יד קשה.........יותר

  • פותח הנושא pus
  • פורסם בתאריך

pus

New member
הדיון המקורי ...

בו התחלתי התפתח על רקע של תסכול מה"עליהום" העולמי והתמונות הנוראיות מהמשט. כפי שכבר הודתי שזה באמת די ילדותי אך מי אמר שילדותי הוא בהכרך רע? סתם שעשוע דימיוני מהסוג שכבר נתקלתי בו כאן דוגמאת "עם מי היית מכניס את אחמאניג'אד לכלוב (אולי ארדואן אקטואלי יותר?) ? " בדיון המקורי לא היה שום ניסיון להשוות בין שני סוגי הלוחמים כשמבחינתי עצם ההשוואה היא מופרכת, הרעיון היה סתם ניסיון להשתעשע בפנטיזה של לסנר ושות' מפרקים כמה כלבים איסלמים.
 

זקס11

New member
אני יודע את מי אני הייתי שולח !!

את סופרמן וספיידרמן ובאטמן. ואת סטיבן ספילברג - כי אם חיים בסרט, אז לפחות שהוא יהיה מבויים. ומי שרוצה לקרוא ביקורת רצינית, מוזמן לקרוא מה נכתב על הפעולה בתיק-דבקה. המציאות היא שלוחמי השייטת לא יודעים להתמודד מול המון זועם המחזיק בנשק קר, להבדיל מלוחמי מג"ב. למשל, אם היו שולחים את לוחמי השייטת להפגנות האלימות בבלעין, כל שבוע היו לנו עשרה הרוגים של מפגינים.
 

FrecCo

Active member
ממש לא מסכים...

איזה הכשרה יש ללוחמי מג"ב שאין ללוחם שייטת?
הם עברו קורס "ללכת מכות מול המון זועם ולנצח?" ההבדל הוא שלוחמי מג"ב מחזיקים רובה!!!!!!!!!!!!! לחיילים חסרי המזל שלנו רצו לתת רובי מים וברגע האחרון שינו לרובי צבע שיעשו שמח כי בכל זאת בפיקוד העליון יש ליצנים.
 

זקס11

New member
אתה צוחק, נכון?

לחיילי מג"ב יש טונות של נסיון בהתמודדות עם אוכלוסייה אזרחית לא חמושה שבאה להתפרע. חיילי קומנדו הם לא אלוהים. הם טובים בהכשרה, שלהם ולא יותר. הם לא ידעו כמה אמצעים לפיזור הפגנות הם צריכים להביא, כי הם מעולם לא פיזרו הפגנות אלימות. רימוני עשן וכדורי גומי הם לא חלק מהארסנל של לוחמת קומנדו, ולא חלק מההכשרה של הלוחמים, אבל הם חלק מחיי היומיום של אנשי מגב. אני בטוח שכל שוטר, או לוחם מג"ב היה יכול לומר שכמות הציוד לפיזור הפגנות שהביאו היא בדיחה עצובה. אבל הם חיים את השטח הזה. ולוחם קומנדו, למה הוא צריך לדעת לפזר הפגנה? בשביל זה יש כוחות עם הכשרה ומיומנות מתאימים. יש פה חבר'ה שחיים בסרט, ולא מבינים מה המשמעות של חלוקת תפקידים והתאמה למשימה. כאשר המטרה היא לא להרוג אף מתפרע, פשוט לא בוחרים ביחידת חיסול.
 

FrecCo

Active member
זה פחות התחום שלי...אבל

אני רק אוסיף ואומר שאתה שוב מדבר על שימוש בנשק (אמצעים לפיזור הפגנות, רימוני עשן, כדורי גומי...) אני מנתח נטו את שלב הלחימה ביד ריקה שבו הלוחמים נאלצו לשרוד בלי נשק, בסיטואציה כזו לא נראה לי שלוחמי מג"ב מאומנים יותר מלוחמי שייטת, אבל אם אתה אומר...
 

