טיילנו אתמול (יום ה') באזור שדה בוק

yosi53

New member
טיילנו אתמול (יום ה') באזור שדה בוק

לקחנו צ'אנס אתמול ולמרות הגשם הצפוי הסתמכנו על תחזית מז"א אופטימית ששמעתי בבוקר ברדיו לפיה הגשם ירד עד קו אשקלון וזהו... העמסנו 3 זוגות אופנים על המנשא האחורי (תוך כדי טפטוף טורדני) ויצאנו דרומה. באזור קסטינה עקבה אחרנו ניידת משטרת התנועה בחשדנות (היה מספר תלוי על המנשא) ולבסוף עזבה אותנו לנפשינו והדופק ירד למצב מנוחה. הגענו לשדה בוקר - שמש חייכנית מעל ומז"א נעים מלמטה, בקיצור צחקנו על כל העולם, איפה הצפוניים ואיפה אנו? רכבנו בשביל לאורך הכביש לכיוון דרום (מ. רמון) עד בור חוורים שם נכנסנו לנחל אחרי ירידה לבור וצילומים (מצ"ב). לאורך נחל חורים בחלקו הראשון נאלצנו לא פעם לשאת את האופנים על הגב (כ 20% מהנחל) ורק בחלקו האחרון הפחות קניוני נפרש בפנינו מעין סינגל יפהפה שהגיע עד לכביש המוביל מהמדרשה לעין עבדת. חצינו את הכביש והמשכנו בשביל האדום לעין עקב (המשכו מתפצל לשביל כחול עם שילוט לעין עקב). בדרך עוד הספיקו דוד ואיציק להתהפך בצורה דרמטית לאחר שנתקלו הסלע חבוי בחול החוור העמוק (חבל שלא צילמתי את זה). חזרנו למדרשת שדה בוקר דרך מעלה צין התלול ( 1/3 ברכיבה ו 2/3 ברגל) ומשם חזרה למדרשה - כל זה כ 25 ק"מ. הגשם התחיל בתזמון מושלם מיד כשסיימנו לאכול ולהעמיס את האופנים בדרך חזרה. חזרה היה רק גשם וגשם וגשם וגשם....
 

shl17

New member
יאללה יוסי

תרים את הכושר מה זה שליש שני שליש את מעלה צין צריך כל רוכב לעלות בלי הפסקה
 

manyooki

New member
מה אתה רוצה מהמיסכן?

נסע עד לשם ברכב, רכב איזה 25 ק"מ שלמים ושעוד יעלה את מעלה צין ברכיבה? הו בטח כבר יותר מ-בן 25
 

bazzik

New member
מה עם מעלה זיק?

לפחות לרדת... אגב , מישהו ניסה ?
 

shl17

New member
מעלה זיק הוא דרך גיפים

אני כמעט בטוח שאפשר לרדת .לעלות זה סיפור אחר לא זוכר אם בפועל ירדנו אותו אבל כיון שהוא על ציר הנפט אז כנראה שכן
 

shl17

New member
אגב

אם אתה מחפש ירידות אז יש בסביבה יותר טובות מעלה נחש צמא,הירידה לעין שביב ,הירידה מחוד עקב לעין עקב ועוד כהנה וכהנה
 

alonaski

New member
יוסי שים לב!!! ../images/Emo70.gif

הרכיבה בנחל חוורים אסורה ביותר!!!! א. כיוון שנחל חוורים הוא שביל להולכי רגל! ב. כיוון שתשתית הסלע החוורי שם מאוד פריך וצמיגי אופנים משאירים עליו סימנים מכוערים!!!... ג. בעקבות שתי הנסיבות הנ"ל - הפקח של האזור אוהב מאוד לצוד רוכבי אופנים הנראים בנחל או לפני הירידה... ולגרש אותם!!! (כמובן שרכיבה בנחל היא עבירה על חוקי התנהלות בשמורות טבע והעובר על החוק צפוי לקנס!!!) אשמח מאוד אם תזכרו את העניין של הפגיעה בטבע ע"י האופנים בנחל חוורים - ולא תחזרו לרכב שם יותר או להמליץ לחברים!
דבר נוסף - מפתיע מאוד לראות שלא היו בכלל מיים בבור חוורים אחרי כל הזרימה המדברית ביומיים האחרונים...
 

