יש למישהו את הפלייליסט מההופעה של ווטרס

itaikuskus

New member
לפי מה שאני זוכר

הסטטוסקופ לא שיר שלו לגמרי, למרות שאני לא כל כך מבסס את זה אלא על הזיכרון שלי, ככה שיכול מאוד להיות שאני טועה, מה שכן STCFTHOTS מתאים יותר לרוח הכללית של ההופעות שלו, מאשר TUTSAW ההיתולי...
 
אתה רציני??

מה אתה מוצא באלבום הזה? ז"א, הוא טוב, זה נכון, אבל הוא כל כך היה רחוק מלהפיל אותי מהרגליים. ומילא אם היית מעדיף אותו ע"פ AHM או מדל - אבל להגיד שהוא יותר טוב מהחומה ומדה פיינל קט - שהם כמה וכמה ליגות הרחק מעליו - טוב, זו כמובן זכותך לחשוב ככה, אבל אני אפילו לא מתחיל להבין אותך... :)
 

The Walrus

New member
דבר אחד אני לא מבין ממה שאמרת

"ומילא אם היית מעדיף אותו ע"פ AHM או מדל"... גם AHM וגם מדל נמצאים הרבה הרבה מעל החומה והפיינל קאט. הפיינל קאט לדעתי הוא האלבום הכי גרוע שפינק פלויד עשו, חוץ ממומנטרי, אמהגאמה ומור. מדל וAHM גם עולים בהרבה על החומה לדעתי...
 
מממ...

אם תוציא מAHM את AHM וממדל את ECHOES - תצטרף אחד כבוד לרשימת האנשים שאני לא מצליח להבין. כי שאר השירים באלבומים האלו, למרות שהם נפלאים, הם נפלאים כמו עוד המון שירים נפלאים שאני מכיר. אבל הם לא נמצאים אצלי באותו סקטור חריג השמור לפינק פלויד, שעולים על כל מה שאני מכיר כמעט (רק קווין מתחרים איתם לפעמים. לא בדיוק. מסובך. לא משנה).
 

RoieL

New member
../images/Emo45.gif החלק מהפיצוץ והסלייד המגניב של גילמור

בהתחלה דרך ]ירלס הרגוע ועד אקוז. גם אה"מ מבחינתי הוא אלבום מדהים בשלמותו אם אתה שולף משם באלגנטיות את IF שהוא גם שיר נחמד אבל שאר האלבום לדעתי גדול.
 

holo

New member
אני ממש לא מבין אנשים...

לשלוף באלגנטיות את IF??? את אחד השירים הטובים והמעניינים שווטרס כתב, על פני יצירה מנופחת ומשעממת ברובה? או לפחות על פני הקטע הדי סתמי שסוגר את האלבום? את האלבום AHM אני שומע רק בשביל שלושת השירים האמצעיים שבו. כל אחד מהם הוא פנינה בפני עצמה. מור האלבום הכי גרוע של פינק פלויד?? (מתייחס לWALRUS) מאכזב ביותר... האלבום מכיל 2 מהקטעים הכי מצמררים שפינק פלויד כתבו. אני מדבר כמובן על cirrus minor ועל cymbaline. ובנוסף לאלה, זה אולי האלבום הכי פלויד בצליל שלו, בעיקר בגלל הקלידים החלליים של רייט, שיוצרים אווירה דרמטית ואפילו מפחידה. הניסיוניות שלהם פה הניבה קטעים מעניינים שמושפעים מהרבה סגנונות, בעוד שהיא שומרת על גבול הטעם הטוב תודות לגיבוש בלהקה, שלא כמו באלבום האולפן של אומהגומה, שעליו באמת אפשר להגיד שהוא נפל רציני.
 

itaikuskus

New member
בואנה

אם תמשיך לכתוב ככה לא יהיה לי מה לכתוב יותר! (כל הכבוד)
 

CrazySheep1

New member
חח דווקא את AHM אני לא מחבב במיוחד

אבל אולי יום אחד יקרה שינוי.. גם את דארק סיד לא אהבתי בשמיעה ראשונה
 

The Walrus

New member
דווקא IF השיר הכי טוב באלבום לדעתי

אני לא אוהב כל כך את fat old sun, אבל הסולו בסוף שווה את קיומו. ואפרופו fat old sun, לא יודע אם מישהו הזכיר, אבל יש אחלה גירסת לייב של השיר לצפייה בdavidgilmour.com, מהDVD החדש שלו. מומלץ!
 

FunkyMonk

New member
מה???

אחד מהשירים הטובים ביותר של הפלויד, אם לא הטוב ביותר לטעמי. ואני ממש לא מבין מה יש לכולם נגד אומהגומא... הוא אחלה אלבום. לא אפריז ואומר שהוא טוב, אבל הוא בטח הרבה יותר טוב מהקאט, מומנטרי, והחומה.
 

RoieL

New member
הכלבה שלי מנגנת על מפוחית זה יותר טוב

ממומנטרי, זו לא דוגמא
 
שמע, לכל אחד יש את האלבומים האהובים עליו

או עליה. אין טעם להתווכח על טעם. בכל מקרה, בפורום הזה לא נהוגה היררכיה בין האלבומים, וניתנת בימה חופשית לכל אחד ואחת לבטא את העדפותיהם.
 
ברור :)

היה עצוב אם היתה "נהוגה פה הייררכיה בין האלבומים" ואנשים לא היו חופשיים להביע את דעתם... סתם מעניין אותי לשמוע את דעתו.
 

