טור דה פראנס - שבוע ראשון

למרות שכבר הסתיים הקטע הראשון בקופנהגן, למען הסדר הטוב, מתחיל שרשור חדש על הטור.
היום קטע מישורי לאורך חופה הצפוני של דנמרק. רוח מערבית די חזקה (20-35 קמ"ש) כנראה תשפיע על התנהלות הקטע ועשויה להפוך אותו למעניין ובעל השפעה על המרוץ.
חלק גדול מהקטע הוא עם רוח פנים - דבר שמקשה על בריחה שתנסה לצאת, אם כי יתכן שתצא בריחה קטנה של 3-4 רוכבים שהדבוקה תיתן לה יד חופשית.
החצי הראשון של הקטע הוא עם רוח פנים - פחות משמעותי לדבוקה. בק"מ 127 (מתוך 207 של כל הקטע) מגיע ספרינט ביניים בעיר קלונדבורג ומשם המרוץ פונה דרומה לקטע של כ-45 ק"מ ואז פונה שוב מערבה ל-25 ק"מ אחרונים של רוח פנים.
לדעתי, שהיא בטח גם דעת רבים אחרים, הקטע הקריטי הוא הרכיבה דרומה עם רוח צד. לקבוצת האמירויות יש קבוצה חלשה יחסית בסוג רכיבה זה ובטוח שקבוצות כמו יומבו-ויסמה ואינאוס גרנדירס יסתערו על ההזדמנות וינסו להשאיר את פוגאצ'ר באשלון אחורי. אליהן תצטרפנה קבוצות כמו קוויקסטפ אלפא-ויניל ולוטו סודאל שישמחו להשאיר את הספרינט לפביו יקובסון ולכיילב יואן דליל מכל מיני קבוצות שמנסות להפריע.
הימור שלי: ניצחון ליקובסון. פוגאצ'ר מצליח להידבק לבדו, או עם עוד פועל, לדבוקת החוד ולא מאבד זמן, אבל הרבה רוכבי דרוג כללי אחרים נפגעים.
 

elsanto

Member
יפה מאד הגיוני ,אך את הכסף סוםרים במדרגות לא על השולחן .
פוג יצליח להישאר בחיים היום ומחר וכולי ,השאלה מהו הנזק המצטבר שפוג יכול לעמוד בו .
על כך אני מבסס את ההנחה כי יכנס לפיגור משמעותי בהמשך .
כעת הוא האיש אשר כולם רוצים להתקיף הוא לא באותו מעמד כמו בטור הראשון בו זכה
ואז נראה כמועמד טוב לשיתוף פעולה עם פרימוז אחד שלא יפריע ויכול לעזור בדיוק המעמד בו היה בוולטה לפני אותו טור בה פרץ וסיים שני אחרי רוגליץ .
ככשיו המצב שונה במעט .
 

elsanto

Member
ואם מזכירים את הוולטה היה שם מהלך מכונן שהשפיע .
פבלו לאסטראס החזיר את מרק סולר מהבריחה בקטע שהיה בודאות כמעט מוחלטת מנצח .
כתוצאה מכך פוג ניצח את אותו הקטע שלא היה לו סיכוי לקחת אחרת , זהו היה המהלך בו ולוורדה איבד את הסיכוי למקום שני או לניצחון ונוצר שיתוף הפעולה רוג פוג ,אנריק מאס בהמשך במדי קוויק סטפ לקח לולוורדה את המקום השלישי ,
לאסטראס האכיל את המפלצת
ואיבד לחלוטין את מרק סולר שהיום עבר לצד השני רוכב במדי האמירויות לטובת פוגאצר .
פבלו לאסטראס ללא ספק מנהל ספורטיבי יחיד במינו ....
קשה לחשוב על מישהו מוצלח יותר עבור האמירויות...
 

elsanto

Member
קטע 2 מומלץ להשתיק את הקול למי שלא יכול לסבול את העיוותים בשמות הרוכבים ואת הדרמה הצזויפת בקולו של השדר האנגלי ...
ולעניין עצמו קוויק סטפ רצו ספרינט ליומבו התאים ,למה אף קבוצה לא ניצלה את הגשר כדי לברוח למרות שהתקלה הצפויה עלין אכן התרחשה,למרות הנפילה המטטרפת במהירות הדבוקה למיטב זכרוני מ 47 ל 37 קמש ..., לי לא ברור כנראה יש דור חדש ולא ממש מבין של מנהלים ספורטיביים ורוכבים ממושמעים מדי .
לאנס ארמסטרונג בקטכ לא מאד שונה סגר את הטר למיטב זכרוני בשנת 99 ,נבדוק .
 
