יש לי שאלה נוספת.

דחפור

New member
אז יכול להיות שה'

פשוט עשה את הגיהנום מאוחר יותר? או שפשוט לא הזכיר אותו?
 
לדעתי פשוט לא הזכירו אותו.

משום שאדם וחווה לא חטאו בצורה כזאת שתצדיק את כניסתם לגיהנום, אלא רק סילוקם מגנעדן היה מספק. שוב, האמונה היהודית מאמינה כי גנעדן וגיהנום קיימים במחינה רוחנית, והם מקומות שאליהן הולכות הנשמות לאחר סיומם בעולם הזה.
 

goldie4

New member
כן מציעה לך להכנס ל sodot.tv

יש שם קליפים על אנשים שהיה להם מוות קליני ומספרים על יום הדין שלהם המשפט שלהם למעלה איך על כל דבר עשו להם דין וחשבון ברמה של שימוש בטלפון של הסבתא ללא רשות זה גזל. וגם לוקחים בחשבון דברים טובים שעשית... זה עניין מסובך את יכולה לקרוא על זה בשער הגלגולים זה נמצא באינטרנט איפשהו... אך זה ספר מסובך יש גלגולים כדי שתוכלי לעשות תיקונים או שאפשר לכפר על המעשים בגיהנום, קף הקלע, כל מיני ייסורים אך לאחר מכן את מורשית לגן עדן השאלה היא איזה גן עדן יש הרבה רמות. ומי שהיה צריך למרק עוונות בגיהנום כדי להכנס לעולם הבא כמובן אין לו מקום מענג כפי שיש לאנשים עם יותר זכויות... אך לכל ישראל חלק בעולם הבא... כשאתה למעלה אין שום אפשרות לעשות תיקון - כי אתה כבר לא בעולם הפיזי. אתה לא יכול לעשות מצוות וחסד. אתה תקוע עם התוצאות של מעשיך וזהו!!! זו הבעיה כי אז זה כבר מאוחר מדי. והדרך היחידה לעליית מדרגה בגן עדן אחרי הפטירה היא שצאצאייך עושים מעשים טובים וזכויות אז יבוא סניגור לטובתך ויגיד שהנכד שלך חזר בתשובה נניח או התחיל לשמור שבת ז"א משהו טוב נוסף לעולם בזכותך בזכות זה שהולדת אדם שבעתיד הוסיף אור לעולם הפיזי. או למשל אם הצאצאים אומרים על הנשמה קדיש או תהילים - אז זה מוסיף אור לנשמה בגן עדן ועונג וזה חשוב מאוד כי אין אפשרות לנשמה ליצור קשר ולהתחנן שתוסיפו לה אור בעולם הבא - היא תקועה שם בחוסר אונים... יש עוד הרבה הרבה ללמוד בנושא. זה מסובך... אך כל פעולה טובה שאת עושה בעולם הזה היא נצחית... נגיד אדם שמקים ישיבה. גם עוד מאה שנה כל פעם שתלמיד יתווסף לישיבה אז עוד זכויות ימסרו לנשמה שפעם ייסדה את הישיבה! שבזכותו מישהו לומד תורה. או אם תרמת כסף להקמת מקווה ועוד מאתיים שנה אישה תטבול שם - תתווסף זכות לנשמה שלך!
 
קראתי ספר

שמתאר את החוויה הדתית כחוויה פנימית של האדם. אחד דברים שכתובים בספר הוא שאין טעם לחפש את האלוהים רחוק או גבוה כי אלוהים נמצא קודם כל אצלך בפנים. משם הוא ממשיך ומתאר שגם גן העדן וגם הגיהנום הם פנימיים, שהאדם מייצר לעצמו. לא הבנתי איך הנושא של "מעפר באת ולעפר תשוב" קשור, זה פשוט משפט שמבטא את המוות והכלייה של האדם.
 
למעלה