ido mazor

New member
כל שביל רגלי בשמורת טבע אסור לרכיבה

הרבה אנשים שוכחים או נוטים לשכוח, אבל זה בעצם פשוט: כל שמורות הטבע מסומנות במפות סימון השבילים. שם שמורת הטבע כתוב בסגול וגבולות שמורת הטבע מסומנים בירוק. לפי חוקי המדינה לכל שמורת טבע אסורה הכנסת רכב (כן, כולל אופניים!), אלה בדרכים שסומנו לשם כך על ידי הרשות. לכן ברירת המחדל: אם לא מסומן בפירוש שמותר, אז אסור! בפועל: מותר לרכב (ולנסוע ברכב) בדרכים מסומנות בלבד. שים לב: דרך ולא שביל! שביל סימון הוא מסלול רגלי, מסומן במפה בד"כ בקו מקווקו יחיד. דרך מסומנת בשני קווים מקבילים. קווים מקוטעים ("מקווקווים") אם מדובר בדרך 4X4, ושני קווים רצופים אם מדובר בדרל שמתאימה לכל כלי רכב. כמובן שיש מקומות שבהם הפקחים נמצאים יותר ו/או מקפידים יותר, אבל הכלל מאד ברור, מה גם שלפקחים יש לצורך העניים סמכות של שוטר, כולל הענקת דוחו"ת וכו'. לדעתי יש בדבר צדק, גם אופניים פוגעים בטבע, בפני השטח, יותר מהליכה ברגל (גם בחו"ל בהרבה שמורות אסור לרכב). תפקיד החוקים ורשות שמורות הטבע הוא לשמור על השמורות ועל ערכי טבע מוגנים. ואכן מקומות בהם מקפידים הפקחים, ובמיוחד בנגב כגון אזור שדה בקר ומצפה רמון, הם אזורים שרכיבה פראית יכולה לגרום נזק לטווח ארוך, ולכן יש לרכב בדרכים המסומנות והמותרות בלבד. עם התפשטות ענף אופני ההרים חייבים לשמור על החוק, אחרת גם נפגע בטבע - בכייה לדורות, וגם נגרום לתדמית שלילית של רוכבי האופניים, מה שלבטח רק יביא ליחס שלילי כלפינו.
 

shl17

New member
ואני תמיד אוסיף

שאתם קצת מגזימים לגבי הנזק שאופניים עושות לקרקע ,זה דומה יותר לנזק שעושה הולך רגל
 

alonaski

New member
כן... גם אני חושבת שהמשטרה קצת

מגזימה בהגבלת מהירות נסיעה בכבישי הארץ. אף אחד עוד לא נהרג כשאני נהגתי במהירויות של 140 קמ"ש על כביש ת"א-חיפה!
הם גם קצת מגזימים עם גיל מתן רישיון!!! -אני בגיל 14 כבר נהגתי על הרכב של אבא במקומות שלא היו שוטרים... אז למה הייתי צריכה לחכות עד גיל 17 לרישיון??...
ובמילים אחרות - זה לא ממש משנה מה אתה חושב - שלמה - בכל מה שקשור לחוקי שמירת הטבע בארצנו! אם תעבור על החוקים - תהיה צפוי לקנס!!! אבל זה החלק הקטן של העניין..
כי אם תעבור על החוקים ותמשיך במגמת פגיעה בטבע... - אז זה יהיה חבל לך, לי ולכולנו!
תחליט לעצמך איפה אנחנו מגזימים ואיפה אתה לא רק תשאיר לי בבקשה את הטבע שלנו בריא ושלם כמו שהייתי רוצה שיהיה - גם לדור הבא!!
 

