חנונים יקרים, חידה לי אליכם.

Pure M

New member
רגע,

אז האין צורך זה טוב או רע?
 

Pure M

New member
חח.. אני ער כבר מזמן, כבר שלא ידעתי

שכחתי לשנות מצב במסנג'ר. אבל המ, בכלמקרה אני נוסע למרכז עוד מעט.
 

Pure M

New member
אני אחדד קצת את השאלה,

בהנחה שאתה ממש שם לב לשלולית הגדולה ברגע האחרון, וכל תגובה כבר תהיה ממש בתוך המים.
 
לדעתי ב' כל עוד לא חייבים לעצור

כי אם תבלום או תאיץ אתה עלול להתחלק עוד יותר
 
עד כמה שאני יודע

על עוד אתה מצליח לשלוט ברכב - להאט. מומלץ לפני שאתה מגיע ממש להחלקה.אם אתה מרגיש שאתה מאבד שליטה - צריך להאיץ כדי לקבל שוב שליטה על הרכב (אחרת הגלגלים סתם יחליקו), אבל לא להאיץ אם זה אומר שתכנס בעמוד או משהו.בכלל כשחלק, להוריד 10 קמ"ש...
 

Pure M

New member
אוקיי, התשובה

בלימה תגרום לפגיעה בנסיעה הישרה המוחלטת ותגרום לסטיה כלשהי אשר תביא להחלקה, שמירה על מהירות לעומת זאת עם שמירה על יציבות הרכב (כלומר שתי ידיים ישרות על ההגה) תשאיר את היציבות. על כן במקרה של כניסה לשלולית - אין לבלום, זה עלול לגרום להחלקה. האצה גם עלולה לגרום להחלקה מאחר ותוספת האנרגיה עלולה גם היא לגרום להטיה לכיוון כלשהו, ולכן התשובה הנכונה היא ג בשילוב עם ב, לשמור על המהירות הנוכחית והכי חשוב לשמור על יציבות הרכב בנסיעה הכי מאוזנת שניתן.
 
אני לא בטוח

כי כאשר הגלגלים מסתובבים לאט מדי, אין אחיזת כביש למשל אנשים שנוהגים בשטח לא עירוני (טרקים ומסלולי בוץ למשל) יודעים שכשמחליקים למשל במדרון עם הרכב, צריך להאיץ כדי לקבל שליטה על הרכב, כי אם נוסעים לאט מדי הגלגלים מסתחררים בחופשיות ואין אחיזת כביש, ובלימה גורמת לאיבוד שליה בתוספת החלקה לאחד הצדדים בעיקרון, כל מה שרגילים אליו מאספלט בדר"כ לא תקף לשאר המסלולים, בעיקר בגלל המבנה של השטח של גרגירים קטנים ומחליקים לעומת אספלט גס וקשיח. אני מאמין שזה גם נכון לשלוליות גדולות, ולכן הרכב ממש לא יתנהג כמו על אספלט יבש.
 

Pure M

New member
ולכן

באספלט יבש בולמים, וברטוב שומרים על מהירות, לא מאיטים, שומרים על מהירות, אפילו קצת מאיצים ובלבד ששומרים על יציבות רכב גבוהה.
 

EdisonGirl

New member
זו אכן התגובה שלי בד"כ במצבים כאלה

אבל אם מדובר בשלולית כשבשטח שלפניה אין סכנת החלקה, אני מאטה לפני שאני מגיעה אליה, ועוברת אותה במהירות סבירה, ואם יש לי אפשרות, אני מעדיפה לעקוף שלוליות..
 

Pure M

New member
כן,

רק שבלילה בגשם חזק קשה להבחין במקום שבו תהיה שלולית גדולה, ושמים לב רק ברגע האחרון לרוב, ולא ניתן להאט לפני, וכל תגובה תהיה כבר ממש בתוך השלולית.
 

EdisonGirl

New member
אה, טוב.. בלילה זה משו אחר..

בלילה אני שומרת על מהירות קבועה של 130 קמ"ש..
 

Pure M

New member
נהה,

אני לא דופק חשבון, יש כביש פתוח? אפשר לשמור על יציבות רכב ושליטה? נוסעים.
 

EdisonGirl

New member
אם היית היחידי...

לא היה לך כביש פתוח..
ואם כבר, מכיר ת'זיגזג שצריכים לעשות בכביש מהיר בין הנתיבים בגלל ששיירה של איטיים החליטו שאין מהירות יותר גבוהה מ- 90 קמ"ש?
 

Pure M

New member
אוי, כל כך!

הזונות הצדקנים האלה שאומרים שהחוק אומר 90 אז כולם יסעו 90 וחוסמים את הנתיב השמאלי.. וצריך לאותת להם והם לא שמים זין וצריך איכשהו לעקוף אותם.
 

EdisonGirl

New member
כן.. ../images/Emo4.gif

למדתי שיטה לאיים עליהם. במקום להבהב לעברם- ת'קרב אליהם עם המכונית. זה מאיים עליהם והם זזים ימינה..
לא האמנתי שזה מצליח עד שניסיתי.. חוצמיזה, אולי יועיל להם אם ידעו שמקבלים קנס על נסיעה מיותרת בנתיב השמאלי.. 250 ש"ח.. מכירה מישי שקיבלה קנס כזה..
 
למעלה