הנפילה הגדולה התרחשה בתוך ה-3 ק"מ האחרונים שבהם זה לא משנה כי גם למתעכבים רושמים את זמן הרוכבים שהיו יחד איתם בנפילה. אתמול כמעט כל הרוכבים קיבלו זמן זהה. נפילה קטנה יותר, של אוראן, הייתה מחוץ לגבול 3 ק"מ אך אוראן לא נחשב על ידי הקבוצות החזקות (לפחות לא בשלב זה של המרוץ), כמי ששווה בשבילו להטריף את הדבוקה.
התבדיתי לגבי רוחות הצד בתנועה דרומה. כנראה שהן לא היו מספיק משמעותיות ומספיק בכיוון הרצוי כדי לנסות לפצל את הדבוקה. פוגצ'ר הוא המטרה של כל הקבוצות ולדעתי, צריך בכל הזדמנות לנסות ולהלחיץ אותו ואת קבוצתו. אז אם יומבו כל כך חוששים להפעיל את הרוכבים שלהם כי אולי יתעייפו ויתפקדו פחות טוב בהמשך, מה עם אינאוס? בשביל מה הביאו את גאנה, קסטרווייחו, ון ברלה ולוק רו? הרי הם האנדרדוג, הם אלו שצריכים לטלטל את המרוץ.
לגבי הספרינט, בגלל הנפילה שעיכבה חלק גדול מהדבוקה ראינו ספרינט מרווח ולא צפוף. לא עקבתי עדיין אחרי כיילב יואן כדי לשפוט האם התעכב או שפשוט המהירות לא הייתה שם, אבל מכל היתר, היה ברור מהספרינט שפביו יקובסון הוא המהיר מכולם, וגם, לא פחות חשוב בהינתן התאונה הקשה שהייתה לו, בעל אינסטינקט לחימה והסתכנות. סאגאן נלחם איתו על המיקום ונתן לו כתף. יקובסון לא נבהל ונתן לו אחרי עוד כמה מטרים כתף ביוזמתו ואז האיץ, שבר ימינה חזק ועקף את יריביו מימין. מבחינת קוויקסטפ הם ענו על הביקורת באי הבאת קוונדיש.
 
קטע 3 - קטע אחרון בדנמרק. הקטע היה בעיני אכזבה גדולה. טיול אופניים לעיני מאות אלפי צופים. אף קבוצה לא ניסתה להפוך את הקטע לתחרותי וכולם שיחקו את המשחק של טיול עם 7-6 קבוצות חזקות שרוכבות בשורה אחת בחזית הדבוקה ואיש לא מעז לעבור אותן. כך עד 15 ק"מ לסיום ואז בכל הכוח קדימה.
בסיום ראינו ספרינט מעניין. יקובסון איבד את הרכבת שלו ונשאר לא רלוונטי. ון ארט קיבל הובלה מצויינת מכריסטוף לאפורט. גם סאגאן וגם כיילב יואן מאחוריו ניסו להידחק לפער הצר שבין ון ארט ובין המתרסים. סאגאן הצליח ויואן נשאר מתוסכל מאחור וחבט באגרופו על הכידון (יכול להאשים רק את עצמו על בחירת הנתיב). תוך כדי השתחלות לפער זה חיכך סאגאן כתפיים עם ון ארט. יכול להיות שזה מה שהיה חסר לון ארט כדי לנצח בקטע. חרונווגן מבייקאקסצ'יינג ניצח אותו ב-2-3 ס"מ אחרי שהוא כן בחר בנתיב הנכון ועקף את ון ארט מהצד השני הפנוי. שלישי הגיע פיליפסן מאלפסין-דקונינק שהשתמש בשרותי המשיכה של לאפורט שהמשיך בכל הכוח גם אחרי ששחרר את ון ארט. סאגאן רביעי ויקובסון חמישי.
בחולצה הירוקה מוביל ון ארט (שממשיך ללבוש גם את הצהובה) עם 107 נק' לעומת 90 של יקובסון.
היום מנוחה ומעבר מדנמרק לצרפת.
 

elsanto

Member
היתה נפילה גם בעליה על הגשר לנפילה היה שותף איב למפרט שהתמקם מצדהשמאל מתחת לרוח
בגדול רואים כי הטור מתנהל בצורה לא חכמה .
רוכבים כגון לאנס , קונטאדור פרום בשיאו מזמן היו דואגים

לשיתוף אינטרסים עם אלפסין ומשתמשים בשירותי הפירוק של ואן דר פול לטובת פירוק פוגאצר,יומבו מנסה לרקוד על כל החתונות ולהתנהל לפי האינטרס הצר של ואן אארט המתפרק , הדבר עלול לעלות להם שוב בהפסד בטור !
 
