יש לי קושי מסויים
התאוריה בדבר עורכים יהודאים היא רק תאוריה. הבעיה שלי היא לא איתה (שכן כמאמין היא לא מפריעה לי בפרטיה) אלא עם העיוורון של נושאיה לטקסט. זה מזכיר לי את הבדיחה על המדען שמגיע למסקנה שזבוב בלי כנפיים לא שומע. דווקא העובדה שאין ביקורת קשה בתנ"ך על עבודת העגלים של ממלכת ישראל - לא מסתדרת כל כך עם העריכה היהודאית שלו (לכאורה) שהיתה צריכה לצאת נגד חטא זה (שלתאוריה זו הודבק לה כחטא) בשצף קצף - זה לא נעשה. (להבנתי הסיבה שונה לחלוטין אבל לא אאריך בזאת כעת). עובדה נוספת היא שהתנ"ך מתייחס בביקורת קשה יותר למלכות יהודה, לא רק בתחום הפולחני, אלא גם, ובעיקר - בתחום החברתי. הביטויים שהתנ"ך מתייחס בהם ליהודה קשים הרבה יותר. איפא היו העורכים ה"יהודאים"? היכן היו העורכים היהודאים/מלוכנים כאשר נערך ספר שמואל המתנגד למלוכה? למה הביקורת הקשה כנגדה לא צונזרה? איך איפשרו סופרי שלמה לכתוב ששלמה עבד עבודה זרה?
התאוריה בדבר עורכים יהודאים היא רק תאוריה. הבעיה שלי היא לא איתה (שכן כמאמין היא לא מפריעה לי בפרטיה) אלא עם העיוורון של נושאיה לטקסט. זה מזכיר לי את הבדיחה על המדען שמגיע למסקנה שזבוב בלי כנפיים לא שומע. דווקא העובדה שאין ביקורת קשה בתנ"ך על עבודת העגלים של ממלכת ישראל - לא מסתדרת כל כך עם העריכה היהודאית שלו (לכאורה) שהיתה צריכה לצאת נגד חטא זה (שלתאוריה זו הודבק לה כחטא) בשצף קצף - זה לא נעשה. (להבנתי הסיבה שונה לחלוטין אבל לא אאריך בזאת כעת). עובדה נוספת היא שהתנ"ך מתייחס בביקורת קשה יותר למלכות יהודה, לא רק בתחום הפולחני, אלא גם, ובעיקר - בתחום החברתי. הביטויים שהתנ"ך מתייחס בהם ליהודה קשים הרבה יותר. איפא היו העורכים ה"יהודאים"? היכן היו העורכים היהודאים/מלוכנים כאשר נערך ספר שמואל המתנגד למלוכה? למה הביקורת הקשה כנגדה לא צונזרה? איך איפשרו סופרי שלמה לכתוב ששלמה עבד עבודה זרה?