חושב לרכוש אופניים חשמליים

enigo

New member
רפידות גדולות יותר במערכת בלמים נתונה?

אותו הרכב חומר בדיוק?
 

TakeCtrl

New member
ניסיתי את הכל ההרכבים שיש לtektro

אלו הם הרפידות שלהם
http://www.cyclehire.com.au/files/Tektro-IO-Brake-Pads.jpg
&nbsp
נסיתי לעשות גם bleeding, ביקשתי גם ממכונאי לעשות bleeding, החלפתי לרוטור הכי גדול שיש, לא עזר, תמיד הרגיש חלש, לפני כן כשחשבתי שזה היה ההידראולי היחידי ל ebrake, חשבתי שאשאר איתו לעד, יעידו ה-10 רפידות ספייר ששוכבות אצלי בארון.
&nbsp
זה הגודל של הshimano
http://media.performancebike.com/images/performance/products/1500/50-8318-NCL-FRONT.JPG
&nbsp
 

enigo

New member
הרכב רפידות משמעותי יותר מגודל הרפידות

קרא שוב את הנוסחה בפיזיקה לגבי כח חיכוך (רמז - שטח לא מופיע שם).
כמו כן, מנגנון הברקס עצמו משפיע - מנגנון יעיל יותר ייצר יותר כח לחיצה על הדיסק למשיכה נתונה בידית, כשנכנסים גם אלמנטים של דיוק ונשיכה.
האלמנט המשמעותי האחרון הוא קוטר הרוטור בגלל המנוף על ציר הגלגל, או לחלופין מהירות התנועה הגדולה יותר, שמשמעותה יותר עבודה בפרק זמן נתון לכח חיכוך נתון.
 

TakeCtrl

New member
הרפידות של tektro היו sintered ו semi -metalic

לא זכור לי שהיה הבדל מיוחד בין שניהם בעצירה אז אולי המנגנון של shimano הוא יותר יעיל.
סיבה נוספת שלקחתי שימנו היא שהבנתי שיותר קל לעשות להם bleeding..
 

enigo

New member
אתה יודע מה המשמעות של המושגים שציטטת?

כי אם כן, אתה בטח יודע שזה לא אומר כלום מבחינת מה שדיברנו עליו. יכולות להיות שתי רפידות סינטרד, בעלות מקדם חיכוך שונה מאוד.
 

TakeCtrl

New member
אמרתי לך מה שאני יודע עליהם, אין לי שום דרך או מידע נוסף

אני יודע שיש מספר סוגי רפידות Organic, metalic, sintered וtektro אומר אפילו race-matrix ו Kevlar ), ותמיד זכור לי שיש אחת שנשחקת יותר אבל עוצרת פחות טוב, אבל מישהו אחר סתר גם את זה , אני מודה ומתוודה שאני אף פעם לא זוכר מה ההבדל בין כל אחת מהם, אפילו שאני מנסה ללמוד אותם מחדש.
על האריזה של tektro לא רשום שום דבר נוסף מלבד sintered, זה אפילו לא tektro מקורי, אלא uberbike, כי אפילו את הרפידות עצמם (של tektro הסציפי הזה לפחות התקשתי להשיג).
אגב, על רפידות אחרות רשום איזה סוג sintered ?
&nbsp
 

enigo

New member
כל הדברים שהזכרת הם סוגי רפידות. כמו לחם מלא או לחם שאור

לצורך העניין. אבל כמו שלחם מלא יכול להיות קטן או גדול, דחוס או אוורירי - הכל לפי הרכב החומרים והכמויות, כך גם רפידות. שתי רפידות סינטרד יכולות להיות שונות מאוד בתכונות שלכם.
ואגב, ברפידות כמו בצמיגים - אורך חיים בא על חשבון מקדם חיכוך (אחיזה בצמיגים). רפידות שיבלמו חזק מאוד בדרך כלל יגמרו מהר מאוד.
 

TakeCtrl

New member
או, סוף סוף מישהו אחר מאשר מה שאני שמעתי ממישהו אחר...

כי בדרך כלל אומרים לי הפוך (שרפידות טובות עוצרות טוב ונשחקות לאט).
בכל מקרה, בניגוד לרשימת חומרים משמרים בסנדוויצים ארוזים של בר בריאות, אין לי מושג מה ההרכב שלהם.. קרוב לוודאי שלא הייתי יודע גם מה ההבדל אילו כן הייתי יכול לראות אותם..
 

enigo

New member
זה לא בדיוק מה שאמרתי

אני לא דיברתי על רפידה טובה או לא טובה, אלא על זה שיש טרייד-אוף בין יכולת בלימה לאורך חיים. רפידה טובה גם תבלום יותר טוב מרפידה גרועה, וגם תחזיק יותר זמן. כי זה מה שמבדיל בין מוצר טוב לרע - פשרות מוצלחות יותר, ותמורה כללית טובה יותר.
אבל אם ניקח רפידות באותה רמה, אז זו שתעצור חזק יותר - תחזיק פחות זמן.
וזה לא רק סוג החומרים שברפידה, אלא גם המינונים המדוייקים וצורת החיבור שלהם. משמע גם אם היית יודע אילו חומרים יש בפנים - זה לא היה נותן מדד מדויק לאיכות העצירה...
 

TakeCtrl

New member
לכן צחקתי על "חומרים משמרים" כי שמה אומרים לך מה המינון

או לפחות יחסית (מה שמופיע קודם, נמצא בכמות יותר גדולה), אבל גם שם וגם פה לא הייתי מסיק מזה הרבה מדי. (כלומר כלום, זה תמיד מזכיר לי את הסצינה מthird rock from the sun, שטועם סנדוויץ' ואומר "ממממ חסר קצת מונוסודיום גלוטומט").
&nbsp
ודיברתי בדיוק על הטרייד-אוף שזה מה שתמיד היה זכור לי, ואילו מישהו אחר אמר שרפידה טובה תסתור את הטרייד אוף הזה.. (אלא אם כן לא הבנתי אותו נכון).
 

enigo

New member
ההבדל בין רפידה טובה לגרועה הוא כמה גדול הטרייד-אוף

גם יצרן קקמייקה יכול לייצר רפידה שתגרום לך לעשות סטופי בכל ליטוף של ידית הבלם - אבל היא תגמר תוך עשר עצירות, בעוד ששל יצרן טוב תשרוד 100 עצירות.
אבל כמובן שזה רק אלמנט אחד של תפקוד רפידות - יש רעשים ורעידות, יש תפקוד בעומס מתמשך וחום גבוה, תפקוד במצב רטוב וכן הלאה.
 

enigo

New member
בעיקר לחלוקת עומס טובה יותר על פני שטח הרפידה

וכך השגת בלימה יעילה ומדוייקת יותר.
 
למעלה