מדוע אינך מצטרף לפולמוס הרציני?
מדוע אינך מציג את דעתך ומנמק אותה, אלא עוסק בהעלבות, הערות קטנוניות שמשתלבות במקומות האופיינים בטרדים, עקיצות ועוד? אתה במסע שטנה נגד כותבי הפורום, או שאתה פשוט משתעשע בנו כמו ליצן שמזמן איבד חוש כבוד לזולת. אני פונה אליך כאדם לאדם, בוא ותצטרף לדיון ברצינות או נטוש את דרכיך הפאטיות להשגת תשומת לב. אם תאמר, אני לא בעד מתן זכויות לבעלי החיים, אבין אותך. תהייה זו השקפת עולם רלוונטית שונה לחלוטין משלי ולכן אין לנו על מה להתדיין. הדבר דומה לאדם חילוני ודתי שמתווכחים אם קיים אל. מתי ויכוח כזה נגמר? אם תאמר, יש ניסויים מוצדקים, אני אשמח לשמוע על כך, ונלמד כולנו. אם תאמר, שהשקעת המשאבים שלנו בנושא לא צודקת בגלל קיומם של נושאים חמורים יותר, אני אשמח לשמוע את הפילוסופיה בעניין. התשובה שאני ענית לך, "אני יבצע את הניסוי" הייתה באותה הרוח של שאלתך, שבכלל השתרשה מתחת לתגובה צינית שמטרתה להעיד על חוסר רצינות וקיצוניות של ההודעה המקורית. חשבתי שתבחין בכך, אבל ניצלת זאת כדי לפגוע בנו אישית. לגבי קורטוב הרצינות שבכל זאת הייתה בתגובתך, גם שהיא נועדה להציג אותנו כמטורפים: לפי דעתי, ניסויים בכפיה בבני אדם גרועים מניסויים בבעלי חיים, מפני שהפגיעה בפרט אנושי ספיצפי בדרך כלל מקרינה סבל וכאב גם לאנשים אחרים כמו בני משפחתו, והאידאה היא למזער את הסבל. אלא, שבכל זאת, לא דובר בכפיה. גם ניסויים אלקטיביים בבני אדם הם דבר בעייתי, במידה והם קטלניים או עלולים להשאיר נזק בלתי הפיך. צריך להוכיח מעל לכל ספק, שהאדם שפוי, שהוא מסכים לגמרי להשתתף, שלא היה כאן מקרה של שוחד, ובמידת הצורך שמשפחתו מסכימה, וכל האחרים הרלוונטים. אם כל הנסיבות האלו קיימות, אני משוכנע שיש מדענים או רופאים שיהיו מוכנים לבצע את הניסוי הקליני. במה הדבר שונה, מנקודת מבטו של מבצע הניסוי, מהמתת חסד? ברור שניסויים אלקטיביים בבני אדם יעילים מניסויים בבעלי חיים. עיקר המחאה בנושא, שלי לפחות, היא נגד המובן לכאורה מאליו, שכל ניסוי קליני בבעלי חיים מציל חיי אדם, שכל ניסוי כזה הוא צודק. הייתי רוצה להסיר את הזילות בזכויות בעלי החיים, כדי לעודד רדיפה אחרי אלטרנטיבות ופיתוחן, כדי לצמצם באופן ניכר את כמות הניסויים והקפם, וכדי להטיב את תנאיהם של בעלי החיים שכבר נמצאים במעבדות.