יש מבחן הפרכה לעקרון ההכבדה?

ranisharoni

New member
יופי זאת פרשנות

השאלה היא איך נולדת כזאת פרשנות במקור. למה תוכי ססגוני נחשב יפה?
נראה שהוא יותר בולט לטורפים מפרטים פחות ססגוניים ושיש עלות אנרגטית לאותו פרסום ססגוני ביחס לחוסר ססגוניות. האם זאת לא הכבדה? איך יודעים אם, במקרה זה למשל, מדובר בכלל בהכבדה עפ"י המודל של גריפין?

לגבי הטווס, מעבר לזנב המרשים יש לו צבעים ססגוניים ובולטים. האם בדומה לתוכי זאת לא הכבדה? האם חיצוניות שכזאת בהכרח מהווה פירסום ישיר של פיטנס? והרי שהנקבות כלל לא מרהיבות ועדיין זה לא אומר שיש קורלציה לפיטנס שלהן.
 

22ק ו ס ם

New member
זו לא פרשנות אלא עובדה אמפירית

אתה זה שמנסה בכוח להכניס פרשנויות סובייקטיביות לכל העניין. אם עד עכשיו לא הבנת את ההבדל אז באמת שאני כבר לא יכול לעזור יותר. תנסה לקרוא את המאמר השני של גרייפן שעוסק בברירה מינית: http://users.ox.ac.uk/~grafen/cv/hcapss.pdf
 

ranisharoni

New member
אל תרים ידיים כל כך מהר

בסוף אני אולי עוד אבין


גם במאמר שציינת יש הרבה פנינים אבל שוב לא הצלחתי למצוא את אותו קריטריון למאפיין מיני ישיר לעומת הכבדה.
לעומת זאת המאמר מתאר את ההכבדה כתוצר וודאי של פירסום:
Exactly two options at ESS:
The first is the non-signaling equilibrium, in which males choose to advertise level at the lowest possible level, and females threat all advertising level as the same. The second is the signaling equilibrium, in which advertising is continues and strictly increasing function of quality, and female pay costs to express graded preferences for different qualities of males.

מה קישוט? מהו פירסום? האם המאפינים הססגוניים של ציפור כמו תוכי מהווים אמצעי פירסום או קישוט? אם כן אז מדובר בהכבדה:
The ornament functions as a signal only because it is costly – the cost is not incidental. It is reasonable to say that of a high quality male that he is preferred by females because his ornament is costly.
Signaling is honest [at the equilibrium]. Honesty can be interpreted in the model as follows… Because choice of advertising reveals quality, females can deal with males according to their quality.
This suggests that the need to avoid males who would provide very low fecundity may be an important force in bringing about high costs of advertising in equilibrium.

על הכלליות של העיקרון:
According to the handicap principle, the cost is an essential element in the persuasive power of the sexual selected character and inescapable feature of persuasive signaling system.
By studying what the organism want to know about their mates, and how signaling impose cost, we could in principle explain the diversity of sexual selection.
The main implication of the handicap principle for present purpose is that sexual selected ornaments have meanings which are worth discovering
 

22ק ו ס ם

New member
שוב, אתה מפספס את העיקר

עיקרון ההכבדה כשמו כן הוא, מכביד שלא לצורך על המפרסם. אין לו שום פונקציה אחרת מלבד הכבדה. פנים יפות מעבירות מידע ישיר ואינן מכבידות על הנושא אותן. זנב גדול מכביד ואין לו שום תועלת ישירה. לא במקרה דרווין ורבים אחריו התקשו להבין למה לטווסים יש זנב כזה.
 

ranisharoni

New member
אני שאלתי כמקרה בוחן

להבדל בין מאפיין ישיר להכבדה. מה אפשר להסיק מהמודל של גריפין לגבי היופי של התוכי כסיגנל? ומהמודל של זהבי?
 

squalus

New member
אלוף עקרון ההכבדה

הוא הפולני Krystof Azninski, אשר בשביל להוכיח כמה שהוא גבר גבר, הוא ערף לעצמו את הראש (או ביקש מחברו לערוף את ראשו, לפי גירסה אחרת)
הוא זכה בפרס דרווין לשנת 1996
 
איך אומר זנבני?

אם לא מצאת את ההכבדה סימן שלא חיפשת כמו שצריך.איש אינו מפקפק בזה שעקרון ההכבדה עובד, אבל אני מציע לך להירשם לקורס של זנבני (לא במקרה הוא מיועד לתלמידי שנה א') כדי לראות לאיזה שיאי אבסורד הוא לוקח את העקרון שלו.
 
זהבי מצא את ההכבדה.

לא בפנים הסימטריים, אלא בסימנים המכבידים על בעל פנים לא סימטריים. פנים שימטריים מעידים על בריאות טובה, גנטיקה טובה, תזונה טובה וכו'. ההכבדה היא כשמכניסים משהו שיקל על הבחנה בא-סימטריה. לדוגמא, אם אתה הודי ואתה מקעקע נקודה אדומה במרכז המצח אתה מקל על בת זוג פוטנציאלית לזהות איפה מרכז הפנים שלך, ולהשוות בין צד ימין של המצח לצד שמאל. אם אתה מגלח את זקנך אתה מקל על בת זוג פוטנציאלית לזהות א- סימטריה בסנטר. אם אתה לא מגלח את זקנך אתה מקל עליה לגלות א-סימטריה בגדילת הזקן.
 

ranisharoni

New member
נראה שהעיקרון לא בהכרח עובד על התנהגות אנושית

במודל של גריפין (מבוסס תורת המשחקים עפ"י מיינרד סמית) מניחים רציונליות והתנהגות אנושית היא לא בהכרח רציונלית (הביולוגיה רציונלית אבל התרבות לא בהכרח).

