יהדות הומוגנית

  • פותח הנושא msch
  • פורסם בתאריך

arriy80

New member
סביר מאד

א. אויב לא מבקש רשות להכנס לארץ הוא נלחם! עמ"י לא היו אויב של אדום, יותר מזה, הם הצטוו לא להתגרות בהם [דברים ב,ד-ה]. ב. קלוש ביותר. הרי אדום יצא לקראתם כי לא רצה לתת להם לעבור. ההתייחסות של התורה ל"בני עשו היושבים בשעיר" - כי "הר שעיר" היה מקום מושבם. ג. כנ"ל. בני ישראל לא היו צריכים את האוכל והמים שמכרו להם. הם קיבלו לחם, בשר ומים כל הדרך - אחרת, השאלה היא איך התקיימו עד גבול שעיר. הם הציעו להם שבשכר שיעברו בארצם, יקנו מהם מזון ומים ויפרנסו אותם. ואמנם גם שלא עברו בארצם קנו מהם מזון ומים... ד. לא צריכה להיות מוזכרת. יש מספר ענינים שמתפרשים ע"י ספר דברים. ה. העיר ער היתה עיר המלוכה של מואב [רשב"ם] ולכן נקראו המואבים על שמה.
 

masorti

New member
לא סביר...

א. שוטה שכמוך. האדומים הגדירו את בני ישראל כאויב, ולכן הפכו להיות בחזקת אויב. ב. שוב הוכחת טיפשות. מי שיצא לקראת בני ישראל הוא הצבא האדומי ולא האזרחים. החיילים האדומים הם האחרונים שימכרו אוכל לאויב. ג. שוב שטויות. אלמלא נזקקו למזון לא היו מבקשים לקנות אותו. והקישקוש על כך שיפרנסו אותם אינו שווה אפילו כבדיחה. ד. בודאי שצריכה היתה להיות מוזכרת, כמו שכל אירוע חשוב מוזכר. ה. ובכן כפי שאמרתי... עיר המלוכה של מואב היא במרכז ארץ מואב, וזה בניגוד לטענה בספר במדבר.
 

arriy80

New member
סביר למי שמבין

הדחיות שלך לא זקוקות להתיחסות. הסברתי את הזקוק להסבר, רק שיש כאלו שנזקקים לדחיות רדודות בכדי לא לרצות להבין.
 

arriy80

New member
וסליחה על הבוטות.

נשבה בעורפי רוח הבוטות והזלזול שהסתובבה פה בפורום, ואני משתדל לא להסחף איתה. אין פה כוונה על מישהו באופן אישי.
 

arriy80

New member
להטיל ספק?

במה להטיל ספק? באמת שעוברת מדור לדור? מי שנולד לחלל ריק, יטיל ספק. אנחנו לא כאלו.
 

arriy80

New member
נכון

את הדרך הזו חקרו לפני אבותי או רבותי. גם בחקירותי שלי, אני מבין שזו הדרך. חוטא תקרא למי שעובר על חוקי הדרך, ובודאי למי שממציא לו דרכים חדשות.
 

arriy80

New member
מה זה גודל ואופי?

אני לא המצאתי את הגדרות המסגרת. הגדרות הכלליות הם י"ג עיקרים שניסח הרמב"ם, ולאחריו הסכימו עליהם. אם אתה חושב שהרמב"ם טעה בהגדרותיו את היהדות המקורית, כתוב בבקשה מדוע.
 

arriy80

New member
זה ויכוח עקר

הכללים ידועים,וניתן לבררם בנקל. השאלה היא: האם אכן אלו כללים שהתקבלו מאלוקים. שאלה זו נוגעת לשאלה הבסיסית ששאלת, האם התורה היא מקורית מאלוקים.
 

arriy80

New member
שוב אותה הטענה-מציאות אפשר לברר

אני אומר שיש כללים, אתה אומר שאין כללים. זה ענין מציאותי שאפשר לברר אותו. כל אחד יכול לשאול כמעט כל לומד והוא ישמע אליהם.
 
למעלה