הטור מתחדש היום בקטע מול תעלת למנש. מתחיל בדנקרק - מסתיים בקאלה. קטע שטוח גבעי עם 6 טיפוסים בדרגה 4 וספרינט ביניים אחרי 63 ק"מ בקטע שאורכו 172 ק"מ. מזג אוויר תקין.
צפי שלי: בריחה של 4-5 רוכבים שכוללת בעיקר רוכבים מקבוצות צרפתיות + מגנוס קורט מ-EF, שיתמודדו על נקודות הטיפוס ועל חשיפה לתקשורת. נקווה שההגעה לצרפת תגרור התעוררות של הקבוצות הצרפתיות שיפסיקו את הטיול המאורגן שהיה בדנמרק. העליה המדורגת האחרונה היא כ-10 ק"מ לסיום. אולי תתעורר שם קצת מהומה וניסיון להשאיר ספרינטרים מאחור, אך רוב הסיכויים שנראה שוב קרב בין יקובסון, פיליפסן, חרונווגן, סאגאן, ון ארט ויואן.
 
הטור מתחדש היום בקטע מול תעלת למנש. מתחיל בדנקרק - מסתיים בקאלה. קטע שטוח גבעי עם 6 טיפוסים בדרגה 4 וספרינט ביניים אחרי 63 ק"מ בקטע שאורכו 172 ק"מ. מזג אוויר תקין.
צפי שלי: בריחה של 4-5 רוכבים שכוללת בעיקר רוכבים מקבוצות צרפתיות + מגנוס קורט מ-EF, שיתמודדו על נקודות הטיפוס ועל חשיפה לתקשורת. נקווה שההגעה לצרפת תגרור התעוררות של הקבוצות הצרפתיות שיפסיקו את הטיול המאורגן שהיה בדנמרק. העליה המדורגת האחרונה היא כ-10 ק"מ לסיום. אולי תתעורר שם קצת מהומה וניסיון להשאיר ספרינטרים מאחור, אך רוב הסיכויים שנראה שוב קרב בין יקובסון, פיליפסן, חרונווגן, סאגאן, ון ארט ויואן.
אכן התעוררה מהומה גדולה כשיומבו ויסמה הוציאו לפועל התקפה מושלמת שבסיומה הגיעו לפסגה ווט ון ארט, יונס וינגנגרד מקבוצתו ואדם ייטס מאינאוס. רוגליץ' נשאר מעט מאחור. לון ארט הייתה התלבטות האם לנסות להמשיך לבד או שלקחת איתו את וינגנגרד (ולתת נסיעה חופשית לייטס) וליצור אולי מצב של עליונות וינגנגרד על רוגליץ' וכמו כן סיכון שבסוף ייטס ייקח להם את הניצחון בקטע. זה בתוספת אגו מפותח גרם לוון ארט לתת גז, ליצור פער ולהמשיך לבדו בכל הכוח לניצחון מרשים וליצירת פער של 32 שניות על פוגצ'ר בדרוג הכללי. אם לא תהיה בימים הקרובים בריחה שישחררו לה חבל ושתיקח את החולצה הצהובה אז ון ארט יכול להישאר איתה עד ההרים הגבוהים באמת.
שון קלי אמר בשידור שלא צריך למהר להסיק מסקנות לגבי כושרו של רוגליץ' מכך שהושאר מעט מאחור, כיוון שזה פונקציה של כוח מתפרץ בעליה שיש לחלק מהרוכבים יותר ולחלק פחות. אבל, אני חוזר להצגת הקבוצות בקופנהגן יום לפני הזינוק, המראיין שאל על הבמה את רוגליץ': "מי משניכם מחליט מה קורה ומי מוביל את הקבוצה?" רוגליץ' כיוון את מבטו אל וינגנגרד ואמר, לכאורה בצניעות: "הוא!" יכול להיות שבהמשך המרוץ נראה מצב שברגע שיהיה סימן חולשה נוסף מרוגליץ', וינגרגרד כבר לא ישחק את הפועל הנאמן אלא יצעד קדימה.
לגבי מגנוס קורט, לכאורה נראה שהוא נהנה מהחולצה המנוקדת כפי שבדרך כלל רוכבי הקטעים המישוריים נהנים מתהילת הרגע עד שמגיעים להרים. אני מעז להמר שמגנוס קורט רוצה להחזיק בחולצה עד פריז. יש לו כל הנתונים. יש לו ספרינט חזק שמאפשר לו להיכנס בצורה טובה לבריחות. הספרינט עוזר במאבק עם מתחרים להגעה אל קו הטיפוס ויש לו כושר טיפוס טוב. אם הוא יצליח להיכנס למספר בריחות בקטעים ההרריים ואם הקבוצה שלו תעבוד בשבילו בניטרול בריחות שהוא לא נמצא בהן, אז יש לו סיכוי לא רע.
 