השאלה שלי לגבי "פנים יפות" כהכבדה קשורה למקור הביולוגי של התכונה כמאפיין של איכות לטובת לברירה מינית. לפני שנגסנו מעץ הדעת.

נראה שמאפיין "קישוטי" שמהווה סיגנל לברירת איכות הוא בהכרח הכבדה.

כמו שציינת - "אם לא מצאת את ההכבדה סימן שלא חיפשת כמו שצריך"
 

22ק ו ס ם

New member
יש לא מעט דוגמאות אנושיות להכבדה

למשל, גבר שלוקח אישה לדייט במסעדת יוקרה, או שקונה לה מתנות רבות ויקרות מראה שיש לו הרבה כסף לבזבז. או רץ בתחרות ריצה ששם משקולת על הגב שלו ועדיין מנצח את המירוץ.
 

ranisharoni

New member
זה לא בהכרח העיקרון המקורי

כי אין את אותה קורלציה אופטימלית מהמודל של גריפין:
the signaling equilibrium, in which advertising is continues and strictly increasing function of quality. Signaling is honest [at the equilibrium].

צ'וקרברג יוצא למסעדה עם חברתו, מזמין מנה לחלוק ולא משאיר טיפ.
בתחשיב של עיקרון ההכבדה מדובר בחוסר רציונליות.
 

22ק ו ס ם

New member
זה שמישהו לא מכביד על עצמו בכל מצב לא קשור

לעיקרון. הכבדה לא חייבת תמיד להתקיים, בטח לא כשמדובר בבני אדם.
 

ranisharoni

New member
האם המודל מתמפה היטב לבני אדם?

שוב מאפיין להכבדה עפ"י גריפין -
advertising is continues and strictly increasing function of quality

האם זה בהכרח נכון לגבי אנשים? אצל אנשים באותו סטטוס יכולות להיות הכבדות שונות ואף מנוגדות לאותה איכות. אדם עשיר וסגפן (וורן באפט) או אדם עשיר ופזרן (דונלד טראמפ). נראה שבמודל של גריפין מניחים שיש עקביות של סיגנל ההכבדה\פירסום\קישוט לפיטנס.
 

22ק ו ס ם

New member
נכון, אצל בני אדם דברים יותר מורכבים

מה חדש בזה? זה נכון לגבי כל תכונה שיש לה בסיס אבולציוני. אף תכונה לא מבטאת את עצמה תמיד ובכל מצב.
 

ranisharoni

New member
זה אומר משהו על תקפות המודל לגבי אנשים

אני לא רואה איך זה נכון להכבדה ביולוגית גרידא שעפ"י המודל מניחים שהיא בהכרח רציונלית (תנאי הכרחי לשיווי משקל כאופטימום).

יש טווס שמשדר את האיכות שלו ע"י סגפנות וצינעה?
אשמח לדוגמא ביולוגית להכבדות מנוגדות לאותה איכות אצל אותו מין (נראה לי שזה יחודי לאדם ושובר את המודל הקלאסי).
 

22ק ו ס ם

New member
לא, זה אומר שאנשים הרבה יותר מורכבים

וההשפעות עליהן אינן אבולוציוניות בלבד. אנשים מושפעים מגורמים רבים והם גם עושים כל מיני tradeoffs שמשפיעים על ההחלטות שלהם. למה אתה לא תוקף מודלים של יופי אבולוציוני בגלל שיש אנשים שבוחרים בני זוג לא סימטריים למשל? צריך לזכור שהדברים הללו עובדים בממוצע, ולא חייבים לעבוד על כך פרט ופרט באוכלוסייה. אם תבדוק למשל את נושא הכספים, תראה שבממוצע המודלים של הכבדה מסבירים טוב מאוד הוצאות כספים בזבזניות של עשירים.
 

ranisharoni

New member
יותר מורכב = המודל פחות מדויק

ולכן אולי צריך תצפיות אמפיריות שקשה לדעת מה התקפות שלהן לאורך זמן (גם בהקשר הזה הביולוגיה הרבה יותר יציבה).

למשל, יובל הררי ציין בשנינות, כמה שאנשים עשירים היום הם משעממים ואפורים נורא ביחס לעשירים של לפני מאות שנים. אז היה ברור שעשיר מבדל את עצמו ע"י קישוטים שונים ומשונים והיום עשירים לובשים ג'ינסים שזה סמל של מעמד הפועלים (במקור). אבוי לבושה.
(אם מישהו רוצה אז אני אספק לינק לקטע המופלא של יובל הררי בנושא).

אני מניח שהמודל של גריפין יתקשה להסביר שינויים כה מהירים ואף מנוגדים באמצעי הפירסום של אותה איכות.
 
למעלה