ייאללק.

SupermanZW

Well-known member
טעות לעולם חוזרת

כל אדם, גם אם חטא חטאי כרת רבים וגם אם מגיע לו להגיע למדור השביעי של הגיהנום לנצח עשה גם מצוות שהעולם הזה לא יספיק לו ע"מ ליטול שכרו, לכן השארתו בגיהנום לנצח אינה מוצדקת ויהיה עליו לצאת משם מתישהו ע"מ ליטול את השכר שמגיע לו, כיצד אם כן יקבל שכרו אם ישהה בגיהנום לנצח? הרי לא ייתכן שאדם לא עשה מעשה אחד טוב כל ימי חייו, גם אם היה הרשע שברשעים.
 

saar7650

New member
לא אמרנו שהוא לא יקבל שכר-

השכר יכול להתקבל כבר בעולם הזה. *נקודה נוספת שרציתי לומר היא שהזוהר אומר כי כל הנשמות שירדו לשאול (לגיהנום) עולות אח"כ לגן עדן ולגביו אין שאלתך לא תופסת.
 

saar7650

New member
טל"ח

"ולגביו אין שאלתך לא תופסת." צריך לומר- אין שאלתך תופסת.
 

SupermanZW

Well-known member
אבל

זה לא מה שכתוב בספר איוב פרק ז' פסוק 9 וגם לא מה שכתוב במסכת בבא בתרא דף ט"ז. "יורד שאול לא יעלה" הזוהר דיבר על שאול ככינוי לגיהנום, בספר איוב ובמסכת בבא בתרא מוזכר השאול כמדור השביעי של הגיהנום.
 

saar7650

New member
אז שוב, ישנם פירושים רבים לכך-

בכל מקרה התיחסתי בהודעה הקודמת גם לעניין השכר. כך שאין עם זה שום בעיה.
 

selgarat

New member
עד כמה שאני יודע

אני כלל לא דתי אבל משיחות עם אנשים הבנתי שגיהנום לא נברא בבריאת העולם. התוכנית המקורית הייתה כולם חיים בגן עדן ביחד. רק אחרי הבגידה של בני האדם נשלחנו לכאן לכפר על הדברים. אם הבנתי גיהנום ביהדות הוא מצב נפשי ולא מקום, גן עדן כן מקום ואליו צריכים להגיע בסופו של דבר. זה מה שאני הצלחתי להבין, יכול להיות שזה לא נכון.
 
למעלה