חזרנו מפגישה עם האדריכלית מבואסים

fireman

New member
יש לך מושג באיזה סדר גודל של

כמויות עפר והיקף עבודות מדובר? ראית את תוכנית המגרש? לפי מה שאני ראיתי מדובר בכמות של 400 מ"ק (בסביבות 20 משאיות אדמה) זה לפני עלויות הובלת האדמה, ההידוקים, שעות עבודה, סליחה....ימי עבודה של צמ"ה, הובלת הצמ"ה, עבודות הקמת הקיר התומך....עלויות פלדה, בטון, משאבת בטון, קבלן..... לדעתי לא פחות מ50 אלף ש"ח רק "לשחק בחול" בשביל למלא אדמה לשטח בשיפוע כזה צריך לחפור בריכה אולימפית.
 

מאגר

New member
לישר את השטח ע"י מילוי

יש לקחת בחשבון שבנית חומה מבטון או מבולדרים ולמלא את השטח באדמה זה ספור לא זול עלות חומה כזו לרבות כלונסאות ורגל L כולל תיכנון של מהנדס קונסטרוקטור ואישור רשויות יכול להגיע לסדר גודל של 1600 עד 2100 ש"ח למ"ק הבאת אדמה למקום ופיזור עוד בערך 300 ש"ח למ"ק אדמה עכשיו חשבי מה אורך הקיר על עובי של כ-30 ס"מ כפול הגובה כאשר יחס אורך הרגל הוא יחסית לגובה היציקה לפי הנתונים את נתת כל מטר אורך של הקיר הוא בערך 1.2 מ"קלזה יש להוסיף לפחות כולנס אחד כל 2.5 עד 3 מ' בעומק של לפחות 6 מטר בערך עלות כולנס כזה היא 1200 עד 1400 ש"ח ליחידה זה רק הערכה מבלי לראות את מפת הטח בכדי לתת לך מושג עלות עדיף ללכת על אותה אופציה של חצי קומה קבורה ואולי לחסוף חלק גדול יותר ממנה אם לא מבדובר באדמת סלעים כניראה שהחלום שלך על בית ללא מדרגות לא יצא לפועל במצב מגרש כזה וזה שוב מבךלי לראות את התמפה של המגרש.אם תשלחי לי מפה של המגרש או תעלי אותה לפורום אפשר יההי לראות ואולי לדייק יותר בתחשיבים למרות שזה תלוי אך ורק בקונסטרוקטור שיתכנן את החומה בגלל המשל הרב שהיא צריכה לשאת.
 

מעיןבר

New member
הבעיה שלך מוכרת לי פעמיים

בית הורי בנוי על שטח שיורד. הבית המקורי היה של 50 מ"ר (בית סוכנות) וכאשר הורי הרחיבו בשנות ה- 8- הם הוסיפו עוד 50 מ"ר במפלס מוגבה של סלון ומטבח על עמודים ומתחת לבית חפרו מקום למרתף ששקוע בערך עד החצי באדמה אבל הוא מעולם לא נבנה כי אבי נפטר כשהם החלו לתכנן את הבניה. הבית הוא של שני מפלסים המופרדים עם 5 מדרגות ויש עוד קומה עליונה בגג של יחידת ההורים (גלריה). כך שפתרון אחד הוא באמת לבנות על עמודים. לגיסי וגיסתי בית חדש יותר בנירית והם בחרו בפתרון השני. מהרחוב נכנסים לקומה העליונה של הסלון והמטבח ואז יורדים למטה ומשם יש גישה לחצר. בגלל הדירוג של הבית נוצרה גם מרפסת ענקית למעלה שיש ממנה ירידה חיצונית לחצר. השאלה העיקרית היא איך ואיפה את מנהלת את חייך. גיסי וגיסתי מאוד לא אוהבים את זה שאין גישה ישירה לחצר וזה כמובן קשה כשהילדים קטנים ואת חייבת להיות איתם בקשר עיין. מצד שני הילדים משחקים הרבה במרפסת וההורים מארחים בה ויש להם בית מקסים. אני אנסה לשרטט לך מאוחר יותר סכימות של איך זה נראה בערך, גם בית הורי וגם הבית של גיסי וגיסתי (ואת כמובן מוזמנת לבוא לבקר את אמא שלי
).
 

ענתש

New member
אני מנסה לראות את היתרונות...

אני לא בן אדם של גינה (אפילו שאני מושבניקית מאז ומעולם). למעשה חברים שלנו צוחקים עלינו שלא ברור למה אנחנו רוצים בית פרטי כי הגינה אצלינו ללא שימוש. רק הילדים בגינה... אני במזגן. תמיד. אז מבחינתי דווקא מרפסת כיציאה מהסלון (וזה מעבר לחצר הפנימית שתהיה בקומה הזו) זה יתרון כי סוף סוף אוכל לארח, למשל, לארוחות ערב בחוץ בלי להתבאס מעניין הדשא והגינה (שאני לא אוהבת כמו שאמרתי). החסרון שמבאס אותי זה לא הניתוק מהגינה. מבאס אותי העובדה שקומת המגורים שמבחינתי צריכה להיות מאד מוארת ומאווררת תהיה חצי חפורה באדמה. יש לזה גם יתרונות - למשל גישה ישירה מהכניסה (עם מדרגות) לקומת המגורים מה שיאפשר לחברים של הילדים לא להטריד אותנו אלא להגיע ישר אליהם למשל... עכשיו חשבתיעל עוד פתרון - קומת כניסה שיורדים אליה כמה מדרגות (בגינה) ואז חצי מפלס למעלה וחצי מפלס למטה.
 

