יש לי ראיון רפואה...HELP

greywolf

New member
משפט שמכרים מהטכניון נוהגים לומר

באוניברסיטה לומדים, באוניברסיטה יש פקולטות "מיותרות" שמלמדות דברים לא מדעיים. בטכניון חוקרים
 

Minerva

New member
המממ... כל דבר ש...

מכיל "הנדסה" נשמע לי רע.
ומה על ת"א?
 

Benjamin Turner

New member
ואו, way to be prejudice... ../images/Emo6.gif

לא אמרתי שהמחקר "מכיל" הנדסה, אלא שכשיש צורך בשיתוף פעולה עם מהנדסים (ויש צורך, כשזה מגיע לפיתוח), לרשות הטכניון עומדים מהנדסים מהשורה הראשונה בכל התחומים, וחוקרים לא מעטים אצלנו מציינים זאת כיתרון בולט. מכון המחקר בפקולטה עצמה הוא מכון לחקר מדעי הרפואה. אגב, בתור סטודנטית להנדסה לשעבר (חשמל) אני יודעת בודאות שאיני רוצה להיות מהנדסת, אך לפסול כך, במחי מקלדת, את תרומת המהנדסים לעולם הרפואה? אאוץ', נעלבתי
על תל אביב לא גיבשתי עדיין דעה. אני לא מכירה אף אחד שלומד שם רפואה והשיטה שם לא נהירה לי די הצורך (למיטב הבנתי הם לומדים ב"בלוקים", כמו שלמדו פעם בטכניון). אולי מישהו אחר יידע לשפוך מעט אור על הנושא.
 

Minerva

New member
לא התכוונתי לפגוע! ../images/Emo140.gif

מתנצלת. איני (חס ושלום!
) מזלזלת בתרומתם של המהנדסים לעולם הרפואה! ההיפך! זה רק ש... אני לא חושבת שלימודי הנדסה יתאימו לי, אישית.
יש משהו שלא הבנתי
הטכניון לא מציע לימודי "מדעי הרפואה" בנפרד מרפואה... אז... איפה בדיוק נכנס כאן החלק המחקרי???
 

Benjamin Turner

New member
בכלל לא נעלבתי ../images/Emo7.gif ../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

האמת שבאמת בכלל לא נעלבתי, זה היה בצחוק. באופן עקרוני, אגב, לא מומלץ לקחת יותר משתי מילים שלי ברצף ברצינות... גם אני לא רואה את עצמי בימודי הנדסה (למעט אולי הנדסה ביו-רפואית, בשלב מתקדם יותר בקריירה האקדמית שלי), לראיה הנטישה שלי את כסאי בפקולטה להנדסת חשמל. החלק המחקרי הראשון טמון בעובדה שבבנין בן 16 קומות, 3 מהן שייכות לפקולטה לרפואה ויתר ה13 למכון רפפורט, שהוא מכון לחקר מדעי הרפואה (כולל אפשרות לעבודה באחת ממעבדותיו תוך כדי לימודים, ומכאן השמיים הם הגבול). החלק המחקרי השני טמון בעובדה שכל סטודנט מבצע עבודת גמר, אופציונלית באחת מ13 הקומות שצויינו לעיל. החלק המחקרי השלישי טמון בעובדה, שלאחר תואר ראשון במדעי הרפואה (הוא הוא התואר אליו לומד כל סטודנט לרפואה בשנים הפרה-קליניות) ניתן להמשיך לתואר שני במדעי הרפואה, שוב, אופציונלית באחת מ13 הקומות שצויינו לעיל. החלק המחקרי הרביעי, והאחרון שפתוח לסטודנטים למיטב ידיעתי, טמון בתכנית הPh.D/M.D, שמאפשרת לכארבעה סטודנטים מצטיינים וברי מזל במחזור להפסיק את לימודי הרפואה לשנתיים-שלוש לטובת מחקר, כן כן, באחת מ13 הקומות וכו' וגו'. בתום שנתיים-שלוש (פרק הזמן תלוי בהתקדמות המחקרית) הסטודנט המאושר חוזר ללימודים הקליניים, תוך המשך המחקר. כמובן שלימודיו ממומנים, באופן חלקי או מלא, על ידי הפקולטה. זו, באופן מקרי ביותר, התכנית שמעניינת אותי, ואם הממוצע שלי היה קצת פחות ממוצע, יתכן ואף הייתי זוכה להגיע אליה. בינתיים אני לא יכולה להרשות לעצמי הרבה יותר מחלומות בהקיץ על דוקטורט כפול
לדעתי (אם היא מעניינת מישהו) עדיף להתחיל מרפואה, עם אופציה פשוטה לביצוע להסוויץ' למדעי הרפואה, מאשר להתחיל ממדעי הרפואה, ולירוק דם בניסיון להסוויץ' לרפואה במידת הצורך. אני מתבססת על ההנחה שיתכן וכרגע מאוד מענין אותך מחקר, אבל יתכן גם שבעוד שנה שנתיים תרצי דווקא לפנות אל הצד הקליני, או לשלב בין מחקר ופרקטיקה, וממדעי הרפואה יקשה עליך מאוד לעשות זאת. הרי הלימודים הם כמעט אותם לימודים, אז למה לא להשאיר את האופציות פתוחות? זה כמובן אך ורק בתנאי שאת לא סגורה על עצמך במאה אחוז, כי אם את כן-חבל"ז). עד כאן לבוקר זה על מחקר ורפואה, בחזרה לאטלס האהוב שלי (אני צופה בניתוח החלפת מפרק ברך מחר! איזה כיף לי!
).
 

