"חוק הלאום"

דידי 9

New member
אה ויש לך קושי בהבנה של ההקשר?

בעיקר הגרזן שם, שהיה רק שבוע שעבר?

לפחות יש גברים שאת בעדם בעולם, גם טוב.
 

dori78

New member
לך יש קושי של הבנת הדברים שלי.

שני בני העוולה שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים נקראים רסאן אבו ג'מל ועודיי אבו ג'מל.
אף אחד מהם הוא לא אחמד, על כן ברור שיש פה קריאה כללית נגד ערביי ישראל.
 

dori78

New member
זורמת איתך.

איך אתה מרגיש כשאתה צופה בתכנית "יצאת צדיק" שעוסקת בטכנאי מחשב?

המסר הכללי (והגישה הכללית בציבור) הוא, שרוב בעלי המקצוע הם נוכלים, רמאים וגנבים, שמנצלים את חוסר הידע של מרבית המשתמשים.
זה נעים לך? הידיעה שכל מחיר שתגיד ללקוח ייענה ב"יאללה, איזה גנב, סתם דפקת מחיר יא עושק"? אני בטוחה שלא.

אתה חושב שערביי ישראל שאין להם עניין באלימות לא יודעים איזו תדמית יש להם, בעיקר בזמן פיגועים מחרידים כאלה?
אתה חושב שהמחבלים שעוד לא נחשפו ישנו את תוכניותיהם בעקבות השיר הזה, או טקסטים דומים בפייסבוק?
רוב הסיכויים שהתשובה היא "לא".
 

צלשלספק

New member
נשבע לך שהייתי באמבטיית שחיתות חצי תוכנית...


כן יצא לי לראות שהם פירקו למחשב את כבל הSATA... כל טכנאי שמבין קצת ענין היה מרים גבה ושואל אם מישהו / טכנאי אחר התעסק עם המחשב...

באמת רציתי לצפות בתוכנית, אני אחזור עם תובנות נוספות על הקולגות שלי :)
 

צלשלספק

New member
אהבתי את הסטטיסטיקה בסוף התוכנית - 90% צדיקים


הטכנאי הראשון והשני היו בסדר גמור, כל אחד והסגנון שלו איך לגשת לתקלה, כשהראשון הלך ישר ולעניין

השלישי נראה לי כ"פולני מקובע" וממש לא מקצועי, את חוסר המקצועיות שלו גלגל על הלקוחה וגם חייב אותה (בסוף התכונית) על זה שהוא בחר לנסוע ולחזור ויכל לתקן את המחשב שם - אפילו גם אם הכונן הקשיח היה מתפגר לחלוטין היה אפשר לעשות את כל ההליך שם, אך מחוסר מקצועיות או מזה שהוא "בונקר", הוא בחר לקחת את המחשב ולא לעבוד "שם". שמעתי על טכנאים כאלו שלוקחים הכל
למעבדה שלהם, ומשם...


מניסיוני, אין שום סיבה להוציא מחשב מהסביבה "הטבעית" שלו ומהלקוח עצמו מן הסתם שזקוק לו (מן הסתם), אלא אם ממש אין ברירה ולא ניתן לעבוד על התקלה הספציפית באתר הלקוח, ובתאום עם הלקוח. לקחת את מחשב ולהחזיר זה סתם בזבוז זמן, כסף ודלק, לך וללקוח ולא חבל על הגב? (נזק מצטבר...
)

הטכנאי הרביעי עם הזכרונות, "דחף" ללקחוה זיכרון כדי להרוויח עוד כסף, ולקח את הזיכרון שלה בתמורה. זה נכון שהמחשב (רק לפי המארז ומערכת ההפעלה) נראה די מחשב - פח, עממי כזה, מעפן. וגם אותו צריך לבדוק ולתקן - אבל מכאן ועד לגנוב לקוחה כדי להרוויח עוד אקסטרא כסף על משהו שהיא בכלל לא צריכה...
וואלה זו לגמרי גניבה לדעתי.

הטכנאי החמישי היה ממש חמוד, וגם מקצועי, ובהחלט זול להחריד.
 

dori78

New member
אבל לא ענית לשאלה שלי...

איך אתה מרגיש כשאתה עומד למשפט רק בשל העיסוק שלך, בלי קשר לתפקוד הספציפי שלך?
כשאתה מוכלל בקבוצה אחת עם אנשים שאין בינך לבינם כלום, למעט העיסוק?

זאת היתה הנקודה שלי בנוגע לערבים אזרחי ישראל.
 

