ירדן -רופא שיודע לכתוב את הברור בעליל.

י ו ר ם 7

New member
ירדן -רופא שיודע לכתוב את הברור בעליל.

http://www.thingsonmymind.com/?p=659
מבחינה אישית חשבתי בעבר שלא יכול להיות שפורום ישעיהו ליבוביץ
הוא מקום שעלול להיות לא נחמד עויין לא סימפטי
לאחרונה נפל לי האסימון באופן לא צפוי שהמקום של הפורום הוא לא מקום בטוח
למשתמשים בו והשאלה הגדולה בשביל מה להמשיך
לשחק ב"משחק" לא נחמד שלא משעשע שגם עלול להיות מסוכן בעל כוונות לא טהורות בעליל.
מצטער לומר את הדברים אבל אני בהחלט מרגיש כך וחבל.
 
מציע לך לקרוא את שופנהאואר

יש לו מאמר מצויין שבו הוא מתלהם נגד הכתיבה האנונימית. לדעתו- כתיבה צריכה להיות פומבית ותחת השם האמיתי שלך. אני לא זוכר באיזה ספר הוא כתב את זה (אסופת מאמרים כלשהי).
אני תמיד נוהג לשאול את עצמי האם הייתי אומר את אותם דברים גם בלי האנונימיות שברשת וזה מדד רטרוספקטיבי מעניין. ברוב המקרים הייתי אומר את אותם דברים, אם כי בסיטואציות גלויות בדרך כלל אני חש רמת אינטימיות יותר גבוהה וזה משפיע על מדד האמפתיה שלי.
כל הנ"ל לא סותר את זה שאני מסכים איתך ושהחברות שסוחרות במידע האישי שלנו הן בזויות ופושעות ומסכנות את החופש האנושי ואת כל מה שהושג במאות השנים האחרונות.
 

י ו ר ם 7

New member
כמה דברים

אשמח לקרוא את המאמר אבל בהקשר לפורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו יש הרבה כותבים שהם
מוכרים לבאי הפורום מדובר בעשייה של כתיבה של למעלה מ-10 שנים ואתה יודע שעולם כמנהגו נוהג
וגם הזמן עושה את שלו ,אנחנו הכותבים לא נעשים צעירים ויש שהדעות שלנו לגבי הפוליטיקה המוסר והפילוסופיה
עוברות שינוי דרמתי ובכלל התייחסות לגבי מעשי החיים
והמשמעות.יש כאלה שהופכים למרירים ואובדי עצות יש את האופטימיים וגם אופטימיות יכולה להיות מסוכנת מאד
המלצה לשיקול דעת עבורי ולכל בן אדם שאני מכבד אותו וגם לא מכבד היא דרך האמצע- שביל הזהב
ואומר המורה בשיחות על 8 פרקים (ישעיהו ליבוביץ ותלמידים חברים) בעמוד 111 :-"ואתם תבינו מיד שהעניין הזה של הדרך האמצעית
הוא ענין מסובך מאד,ולגמרי לא קל להבחנה"
 
לא ירדתי לסוף דעתך

מבחינתי "דרך האמצע" היא תוצאה של חופש הביטוי בשיחות, מה שמאפשר עקומת למידה ולכן חירות לבגוד בדעות הקדומות, ודעות הרי הן פנימיות המידות- מידות קיצון או מידות אמצע.
לפיכך- "דרך האמצע" לא תושג אלא באמצעות קיצוניות חופש הביטוי, שמצידה מתגלגלת להומאוסטסיס הדעות.
מוארת היא הדרך מבחינת מהותה. ואין בה מקום לצנזורה. לכותל זה או אחר אולי אזניים אך למה מחוברות אזניים אלו אם לא לחתיכת קיר חסר תבונה? ואילו להולכים בדרך יש חוכמה כי חכם השביל מההולכים בו...
החיים קצרים ולכן אל תחת ואל תרא- מה אכפת לך אם יקשיבו או לא יקשיבו, העיקר להיות איש אמת. ואין האמת נכנסת לאזני הכותל אלא היא קיימת מלכתחילה בלב האדם, חבויה לעד וסגורה הרמטית, בלתי ניתנת לתפיסה ולכן גם אין קצין ושוטר ומושל עליה ולא יכול להיות. חפש אותה ככל שתרצה- לעולם לא תמצא אותה ולעולם לא יוכלו סמכויות לאחוז בה וכך לשלוט עליך, כולל אתה עצמך. מצבך הקיומי הוא שנידונת לחופש ואין חנינה!
שלטון החושך מבוסס על פחד (ולא על ממשות מפחידה). עקור את הפחד מליבך והנה ניצחת את שלטון החושך.
"יתגבר כארי לעמוד בבוקר"-
יש פתגם, אולי הוא בצורת הייקו, אינני יודע- "הפרחים לא פורחים באביב, פריחתם היא האביב".
אין זאת שהאדם מתגבר כארי בבוקר, אלא שהתגברותו כארי היא הבוקר.
 