elsanto

Member
קטע מדליק ובסופו פיליפסן חוגג נצחון... למרות שהגיע רק שני... את אין דרך טובה מזו לתאר טור שהפך להיות הזוי...
 

elsanto

Member
קוויק סטפ הולכים על סםרינט ליומבו האיסטרטגיה מתאימה לדעתי הם יורים לעצמם ברגל אך זו הבחירה שלהם.
אינאוס לא נראים כרגע כמי שרוצים לזעזע את הדבוקה כנגד שתי הקבוצות הללו ובורה יושבים על הגדר ...
אז נכון לעכשיו לא נראה מעניין טלא אם ואן דר פול יחליט לפוצץ את הסיפור , הוא היחיד שמסוגל בקטע כזה , שאלה מה מצב גבו , נראה .
 
קטע 5 - 157 ק"מ מהעיר ליל (הסמוכה לרובה) אל אזור יער ארנברג. המסלול כולל 11 מקטעי אבני מרצפת, המתחילים באמצע והאחרון שבהם מצוי כ-26 ק"מ לסיום. מזג אוויר נאה, תיתכן רוח צד (או שהרוח תחסם על ידי אלפי הצופים) אך ספק אם זה יהיה הפקטור במרוץ היום.
כפי שאומרים, המרוץ תלוי ברוכבים ולא במסלול. אם קבוצות כמו אינאוס, אלפסין וקוויקסטפ יתקיפו מרחוק ויפרקו את הדבוקה אז יהיה מעניין. אם יומבו ויסמה יצליחו לשלוט בדבוקה (הם קצת מוגבלים בנושא זה כי יש להם רק את טיש בנוט וון הוידונק כרוכבים קלאסיים, אם מתעלמים מוון ארט בחולצה הצהובה) אז זאת תהיה הצלחה מבחינתם כי ון ארט ימשיך עם הצהובה וצמד המובילים שלהם ימשיך להיות בעמדת זינוק טובה לדרוג הכללי.
פוגצ'ר הוא תמיד תעלומה. מצד אחד, גם לו אין יותר מדי פועלים שהם מומחי קלאסיקות, מצד שני פוגצ'ר לא חושש מכלום ויכול להיות שנראה אותו בקרב מול ון ארט וון דר פול על ניצחון בקטע. כי מבחינת רוכבי הדרוג הכללי החוששים מנפילות ומעוניינים רק לעבור בשלום את השבוע הראשון, פיתרון אפשרי הוא להיות מקדימה לבד או בבריחה, והוא עדיף על הימצאות בתוך דבוקה ששם סכנת הנפילות גבוהה.
 

elsanto

Member
ון דר פול עדיף בהרבה על פוגאר בקטע כזה .
והוכיח זאת בעבר .
צריך להביא בחשבון גם את תום פידקוק שגם עבורו קטע כזה הוא לחמניה חמה...
אבל...
פוגאצר מגיע לקטע הזה רענן .
הקבוצות הטוענות לכתר לא הפעילו לחץ שצריכות היו להפעיל בקטעים הקודמים .
ופוגאצר הוא אלוף סלובניה בסייקלוקרוס , לא משהו שמפריע או מעניין את מתיו ווט או תום ,אך מעניין מאד את רוגליץ שאמור לשבת על גלגלו מאחור .
ובכן לא בקטע הזה .
שורה תחתונה יהיה מעניין
 

elsanto

Member
אם רוגליץ תומאס וכולי יפסידו
את הטור כבר בעקבות הקטע הזה ,הם יוכלו לבוא בטענות רק לעצמם ...
פידקוק ילחם יפה ויש לו כלים .
נראה .
 