eOfer

New member
זה מה שקורה כשהגמל אינו רואה את

הדבשת
. נראה קצת צדקני וטרחני כל עניין הנפנוף "בחוק" כשזה נח ולרכב היכן שמתחשק כשלא. הרי כל אחד מאיתנו כולל הכותבים כאן רכב, רוכב וירכב על שבילים להולכי רגל. לא רחוק היום בו יהפכו שבילים אלה ל"חוקיים" גם עבורנו, מיד אחרי שיבינו שהנזק שנגרם אינו עולה על זה של הולכי הרגל. נ.ב. ידוע שמהירות מופרזת אינה הגורם העקרי לתאונות הדרכים. סליחה שהשתמשתי ב
, זה הכי קרוב לגמל שיש
 

gurdesh

New member
עידו, אלונה איך אני מבדיל

בין הסינגל האדום במיר"ב - שמסומן כשביל רגלי, ובין מסלולים אחרים שאסורים לנסיעה. או אולי כל מה שאתם אומרים - תפעיל שיקול דעת, תראה את מבנה הקרקע ואופי השמורה ותחליט ?
 

alonaski

New member
תחזור ותקרא את מה שעדו כתב!

חוקי ההתנהלות בשמורות טבע ועל גבי שבילים מסומנים הם אלה: על שבילי הליכה רגליים מותר לנוע רק ברגל!!!! אסור לרכב בהם על אופנים!!! מאוד פשוט! בעקבות שיחה אישית שלי עם אורי דברי - זה שיזם את עניין סימון שבילים בארץ וזה שעומד ועמד שנים רבות בראש ועדת סימון השבילים ועוד תוארים רבים לו לאיש הזה בנושא קידום תרבות הטיולים בטבע בארצנו... אורי דביר חושב שיש מקומות שבהם אפשר לאשר לרוכבי אופנים לרכב בשבילי הולכי רגל כי שם הנזק של האופנים לא יהיה יותר מזה של הולכי על שניים!! מה שאני עושה - אני בהחלט מפעילה שיקול דעת בבחירת צירי הרכיבה שלי ונחל חוורים - זה בדיוק המקום שהוא בפירוש - מנוע מבחינתי לרכב בו!!!
 

ido mazor

New member
לצערי אופניים מזיקים לסביבה

אני לא טוען שאף פעם לא רכבתי בשביל אסור. גם אני לא מושלם. ההודעה שלי באה כתגובה לשאלה של LAVIRAN "האם במפה מסומן כי הדרך אסורה". אז הבהרתי מה המצב החוקי. ולצערי עופר טועה, כשהוא טוען: "לא רחוק היום בו יהפכו שבילים אלה ל"חוקיים" גם עבורנו, מיד אחרי שיבינו שהנזק שנגרם אינו עולה על זה של הולכי הרגל". הלוואי ומה שאלונה כותבת יתגשם, ואנשים כמו אורי דביר יביאו לאישור רכיבה במקומות בהם אופניים לא גורמים לנזק. אבל עם העובדות קשה להתווכח. אופני הרים גורמים לנזק לסביבה. בארץ המצב עדיין סביר, אבל כדאי לנו ללמוד ממקומות בהם תרבות אופני ההרים פופולארית הרבה יותר שנים מבישראל, במיוחד ארה"ב. לדוגמא במחוז מארין בו פחות או יותר הומצאו אופני ההרים, רוב השבילים אסורים לרכיבה, בגלל פגיעתם בטבע ובסביבה. בחיפוש מהיר באינטרנט מצאתי דוגמאות רבות לפגיעות של אופני הרים בטבע, כולל תמונות. אנחנו יכולים לטעון עד מחר שאופני הרים לא פוגעים בסביבה יותר מהולכי רגל, אבל העובדות שונות. אנחנו יכולים להשתדל לרכב "חופשי" במקומות שאינם שמורות טבע, ובתוך השמורות לרכב בדרכים המותרות. אנחנו יכולים גם להתעלם, ובסוף זה יתפוצץ לנו בפרצוף והרשויות יראו כל רוכב אופניים לשלילה. כדאי להקדים תרופה למכה. אז למי שרוצה לדעת את העובדות ולהבין את הבעיות, יכול להיכנס ללינקים הבאים: http://www.efn.org/~k_mccree/MtBikes.html http://homepage.mac.com/terrialvillar/mountainbikedamage/PhotoAlbum11.html http://www.wheeled-locusts.org/ http://www.english-nature.org.uk/about/teams/NewsDetails.asp?Id=6&NewsId=108 http://www.imaja.com/change/environment/mvarticles/MountainBikeEffects.html דוגמאו
 