י ו ר ם 7

New member
יש לך את הספר 8 פרקים ? בבקשה

המורה שם בעמוד 111 טוען ש"סכנת הההידרדרות של בעל "תכונה קיצונית" גדולה יותר ולכן המאמץ הנדרש
מן האדם במקרה זה חייב להיות קיצוני יותר,מרובה יותר וממושך יותר ,זה כבר לא עניין מכאני , אלא בכל מקרה ומקרה יש לחשוב ולהפעיל
את שיקול הדעת ".
 
אז אם נפרש זאת לשיטתי

שהיא דרך הדיאלקטיקה- אז תכונה קיצונית היא זו שמפריעה לעקומת הלמידה להתפתח ביחס לשיחה, מה שמקבע תכונות קיצוניות ללא שינוי.
יחד עם זאת- כאשר עקומת הלמידה מתפתחת בכל זאת, גם ללא עידון תכונה שקדם לה סיבתית, היא בעצמה מעדנת תכונות קיצוניות.
כך שיש השפעה הדדית של השיחה והתכונות וההשפעה הזו יכולה להיות מורכבת מאד. אני גורס שאין תכונה שיכולה לעצור לחלוטין את עקומת הלמידה מלהתפתח כל עוד מתקיים דיבור חופשי, ולכן אני מאמין גדול בדיבור חופשי וכל המרבה הרי זה משובח.
 
אוקיי

אבל אין ברשותי את הספר כך שזה עלול לקחת זמן.
ובנתיים- אם תוכל להגיב על התייחסותי לציטוט אשמח להמשיך לשוחח על הנושא, ואם נראה לך שהמשך הדיון מותנה בספר הנ"ל נשמור זאת לפעם אחרת.
אגב- גם ניטשה טען טיעון זהה כמעט לזה שהבאת- שהמידה היא נושא מורכב, ובדרך כלל מי שמטיפים למידה הם אנשים גסים בשכלם שמייצרים דחיה של הציבור מהנושא עקב פשטנות דבריהם. מדבריו משתמע שרב הנסתר מהגלוי ושיש תוכן ראוי לגלותו בנושא זה, עם הכלים החשיבתיים המתאימים.
 
יש אנשים שמעניקים לעצמם פטור

מקריאה של ספרים עליהם הם מגיבים. הוא קרא משפט אחד והבין הכל החכם.
 
דברים יפים אתה כותב רועי.

הכל שלך? אם כן אתה משורר.
 
אלו הם שיירים שהוא קלט

מכל מיני קישקושי זן שהוא אוסף כדי ללחוש באזני נערה מסכנה.
 
עליך ללמוד מאברהם אבינו

כשהקב"ה בכבודו ובעצמו סיפר לו שהוא הולך להחריב את סדום, שאל האף תספה צדיק עם רשע? והקב"ה מיד הסכים אתו. ואם היה מוצא עשרה מתוך עשרות או מאות אלפי תושבי סדום, לא היה משחית בעבור העשרה.
הוא הדין כשמדובר באדם. שגם אם הרבה דברים לא מוצאים חן בעיניך אצלו, אל תעלים עיניך מהדברים היפים שלו אדרבא ...
 
בדיוק!

אבל ה' אמר אם היה מוצא לא היה משחית בעבור העשרה אפילו שהיו שם מאות אלפי אנשים וכאן נאמרו דברים יפים למה לשלול גם אותם?
צריך להיות ענייני לא?
 
אותי לא מענין אלא מעמדנו מול ה'

הוא מסוגל ליותר ולכן אני רואה את חצי הכוס הריקה
 
אמרת שאינך שופט אנשים.

ולאור דבריך בדיון הקודם, אתה לא יכול לבוא אליו בטענות.
 
למעלה