י-ם: מודעות חדשות נגד ספייס-גרינטק

רמבש א

New member
זו סך

הכל צורת הויכוח לכל מי שחבש את ספסלי ``הבבלי`` חס ושלום לא אישי. ``את והב בסופה`` וד``ל.
 

לב אiהב

New member
רוב הרבנים ``האמיתים`` לא רק שמתירים

וידיאו סרטים וטלויזיה,אלא אף מגבים את זה,בטענה שאם זה לא יהיה בהיתר אז החרדים יעשו את זה באיסור ומוטב שיעשו בהיתר של רבנים ואז רק הרבנים יענשו מאשר שהרבנים יאסרו וכ``כ הרבה חרדים ישתמשו בזה ויענשו.לא חבל? . . . .
 

gushnick

New member
שומה עלי להסכים עם ורו"פ...

1. מהיכן לקחת את הציטוט של "הרי אני נמצא במגזר הזה יותר ממך"? לא אמרתי דבר כזה כאן. 2. התלבטתי אם להוסיף את המילה "אינטרנט", אך לצורך הדיון זה לא משנה. השרשור מדבר על מחשבים, ולאסור מחשבים בלי אינטרנט זה אחרת לגמרי, ולא כל מי שמוח בקדקדו מבין כמה זה מסוכן. למעשה כל מי שמח בקדקדו מבין כמה כמעט בלתי אפשרי להסתדר היום בלי מחשב, ואילו סיבה לאסור לא מצינו (מלבד חשש למשהו מעט מודרני בבית, אני מניח. קשה לי למצוא משהו יותר טוב). לפיכך עלי לומר שאני לא רואה קשר רב בין מה שאני כתבתי לבין מה שאתה הגבת.
 

רמבש א

New member
תראה את התגובה האחרונה

שלך לשמערל 1 תקרא אתה מה כתבת להזכירך...
 

רמבש א

New member
ואולי

כבודו יואיל בטובו מדוע משפחה רגילה איננה יכולה לעבור את חייה בשלום בלעדי המחשב (הקדוש)?
 
רמבש, אני מתפלאת עליך...

אם אתה לא מבין מה משמעות הטכנולוגיה בחיי היומיום שלנו במאה ה21, תנסה להמיר את המילה מחשב בהודעה שלך ל"אוטו" ואם זה לא יעזור תנסה "מכונת כביסה"
 

gushnick

New member
אני בטוח.

אבל אני סובל מחוסר התפתחות של הסובבים אותי... כמו שכבר נאמר - הדברים ברורים. או שאין לך מחשב קבוע או שאין לך מושג מה יכול להיות במחשב קבוע. אין ספק שאדם שחי לו בגטו של מאה שערים מסתדר מצוין (טוב, לא נגזים - אבל הוא מסתדר בלי מחשב...). אבל להשוות אותו אפילו מבחינת רמה אינטלקטואלית לבחור ישיבה חרדי 'מודרני' (קרי: לא מנותק מהעולם, לא מתעלם מהעובדות הסובבות אותו כשזה לא נוח לו ועוד) תהיה בדיחה גרועה. אני לא יכול להסביר למישהו שאין לו את מה שיש לי מדוע מה שיש לי הוא חשוב ונצרך. אני בעצמי - לפני שהיה לי מחשב, הייתי בטוח שאני "מסתדר" מצוין. אבל כשאני משווה את אפילו רק את לימוד התורה שלי עם מחשב ללימוד בלי (ואני רואה את זה גם על רבים וטובים סביבי) - אין מה להשוות. ועוד נקודה נוספת (שאי אפשר להוכיח, אבל גם ככה אף אחד לא יודע על מה אני מדבר אז אפשר לומר וכשתזכו תדעו...
): גם אם אפשר ללמוד גמרא והלכה בלי מחשב (ואי אפשר לדעתי להשוות בין אדם שלומד עם ללומד בלי מבחינת האפקטיביות של הלימוד), הרי שתנ"ך אי אפשר ללמוד באמת בלי מחשב. בלי לעמד את הפרק הנתון ולראות את המבנה שלו, לדוגמא, אי אפשר להבין כלום (וזה אומר ממש כלום. גם לא את המפרשים, שלכאורה מסבירים את עצמם מצוין וכולם "מבינים" אותם). ניתן להוסיף לזה את מציאת המילים שחוזרות בכל פרק וההקבלות בינו לבין פרקים אחרים, ועוד הרבה דברים שמי שרוצה באמת להבין פרק צריך לעשות אותם, ובמחשב זה לוקח מאית מהזמן שלוקח לעשות זאת על הנייר - ובצורה הרבה הרבה יותר מסודרת ומדויקת.
 
יש איסור ונשמרתם מדבר

רע (ויש איסור ולא תתורו), ויש איסור לאדם להכניס את עצמו לנסיון. לא צריך רב שיאסור.
 
איזו ציניות מרושעת...

עניתי לגבי "נאסר על ידי כל גדולי ישראל" שהוא אמר... ורק רציתי לתת פרספקטיבה בין המציאות למה שמציגים לנו ברחוב...
 
אתה תמיד מגיע "ליד" מה שאני אומרת

אני מתכוונת - אם אתה רוצה לדעת מה כן ומ לא - תשאל ישירות את הרב, אל תאמין לתעמולה/מקורבים/דעת רחוב
 

לב אiהב

New member
מה?לשאול את הרב ישיר.אה?

את מבינה שכמוני יש אלפי חרדים שירצו לשאול את הרב,ישיר,מתי יש זמן לרב לאלפי חרדים לאותה שאלה,בדיוק ביגלל זה הרבנים רואים צורך בהפצת איסור ואזהרתם ברבים על שאלה קונקרטית ואקטואלית לאותו זמן,ו א)קיראי את דברי החזון איש בענין אמונת חכמים האם ניתן לרמות ו``לסובב`` רבנים כמו שאת רוצה לחשוב.הם חוקרים כל דבר לעומק באמת וברצינות ובשביל זה יש להם אנשים שהם סומכים עליהם אחרי בדיקות וחקירות.והרבנים מצהירים על אנשיהם כאילו הם עצמם,הם,וממנים אותם על כך,ויש להם סמכות מלאה מטעם רבניהם שולחיהם.ב)גם אם רב טעה ואסר בטעות או התיר איזה דבר,הרי שדבר זה ניפסק כפי שפסק,ושוב אין להרהר אחרי דברי הרב,ואם יש לך בעיה אם האיסור,הייתי מציע לך לשאול את הרב,אך כל זמן שהרב לאחזר בו מפסקו,הרי שכך היא ההוראה!
 
למעלה