elsanto

Member
ברכות לסימון קלארק בין כל הטעויות יש כנראה דברים שסילבן בכל זאת עושה נכון :
ביניהם ההחתמה של הרוכב האסטרלי הותיק הזה :
36 עדיין לא סוף קריירה,
באופניים הנסיון הסבלנות השכל מדברים לא פחות מהיכולות הפיזיות .
קיבלנו שיעור מואן פלוטן בעניין הזה והיום סימון קלארק .
יומבו שחקה את הקלפים שלה היטיב והיום נאלצה לשרוף את המוביל לטובת השארת יונאס ווינוגראד
בעניינים ,פוגאצר מת מצחוק בראש הדבוקה ,דיברתי על פידקוק בהנחה שהוא משתתף ,
צריך לבדוק את רשימת המחחרים לא הגעתי לזה .
 
איזה קטע נהדר היה לנו היום. ראשית בגלל הניצחון הנפלא של סיימון קלארק מישראל פרמיירטק. בכל רגע בק"מ האחרון אמרתי לעצמי: אין לו סיכוי. כשפאולס ברח ואף אחד לא רדף. כשבואסון האגן רדף והשיג אך יצר פער מקלארק ומוון דר הורן ובסוף כשוון דר הורן יצא לספרינט הסופי שלו, אבל קלארק עשה את הבלתי יאומן. בכלל, הלך היום לקבוצה. גם פוגלסן סיים בדבוקה הראשונה ואם נסתכל על הרוכבים שמסמנים אותם להתמודדות על הדרוג הכללי הוא נמצא בסביבות מקום 10 עם פחות מדקה פער לפוגצ'ר.
ון ארט הוא במידה רבה הגיבור של היום. גם הצליח לשמור על החולצה הצהובה וגם סייע לווינגרגרד לסיים רק 13 שניות אחרי פוגצ'ר כשמשך את דבוקת וינגרגרד המצומצמת שהצטרפה לדבוקה המובילה שפוגצ'ר ברח לה והקבוצות בה התחילו להתווכח מי ימשוך במרדף. בשלב זה לפוגצ'ר היו כבר כ-40 שניות לשאר רוכבי הדרוג הכללי. ון ארט ולאפורט סגרו את הפער ואז נעזרו באינאוס כדי לסגור את הפער לפוגצ'ר רק ל-13 שניות. נכון שרוגליץ' הפסיד 2 דקות, אבל שום דבר עוד לא סגור וכפי שהדירקטור ספורטיף הצליח להשתלט על ון ארט (ולא איפשר לו ללכת קדימה, להתמודד על ניצחון ולפחות להבטיח לו את החולצה הצהובה, דבר שהיה בסימן שאלה במשך חלק גדול מהמרוץ), כך יצליח לשלוט בהמשך הדרך בהפיכת החצר שהתרחשה בתוך הקבוצה.
קבוצת EF היא המפסידה הגדולה היום. נכון שאוראן הגיע עם הדבוקה וזו אולי הייתה מטרה חשובה, אבל היו לקבוצה שני רוכבים בבריחה שניצחה ובסוף הם הגיעו במקום 4-5 ולא הצליחו לקחת את החולצה הצהובה. יכול להיות שהמרדף אחרי החולצה הצהובה עלה להם בניצחון. פאולס היה החולצה הצהובה הווירטואלית במשך חלק גדול מהמרוץ. לטובת הסיכוי הזה הוקרב מגנוס קורט, שיש לו ספרינט, שנתן משיכות ארוכות בחזית הבריחה עד שנגמר לו הכוח. פאולס חסר הספרינט ניסה בסיום בריחה בקילומטר האחרון וזה כמעט הצליח לו, אבל בסיום יצאה הקבוצה בידיים ריקות. קשה לשפוט אותם, קל להיות חכם בדיעבד.
 

elsanto

Member
הניתוחים שלך אודי לפני.ואחרי
קטעים פשוט תענוג , ווט ואן אארט בהחלט זוכה אצלי היום להמון נקודות זכות ,לעומתו הטקטיקה של קבטצתו בהחלט לא . חינוך.תחילה הם די חדשים בתחום המירוצים ולכן לא יודעים שטובה ציפור ביד משתיים על העץ...סילבן נהנה הפעם מטעויות של אחרים משלו הוא נהנה פחות...
 
למעלה