טעות של רופא

טעות של רופא

אשתי הינה: \ לפני כשנה וקצת יותר אחי שיחק כדורגל ונפל על כף היד. הוא הלך לאורטופד של קופ"ח כללית וזה אמר לו כי הוא נקע את היד וכי הדבר יחלוף. הוא לא שלח אותו לצילומים או לבדיקות אחרות. כיום (לאחר שנה וקצת) אחי לומד דוקטורט בארה"ב ומכוון שחש שוב בכאבים ביד ניגש לרופא בארה"ב וזה אמר לו כי הוא לא יכול לומר לו מה יש לו ביד ללא צילום mri- ולכן שלח אותו לצילום שכזה. אחי עשה את הצילום והרופא אמר שמהצילום רואים כי יש לו שבר בכף היד וכי עליו לעשות ניתוח. הר הוא במקום כזה שנוטע לפורענות. חשוב לומר כי אילו לפני שנה וקצת הרופא של הכללית היה שולח את אחי לצילום ומגלה את השבר אז הפתרון לבעיה היה הרבה יותר פשוט כמו חבישה בגבס ולא ניתוח. לא רק שניתוח זה דבר לא נעים, הוא גם דורש החלמה מאוד ארוכה, פזיוטרפיה וכמובן הרבה כסף. יש השתתפות עצמית שאחי צריך לשלם למרות שהוא מבוטח מטעם האוניברסיטה. שאלתי היא: מה הקייס של אחי בכל הסיפור הזה? האם הוא יכול לטבוע את קופ"ח כללית או את הרופא שטיפל בו בארץ ופעל בסוג של רשלנות שכיום אחי משלם עליה את המחיר? אם לא - מדוע? ואם כן- מהם הצעדים שעלינו לנקוט בהם? ממה להתחיל? תודה.
 
תשובה

יש להוכיח שיש קשר בין הייעוץ הרשלני של הרופא, לכאורה, לנזק כיום. למשל - האם ניתן היה לגלות שיש שבר? ובכלל - האם באמת המצב כיום נובע מאז? בקיצור - זה לא כ"כ פשוט, בלשון המעטה.
 

ממ123456

New member
שאלת המשך

אם נחליט בכל אופן להתחיל בתהליך. מאיפה מתחילים? למי פונים? מה לבקש מהרופא המטפל כרגע? אם הוא יכתוב חוות דעת שתסביר כי את גילוי השבר היה ניתן לגלות עוד בהתחלה וכי המצב כיום נובע מחוסר גילוי מוקדם של הרופא הראשון- האם זה יספיק כדי להוכיח רשלנות? כל מידע בעניין יעזור לנו . אנו רק בהתחלת הדרך ואין לנו מושג מאיפה להתחיל.
 
מאיפה מתחילים

"אם הוא יכתוב חוות דעת שתסביר כי את גילוי השבר היה ניתן לגלות עוד בהתחלה וכי המצב כיום נובע מחוסר גילוי מוקדם של הרופא הראשון- האם זה יספיק כדי להוכיח רשלנות?" - זו בהחלט נקודת פתיחה טובה וחיונית. זהו לב העניין. אך עדיין זה לא אומר שזה נכון באופן אקסיומטי, היות ורפואה אינה מדע מדויק. בגלל זה מתנהלות תביעות בגין רשלנות רפואית... אם תהיה בידכם חוו"ד כזו ניתן יהיה להגיש תביעה לביהמ"ש. אך יש להביא בחשבון שתביעה כזו כרוכה בהוצאות. מעבר לתשלום עבור חווה"ד יש אגרת משפט והוצאות בגין איסוף תיק רפואי (יש לאסוף תיק רפואי מלא, גם מלפני האירוע). יש עורכי דין שגם גובים מקדמת שכ"ט (שכשלעצמו גבוה ביחס לתביעות נזיקין אחרות, ונע בד"כ בין 20% ל-30%), אך יש גם שלא גובים שכ"ט (או חלק) מראש. זה מאד תלוי בתביעה ובסיכויי הצלחתה.
 
למעלה