חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי

מצב
הנושא נעול.
חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
 
חזית האוטובוס

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
חזית האוטובוס
לצערי גלקסי S3 לא מוכן בשום אופן לצלם כשהסוללה טעונה בפחות מ-5%, ולכן הספקתי לצלם רק שתי תמונות של האוטובוס, שתיהן מבחוץ ועוד לפני ההתנעה.
 

stratomaximus

New member
רום מקוסטם יפתור את הבעיה


חזית האוטובוס
לצערי גלקסי S3 לא מוכן בשום אופן לצלם כשהסוללה טעונה בפחות מ-5%, ולכן הספקתי לצלם רק שתי תמונות של האוטובוס, שתיהן מבחוץ ועוד לפני ההתנעה.
רום מקוסטם יפתור את הבעיה
 
לא רואה סיבה

רום מקוסטם יפתור את הבעיה
לא רואה סיבה
חוץ מאשר "בשביל הקטע". המכשיר מהיר ונוח, סמסונג עשתה אחלה עבודה.
אני מכיר אנשים שברגע שקונים את המכשיר, ישר מחפשים מה אפשר לשנות בו, לדוגמה ישר מורידים אפליקציות של מקלדת. אני עברתי על שתיים-שלוש אפליקציות של מקלדת, ובסופו של דבר החלטתי שבניגוד לגלקסי 1 ו-2 שהיו לי בעבר, בגלקסי 3 המקלדת המובנית של סמסונג הכי נוחה לי.
אז מפה אני מסיק שגם ברומים אין לי מה לחפש.
 

stratomaximus

New member
יש רומים שקרובים למקור, אך יעילים יותר

לא רואה סיבה
חוץ מאשר "בשביל הקטע". המכשיר מהיר ונוח, סמסונג עשתה אחלה עבודה.
אני מכיר אנשים שברגע שקונים את המכשיר, ישר מחפשים מה אפשר לשנות בו, לדוגמה ישר מורידים אפליקציות של מקלדת. אני עברתי על שתיים-שלוש אפליקציות של מקלדת, ובסופו של דבר החלטתי שבניגוד לגלקסי 1 ו-2 שהיו לי בעבר, בגלקסי 3 המקלדת המובנית של סמסונג הכי נוחה לי.
אז מפה אני מסיק שגם ברומים אין לי מה לחפש.
יש רומים שקרובים למקור, אך יעילים יותר
לא חייב להתרחק הרבה מהמקורי של סמסונג,
יש רומים שמבוססים על המקורי, אך תיקנו אצלם את הדברים המציקים (הגבלת המצלמה, מחקו כמה תוכנות מובנות כבדות שאף אחד לא משתמש בהן, הוסיפו אחוזים לסוללה בבאר למעלה - לפחות בS2 שלי זה לא קיים בדיפולט), וגם הוסיפו לו ROOT.
לא חייבים להחליף מקלדת, גם מהניסיון שלי, המקורית הכי אמינה והכי נוחה.
 
אוטובוס חשמלי... ולא שמו שקעי USB להטענה?

חזית האוטובוס
לצערי גלקסי S3 לא מוכן בשום אופן לצלם כשהסוללה טעונה בפחות מ-5%, ולכן הספקתי לצלם רק שתי תמונות של האוטובוס, שתיהן מבחוץ ועוד לפני ההתנעה.
אוטובוס חשמלי... ולא שמו שקעי USB להטענה?
 
זה עוד טוב,

תחשוב, חצי מהנוסעים עולים
לאוטובוס, מחברים את הטלפונים והאוטובוס לא סוחב בעליות...
זה עוד טוב,
באיזשהו שלב חאפר יהפוך את האוטבוס למספרה ניידת והשקעים ישמשו למייבש שער ,
ומישהו אחר ישים מכונת כביסה ניידת ...
 

olli3

New member
מנהל
קצת רצינות, שקעי USB קיימים במטרופולין.

זה עוד טוב,
באיזשהו שלב חאפר יהפוך את האוטבוס למספרה ניידת והשקעים ישמשו למייבש שער ,
ומישהו אחר ישים מכונת כביסה ניידת ...
קצת רצינות, שקעי USB קיימים במטרופולין.
ניתן לחבר את הטלפון ולטעון אותו, אני עושה שימוש בכך מידי פעם כשאני מזדמן לאוטובוס כה.
 