Minerva

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo9.gif

וואו, תודה על המידע...
שמעתי את הדברים האלה מעוד כמה אנשים, אבל כמספר האנשים האלה, היו גם אנשים שאמרו לי שאין לי טעם ללמוד רפואה ממש אם אני מעוניינת לעסוק במחקר. זה נעשה נורא מבלבל.
בכולופן, נראה לי שכבר מאוחר מידי לעבור לרפואה. אולי בטכניון, כי בכ מקרה הגשתי שם בקשה לשינוי סדר העדיפויות שלי. אז... שווה לי???
ומה על "מדעי המעבדה הרפואית" שהם מציעים שם?? זה סוג של ללמוד להיות לבורנט? (
). ניתוח מפרק ברך לא נשמע לי מלבב במיוחד.
 

Benjamin Turner

New member
כמובן שאין טעם ללמוד רפואה ממש

אם את מתכוונת לעסוק במחקר, אבל היות והלימודים הם כמעט אותם לימודים, עדיף לדעתי להשאיר את האופציות פתוחות לפחות בתואר הראשון (גם במחקר, ממילא תגיעי במוקדם או במאוחר לתואר שני). עלית על הטכניון! "מדען המעבדה הרפואית" הוא שם יפה ללבורנט. לדעתי-לא מומלץ. במיוחד לא לאדם עם נתוני פתיחה גבוהים כשלך. אם מותר לשאול, מה היה סדר העדיפויות שלך בטכניון, ולאיזה סדר שינית אותו? בכלל, מה סדר העדיפויות שלך מבחינת האוניברסיטאות? אולי יש כאן מישהו שידע לספר יותר ממני על רמת המחקר בעברית/ת"א/בן גוריון, כי אני מכירה פחות או יותר רק את הטכניון (יכול להיות שאני חיה באשליות שרמת המחקר אצלנו היא הגבוהה ביותר, אחרי הכל, המקורות שלי הם טכניוניים
). במידה והמידע שברשותי מדויק, ובמידה ואת אכן סגורה על מחקר, לדעתי הטכניון הוא ה-מקום ללימודי מחקר. ניתוח החלפת מפרק ברך, כמו כל ניתוח אורטופדי שיצא לי לשזוף את עיני בו, הוא מעשה אומנות נגרותי, אבל אף על פי כן ולמרות הכל, הוא מעשה אומנות, וככזה מרתק ומרגש לחזות בו. I can't wait! (עד כה צפיתי בשידור חי רק בניתוח מעקפים, אבל זה היה מחוץ לחדר הניתוח, על מוניטור).
 

Minerva

New member
יא, את מצליחה לשכנע אותי!

הממ, בהתחלה חשבתי על ביוטכנולוגיה והנדסת מזון... אבל כשקראתי מה זה כולל זה לא נראה כמו בדיוק מה שאני רוצה. בסוף נשרמתי בעדיפות ראשונה ל"מדעי המעבדה הרפואית", כי לפי ההסברים שלהם זה נשמע ממש כמו "מדעי הרפואה". לקח לי זמן לעלות עליהם.
מרושעים! אז דיברתי איתם לפני כשבוע, וביקשתי להחליף את סדר העדיפויות ויהי מה! בנתיים כל מה שקיבלתי חזרה זה הודעת קבלה ל"מדעי המעבדה". באמת תודה.
אני מקווה שזה יסתדר ושהם יזמנו אותי לראיון. (גאד, ראיון?!
). סביר להניח שהייתי מתעלפת אם הייתי רואה את זה.
 

Benjamin Turner

New member
אני לא בטוחה שהבנתי ../images/Emo163.gif

נרשמת בתחילה בעדיפות שניה לביוטכנולוגיה והנדסת מזון (אגב, את מודעת לעובדה שלפחות בהתחלה, מדובר בהנדסה שנואת נפשך, נכון?
) או לרפואה? כיף לי שאני מצליחה לשכנע אותך
(תמיד חלמתי להשתלט על העולם
) אבל חס וכרפס! את חייבת להחליט לבד, ולא על סמך דעות מקריות שמנשבות ממקלדותיהם של אנשים שאת לא מכירה ושלא מכירים אותך. שבי על הנושא עוד קצת (אחרי הכל, אפשרויות בחירה, בלי עין הרע, לא חסרות לך) ותחליטי מה הכי מתאים לך.
 

Minerva

New member
חחחחח...

באמת לא הייתי ברורה. נרשמתי להנדסת מזון (כן, העניין של ההנדסה הוא מה שגרם לי להבין שזה לא ממש מה שאני מחפשת
) בעדיפות שנייה. אבל זה לא באמת משנה, כי סף הקבלה למדעי המעבדה נמוך מזה של ביוטכנולוגיה, כך שברגע שהתקבלתי לעדיפות הראשונה הם לא ממשיכים להסתכל הלאה. מה שאני מנסה עשות בימים אלה זה להתקבל לרפואה. הממ, אני לא מסוגלת להחליט לבד, אולי עדיף שמישהו יחליט בשבילי, אחרת שום דבר לא יתקדם.
בכלמקרה, לא הייתי מגדירה את עצמי כ"עולם", כך שאם בכוונתך להשתלט עליו יש לפניך עוד דרך ארוכה. בהצלחה!
|
תודה!
 

Benjamin Turner

New member
אגב, שכחתי לציין!

בטכניון יש שלושה קורסי "מקהלה", שניתן לקחת כנקודות בחירה חופשית (בכפוף לבחינה מעשית ובתנאי שאת קוראת תווים). עכשיו קניתי אותך, נכון?
אני מתחילה בקטן, first you, then the rest of the world... המון
גם לך, ואם צצות עוד שאלות, אני לרשותך.
 

Minerva

New member
קנית לחלוטין. אני שלך.

עשי בי כרצונך.
אני לא מוטדת מבחינה מעשית וודאי שלא מקריאת תווים.
גם את לוקחת את אחד מהקורסים? HEHEHE. תודה שוב!
עזרת המון. אבל אל דאגה אני משוכנעת שיהיו לי עוד המון שאלות (אולי עוד היום!
). תמיד יש לי שאלות.
 

Minerva

New member
אה, הנה הן מגיעות! השאלות!../images/Emo9.gif(../images/Emo35.gif)

פיזיקה- -אני צריכה ידע מוקדם
כי בתיכון לא למדתי פיזיקה (הרחבתי כימיה וביולוגיה)... -האם הטכניון שם על פיזיקה דגש יותר משאר האונברסיטאות
אני יודעת שבאופן כללי כן (
), אבל האם זה נכון גם לגבי רפואה?
אנגלית- -קיבלתי 128 נקודות בלבד על החלק של האנגלית בבחינה הפסיכומטרית, מה שמשקף בערך את הרמה שלי, ואומר שאצטרך ללמוד סמסטר אחד אנגלית. השמועות אומרות שכל החומר באנגלית... האם זה נכון? (מטריד למדי
) יש איזושהי אפשרות לשפר את רמת האנגלית לפני שמתחילים
 

Benjamin Turner

New member
זהירות, הודעה ארוכה לפניך!

לגבי פיזיקה, גם אני הרחבתי בתיכון כימיה-ביולוגיה, ותראי איפה אני היום... (שעתיים אחרי הרצאה משעממת במכניקת זורמים
) אין ספק שאחד החסרונות של הטכניון הוא ברמת הפיזיקה והמתמטיקה הנדרשת, במיוחד בהשוואה לעברית, אולם המרצים מודעים לכך שהם מלמדים קורסים לרפואנים, ולכן רמת החומר נמוכה בהרבה מהרמה הכללית בטכניון. היות ואין לך רקע, תידרשי להשלמות בפיזיקה, הווה אומר בחינת סיווג בת שני חלקים-מכניקה וחשמל. זה לא מאוד דחוף (קורס מכניקה לרפואנים נלמד בסמסטר ב' וחשמל-בסמסטר ג'), אבל לדעתי כדאי לך לגשת לבחינה כבר בספטמבר הקרוב, לפחות במכניקה, כדי שלא תיאלצי להעמיס על הסמסטר הראשון גם השלמות פיזיקה. חשמל תוכלי להשלים בקיץ הבא. יש קורסים מוצלחים מאוד של אגודת הסטודנטים, במחיר של כ500 ש"ח, או לחילופין ניתן ללמוד לבד, מספרי בגרויות. לגבי האנגלית, עם ניקוד של 128 בפסיכומטרי סביר להניח שהאנגלית שלך ברמה יחסית גבוהה, כך שאין לך מה לדאוג. לימודי מדעים ברמה אוניברסיטאית מתבצעים בד"כ מספרי לימוד באנגלית, אך לפחות בשנים הפרה-קליניות רוב החומר מועבר בהרצאות (למעט הכנה לדיסקציה וכד') כך שלא תצטרכי להשלימו לבד מהספרות (אלא אם כן המרצה לא מובן באופן מיוחד או, רחמנא ליצלן, הנושא מענין אותך ואת רוצה להרחיב את ידיעותיך בו.). מה שכן, בתור מדענית רמת האנגלית שלך חייבת להיות גבוהה (כל המאמרים שתקראי ושתכתבי יהיו באנגלית, כמעט כל הכנסים שתשתתפי בהם יהיו באנגלית, וכו' וגו') ולכן כדאי לך לנצל את העובדה שיש לך מספר חודשים חופשיים כדי להרגיש יותר בנוח עם השפה (שוב, סביר להניח שהבסיס שלך טוב, עם 128 בפסיכומטרי, ואת לא זקוקה ממש למקצה שיפורים, אלא רק לקצת בטחון). אני אישית הגעתי לרמת האנגלית שלי ע"י עיסוק בשתי הפעילויות האהובות עלי: קריאה וצפיה בטלוויזיה (בסדרות ללא תרגום-חשוב מאוד!). כך תשפרי את ההגיה, את הדקדוק ואת אוצר המילים בו זמנית. בחרי לך מספר סדרות שאת אוהבת ושמשודרות בערוצים כמו star world או bbc prime (משודרות שם המון סדרות חביבות, מהסימפסונ'ז ועד לx-files) וצפי בהן בעקביות, שאלי מהספריה אך ורק ספרים באנגלית (או לחילופין קני אך ורק ספרים באנגלית-אחד הדברים הכיפיים הוא שספרים באנגלית הם זולים יחסית) ועד אוקטובר כבר תדברי אנגלית במבטא ניו-יורקי/אוקספורדי (תלוי בסדרות שתבחרי) לעילא ולעילא
. לגבי המקהלה, אני אמנם כותבת ומלחינה שירים, ואמנם אחד מתחביבי (לזוועתם של שכני האומללים ושל כלבלבתי המסכנה) הוא לשיר במקלחת, אבל בינתיים לא נרשמתי לקורסי המקהלה. כרגע אני מסתפקת בשחמט
 

Minerva

New member
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif

יש לי רתיעה עזה מפיזיקה. אני לא רואה שום סיבה הגיונית לזה, אבל זה המצב.
למה הם עושים את זה?!?! רשע טהור, יש להניח.
*מבט קודר* למה אני צריכה לדעת פיזיקה בכלל?! מה זה קשור?!?! *משתוללת*
בקשר לאנגלית... לא נשמע מטריד במיוחד... לקרוא ולצפות בTV. אני חושבת שאוכל להתגבר על זה.
ואני מעדיפה מבטא אוקספורדי, תודה.
(תודה שווווב!
)
 

Minerva

New member
קיר../images/Emo26.gif

מנצנץ לי איזה זיכרון שדווקא לרפואה לא צריך בחינה מוקדמת בפיסיקה. המממ, צריכה לבדוק שוב.
 