shl17

New member
בארהב

חל איסור לרכב בשבילי הליכה בעיקר בגלל פגיעה בהולכי רגל
 

shl17

New member
בכל זאת את מפעילה את שיקול דעתך

ואני חושב שזה בסדר רק שלכל אחד יש שיקולים אחרים
 

Eyal Hershtik

New member
שבילי הולכי רגל ..... ../images/Emo36.gif

קודם כל אורי דביר הוא לא הכתובת הנכונה , אורי דביר שהוא יו"ר הוועדה לסימון שבילים תפקידו לדאוג לסימון כל השבילים האטרקטיביים בארץ ולשלבם עם המקומות היפים והמיוחדים . אבל עם הוא אומר זאת אז בפירוש זה יכול לקדם את העניינים . מי שקובע האם ניתן יהיה לרכב בשבילי הולכי רגל או לא הוא מנהל הבטיחות ברשות הטבע והגנים ומקבילו בקק"ל . שני אלו הם האנשים שיקבעו האם יהיה אפשרי לרכב בשבילים אלו ולא להיות עבריין . כרגע , לפחות ברשות הטבע והגנים , שם הייתי בפגישה עם מנהל הבטיחות המניעה העיקרית לרכוב בסינגלים היא בעיקר בטיחותית מהכוון של הולכי רגל . יש בעייה לאשר למשפחות לטייל בשבילים מיועדים ובו בזמן לתת לרוכבי האופניים להגיח מאחור ! כמובן שיש גם אזורים שבהם לעולם לא ירשו לרוכבי אופניים לרכב וזאת משום פגיעה חמורה בטבע ! בקרוב מאד יוקם דיאלוג של רוכבי אופניים-אנשי טבע אל מול הרשות , יתבצע מחקר מעמיק לגבי פגיעה של רוכבי אופניים בטבע , תעשה בדיקה מקיפה לגבי המצב בחו"ל ונסיק את המסקנות...... אני בטוח שבקרוב נוכל גם אנו לרכוב כחוק בסינגלים ...... אייל הרשטיק רכז פעילות עממית באיגוד האופניים בישראל
 
הולכי רגל ../images/Emo35.gif

כל פעולה משותפת עם הרשות היא פעולה מבורכת . זו הפעם הראשונה שאני שומע שבעיית הרכיבה בשבילי הליכה היא בטיחותית בעיקרה. כבר שנה אני רוכב בשבילים האלו ובחיים לא נתקלתי בהולך רגל כלשהו . אולי כיוון שאני רוכב רק באמצע השבוע ? משיחות עם פקחים בנגב עולה התמונה הבאה : אופניים נחשבות כלי רכב לכן אין להם אפשרות חוקית להחרים אותם - מצד שני אין חובת נשיאת רשיון רכיבה - כך שיוצא שאם פקח עוצר רוכב אופניים בשביל אסור והרוכב אינו זדהה מרצונו אין לפקח מה לעשות. כמו הכותבים למעלה גם אני חושב שאנחנו הרוכבים חייבים בהפעלת שיקול דעת כדי לשמור על הטבע בלתי פגוע ונגוע. ובאותו הקשר - לפני כשבוע היה שרשור בנושא סימנים שחורים של אופניים על הסלעים במעלה העקרבים הרומי. מניסיוני אחרי שתי רכיבות במקום אין שום סיבה שישארו סימנים כאלה אלא אם רוכבים שם במהירות תוך כדי בלימות והחלקות ( מה שעושים רוכבי ה DH ) זוהי דגמה חיה לחוסר ההתחשבות שמפגינים רוכבים מסוימים - דבר שפוגע בטבע ובכל קהיליית הרוכבים. שבוע טוב ויבש גדי
 
למעלה