התנ"ך הוא לא ספר
הוא ספרים, והרבה, ספרים שנבדלים זה מזה דברים רבים, חלקים היסטוריים, חלקם שיריים, חלקם בדיוניים לחלוטין, וחלקם סיפוריים, אף ספר מתוך התנ"ך איננו אחיד מבחינת החומר שהוא מכיל, וכולם כולם, עברו תחת עינו הפקוחה של העורכים היהודאים, יש יסוד סביר להניח שרובם עברו עריכה של ממש בנוגע לדיון על התנ"ך, ויושרה, האמיני לי, יש לי יותר מ"טיפה של יושרה", אבל בשביל לנהל דיון מקשיב, עלייך גברתי להשתחרר מכבלי התפיסה הדתית, ולהיות מוכנה לקבל תפיסות אחרות, אינני אומר שלקבל תפיסה אחרת, כמובן שזוהי זכותך להעדיף את התפישה הדתית, אבל אסור לך להיות כבולה לה, בכך שכל מה שסותר אותה לא יכול להיות נכון לשאלתך, אני מניח שאת פסוק זה, כמו את שאר הפסוקים שדברים על חטא העגל נכתב בידי סופר ממלכת יהודה, במטרה להכפיש את סמלה של הממלכה היריבה, ממלכת ישראל לגבי "כי לא היו דברים מעולם", ברור לך, שזהו טיעון קנטרני, ניסיון לבזות טענתי שלי, שיש בה לא מעט היגיון, בהשוואתה לטענה המטופשת שהעלית, במקום להסביר בהגיון, איך ייתכן שממלכת ישראל תשתמש בסמלים כה משוקצים וכה נתעבים, לסמליה הלאומיים? אין לך תשובה על זה, ומכאן נובע חששך הגדול ולטיעון עצמו, הארכאולוגיה לא מסוגלת למצוא פריט בודד או למצוא עקבות אדם בודד, או אפילו שבט נודד היא תתקשה למצוא, היא יכולה לומר לנו למשל, שתקופת ההתנחלות, ליריחו לא הייתה כלל חומה, יכולה לומר לנו אילו כלים היו משתמשים הפלישתים, היא לא יכולה לומר לנו הכל, אבל יכולה לומר הרבה