צלשלספק

New member
כן, אבל העיסוק שלי הוא לא בניית פצצות צינור וזריקת בקט"בים

כפי שמחבר השיר התייחס ל"אחמדים ספציפיים", ולא כתב ערבים כהכללה, וכל אחד יבין מי הטייפ המדובר, זועבי סטייל .

הוא כיוון לערבים הדו פרצופיים שלוקחים ביד אחת כסף והשכלה ומה שהם יכולים לקבל בלי לתת כלום! וביד השניה מוחים, מלינים, מסיתים לטרור, לפיגועים, גם משתינים על הדגל ואחר כך שורפים אותו או הולכים לפגע בעצמם, מסייעים למחבלים וכו'

נראה לי שהוא די היה ברור.
תחשבי על כותרת השיר, יש בה כפל מילים ו"אהבה/שנאה" רבת משמעויות:
אחמד אוהב (את?) ישראל
אחמד אוהב (לגור / לחיות וכו'?) ישראל
אחמד אוהב (שונא את כל מה שקשור ל..?) ישראל
 

דידי 9

New member
בדיוק. ולא רק זה-גם

ערביי ישראל שרואים מה קורה פה, אמורים להבין מאיפה ולמי נכתב השיר, ואמורים בעיני גם לגנות
כל דבר כזה שקורה.....אם הם לא סתומים, ואם הם באמת בסדר-הם יבינו מאיפה ולמי
נכתב השיר.
 

dori78

New member
נכון, העיסוק שלך הוא המכנה המשותף לך עם נוכלים מסוימים.

וחשוב להבין שהוא לא משליך על אופי העבודה שלך או עליך כאדם.

להיות ערבי ישראלי, זה מאפיין אחד של אותו "אחמד" כללי.
זה מכנה משותף ללוסי אהריש, שהיא מנחת טלויזיה נחמדה ומוכשרת, ל-X, שהוא בכלל עורך דין משלם מיסים שמעוניין רק לחיות בשקט עם אשתו וילדיו, ל-Y, שהוא סטודנט לקולנוע שמעוניין להיות במאי של סרטי מתח, ולצערנו גם ל-Z, שרק חיכה ליום בו יוכל להיות שהיד. למה המעשים של Z צריכים להשפיע על החיים של לוסי, X או Y? למה הרמאויות והנוכלות של מרבית בעלי המקצוע צריכים להשפיע על הפרנסה שלך? למה חלק מהנשים שנאנסו לא יוכלו לעולם לבטוח ואפילו לפתח קשר רומנטי עם אף גבר? כי אנשים נוטים לעשות הכללות לפי הגרוע ביותר שהם רואים בקבוצה מסוימת. בדיוק כמו שאחד הגולשים פה כותב על נשים, בעקבות היכרות עם אשה אחת או כמה נשים ספציפיות.

השיר הזה מעודד את ההכללה, זה הכל.
אתה יכול להתמם ולחשוב שאם הוא לא שר "ערבים" אלא "אחמד" הוא לא מכליל ולא פוגע.
ואתה יכול להבין שלא כל החברים בקבוצה מסוימת הם זהים.
הבחירה בידך.
 

דידי 9

New member
גדעון לוי-קרא ל כ ל הטייסים רוצחים.

וקיבל במה של עילוי בתקשורת. איפה היו המוחים המתחסדים?
איפה הייתה אהריש-שאגב היא בסדר גמור בעיני באופן כללי.

עוד כמה שירים של עוד כמה זמרים, שמקושרים לשטיפת המח התקשורתית, המתחסדת
והמעוותת של התקשורת, שכוללת את אהריש המחוסדת בעצמה לפעמים.

לא מצדיקה את השיר, את המילים, לא חושבת שצריך ללבות את מה שממילא מתרחש פה.
אבל העיקרון, האמת.
איפה הלהט של אהריש היה-כשנרצחו 5 אנשים שהתפללו?

האמת?
הבינוניות כאן, ההתחסדות הבריחה מהאמת הפשוטה שצועקת, הדגש
על הטפל הכללי במקום על העיקר- מגעילים ומעציבים.

אל תשמיעו את השיר. גם אם השמעתם שירים אחרים הפוכים, אוקיי תהיו מגמתיים.
יש מי שקונה את זה.
אבל אל תעשו לינצ' על אדם, זמר, באופן מגמתי.
 

dori78

New member
גם האמירה הזאת היתה מטופשת בעיניי

בדיוק כמו השיר הזה של עמיר בניון.

אגב, הבוקר ראיתי בתכנית הבוקר מישהו שטען שעמיר בניון מקבל יחס מפלה כי הוא מזרחי ימני.
אברי גלעד מיהר להזכיר לו את העליהום שהיה פה על אחינועם ניני ואורנה בנאי, על הרבה פחות ממה שעמיר בניון אמר.
 