זקס11

New member
נשמה, אל תכניס לי מילים לפה

אני מדבר ברמת דרג הפיקוד. ברגע שידעו שמדובר בספינה עם אזרחים אלימים, היו צריכים להציב מולם יחידה עם כישורים מסוג אחר. כמו שלא הייתי שולח שוטרי מגב להשתלט על קארין A, לא הייתי שולח לוחמי קומנדו לספינה הזו. לוחמי קומנדו יודעים לתקוע כדור בראש, אבל הם לא יודעים לפזר הפגנה אלימה. והנה ציטוט מתיק דבקה: "מה בדיוק מתכנני מבצע ההשתלטות של צה''ל חשבו. ש-600 איש הידועים כגרעין הקשה של מערך ההסתה הפלסטיני נגד ישראל יקבלו אותם בפרחים, או בדגל לבן? איך שום קצין, או מומחה מלחמה גרילה של צה''ל, לא העריכו כי חיילי צה''ל יתקבלו על סיפוני 'מרמרה' בדיוק כפי שמתקבלים כוחות הביטחון הישראליים בכל יום שישי בשבוע ליד בילעין, ונעלין. כלומר, בבקבוקי תבערה, רימוני הלם, מקלעות אבנים, גולות ברזל, מוטות ברזל, וגרזנים? במילים אחרות לפעולה הזו נשלחו כוחות לא מתאימים. במקום קומנדו ימי היו צריכים לשלוח לשם את יחידות לוחמי משמר הגבול. זה שלוחמי הקומנדו הימי יודעים להשתלשל בחבלים ממסוקים, או לטפס על חבלים אל סיפוני ספינות עדיין לא מכשיר אותם לעמוד מול 600 מתפרעים. כל כוח משטרה העוסק בדיכוי הפגנות פלסטיניות, יודע ומכיר את הכלל הראשון, כי אסור להניח למתפרעים לבודד ולחצות בין אנשיו. את הטכניקה הפשוטה הזו לוחמי שייטת חיל הים, איש לא לימד ולא הדריך."
 

udi102

New member
הדיון התפתח לכיוונים לא נכונים ....

הרבה בגללי, מצטער על זה. נ.ב עשיתי שם משתמש חדש במקום "badb101" רק רציתי להבהיר את הנקודה הזאת ולהתנצל על הקטע הזה . אתם מוזמנים לחסום אותי שוב
 
יוזר חדש התחלה חדשה

רק עשה לי טובה ותעשה מאמץ להשתלב יותר בדיונים ופחות בויכוחים אישיים. סה"כ זה פורום שאנשים נכנסים לכאן כדי להחליף דעות, להתעדכן וליהנות.
 

צחי נ

New member
אם מנטרלים את גורם ההפתעה

מגרש חניה גדול 10 לוחמי שייטת מהטובים שבנמצא מול 10 רמפייג גקסון ,או 10 בי גי פן (או אפילו פרנקי אדגר לצורך העניין) עומדים זה מול זה ללא נשק חם או קר לא יודע מה איתכם אני הייתי שם את כל הכסף שלי על לוחמי ה MMA אבל אני לא מבין כלום.
 

talhorm

New member
OMG עשיתם לי את היום עם הדיון הזה ../images/Emo3.gif

תענוג לקרוא את כל הדעות, האמת שרובם הזויות
דיון מעניין
אני חושב שאני עם מוט ברזל מול אנדרסון סילבה שלאנדרסון סילבה אסור להרביץ לי רק לחמוק ממכות - הוא ינצח בכל מקרה כי אני לא יצליח לפגוע בו, יתעייף ויפול
 

udi102

New member
חחח

דווקא לא נראה לי עם מוט ברזל אני מפרק אותו בטוח ואפילו עם אלה , יש לך ריץ' מטורף אין סיכוי שתחטיא את כולם פגיעה אחת מספיקה חחחח
 

okdark

New member
להביא מכה לביצים או דקירה בעיניים לא יהיה

כול כך קל ומה המכות לביצים יכול להביא גם לוחם הMMA ודקירות לדעתי לוחם MMA יגבור על לוחם שיטיית
 
למעלה