כסא לשבת עליו, ואולי בגלל הוירוסים שאתה ואני רוצחים במכוון בכל פעם שאנחנו צורכים תרופה, ומטעמים אנוכיים לחלוטין.... והדוגמה על ניצול גם לא רלוונטית כי עדיין מדובר בפעולה ישירה שאליה יש לכל אחד שליטה ישירה."). כלומר, יש לשיטתך הבחנה בין עקיף לישיר רק שאכילת בשר, לדעתך, אינה אלימות ישירה משום שאין שליטה ישירה על ההרג. על כך השבתי לך דרך דוגמת הניצול, שם טענת שדווקא יש שליטה ישירה (כלומר, אני יכול פשוט לסרב לרכוש מוצרים מחוות עבדים). אבל כך בדיוק אני יכול לעשות ביחס לבשר. לכן אכילת בשר, לשיטתך, היא אלימות ישירה, בדיוק כמו רכישת מוצרים מחוות עבדים. כל זה סותר את עמדך הראשונית, לפיה אפשר לאכול בשר ולהיות לא אלים (ציטוט: "אבל זה שאדם אוכל בשר עדין לא מעיד אליו שאינו אדם מוסרי"). וזה שהמנעות מאכילת בשר בפני עצמה אינה מספיקה, אינה אומרת שאפשר להמשיך ולאכול אותו. הדגש על מחשבה כמגדירה פעולה הוא חשוב, ואני מסכים איתך, אבל יש פעולות שמעצמן קובעות את הערך האלים של הפעולה (לא ניתן לבצע רצח עם למשל, או אונס, ולהישאר לא אלים, אלא אם כן הרוצח או האנס הוא תחת היפנוזה. אבל זה שאוכל בשר אינו תחת היפנוזה, נכון?). זכור: אכילת בשר היא אלימות ושיתוף פעולה עם אלימות ותפקידך כיוגי הוא לא לטשטש בהירות בעניין זה. בהצלחה, ולדימיר
 

fnord0

New member
היטלר לא היה צמחוני

השקר הזה, שהמציא גבלס, הופץ במימדים כל כך רחבים עד שהיה צורך להוציא ספר שיפריך אותו אחת ולתמיד. תמצית הסיפור: להיטלר היו כמה בעיות בריאותיות שבעקבותיהן ציוו עליו הרופאים להימנע מאכילת בשר, ובתקופות מסוימות הוא אכן עשה זאת בהצלחה חלקית. הרגלי האכילה של היטלר לא נבעו ממניעים אידיאולוגיים אלא משיקולי בריאות נטו, והיה שלב שבו צמחונים סומנו על-ידו כמטרה יחד עם קבוצות מיעוט אחרות.
 

יוגי בר

New member
גלישה לסטטיות דינמיות ותוספות אחרות

היי אבי אני שמח שהתחיל פה דיאלוג מעניין ופורה. ובוא נסתכל לרגע על התגובה שלך. אתה מדבר מצד אחד על ההכרה, מצד שני על הגוף ובאמצע מוסיף את הרוח. אז בוא ונכנס לקונספט ונשאל מה צריך פה להיות רגוע בכלל? ובכלל מהי תנוחת התרבות הכי קשה ביוגה? אני מצדי יודע שהשאווה אסנה- תנוחת הגוויה- היא תנוחת התרבות הקשה ביותר לביצוע. ועכשיו, שוב שאלה: האם השאווה אסנה היא מדד כסטטיות לרוגע? בברכה ואהבה יוגי ר
 
כך הוצע כאן: סטטיות = הכרה שקטה.

היי. אישית אני חושב: הכרה שקטה. בקשר לשאווה אסנה, מסכים. כשאמרתי שכיבה התכוונתי לשכיבה...יהנו, תנוחה שאינה דורשת מאמץ פיזי, כי כאן נטען שהדינמיות אינה תורמת להשקטת ההכרה, אלא הסטטיות שבשהייה בתנוחה. יאללה דם....
 

tzurtzur

New member
את יודעת מה..