דידי 9

New member
זו לא אמירה,וזו לא מחאה כמו של בניון.

זו אג'נדה, זו דרך, זה נ ז ק לאומי שעומד מאחוריו גוף חזק ומשפיע שנחשב פה לגיטימי
למרות ההרס שהוא יוצר לישראל בעולם.
ע"ע עיתון הארץ.

וכל זה-כי בקטנה.
 

דידי 9

New member
הכי*

כי יש עוד מלא דוגמאות גם של זמרים אחרים.
ישראליים וערבים שלא קרה להם כלום. עברו בשקט........
 

דידי 9

New member
ומה עם העיתון הפלסטינאי-הארץ?

איפה כולם? נעלמו!

ידוע שהעיתון הזה עושה נזק לאומי איום וקשה!
איפה כולם?

בקיצור-
בעעעעעעעעעעע... יפי הנפש קפצו להתבטא במקרה של בניון....
עליבות מחייכת.
 

צלשלספק

New member
נוכלים - יש בכל מקום ובכל עיסוק, אך מחבלים..

באים רובם כ-כולם, ממגזר אחד ותחת אותה קורת גג כללית, אותה חממה של חינוך לשנאה, להסתה ולגיטימציה לטרור.

אדם רשאי לבחור במה הוא עוסק, ויכול אף להחליף עיסוקו באם ממש רוצה, כך באמצע החיים. קצת יותר קשה לאדם "לבחור" אם הוא נולד ערבי או אחר. הוא בהחלט יכול להתבעס מכך שהוא נולד ערבי, קל וחומר במדינה יהודית או לצד מדינה יהודית - ולהאשים אותנו בזה או אפילו לפעול נגדנו בהתאם, אבל זה כבר (יותר) סיפור שלו עם עצמו מאשר שלנו כחברה ישראלית שנאלצת (מכורח המציאות) להתמודד עם בעיות הזהות האלו.
 

דידי 9

New member


אה אם הוא לא קרא להם ככה בשיר-אז הוא התכוון לכל האחרים?
יתכן שהוא התכוון לעוד כמה כאלה. אז מה?
זה לא חלק מהמציאות שלנו?
איפה חופש הביטוי ואפשרות המחאה?
למה אלו שעושים את הסרטים נגד ישראל בצורה מעוותת ופרובוקטיבית בעולם,
לא נעצרים ע"י מישהו שאומר שיש כאן גזענות והסתה, כשזו הסתה מפורשת שיש
בה נזק גדול במיוחד לכולם פה.

יש דבר שנקרא פרופורציה, יש דבר שנקרא התחסדות.
אני רואה בשיר שלו סוג של מחאה *שלא משנה אם אני מסכימה איתה או לא*
שמותרת לו במיוחד באופן יחסי ופרופורציונאלי שקטן, לעומת דברים שנעשים
ואף אחד לא זועק להשתיק אותם.
 

צלשלספק

New member
דווקא אני חושב שהוא יצא בסדר בנושא ה"אחמד" כשם.

לכתוב ערבי זה ממש להכליל, ולכתוב מוחמד זה עוד יותר להעליב (כי זה גם נביא).

אז אחמד עדיף. אפשר גם עלי או נאסיר אם ממש מתעקשים (אבל אחמד יותר קליט)

חוצמיזה, מוכרת לך בובת האחמד הזו "השלד המתאבד", עם מפעיל שלו והבתולות כסטדנאפ ומופע בובות עם, יש להם הופעות ביוטיוב, אז אם ההוא מופיע חופשי עם האחמד שלו, נראה לי שגם השיר הזה במסגרת חופש הביטוי עם האחמד הזה יעבור...
 

dori78

New member
איך היית מגיב

אם היית שומע שיר בסגנון הזה בגרמניה בשנת 1935, רק שבמקום "אחמד" היו שרים "כהן"?
במקום לתאר פיגועים היו מתארים השתלטות על הכלכלה?

אה, רגע, זה בדיוק מה שהיה שם...

יש זבלים בין ערביי ישראל, בזה אין ספק.
הם לא מקבלים את השלטון היהודי פה, בדיוק כמו שיש קיצוניים בשמאל שלא מקבלים את שלטון הימין
וכשהשמאל שלט היו קיצוניים שלא קיבלו את שלטון השמאל (מי אמר יגאל עמיר?).

מפה ועד להכללה של כל ערביי ישראל תחת מטרית הטרור - יש מרחק גדול.
זו דעתי.
 
למעלה