RoieL

New member
../images/Emo88.gifאם אתה אוהב את הפיינל קאט

אין לך זכות להשמיע את דעתך!
 

FunkyMonk

New member
דווקא החומה והפיינל קאט

נמצאים הרחק למטה. הכי למטה, למען האמת (אני לא מכניס את פוסט ווטרס זה לא נחשב). החומה הוא האלבום ההכי פחות אהוב עלי בהחלט של הפינק פלויד, והפיינל קאט ישר אחריו. לעומת זאת, גם מדל וגם AHM נמצאים כמדומני בחמישייה...
 

itaikuskus

New member
צפרא טובה לך

אם כן, במה עסקינן? אה כן, בלמה אני חושב שASOS יותר טוב מהחומה. ובכן, בוא נתחיל מההתחלה. ASOS פותח את הדלת לתקופה מאוד לא ברורה בשביל הפינק פלויד, הם להקה שאיבדו את החבר הכי משמעותי בה, לא בדיוק יודעים אם להמשיך ואיך, חוזה עם EMI כבר יש, ורעיונות לא חסר, אבל השדים שרודפים אותם ורוחו של סיד בארט, אחד מהיוצרים הכי טובים במוסיקה המודרנית, ובטח שכותב הרבה יותר טוב מווטרס (בנוגע לדיון אחר שהיה פה), מרחפת מעל כל האלבום, רק כדי לנעול אותו באחד מהשירים הכי מצמררים שאיי פעם נוצרו, בקונטקסט המסוים הזה. אז מדובר ביריית הפתיחה לתקופה שנמשכה מספר גס של 5-6 שנים, וידועה כתקופת פוסט-בארט, ומתאפיינת באקספרמנטליות, התעוזה וההרפתקנות של הלהקה שלא חששו ללכת עם ההרגשה שלהם, כדי לחקור את הכיוון בו הם רוצים להתנסות. הכיוון הפסיכדלי מהאלבום הראשון נמשך גם הפעם, אך בלי הכותב הראשי, נוצר מימד אחר למוסיקה, תפקידי השירה והכתיבה מתחלקים בין חברי הלהקה- גילמור, רייט ו-ווטרס, כשבפעם הראשונה אנו לומדים כמה שיתוף פעולה ווקאלי בין רייט לגילמור יכול להיות חיובי (let there be more light), וגם ווטרס שר לבד בפעם הראשונה (STCFTHOTS), ואף מתייחס בפעם הראשונה לסוגיית המלחמה, נושא שאיתו הוא הולך להתעסק רבות, בעיקר בחומה ובפיינל קאט, רק שכאן התוצאה הצינית שיצאה לו מעולה, הומוריסטית, סאטירית אפילו, עדיפה בהרבה על ההתבכיינות האובססיבית לגבי נושא המלחמה באלבומים המאוחרים יותר. החומה והפיינל קאט מציגים לנו מפלצת אצטדיונים. הלהקה הכי גדולה בעולם, שחבריה סומאו מהתהילה, להקה קרועה מבפנים עקב חילוקי דעות אומנותיים, ו-וויכוחים על קרדיטים ותמלוגים, ווטרס נכשל בשנית בהיותו חבר לעת צרה ומפטר את רייט כשהאחרון מתמכר לקוקאין וסובל ממשבר בחיי נישואיו, שנגמרים בסופו של דבר, והחומה עצמו נכתב מסיבה אחת ויחידה- לחברי הלהקה "נגמר" הכסף. אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש שם שירים טובים, שהסיפור הכללי יוצר הזדהות לא מעטה, והמספרים מדברים בעד עצמם, כשמדובר באלבום הכי נמכר של פלויד באמריקה, אבל אנחנו כמובן לא משתמשים בפופולריות כמדד לטיב, ואני אעדיף את ASOS או MORE התעוזתיים ואף החדשניים על פני הפיינל קאט, אחד האלבומים הבכייניים, המיותרים, המשעממים, בהיסטוריה, כשרק גילמור מציל את האלבום הזה מלהיות האלבום הכי גרוע של פינק פלויד, כשמצליח להוציא אלבום יותר גרוע כמה שנים אחר כך. זה באמת שלא מעניין אותי יותר, כל מה שהפינק פלויד הוציאו אחרי הדרק סייד. לפעמים אני עוד שומע את wish you were here, אלבום חד פעמי לכל הדעות, אבל איפהשהו המשיכה מצד התקופה של פינק פלויד כלהקה גדולה (שהתאפיינה בצליל מאוד מסוים), הפסיקה לפעול עלי, באיזשהו שלב. אני דווקא לא מבין אנשים שמסרבים להבין שmeddle זה לא רק echoes. לא מבין. באמת. בסוף היום הגורם המכריע הוא שיתוף הפעולה. כמה שלווטרס היה יותר משקל להעביר את הדרשות ומשנות חייו, ככה אני פחות אוהב את הלהקה הזאת. אני כן מאוד אוהב את הכתיבה של ווטרס כשהוא מנסה להתמודד עם השדים של עצמו, בשירים כמו if ו-fearless, וההתעסקות שלו בשיגרה מול שיגעון בDSOTM ו-WYWH, אבל ברגע שהעט מכוון על הדף ומתחיל לכתוב הטפות, פניות למגי, קטעים מתים, זה אוכל אותי. פינק פלויד של ASOS ופינק פלויד של הפיינל קאט זו לא אותה להקה. אותם חברים אבל לא אותה להקה, וכאן מגיעה השאלה, איזו להקה אתה יותר אוהב. אני מעדיף את פינק פלויד של 68.
 
למעלה