מעיןבר

New member
קומת המגורים שלהם ממש לא חשוכה

יש להם חלל עם דלתות גדולות החוצה וגם חלונות וכו'. בחלק שביותר "בתוך האדמה" יש את המדרגות שפחות חשוב שתהיינה מאווררות ואני חושבת שגם ממ"ד/מקלט. אני מיד אנסה לצייר לך איך זה נראה.
 

מעיןבר

New member
הנה מה שהצלחתי

לצערי אני לא זוכרת מספיק טוב איך מאורגנת קומת החדרים שלהם כי יש בה חלקים שאני מכירה פחות טוב. אני יכולה לספר לך שמתחת למרפסת יש איזור גדול של משחקים לילדים עם דלתות גדולות לחצר. בעיקרון החדרים מסודרים באיזורים עם היציאה החוצה ואילו בחלק שליד האדמה (בקרבת המדרגות) יש את המקלט שמשמש כחדר עבודה אם זכרוני איננו מטעני.
 

Rשף

New member
מה המגבלות החוקיות ?

כלומר מה ה 0-0 שמיועד לכם, והגבלת הגובה. במגרש שלי יש שפוע של מטר וקצת וה 0-0 באמצע מה שמגביל קצת את אפשרויות המשחק.
 

Rשף

New member
אמור להיות

אגב ראיתי בית "הפוך" כזה בגבעת עדה שהיה מאד מעניין, כמו שתיארו החצר מאד גדולה עם מרפסת עליונה גדולה.
 

ענתש

New member
איך קוראים את ה-00 הזה ?

אני רואה את המגרש, יש עליו עיגול שחור-לבן כזה ולידו כתוב 0689 (אולי זה 0.689 ? לא רואה, זה קטן). העיגול השחור מצוייר בערך בשליש האחורי (רחוק מהחזית) של המגרש. מה זה אומר גובה 00 ? אפשר הסבר ?
 

Rשף

New member
עד שfireman יענה בפירוט...

מדובר בגובה שכתוב באותם ערכים של המפה המצבית של המודד, אם אני לא טועה זה מטרים מעל פני הים. הכוונה לגובה בו אמורה להיות הרצפה, מותר לחרוג ממנו במגבלות מסוימות.
 

fireman

New member
גבהים במפות טופוגרפיות ובתוכניות

בבניה נעשה שימוש בכמה סוגי גבהים, קודם כל גובה המגרש נמדד בגובהו עפ"י גובה ביחס לפני הים....המגרש שלי למשל בגובה 58.60+ מה שאומר שהגובה של המגרש הוא 58.6 מ' מעל פני הים..... אם מסומנים מספר גבהים אזי, המגרש בשיפוע או שאינו ישר. לגבי גובה 0.00+\-.... בד"כ מתייחסים למפלס 0, גובה מפלס הרחוב. אבל, וחשוב להדגיש, לצורך נוחות העבודה של הקבלן נהוג לסמן את גובה הרצפה הראשונה כגובה 0.00 לצורך המשך הבניה, אל תיבהלו אם זה יירשם 0.15-... מדובר בהורדה לצורך עליה, 0.00 יהיה לאחר הנחת הריצוף וכל זאת למרות ש0.00 של הבית הוא לא זהה ל0.00 של הרחוב.... שוב, לצורך נוחות העבודה....במקרה וגובה 0.00 של הבית, כלומר רצפה ראשונה גבוה למשל ב60 ס"מ מגובה מפלס הרחוב נהוג לציין בתוכניות העבודה ובגרמושקה כי גובה מפלס 0.00 הוא בעצם 0.60+ עניין של נוחות בלבד אם כי יש לקחת בחשבון מגבלות גובה של המבנה בעת התכנון, בתקנון שלי למשל יש הגבלת גובה של 10 מ'. בכל מקרה, בדברים האלה האדריכל שלכם צריך לשבור את הראש, בשביל זה הוא למד גאודזיה.
 

רעוא

New member
הצצתי כאן רק לרגע

בתקווה להצטרף אי פעם בעתיד. אבל יש לי דעה חד משמעית: את חייבת ללכת ולראות בית שבנוי לפי כל אחת מההצעות, זה הדבר היחיד שיתן לך את התמונה האמיתית. אני מכירה לא מעט בתים שבנויים במדורג כך שהכניסה היא מלמעלה, לסלון, ובאף אחד מהם הקומה התחתונה לא מרטפית או חשוכה
 

bis fd

New member
לא יום טוב לדבר איתי על אדריכל

אחרי שהגרמושקה שלנו באישורים מסתבר שצריך לשנות הכל בהוראות בניה שקיבלנו כתוב 3 מ' מהצדדים ,אבל בתוכניות עיר רשוב 4 מ' והאדריכלית לא שמה לב זה אומר להצר את כל הבית ב- 2מ'
 

ענתש

New member
../images/Emo10.gif אוי.

אבל בדף מידע שהאדריכל מקבל כתוב לו לגשת לבדוק בתוכניות העיר ושתוכניות העיר "גוברות" על מה שנאמר בדף. לא ? הוא לא בדק ?
 
לי היה מגרש כזה עם הפרשי גובה

של מטר וחצי . המדרון היה כלפי הים והחלק הגבוה היה החזית הפונה לכביש . חציתי את המגרש ל 2 ע"י קיר בטון לכל רוחב המגרש ,כך שבקטע הנמוך התקבלה קומת עמודים שרק לאחר שנים סגרתי אותה . בניתי מדרגות בגינה למפלס התחתון משני צידי הבית .
 
למעלה