יש משהו בדברייך, ז"א אני מוצאת הרבה נקודות דימיון בין מה שעברת לבין מה שאני עוברת. אני מתרגלת פעם אחת בשבוע שיווננדה ופעמיים אשטנגה- ויניאסה. חייבת להודות, שמעולם לא "תוקנתי" ורק עכשיו אחרי שנה של תירגול גיליתי (לבדי, כתוצאה מכאבים שהתחילו לצוץ לאחרונה) שאני בכלל לא עושה נכון את הצ'אטורנגה, שהיא תנוחת בסיס בברכת השמש.. בנוסף, התחושה אחרי אשטנגה היא של עוררות מטורפת ואחרי שיווננדה של רגיעה נעימה. ועדיין, אני חייבת להודות שאני לא מוותרת על אף אחת מהשיטות. משתיהן אני מוצאת שאני פשוט נהנית. עוד דבר, כן, נראה לי גם שהאשטנגה היא בריאה פחות למפרקים . ואת יודעת מה.. הלוואי שאני טועה כי ...התמכרתי...
 
החיפוש אחר נוסחת הפלא - השילוב בין

בוקר טוב. שירשור מענין ובהחלט רלוונטי. אישית, מתחילת דרכי היוגית והרוחנית, מעסיק אותי רעיון מרכזי - מציאת שביל הזהב בין עבודה פנימית וחיצונית. מצד אחד צלילה ישירה אל מעמקי ההכרה, ומצד שני ביטוי יציב ומבוסס בגוף ובהייבטים החומריים. השירשור הוא קריאה להמשך הדיון: גישות שונות, רעיונות...הכל. ו...הזמנה ליום יחודי שיתקיים בסוף ינואר. יום תרגול מרוכז שיכיל גישות שונות לעבודה פנימית וחיצונית. יום נהדר. אבי.
 

tzurtzur

New member
מתי מתי מתי../images/Emo35.gif

איזה כיף...
מאז סדנת הפאוור שהייתה ברעננה (עם יוגי מסנטה מוניקה או משהו דומה.. מצטערת על שאני לא זוכרת את שמו) עבר המון זמן...אפשר לקבל פרטים בבקשה????
 
הסדנא: שכלול העבודה הפנימית באסנה

יום של תרגול מתקדם. שכלול העבודה הפנימית באסנה. הרעיון המרכזי הוא למצוא שילוב מנצח לעבודה פנימית וחיצונית. ביום "ניגע" בגישות שונות: יוגה נידרה. פרנה ווידיא. "אופנים" – היוגה הקבלית. שימוש בדימויים. עבודה עם הנשימה בעזרת דימויים. השימוש בדימויים בתוך האסנה (ובכלל) יוצר בסיס ורקע טוב ובריא לתרגול. העבודה היזומה עם הדימויים מעניקה, במהלך הזמן...את הכושר לחוש ולראות את התהליכים הפנימיים המעודנים המתרחשים תוך כדי ביצוע האסנה והתרגול בכלל...דבר שמושך לכיוונים שונים ומפתיעים, ומעניק נקודות הסתכלות חדשות שמי יודע לאן יובילו.... הסדנא בת + 3 שעות, תתקיים בשבת ה - 22 לינואר בת"א. להשתמע. אבי.
 

tzurtzur

New member
חבל../images/Emo4.gif

לא אוכל להשתתף כי בתאריך הנ"ל אני נמצאת באילת בפסטיבל של יוגה מזן אחר לגמרי (ריקודי בטן...
)
 

tzurtzur

New member
לי לא היה קל

הרגשתי לא ממש שייכת מבחינת קצב התירגול והשהייה הממושכת באסנות שהיו לי קשות מאד. ועל אף שבפירוש דאגתי לעשות את הכל לא מתוך כאב הייתי בהתכווצות שרירים יותר מיומיים..
אני חושבת שהסדנא אפקטיבית ומזינה ליוגים מתקדמים.
 
סליחה, רק עכשיו ראיתי את תשובתך

נכון, זו סדנא מתקדמת. בפברואר אמורה להיות סדנא (גם דרך מעגל יוגה) עם אוה מריה, בשיטת הטרי-יוגה, שגם היא מומלצת, ואולי פחות מאומצת....
 
למעלה