יש מכונת כביסה שמתחבר לשקע USB?

זה עוד טוב,
באיזשהו שלב חאפר יהפוך את האוטבוס למספרה ניידת והשקעים ישמשו למייבש שער ,
ומישהו אחר ישים מכונת כביסה ניידת ...
יש מכונת כביסה שמתחבר לשקע USB?
שקע כזה נותן מקסימום 5 ווט לפי התקן האחרון
גם אם יהיו 30 שקעים וכולם יפעלו זה סך הכל 150 ווט
התאורה הפנימית באוטובוס לוקחת הרבה הרבה יותר מזה.
 

alantan

New member
באמת עדיף שלא ישימו אותו בקו 17


יש מכונת כביסה שמתחבר לשקע USB?
שקע כזה נותן מקסימום 5 ווט לפי התקן האחרון
גם אם יהיו 30 שקעים וכולם יפעלו זה סך הכל 150 ווט
התאורה הפנימית באוטובוס לוקחת הרבה הרבה יותר מזה.
באמת עדיף שלא ישימו אותו בקו 17
 

olli3

New member
מנהל
יכול להיות שזאת :)

יש מכונת כביסה שמתחבר לשקע USB?
שקע כזה נותן מקסימום 5 ווט לפי התקן האחרון
גם אם יהיו 30 שקעים וכולם יפעלו זה סך הכל 150 ווט
התאורה הפנימית באוטובוס לוקחת הרבה הרבה יותר מזה.
יכול להיות שזאת :)
http://www.21.tv/Templates/ProductDetails.aspx?CategoryName=launderingAndWashing&AuctionId=3693

ברצינות, לא נראה לי... בתכל'ס זה גיגית שעושה גלים, כך הבנתי מאנשים שראו את זה מקרוב.
 
אתה תופס אותם בדקויות?

1KW לחודש. לא לפעולה.
אתה תופס אותם בדקויות?
זה ערוץ הקניות, אסור להם לתת פרטים נכונים.

וואט זה הספק ביחידת זמן של שניה. לא חודש:)
אהה וכמובן, יש להם תוכנית 15 דקות לכביסה נקיה. עד היום חשבתי שמכבסים כביסה מלוכלכת.

אהה וכמובן, אל תשכח לכבס בה את השטיח של הסלון:)
 

olli3

New member
מנהל
גם אני לא התעמקתי יתר על המידה.

אתה תופס אותם בדקויות?
זה ערוץ הקניות, אסור להם לתת פרטים נכונים.

וואט זה הספק ביחידת זמן של שניה. לא חודש:)
אהה וכמובן, יש להם תוכנית 15 דקות לכביסה נקיה. עד היום חשבתי שמכבסים כביסה מלוכלכת.

אהה וכמובן, אל תשכח לכבס בה את השטיח של הסלון:)
גם אני לא התעמקתי יתר על המידה.
אני יודע מהן יחידות המידה ומה כל אחת מסמלת. אני מניח שהם התכוונו שסך כל תצורכת החשמל תגיע ל1KW במקום לרשום כמה קוט"ש בכלל.

לא משנה, אם מכונת שתיה הייתה פעילה באוטובוס, אני לא רואה סיבה שמכונת כביסה לא תהיה :)
 

felixr

New member
בלבלת כמה גדלים פיזיקליים

יש מכונת כביסה שמתחבר לשקע USB?
שקע כזה נותן מקסימום 5 ווט לפי התקן האחרון
גם אם יהיו 30 שקעים וכולם יפעלו זה סך הכל 150 ווט
התאורה הפנימית באוטובוס לוקחת הרבה הרבה יותר מזה.
בלבלת כמה גדלים פיזיקליים
USB זה 5 *וולט*
ולכן ההשוואה לנורה של 150 וואט שגויה
 
לא בלבלתי

בלבלת כמה גדלים פיזיקליים
USB זה 5 *וולט*
ולכן ההשוואה לנורה של 150 וואט שגויה
לא בלבלתי
USB זה 5 וולט. אבל עד מקסימום של 1 אמפר.
לכן זה מקסימום 5 וואט

מה שהופך את ההשוואה שלי לנכונה. כי 30 שקעים זה מקסימום 150 וואט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה