יש לי שאלה נוספת.

דחפור

New member
יש לי שאלה נוספת.

האם יש גן עדן וגיהנום? או שכמו שכתוב בתורה:"מעפר באת ולעפר תחזור" כל פעם אומרים לי משהו אחר
 

SupermanZW

Well-known member
גן עדן וגיהנום הם מקומות מיתיים

אין שום ראיה לקיומם.
 

דחפור

New member
אבל למדתי על זה

ואמרו בכלל שבני אדם המציאו את המושגים האלה גן עדן וגיהנום אז לא הגיוני שהם קיימים...
 

SupermanZW

Well-known member
כל המושגים הומצאו ע"י בני אדם

זו לא הוכחה לאי קיומם, יחד עם זאת אין ראיות לקיומם ולכן סביר יותר להניח שאינם קיימים.
 

טנטארה

New member
אממממ.... גן עדן וגיהנום?..

אני חושבת שגן עדן וגיהנום הם שמות שבני-אדם העניקו לדברים שהשכל האנושי לא יכול להבין , זה בעצם השערות בניסיון לגשש בחיים שלאחר המוות . זה עוד מושג כמו "משיח" שלא ידוע אם הכוונה היא לגואל ממשי הוא כינוי לתקופה טובה של שלום אמיתי . אבל אם זה באמת מעניין אותך אתה יכול למצוא המון ספרים ומאמרים בתחום ... טוב להרחיב אופקים..
 

אנילה1

New member
יש גן עדן, תקרא את הפרקים

הראשונים בבראשית. לעומת זאת גהינום זאת המצאה מאוחרת. לדעתי היא בכלל מגיעה מהנצרות. שם הגהינום מאוד פעיל בחיי האדם. לפי מה שכתוב אלוהים יצר את האדם מעפר. ואת חוה מהצלע שלו. מכיוון שכך האדם מחויב לחזור לעפר אחרי צאת נשמתו. אבל מה בקשר לחוה? היא אמורה לחזור לצלע של אדם אחרי מותה?
 
../images/Emo6.gif הצחקת אותי.

החלבון נוצר לפי הרנ"א, שהוא ההעתק של הדנ"א. האם נכון להגיד שהחלבונים השונים מקודדים לפי הרנ"א או הדנ"א? ברור שלפי הדנ"א - כל גן בדנ"א יוצר רנ"א שונה, וממנו נוצר חלבון שונה. האדם נוצר מהעפר, וחווה נוצרה מהאדם. האדם חוזר לעפר - האם נכון לומר שחווה תחזור לצלע האדם, או לבסיס המקורי, המקום שממנו הגיע האדם בעצמו?! גם האישה חוזרת לעפר.
 

אנילה1

New member
בבראשית לא מוזכר

DNA או RNA וחוה לא נוצרה מעפר. היא נוצרה מצלע האדם. אתה לא רואה את הצלקת שלה אצלך?
אם לא מצאת זה אומר שלא חיפשת טוב.
 
טוב,

ואני גם מצפה שאם חלילה (אני מקווה שלא) את אחד או מבני משפחתיך ילקו באיזו מחלה גנטית, לא תשתמשו בתרופות שמבוססות על מחקר גנטי או אבולוציוני, אלא תשבו ותתפללו.
 

B l o n d i e

New member
זה לא חייב להיות קשור!!

מי אמר שגן עדן בפרשת בראשית זה אותו גן עדן שמגיעים אליו אחרי המוות? כל המושגים של גן עדן וגהנום עם מלאכים ושטנים עם קרניים וקלשון שהולכים לשם אחרי המוות, בכלל לא מוזכר בתורה...
 

nunely

New member
בטח שיש

ובטוח נהדר בשתי המקומות שהרי אף אחד לא חזר משם
וברצינות-לא מאמינה שיש...
 
פנימיות האדם

גן עדן וגיהנום והעולם הבא אלו מושגים שנמצאים בפנימיות האדם והוא הבוחר להיכן להתחבר. עזר כנגדו .
 

rrina

New member
סרטים מומלצים

נראה לי שיש די הרבה עדויות שמסבירות מה זה גן עדן ומה זה גהינום ומה זה בית דין של מעלה וכו'. כדאי לראות. http://altv.shemayisrael.com/movie-0087.shtml?PHPSESSID=0557d6a4f4eff3d2acbbfe00d2a65e9a http://www.sodot.tv/site/ProDetile.asp?id=168&CategoryID=1&SubID=4 http://www.sodot.tv/Site/ProDetile.asp?id=132&CategoryID=1&SubID=4 http://altv.shemayisrael.com/movie-0125.shtml?PHPSESSID=35a2129372cab2f76cd33628e1f4c84b
 
גנעדן וגיהנום הם רוחניים.

כמו הנשמה, שלא ניתן לראות אותה. כמו מלאכים. אלה מקומות רוחניים, שהנשמה הולכת לשם בסוף מעשיה בעולם הזה. בין לטוב ובין לרע.
 
כי ת'כלס... אתה חוזר לאפר!

הנשמה [שהיא דבר רוחני, שעליו דיברתי] עוברת למימד מקביל של רוחניות. שבו יש גנעדן וגיהנום.
 
Well, maybe.

And maybe not. נשמע הגיוני לפי בראשית שאין גיהנום, אבל קיימים גם מדרשים בתלמוד שהם חלק מהתנ"ך. =] בהם מוזכר הגיהנום בבירור. כמובן, אולי כביטוי לעונש על חטאים. ולאו דווקא כמקום מוחשי/רוחני.
 
למעלה