כמו שכתבתי למעלה לשפיפון:
הבעיה שלי היית הניסוח והערוץ.
זו לא היית בקשה אלא דרישה.
 
בכנות, היה יכול להיות מעניין לנהל שיעור בו המורה יציג את עמדתו האישית, ויאפשר לתלמידים לשאול שאלות לפקפק, לאתגר, להבין לעומק, בדיוק כפי שהצעת.
 
לא בטוח ששיחה כזו תעבוד באמת דרך ווטסאפ. לא בדיוק מדיום מתאים לדעתי.
 
אבל תחלס אני חושב ששנינו יודעים את התשובות לשאלות שלו, והן לא באמת אתגר, כי לאתגר אפשר רק אנשים שמפעילים את המוח כלפי העמדות האידאולוגיות שלהם, ודתיים אינם מהסוג הזה - "אלוהים אמר, נקודה!".
 
אגב, אני חושב שזה הבדל חשוב בין אידאולוגיות לא תאיסטיות, כגון הומניזם, מרקסיזם, וכו', לאידאולוגיותיו תאיסטיות.
הראשונות, שאינן מסתירות את מקורן האנושי, מחייבות את המחזיק בהן להסביר ולהוכיח את עמדותיו, בעוד שהאחרונות, מספקות תירוץ מוכן, מוחלט, וסופי, שאין כל מקום להתווכח עליו, או אפילו לדון בו.