חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
על העדכון

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
על העדכון
 

easylivin

New member
גם טרוליבוס מודרני נשמע ככה,

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
גם טרוליבוס מודרני נשמע ככה,
או אוטובוס היברידי בזמן עצירה. כן יירבו.
 

easylivin

New member
יש מומחים גדולים ממני. אלה שנסעתי בהם

איך עובד אוטובוס היברידי?
האם חלק מהזמן הוא פועל על חשמל וחלק על דלק? על סמך מה מתבצע הוויסות?
יש מומחים גדולים ממני. אלה שנסעתי בהם
בחו"ל, עבדו על מצברים בזמן עצירה והאצה (לפי השקט), המנוע נדלק כנראה רק בזמן נסיעה מהירה יחסית.
 

darkshadow1

New member
אני לא יודע לגבי אוטובוסים,

איך עובד אוטובוס היברידי?
האם חלק מהזמן הוא פועל על חשמל וחלק על דלק? על סמך מה מתבצע הוויסות?
אני לא יודע לגבי אוטובוסים,
אבל במקרה של מכוניות יש שתי שיטות: בראשונה המנוע הרגיל עובד כל הזמן במקביל לחשמלי, ובשנייה החשמלי עובד במהירויות נמוכות וכשהרכב צריך תוספת כוח נכנס לפעולה גם המנוע הרגיל.
 

yblumann

New member
there are two systems

איך עובד אוטובוס היברידי?
האם חלק מהזמן הוא פועל על חשמל וחלק על דלק? על סמך מה מתבצע הוויסות?
there are two systems
see this

http://www.alexander-dennis.com/wp-content/uploads/2012/11/e400h_spec_sheet.pdf

and this
http://www.volvobuses.com/SiteColle...ed_Kingdom_and_Ireland/Downloads/Hybrid B5LH (HR)%20new.pdf

both represent the two competing and commercial hybrid systems
 
אני יודע שהאוטובוס הזה לא היברידי,

אני יודע שהאוטובוס הזה לא היברידי,
שאלתי על אוטובוסים היברידיים כי אריק הזכיר אותם.
הקישור הראשון מוביל למפרט טכני שלא אומר לי הרבה, והשני לא עובד.
 

droriko

New member
ועוד שאלה

איך עובד אוטובוס היברידי?
האם חלק מהזמן הוא פועל על חשמל וחלק על דלק? על סמך מה מתבצע הוויסות?
ועוד שאלה
האם המפרקיות שנשלחו למטרונית בחיפה הן באמת היברידיות כמו שאומרים בתקשורת(שאני לא הכי סומך עליה) או שגם הן חשמליות?
 
למיטב ידיעתי רק חמש מהן היברידיות.

ועוד שאלה
האם המפרקיות שנשלחו למטרונית בחיפה הן באמת היברידיות כמו שאומרים בתקשורת(שאני לא הכי סומך עליה) או שגם הן חשמליות?
למיטב ידיעתי רק חמש מהן היברידיות.
 
בתור בעל אופנוע חשמלי החוויה מוכרת

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
בתור בעל אופנוע חשמלי החוויה מוכרת
תודה על הדיווח האופטימי.
 

felixr

New member
הקדמת אותי


חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
 

felixr

New member
ועכשיו לתמונות

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
ועכשיו לתמונות
מתנצל מראש על האיכות, כל התמונות צולמו באמצעות הסמארטפון
 

felixr

New member
==2==

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
==2==
 

felixr

New member
==3==

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
==3==
 

felixr

New member
==4==

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
==4==
 
תודה על הסקירה

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
תודה על הסקירה
לנוסע שממתין בתחנה ולא נושם זיהום זה יתרון,
וגם למי שגר שם.
אולי יהיה אפשר להכניס את החשמליים לשכונות יוקרה שמסרבות להכניס אוטובוס רגיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה