חושב לרכוש אופניים חשמליים

terminal1234

New member
חושב לרכוש אופניים חשמליים

שלום
אני מעוניין לרכוש אופניים חשמליים שישמשו אותי לנסיעות מגבעת שמואל לקניון איילון . ( אני עובר דרך בני ברק כך שתנאי הדרך הם לא הכי טובים שיש ) נסיעה של כ4 קמ ולעיתים מקניון איילון לאור יהודה , נסיעה באורך 11 קמ ועוד חזרה הביתה שזה 8 ק״מ. סה״כ אני צריך משהו כמו 25 ק״מ ביום
אני שוקל 75 ומחפש אופניים בתקציב של עד 4000 .
יש לכם המלצות לדגמים מסויימים? אם יש מתקפלות זה טוב...
האם 4000 מספיק בשביל לקנות אופניים נורמליות שישמשו אותי בנסיעה ?
איך החברה מאגנום בכללי?
תודה
 
אופניים חשמלים

שלום,
רבות דובר כאן על המלצות שונות וכיצד לבחור אופניים חשמליים.
בכללי הנתונים שהצגת כאן הם האידיאלים לעבור לאופניים חשמליים ( טווח נסיעה וכדומה). כיום יש היצע רב ואני ממליץ להכנס לחנויות רשת מובחרות בדגש בקרבת מקום המגורים על מנת לקבל שירות ליד הבית.
גם בטווח המחירים שהצגת כאן יש הרבה דגמים טובים ואף מעולים.
בהצלחה
 

enigo

New member
טווח של 25 ק"מ הוא גבולי לסוללת 10AMH מהסוג המקובל

בטח אם ירכיבו מצערת, ואחרי חצי שנה שימוש.
כדאי לבחור אופניים עם סוללה מעט גדולה יותר.
 

appleblof

New member
הבנתי שמגנום נחשבת חברה טובה

אבל אין לי אז אני לא יכול להמליץ עליהם באופן אישי...
מבחינת תקציב, אני קניתי לפני חצי שנה אופניים של BIRAM ב4000 ש"ח בדיוק ואני מאוד מרוצה מהם. הם מגיעים עם ברקס דיסק קדמי ואחורי של שימאנו שזה לפי דעתי משתנה חשוב בבחירת אופניים אז שים לב לזה...
 

et28

New member
מנצל"ש בחירת מעצורים

אני מחפש כמו כותב השאלה המקורית אופניים חשמליים....
קיבלתי תשובות ואני אחפש דברים, אבל נתקלתי בינתיים בסוגיית הברקסים שהזכרת...
יש מעצור V ויש מעצור דיסק- מה ההבדל ביניהם? האם זה נכון שמעצור דיסק עוצר במרחק קצר יותר ממעצור V באותה מהירות?
 

enigo

New member
לא. מעצור V מסוגל לנעול גלגל, וכך גם מעצור דיסק, כך שבשני

המקרים מה שיקבע את מרחק הבלימה הוא איכות הצמיג.
בלמי V קלים ופשוטים יותר לתחזוקה, אבל מכיוון שמשטח החיכוך שלהם הוא החישוק עצמו, הם רגישים יותר לרטיבות ולכלוך על החישוק כמו גם לשמיניות.
בלמי דיסק, מהגדרתם לא תלוים במצב החישוק, ולכן עדיפים. אבל - וזה אבל גדול מאוד - רוב האופניים החשמליים מגיעים עם בלמי דיסק מכאניים (מופעלים על ידי כבל, ולא לחץ הידראולי) באיכות ירודה ביותר. הם יוצאים מהר מאוד מכיוון ולפעמים לא בולמים טוב גם כשהם מכוונים כראוי. בין דיסק גרוע (הטובים הם טקטרו ושימנו. אם אין שם לא לגעת. גם ב-zoom לא לגעת) ל-V ברייק, אני מעדיף V, ולו רק בגלל שאפשר למצוא מערכות V טובות בגרושים.
 

TakeCtrl

New member
הבעיה בבלמי דיסק הידראוליים בנוגע לאופניים חשמליים

שכמעט אין אחד שמגיע עם חיבור לבקר שסוגר את המנוע כאשר לוחצים עליו, שזה חלק מהסטנדרט, היחיד שכן הוא הtektro, (ולכן חלק מהאופניים היותר יקרות מגיעות איתו) אבל הרפידה שלו יחסית נגיד לשימנו הרגילים היא קטנה.
ישנם פתרונות aftermarket (אני משתמש באחד מהם), שניתן להרכיב על מעצורים קיימים, אבל זה לא כל כך פשוט, ודורש לחבר אותם בעצמך לבקר (וקרוב לוודאי שמפר את התקן איכשהו..)
 

mudale222

New member
אף פעם לא הבנתי למה כולם מחפשים את הפיצ'ר הזה, אנ

י מגיע מהתחום של האופנועים ושמה תאמינו או לא המנוע ממשיך לעבוד כשאתה לוחץ על הברקס... גם ב300 קמ"ש - גם בקטנועים אגב.
למה דווקא באופניים שנוסעות בקושי 25 קמ"ש כולם מחפשים לשים את זה - באמת נשגב מבינתי
 

enigo

New member
כן? באופנועים וקטנועים אתה ממשיך לשים פולגז כשאתה בולם?

עניין לא פשוט - להמשיך למשוך את המצערת לאחור וללחוץ על הברקס בו זמנית...
בניגוד למנועי בעירה פנימית, למנוע חשמלי אין שום בעיה "לכבות" ולחזור לעבוד. ומכיוון שבאופניים המצערת היא ברגל והבלם ביד, הרבה יותר סביר שאדם יפעיל בטעות את המנוע כשהוא בכלל בולם, מה שכמובן יאריך את מרחק הבלימה. כדי למנוע את זה, דורשים ניתוק מנוע אוטומטי ברגע שנלחץ הבלם.
 

mudale222

New member
ההאאממ

דווקא ראיתי סרטונים של בלימות חירום של אנשים שלא עזבו את הגז באופנועים, אז זה כן קיים אם כי די נדיר. בעיקר מתחילים.

באופניים המצערת היא לא ברגל אלא ביד כמו באופנוע (אני מדבר על מעל 80% מהכלים שמסתובבים ואני ממעיט כי אני אני לא רוצה להגיד 95% ואז יגידו לי מה פתאום וכו').

ובכל מקרה, גם אם ניקח את הצדיק בסדום שלא שם מצערת - לא ברור לי איך בדיוק הוא יכול להמשיך לדווש כשהוא בולם בלימת חירום. זה בלתי אפשרי בעליל כי אתה עף קדימה ונמחץ על הכידון\הבולמים - אז בכלל אני לא רואה שום עניין לפיצ'ר המיותר הזה.

בנוסף גם הערה שלך בקשר להבדל בין מנועי בעירה פנימית לחשמליים שגויה - אין שום בעיה "לכבות" מנוע בעירה פנימית. קוראים לזה מנתק הצתה וזה מופעל כל פעם שאתה עולה בטורים מעבר למה שמהנדסי הרכב מחשיבים סביר לפעולת המנוע.

(ובהערת אגב שלישית, גם כיבוי מלא לא כזה מטורף - שים לב שהרבה רכבים נכבים היום בעצירה באופן אוטומטי - כמובן לא תוך כדי תנועה. השילוב של המנוע באופן ידני תוך כדי נסיעה יכול להיות הרסני בעקבות כל החלקים הנעים שלא מסונכרנים בגלל העצירה).
 

TakeCtrl

New member
האמת, אני דווקא אוהב את זה.. זה נכנס לפעולה כשאני גם מאט.

אח"כ אם אין זה קצת חסר ...
הייתי בטוח שיש את זה גם באופנועים...
אבל מעניין אם באופנועים יש גם הfeature של ג'ולות במעצורי ברקסים, לא צוחק, אבל אם אני לא טועה חלק מהסטנדרט האירופאי דורש שקצה ידיעות המעצורים יהיו עגולות כדי שזה לא יפגע באנשים.
מה שעוד יותר מעניין , שפעם ראיתי שהסטנדרט הקנדי דורש 9 מטר מרחק עצירה ממהירות של 30 קמ"ש בכל הדיבורים על הסטנדרט האירופאי לא שמעתי על זה כאן.
 

enigo

New member
הגולות זה כדי למנוע מהיד להחליק מהידית, עד כמה שאני יודע

 

enigo

New member
התקנות אוסרות מצערת, ולכן לא מתיחסות לקיום מצערת

אם מתעלמים מהאיסור על מצערת (ועד 6 קמ"ש לא נחשב), אז אפשר להתעלם גם מהאיסור על ניתוק מהבלמים.
עכשיו לחוסר הדיוקים שלך:
1. כן, גם ברכב מנועי עלול לקרות מצב בו בולמים מבלי להרפות מהגז, אבל זה קשה יותר. אגב, בסרטונים שראית - זה האריך או קיצר את מרחק הבלימה לדעתך? אם האריך - זה טוב או רע לדעתך?
2. אפשר לדווש בזמן בלימה. אף אחד לא דיבר על בלימת חרום. וגם בבלימת חרום - לחיישן שמפעיל את המנוע יש זמן תגובה. יכול בהחלט להיות שבמשך חצי שניה לא תדוושה - ועדיין המנוע יפעל. רוצים להמנע מזה.
3. מנועי בנזין ודיזל בעיה לכבות בזמן הנסיעה, כי בעיה להתניע אותם. נכון, אפשר להתגבר על זה - מצברים מיוחדים, סטרטרים מחוזקים וכן הלאה - ועדיין זה לוקח זמן ופוגע בזמן התגובה. אתה מוזמן לקחת סיבוב על רכב עם מערכת כזו ולגלות (ולכן בכולם יש גם כפתור שמאפשר לנתק את המערכת). מנתק הצתה לא קשור לעניין - המנוע ממשיך להסתובב, ולמעשה ממשיך לפעול, רק בלי הזרמת דלק/בלי הצתה כדי לא לאפשר לו להגיע לסל"ד מסוכן. לצורך העניין, גם המנוע החשמלי לא מפסיק להסתובב, אלא רק מפסיק לקבל את מקור הכח שלו.
&nbsp
בקיצור, למרות שאתה לא מצליח לראות את ההגיון בכך שברגע שלוחצים על הבלמים - משמע רוצים להאט - מקור התאוצה מנותק אוטומטית, יש כנראה לא מעט אחרים שכן רואים את ההגיון.
 

mudale222

New member
האמת שלא נראה לי ששינה משהו

1. האמת שלא נראה לי ששינה משהו כי הם תמיד לחצו על הקלא'ץ אז שמעו את המנוע מנגן על המנתק.
2. אם באמת לחיישן לוקח זמן להגיב - אז זה מבורך.
3. אני מבין את היתרון. אין בזה משהו שלילי כמובן. פשוט זה לא משהו שהייתי מחפש יותר מדי ושאמור להיות אכפת למישהו ממנו יותר מדי.
כמו שאמרתי, בן אדם נורמלי ומתורגל לא בולם ומדווש בו זמנית. בבלימת חירום שהיא בעיקר מה שמעניינת אותנו - אי אפשר לדווש. וכוח המנוע שאולי ממשיך עוד חצי שנייה (כוח די עלוב באופניים החוקיות) לא ממש ישפיע על הבלימה יותר מדי.
לדעתי פי מיליון יותר חשוב וקודם לפיצ'ר הזה - זה לעבור להידראולי איכותי ולצמיגים איכותיים ולרפידות איכותיות והכי חשוב לתרגל את הבלימה כמו שצריך. כל השאר פיצ'יפקס
 

enigo

New member
אין קלאץ' באופניים חשמליים...

ומסכים עם דבר אחד - בלמים נורמאליים (לא חייב להיות הידראולי, מה גם שהידראולי זה לא ערובה לבלמים טובים) וצמיגים טובים חשובים מאוד ליכולת הבלימה. זה לא משנה את העובדה שגם הניתוק האוטומטי חשוב. מה שכן, לא מבין מה הבעיה לעשות הידראולי עם ניתוק. זה לא שונה בכלום מהמנגנון שמפעיל את אור הבלם באופנוע.
 

TakeCtrl

New member
אולי ההשקעה, אילו היה בלם נורמלי מלבד זה שtektro

הייתי לוקח אותו במקום להשתמש בshimano 646 ולהתאים לו את זה.
http://www.ebike-easy.com/products/...ies/BionX-Press-Switch-for-Magura-brakes.html

עצירה יותר טובה מה אשר הtektro , (רפידות יותר גדולות)..
אולי חושבים שאופניים חשמליים לא ראויים למעצורים טובים...
כמו שחושבים ששמאליים כמוני לא ראויים למצערות או עכברי מחשב ..
 

TakeCtrl

New member
בכל מקרה , זה מרגיש שזה עוצר יותר טוב מקודם..

אז מה שזה לא יהיה , I LIKE IT
 
למעלה