Benjamin Turner

New member
<נא לקרוא במבטא אוקספורדי>

Why medicine students must study Physics: 1. As medical scientists, we're expected to have at least a basic (understanding of all natural sciences (not to mention Math 2. In order to understand how the heart, cell membranes, nervous system etc work 3. So that when we're asked a question in Physics, we won't embarrass the Technion by making like a fish and quieting down... 4. Because life sucks!
אם זה מנחם אותך, אלה נחשבים לקורסים קלים למדי, ובסופו של דבר כולם עוברים אותם <מנופפת בדגל קורסי המקהלה, בדגל מכון רפפורט המתקדם ובעל המוניטין העולמי ובדגל האפשרויות הבלתי מוגבלות>
 

Minerva

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

מצחיק.
אוקיי, נשמע סביר ואף הגיוני, אבל למה קיבלתי תחושה שהם דורשים יותר מ"BASIC UNDERSTANDING"??? רמה של 5 יחידות פיזיקה לא מספיקה להם (או שמא זאת הרמה?)
למה לא מספיק לי לדעת שזווית השבירה שווה לזווית ההחזרה? (
בזה בערך מסתכם מה שאני יודעת. או אולי גם כמה דברים בתרמודינמיקה שלמדתי בכימיה...
) מתימטיקה זה קצת פחות מדאיג, למרות ששוב לא ברור לי מדוע נחוצה רמה כה גבוהה. נראה לי שהמטרה העקרית שלהם היא שלא נביך את הטכניון.
אני מקווה שקראתי במבטא נכון. ניסיתי לשאול את העטלפים שבחוץ לדעתם, אבל נוכחתי לגלות שהם לא עונים.
 

Benjamin Turner

New member
רק עכשיו שמתי לב...

סנייפ?!?!?! באמת?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! אותו אחד ששונא את ג'יימס? אותו אחד שכמעט גרם למותו בטרם עת של סיריוס? אותו אחד שמתעלל בהארי וברון על בסיס יומי ועושה כל שלאל ידו להכשילם? בעל פרצוף הקרפדה והשיער המשומן? אך בנימה אופטימית זו, בעוד כחודש אמורה להגיע לארץ מהדורת המקרו (באנגלית) של הארי פוטר 5 - שני ינשופים במכה אחת
הרמה מן הסתם גבוהה מרמת 5 יח"ל (בכל זאת, טכניון), אבל: א. כולם, אבל כולם, עוברים את זה, והציונים אפילו מתפלגים נורמלית סביב ה85 עם סטיית תקן 5-+ ב. it's a small price to pay, באמת. הלימודים מרתקים, ובמקביל לפיסיקה לומדים גם אנטומיה של ראש-צוואר-גפיים, ביולוגיה של התא (כולל נושאים כשיטות מחקר, סרטן, סיגנאלים בין-תאיים ואפופטוזיס וכולל שתי מעבדות מגניבות-תענוג צרוף לבעלי הנטיות המחקריות), היסטולוגיה (מיקרוסקופים בשפע-בדיוק בשבילך), ביוכימיה וחברים, כך שהפיסיקה (סה"כ שלוש שעות הרצאה בשבוע + שעה תרגול, מתוך משהו כמו שלושים ושבע שעות שבועיות) די מתגמדת. ג. לפחות במכניקה, המרצה נורא משתדל להראות את הרלוונטיות של החומר לרפואנים. רק כדי לסבר את העין, אנחנו לומדים כעת הידרוסטטיקה, ורוב הדוגמאות שהמרצה מספק בנושא קשורות לרפואת צלילה (אילו לחצים דרושים על מנת למנוע קריסה של רקמות הגוף, ומה הסיבוכים שעלולים להיווצר) וללחץ דם (בהרצאה אתמול הוא סיפר לנו איך מחשבים את הגובה הדרוש למנח אינפוזיה תוך-ורידית, ועל אינפוזיה עורקית בלחץ), כך שזה באמת לא כל כך נורא
מה קורה עם הטכניון? הם מוכנים בכלל להסוויץ' לך את סדר העדיפויות?
 

Benjamin Turner

New member
נאמס לי מעצמי! המקרו=המקור

ואינפוזיה עורקית=אינפוזיה תוך-עורקית
 
למעלה